قصص 26 قصص 26

آخر الأخبار

random
جاري التحميل ...

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

قصص رومانسية | حب لايجوز شرعاً "الفصل الخامس"وعشق ورومانسية بدون وجه حق

اهلاً بكم أصدقائنا زوار موقعنا قصص 26 وهنكون معاكم في قصص رومانسيه علشان نكمل قصتنا الحلقه اللي فاتت قصص رومانسية | حب لايجوز شرعاً "الفصل الرابع" وعشق ورومانسية بدون وجه حق .. 

وشوفنا المره اللي فاتت مها لما حطت المنوم لتوفيق فالمشروب وازاي نفدت منه وازاي اتفقت هيا وجهاد وشوفنا انفعال جاسر وتكسيره نكمل الفصل الجديد النهارده وهنشوف هل مها هتنجح كل يوم انها تنيم توفيق بالمنوم من غير مايلمسها وهل توفيق هيشك في الموضوع ووكمان هنشوف مها وجرأتها في التعامل مع جاسر .. اتمني قصتنا اليوم من حب لا يجوز شرعاً للكاتبه الجميلة ورد سليـــم تنال اعجابكم ..
قصص رومانسية | حب لايجوز شرعاً "الفصل الخامس"وعشق ورومانسية بدون وجه حق

حب لايجوز شرعاً

الفص الخامس

(في الوقت اللي مها وسلمي بيتمشو فيه في الجنينة)

احلام: هو حضرتك آآآ....

جهاد: آه انا مرات توفيق.

احلام اتكسفت منها طبعا قاعدة مع درة بنتها بس بصراحة جهاد مش محسساهم بكدا خالص وده طبعا لان مها استعانت بيها وحكتلها انها بتحب شاب من سنها وعايزاه ومتمسكة بيه ورافضة اصلا جوازها من توفيق وانها كانت مغصوبة عليه تحت ضغط من (فوزي) الله يحرقه.
.نرجع لاحلام وجهاد.

احلام: بصي انا مش عارفة اقولك ايه بس مها بنتي طيبةو...

جهاد:متقوليش حاجة كل شئ قسمة ونصيب وانا كمان معنديش بنات ومن دلوقتي مها زي بنتي ..الغيرة والكلام ده نسيبه للعيال الصغيرة.

احلام:ربنا يخليكي يا مدام جهاد بجد انتي انسانة محترمة وحاسة اني هبقا سايبة مها هنا مع ام تانية ..

وقضوا وقت مع بعض في بيت توفيق احلام وسلمي روحو وجاسر من وقت ما اتصدم وعرف بجواز مها من ابوه وطلع كسر قوضته خرج تحت نظرات مها وهي مش قادرة تنطق بحرف هي عارفة كمية الوجع اللي هو حاسس بيها دوقتي وبتدعي لو يرضي يسمعها في الوقت ده كان توفيق طلع فوق ونده علي مها..

توفيق: مها لوسمحتي اطلعي.

مها في نفسها ياربي مش عارفة الاقيها منين ولا منين:حاضر جاية. 
مها طلعت عند توفيق وهي حاسة انها داخلة مقبرتها بالظبط راجل كبير مش بتحبه وابو الانسان اللي هي بتتمناه.. 
مها:نعم
توفيق:قربي هنا انتي واقفة بعيد ليه. ولسة بيقرب منها. 
مها :ثواني هحضرلك الكاس بتاعك  "بتتلكك باي حجة عشان تحطله المنوم"
توفيق:لا ماتتعبيش نفسك اولا مفيش هي خلصت الازازة ثانيا وده الاهم انا بفكر ابطل.
اقرأ ايضاً ... قصة العاشق المسكين من أقوى قصص الحب والرومانسية
مهافي نفسها :يخربيييييييييتك انت مفكرتش تتوب غير دلوقتي.

توفيق:مها انتي مسهمة ليه كدا. لسة مكسوفة مني بس قوليلي انا ازاي مش فاكر اي حاجة من امبارح.

مها:ها.....اه ده.. ده.. ماانت شربت بقا وكنت سكران.

توفيق:بسيطة ياحبيبتي من انهاردة مفيش شرب تاني تعالي بقا نكمل كلام امبارح..

مها هتمووووووووت من الخوف ومش عارفة تخلع منه ازاي 
وهو عمال يقرب منها وفجأة شدها ليه فلحظة بقت في حضنه ومها لسة هتتكلم.....
((نسيبهم شوية ونشوف جاسر راح فين))

جاسر بعد مانزل مش شايف قدامه وحالته وحشة جدا لقي نفسه رجليه مودياه لصاحب عمره..

الجرس بيرررررن..

مازن :طيب ياللي ع الباب مهو حضرتك انا مش حاطط سريري ورا الباب ايه رن رن رن اكهربلكم الجرس يعني ولا ايه.. 
مازن فتح الباب لقاه جاسر.

مازن:ههههههههههههههه جسسسسوره  ايه ده معقول لحقت اوحشك بالسرعة دي
جاسر:.............................. ساكت والحزن باين عليه

مازن:ايه ياجاسر مالك زي ميكون مقتولك قتيل..

جاسر وعنيه مدمعة:انا تعبان قوي ياماذن ومشعايز اتكلم انت مش هتدخلني ولا ايه..

مازن:اه طبعا ياحبيبي اتفضل بس قولي فيه ايه.. ودخلو قعدو في البلكونة

ماذن هااا ياجاسر قلقتني عليك ايه اللي حصل.

جاسر:انا اتكسرت قوووي يا ماذن آآآخر حاجة كنت اتوقعها حصلت لا اخر حاجة ايه انا اصلا مكنتش اتوقع اني احس واحد فالمية من اللي انا حاسه دلوقتي..

مازن:فيه ايه بس يا جاسر ده انا قولت انت زمانك دلوقتي فبيت مها عشان تتقدملها زي ماقولت ايه اللي جرى.

جاسر فعلا كنت راجع فرحان وطاير من ع الارض اني خلاص هشوفها 
(( وافتكر اخر مرة كانو مع بعض فيها))

فلاش باك .........

مها:يا حبيبي انا لو عليا هستناك العمر كله بابا صعب جدا يا جاسر.

جاسر: متخافيش انا مش هتأخر هخلص شغل واجيلك طاير بجنحات قلبي♥ وبعدين ماتقوليلو بحب واحد وهيتقدملي

مها:يالهووووووووي ده لوعرف مش بعيد يقتلني فيها

جاسر :بعد الشر عنك ياحياتي يقتلني انا بس انتي لا

مها :جاسر

جاسر: عيون جاسر قلب جاسر عقل جاسر روح جاسر

مها جاسر متأڤورش يابابا احنا في الشارع

جاسر :خلاص بطلي تنطقي اسمي بصراحة بتغريني وهتضطريني اعمل حاجات بصراحة نفسي اعملها ومانع نفسي بالعافية لاحسن نتاخد فعل فاضح في الطريق العام.

مها :ههههههههه انت قليل الادب علي فكرة

جاسر :علي فكرة انتي اللي دماغك شمال انا قصدي نفس اعملك صنية بطاطس باللحمة من ايديا ونفرش هنا فالشارع وناكل بقا

مها: بردو قليل ادب

جاسر :طب اعمل ايه من ساعة ما حبيتك وانا بحلم باليوم اللي هتكوني فيه ملكي. واعملك بردو صنية البطاطس

مها :طب بطل هزار بقا انت راجع امتي

جاسر:كمان اسبوعين واليوم اللي هرجع فيه هو اللي هتقدملك فيه

مها :ماشي يا حبيبي تروح وترجعلي بالسلامةهستني االيوم ده بفارغ الصبر.

باك.........

جاسر :رجعت لاقيتها اتجوزت يا مازن اتجوزت
مازن:ايه اتجوزت...... اتجوزت ازاي؟؟؟؟!!

وحكاله جاسر كل اللي حصل من ساعة ما رجع البيت.. تعالونشوف مها عملت ايه مع توفيق.. بعد ماشد مها وقربها ليه ومها مش عارفة تعمل ايه لسة هتتكلم الباب خبط((ودي كانت بمثابة نجدة ليها)) راح توفيق فتح الباب لاقاها جهاد

توفيق:نعم

جهاد: انا قولت انت متعشيتش كويس فقولت اجيبلك كباية لبن
توفيق:ايه الحنية دي

جهاد:مش جوزي ابو ابني

توفيق:ماشي ياستي بس فين كوباية مها

مها بسرعة :لا انا مش هشرب لبن

توفيق:ليه

مها:لا هشرب عصير في هنا في التلاجة

جهاد :بصت لمها... بعد اذنكم

توفيق دخل شرب شفطة:مها خدي دوقي اللبن ده طعمه جميل

مها:هاا...لا انا مش بشربه

توفيق شرب اللبن واول ما خلص لسة بيقرب من مها داخ وقرب من السرير وراااااح نااااايم

مها:هاااااااااااااااا((بتتنهد يعني)) ياشيخ اتهد بقا

وفكرت تستني جاسر لما يجي عشان تحكيله اللي حصل من ابوها هي اه خلاص عارفة انها مرات ابوه يعني قصتهم مع بعض انتهت لان حتي ابوه لواتوفي مينفعش يتجوزها هي اه بغبائها وضعفها قدام ابوها خسرت جاسر وللابد بس هي حابة تعرفه الحقيقة لانه مهما كان حبيبهااللي عمرها ما فكرت تبقي لغيره واللي متقدرش تستحمل منه نظرة كره واحدة هي مش عارفة هتستناه فين ففكرت تروح تستناه في قوضته هي فكرة جريئة بس حاليا هي كمان مجروحة ومش بتفكر بعقلها قلبها هو اللي ممشيها وانتهزت فرصة ان البيت كله نايم وطبعا توفيق واخد منوم يهد جبل وراحت فعلا استنته في قوضته..

جاسر رجع وطلع فوق دخل قوضته ولسة هيقلع لبسه

مها: جاسر
جاسر:انتي ...انتي وصل بيكي الفجر انك تجيلي قوضتي وخلال ثواني كانت مها متفاجأة بقلم نازل علي وشها من جاسر وشدها من شعرها من فوق الحجاب وعملالي شريفة وطاهرة يا.................... اخرجي برا مش عايز اشوف وشك تاني برةااااااااا

مها من بين دموعها:حرام عليك ياجاسر طب اسمعني انا عارفة انك مجروح قوووي بس انا كمان جرحي مش اقل منك ده قدك واكتر اضعااااف قد ايه لما ابقا فاكرة نفسي ببعد عن الانسان اللي حبيته وابص الاقيك هتبقي معايا علي طول ومتحرم عليا وهنا مقدرتش تمسك نفسها من العياط(( هي اصلا باين عليها التعب والحزن بس طبعا دلوقتي جاسر شايف بقلبه الموجوع مش بعنيه))

جاسر:بضحكة صفرا هه انتي طلعتي عندك قلب؟؟
انتى........ تعرفي يعني ايه احساس اصلا.. انتي بقا كنتي وخداني سلم عشان توصلي لابويا صح.. صح ونزل علي وشها بالقلم

مها بعياط:جاسر متظلمنيش عشان مترجعش تندم علي ظلمك ليا انا عمري ما حبيت غيرك انا.......

وقاطعها جاسر:انتي تخرسي خالص ومسمعكيش تنطقي اسمي تاني ولازم تعرفي ان الراجل اللي انتي اتجوزتيه ده وشايلة اسمه ده مش اي واحد ده ابويا فاهمة يعني ايه.... وسكت شوية....وبعياط قالها.... انتي من بين الناس كلها من بين الدنيا ورجالتها اختارتي اختيار يوجعني باقي عمري كل ما ابصله افتكرك وكل ما ابصلك هفتكره وافتكر الجرح الكبير اللي هيفضل ينزف جوايا طول عمري هيفضل عايش معايا حتي لو خف وطاب هيفضل معلم علامة كبيرة قوي بس من النهاردة لازم يكون في تغيير في حياتي كلها والشكر والفضل يرجعلك انا كنت ضعيف بحبك ده بس من النهاردة خلاص انتي اللي بداتي الحرب بيني وبينك البادي اظلم استحملي بقا ودلوقتي اتفضلي اطلعي برا ومشوفش وشك في قوضتي تاني عشان لو عتبتيها هكسرلك رجلك..

مها:ياااااه انت حتي مش هاين عليك تسمعني

جاسر بتريقة:آه اسمعك... عشان تقوليلي ياحبيبي انا اتجوزت ابوك.. ياروحي مش هكون ليك في يوم من الايام.... ياقلبي انا خلاااااااااااص اتحرمت عليك.... لا مش عايز اسمع

مها من بين دموعها:بكرا لما تعرف الحقيقة تعرف قد ايه انت ظالمني
جاسر:مش عايز اسمع ولا أعرف اي حاجة عن واحدة خاينة زيك خانتي فالاول ودلوقتي جاية فنص الليل قوضة واحد غير اللي متجوزاه لا ومين ابنه اطلعي برا بدل ما افضحك والم عليكي الفيلا كلها بخدامينها
قصص رومانسية | حب لايجوز شرعاً "الفصل الخامس"وعشق ورومانسية بدون وجه حق

مها بضعف:جاسر طب اسمعني

جاسر بصراخ:برااااااااااااااااااااا

تقدروا تشوفوا احداث الفصل الأول من هنا  حب لا يجوز شرعاً "الفصل الأول" 
وخرجت مها تجري من قوضة جاسر ودخلت قوضتها بصت علي توفيق منكم لله انت وابويا خلتوني سلعة رخيصة هو باع وانت اشتريت..

وبعد كام يوم

في بيت مها.. 
سلمي: ماما عايزة حاجة انا رايحة اشوف مها

احلام:سلمي عليها وقوليلها كنت هاجي بس بعمل الغدا لابوكي
سلمي:اوكيه سلام

في التليفون... 
مازن:انت فين يابني

جاسر:في البيت مش قادر انزل انهاردة

مازن: خلاص انا جايلك سلام

جاسر:سلام

وعند باب الڤيلا جه مازن بس يظهر البودي جارد كانوا بيتغدو فمش لاقي حد يفتحله الباب في نفس الوقت جات سلمي

سلمي :افتحلي الباب لوسمحت

مازن :نعم؟؟؟!!

سلمي: ايه ماسمعتش بيجبوهم منين دول

مازن:افندم!!!

سلمي:ايه هو انت حافظ مش فاهم انت ليه واقف هنا ولا ايه؟
مازن :انتي ازاي تكلميني كدا انتي مش عارفة بتكلمي مين؟

سلمي:هتكون مين يعني حتة بودي جارد فرحان ببدلتك ونضارتك الغالية
في نفس الوقت كان جه البودي جارد

البودي جارد اهلا وسهلا مازن باشا انا اسف كنا بنتغدا

مازن:لا ولا يهمك بس بعد كدا تبقو فمكان قريب من هنا عشان في ناس معندهمش نظر بتفهم غلط

سلمي في نفسها:هاااااار احوووووووس شكلي دهولت الدنيا 
وبعد ما دخلو ومشيو خطوتين

سلمي:انا اسفة

مازن:لا وحضرتك تتأسفي للبودي جارد ليه يا هانم

سلمي : ما انت بصراحة شكلهم

مازن :ايه!!! د
اقصد يعني طول بعرض نضارة سودا بدلة سودة وسامة احم احم.... قصدي انا اسفة

مازن :بيبصلها بإعجاب

سلمي:مش هتقبل اسفي بقا

مازن :هو انتي تبقي مين

سلمي :اختي تبقا مرات صاحب الڤيلا

مازن :آآه اخت مها

سلمي :ايوة مش هتقبل اسفي بقا

مازن :بشرط نبقا اصحاب

سلمي: لا طبعا خلاص اتفلق وسبته ومشيت

مازن :مجنونة بس قمر

وبعد كام يوم في الشركة

مروان :صباح الخير يا مني قلبي

مني بجدية:صباح الخير مستر مروان

مروان : مش هتريحي بالي بقي يامنمن

مني:ثواني والقهوة تبقي علي مكتب حضرتك

مروان بشقاوة غمزلها: براحتك بكرا تيجي برجلك يا جميل

مروان دخل المكتب ومني راحت علشان تدخله القهوة

مني:القهوة يامستر مروان

مروان:شكلك مش هتجبيها البر يا مني وقام من علي مكتبه وقرب لها ولسة هيشدها ليه راحت زقاه بعيد وبعدت عنه

مني:لو سمحت يامستر مروان الزم حدودك

مروان :بت يا مني انتي مصدقة نفسك انتي بحلات يابت ولا ايه وبعدين ياهبلة ده انا كنت هفرجك ساعتي الجديدة

مني :مروان بلاش مماطلة انت عارف اني مش بحلات ولا حاجة بس شوف انا قولتلك قد ايه قابل بابا وانت ولا في دماغك اصلا يبقا تسيبني فحالي احسن مستني ايه نفسي اعرف مستني تعرف انا بحبك ولا لا اه ياسيدي بحبك وانت عارف وخلصنا من الموضوع ده ايه اللي مانعك تتقدملي

مروان :يااااااااااااااااه نشفتي ريقي الله ينشف ريقك علي كلمة اخيرا قولتيها
 اقرأ ايضاً ...عيد الحب والقديس فالنتين
مروااااان متغيرش الوضوع قالتها مني بعد ما هو خلص جملته
مروان:مني ابوس ايدك ما تضيعيش اللحظة اللي انا مستنيها من زمان اخيرا قولتيلي بس كنت حاسس علي فكرة عيونك باين فيها

مني:لا يا مستر مروان واضح ان حضرتك اللي عايز تضيع الوقت كله انا عملت اللي عليا كتير واتكلمت معاك اكتر بس انت شكلك مش ناوي علي جواز وانا مش بصاحب ولا انا من الاشكال اللي بتعدي عليك في الكباريهات بعد ازنك ..

                                        يتبع ...

استنوني الحلقة الجاية
  ياترا ايه هيحصل تاني 
   وياترا الحلقة عجبتكم ولا لا
دا اللي هستناه في كومنتاتكم وآرائكم ليا واللي يحب انزله روايه أو قصه معينه يراسلني من خلال الكومنت أو صفحتنا علي الفيس بوك ولو عجبتكم القصه تقدروا تشيروها مع كل اصحابكم

عن الكاتب

Marwa Raafat

التعليقات


اتصل بنا

إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

جميع الحقوق محفوظة

قصص 26