مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة منار الشريف علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل الخامس من رواية حين نلتقي بقلم منار الشريف.
رواية حين نلتقي بقلم منار الشريف - الفصل الخامس
![]() |
رواية حين نلتقي بقلم منار الشريف |
تابع أيضا: روايات رومانسية جريئة
تابع أيضاً: رواية ظلمة عشق بقلم منار الشريف
رواية حين نلتقي بقلم منار الشريف - الفصل الخامس
_إنتي كنتي بتقري أفكاري ولا أيه ؟
روبا
_أيه؟
_روبا أنا فعلا بحبك جدا
_بجد الكلام إللي بتقوله ده يا ريان انا افتكرت أنك مش بتبادلني نفس الشعور بس أنا معنديش أي حاجة مميزة علشان تحب ..
قاطعها ريان قائلآ
_إنتي شكلك عيزاني أسكتك مره تانيه بطريقتي
شعرت روبا بالخجل و احمرت وجنتاها
روبا
_مكنتش أتصور أن كل ده هيحصل معانا
_فعلا أنا كمان مكنتش أتصور ده فكرت إني أقولك قبل كدة لكن ارددت
عانقها ريان و قال لها
_ إنتي لسه ؟
_يعني شويه
_أنا كمان تعبان جدآ خلينا نروح ننام
ذهبوا إلى الغرفه فلم يكن في اليخت سوی غرفه واحده كبيره تحتوي على سرير واحد فقط
قال ريان
_ إنتي هتنامي على السرير و أنا هنام على الأرض
ارتدت روبا ملابس النوم و استلقت على السرير و استلقى ريان على الأرض وكان الجو باردآ جدا تلك الليله شعر ريان بالبرد و بداء يرشح و يسعل و أحست روبا بأن ريان سيمرض أن بقى على الأرض فقالت بخجل
_ريان لو نمت على الأرض هتتعب تعالا نام جنبي .. السرير كبير و ممكن ننام عليه إحنا الأتنين
استلقى ريان على السرير بجوار روبا و أخذ يتلاعب بخصلات شعرها و شعر كل منهما بعواطف حميميه جياشه فقتربو من بعضهما أكثر بدون شعور و حدث ما لم يكن يجب أن يحدث جاء الصباح و أستيقظ ريان و دخل دورة المياه و تحمم وأرتدي ملابسه و توجه إلى المطبخ و بداء بإعداد الفطور لروبا عندما أنتهى من إعداده توجه به إلى السرير و قال
_روبا حبيبتي اصحي حضرتلك الفطار
أستيقظت روبا و قالت
_ليه تعبت نفسك ؟
_تعبك راحه يا جميلتي
و بداؤو في تناول الأفطار
_انت عارف يا ريان أنك أول حب في حياتي ؟
نظر إليها ريان بأهتمام وقال
_بجد ؟
_ ايوة بجد وعارف أنك أول حب في حياتي وكنت بحبك من وقت ما كنا سوا في المدرسه
_فعلا مكنتش أعرف ومخدتش وقتها بالي في الوقت ده كنت لسه صغير ومكنش في دماغي الحب شوفي بصي بقي النهارده أنا هاخدك تتعرفي على أهلي
قالت بحب
_بجد يا ريان أنا مبسوطه علشان هشوفهم
أنتهو من افطارهم و قال ريان
_هنرجع بعد شويه البيت هطلع دلوقتي و أسيبك تلبسي هدوك
حمل ريان الفطور إلى المطبخ و عد إلى فوق و أدار المحرك وبداء بالتحرك و نهضت روبا و تحممت و أرتدت فستان قصير زهري اللون و حذاء أبيض و صففت شعرها و انضمت إلي ريان
بعد قليل وصلو إلى الميناء وترجلو من اليخت و ذهبو إلى السياره و صعد ريان و قاد السياره
قالت روبا مبتسمه
_ريان هو أيه أسم والدك ووالدتك ؟
_والدي يبقي رجل الأعمال فايز العمري وو الدتي هدي سعد الدين
قالت بتوتر
_طيب انت هتقولهم عن علاقتنا ؟
قال ريان بثقه
_طبعا هقولهم بس هقولهم علي قصة حبنا لكن مش العلاقة إللي حصلت بينا لأن ده شئ خاص بيا وبيكي بس و أنا جاد جدا في علاقتنا
بعد ساعتين أوصل ريان روبا إلي منزل ملك الذي تقيم فيه وودعها و توجه هو أيضا إلي منزله وجلس يتحدث مع عائلته و أخبرهم أنه على علاقة حب مع فتاه و أنه سيحضرها لتتعرف عليهم هذا المساء
لروبا عندما أنتهى من إعداده توجه به إلى السرير و قال
_روبا حبيبتي اصحي حضرتلك الفطار
أستيقظت روبا و قالت
_ليه تعبت نفسك ؟
_تعبك راحه يا جميلتي
و بداؤو في تناول الأفطار
_انت عارف يا ريان أنك أول حب في حياتي ؟
_بجد ؟
_عارف أنك أول حب في حياتي وكنت بحبك من وقت ما كنا سوا في المدرسه
_فعلا مكنتش أعرف ومخدتش وقتها بالي في الوقت ده كنت لسه صغير ومكنش في دماغي الحب شوفي النهارده هاخدك تتعرفي على أهلي
قالت بحب
_أنا متشوقه علشان اشوفهم
أنتهو افطارهم و قال ريان
_هنرجع بعد شويه البيت هطلع دلوقتي و أسيبك تلبسي هدوك
حمل ريان الفطور إلى المطبخ و عد إلى فوق و أدار المحرك وبداء بالتحرك و نهضت روبا و تحممت و أرتدت فستان قصير زهري اللون و حذاء أبيض و صففت شعرها و انضمت إلي ريان
بعد قليل وصلو إلى الميناء وترجلو من اليخت و ذهبو إلى السياره و صعد ريان و قاد السياره
قالت روبا مبتسمه
_ريان هو أيه أسم والدك ووالدتك ؟
_والدي يبقي رجل الأعمال فايز العمري و الدتي هدي سعد الدين
قالت بتوتر
_طيب انت هتقولهم عن علاقتنا ؟
قال ريان بثقه
_طبعا هقولهم بس هقولهم علي قصة حبنا لكن مش العلاقة إللي حصلت بينا لأن ده شئ خاص بيا وبيكي بس و أنا جاد جدا في علاقتنا
بعد ساعتين أوصل ريان روبا إلي منزل ملك الذي تقيم فيه وودعها و توجه هو أيضا إلي منزله وجلس يتحدث مع عائلته و أخبرهم أنه على علاقة حب مع فتاه و أنه سيحضرها لتتعرف عليهم هذا المساء
دخلت روبا و ألقت التحيه على والدي ملك و قالت
_صباح الخير هي فين ملك ؟
قالت ليلي
_صباح النور يا حبيبتي ملك في أوضتها
قالت بخجل
_طيب عن إذنكم هطلع أشوفها
ذهبت روبا إلى صديقتها و حكت لها كل شيء حدث بينهم وكانت صدمه بالنسبه لملك التي عنفت روبا بشده و لامتها علي ما حدث و عندما حل المساء جهزت روبا نفسها للذهاب لمنزل ريان أتي ريان و اصطحبها إلى منزله و قدمها إلى عائلته
روبا بأحراج
_أحم مساء الخير
هدي
_أهلا بيكي اتفضلي ادخولي
قال فايز ببرود
_أهلا
تحدثت هدي و قالت لريان
_روبا طلعت جميلة جدا فعلا زي ما قولتلي يا ريان
أبتسم لها بدون أن يتحدث و جلسو جميعا و بداؤو يتحدثون وسأل فايز روبا عن أسم عائلتها فقالت
_أنا حضرتك من علية العدوي
فإرتبك فايز حينما علم بلأسم و قال
_هو إنتي والدك يبقي سالم العدوي
ردت بإستغراب وقالت
_ايوة هو حضرتك تعرفه ؟
فإرتبك وتوتر أكثر و قال
_لاء لاء معرفهوش و نهض و ذهب إلى
غرفته
انصدمت روبا بهذا الموقف و أكملت سهرتها مع ريان و هدي و بعد عدة ساعات قليلة قررت روبا أن تعود للمنزل فأوصلها ريان وقال
_تصبحي على خير يا روحي
قالت بحب
_تصبح على خير هشوفك بكره
_أكيد طبعا
ترجلت روبا من السيارة بعد توديعها لريان
ذهبت روبا إلى غرفتها و هي تفكر
_هو في أيه حصل لأبو ربان لما عرف أسم بابا وقام فجأه وكمان أنكر معرفته بيه بالرغم من أن هو إللي قال أسمه
وصلت إلى غرفتها و بدلت ملابسها و أرتدت ملابس النوم و استلقت على السرير وغفت ...
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الخامس من رواية حين نلتقي بقلم منار الشريف
تابع من هنا: جميع فصول رواية حين نلتقي بقلم منار الشريف
تابع من هنا: جميع فصول رواية حين نلتقي بقلم منار الشريف
تابع من هنا : رواية ظلمة عشق بقلم منار الشريف
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من القصص الرومانسية
اقرأ أيضا: رواية فى قلبى أنثى عبرية بقلم خولة حمدى
إرسال تعليق
يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا