قصص 26 قصص 26

آخر الأخبار

random
جاري التحميل ...

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

قصص حب | قصة حب مذيعة الراديو و نجم اراب أيدول

قصة حب انهادره عن علاقة بدأت من سنين بين مى حلمى المشهورة بمذيعة الراديو ومقدمة برنامج ( صباحك عربى ) على قناة أون سبورت ونجم الغناء الشاب محمد رشاد والتى أنتهت باعلان الخطوبة  وسط  حالة من الانبهار على وسائل التواصل الاجتماعى . 
قصص حب | قصة حب مذيعة الراديو و نجم اراب أيدول

من هى مى حلمى ؟

ولدت فى 13 فبراير , كانت تحلم منذ طفولتها أن تصبح مذيعة مشهورة ودرست فى معهد الفنون المسرحية وعملت فى الارشاد السياحى لمدة 6 سنوات , واجهت صعوبة كبيرة من اهلها بالعمل فى المجال الإذاعى الإ إنها لم تستلم لتحقيق حلمها .
بدأت عن طريق الإنترنت من خلال برنامج ( حلمى مع مى حلمى ) على إذاعة محطة مصر الذى لقى صدى كبير على السوشيال ميديا , فكرة البرنامج عن التجارب والقصص الناحجة . وكانت اول حلقات البرنامج عن قصة شاب تحول من عامل فى محل كشرى الى شركة من اكبر شركات التجارة .

وعن البرامج الى قدمتها فى القترة الاخيرة :

  • برنامج أوسكار الأغنية الشعبية على نغم FM 
  • برنامج ماتسمش وبس على راديو 9090
  • وتقدم الان برنامج ملاعب أون سبورت على قناة ON TV 

من هو محمد رشاد ؟

ولد فى مدينة طنطا من مواليد 16 أكتوبر , تخرج من كلية التجارة وحصل على دبلومة ضابط بحرى من الأكاديمية البحرية .
قبل أن يصيح نجم عرب أيدول شارك فى برنامج لسه هنغنى على قناة النهار وحصل على المركز الأول , وكانت أولى أغانيه الفنية فى مسلسل سلاسل الدم بطولة عبلة كامل , شارك رشاد فى كليب فاعل خير  خلال شهر رمضان عام 2015 .
قصص حب | قصة حب مذيعة الراديو و نجم اراب أيدول













كيف بدأت قصة الحب ؟

قصة الحب كانت معروفة بالنسبة للاهل والصدقاء المقربين جدا بين مى ورشاد وكانوا  مأجلين الإعلان عن الخطوبة لحد ما كل واحد فيهم يبقى ليه شغله ومكانته فى المجتمع .
تقول مى:

انها كانت من المعجبين جدا برشاد أول ما عمل أغنية ( كتر خير الناس ) فى الوقت دا كنت فى راديو على الإنترنت بعد كدة لقيت زملتى فى المحطة استضفته .
 بعد كدة لما روحت FM كنت مقرره انه يكون أول الضيوف وطلبت منه يعنى أغنية وكانت الماجأة انه يغنى ( أدينى قلبك ) لعبد الباسط حمودة كنوع من المغازلة لها ومن هنا بدأت قصة الحب .

قصص حب | قصة حب مذيعة الراديو و نجم اراب أيدول


ازاى اعلنوا عن خطوبتهم ؟

إنتهت قصة الحب بإعلان كل واحد فيهم على حساب التواصل الاجتماعى ( إنستجرام ) الخطوبة رسميا .
فقالت مى حلمى :
 كبرنا مع بعض وتعبنا علشان نبقى , ولما جه الوقت قررنا إننا نشاركم فرحتنا , الرجولة كلها .. أنا فى حب ريتشى من سنين كتير وأنتم نيمين 
وقال رشاد :
وسط كل الى قابلتهم فى سنين حياتى كلها مفيش غيرك خطف قلبى بكل الحب والإخلاص الى جواكى .. حبينا كل الناس تشارك فرحتنا ودعواتكم بالخير 
 بكدة نكون خلصنا قصة الحب الجميلة نتمنلهم حياة سعيدة فى المستقبل إن شاء الله , متنسوش تعملوا لايك لصفحتنا علشان توصلكو كل القصص نقابل على خير فى قصص تانية إن شاء الله .























عن الكاتب

Mohamed Ashraf

التعليقات


اتصل بنا

إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

جميع الحقوق محفوظة

قصص 26