رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم بيبو - الفصل الثالث عشر

هذا الموقع محمي بموجب اتفاقية حماية حقوق المحتوي العالمية

This Blog is protected by DMCA.com

رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم بيبو - الفصل الثالث عشر

أهلا بك مرة أخري في موقع قصص 26 ويسعدني أن أقدم لك الفصل الثالث عشر من رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم بيبو وهي نوع مختلف من القصص الرومانسية المليئة بالصراع بين الحب والإخلاص, هل يستطيع الحب أن يغير حياتنا من الاسوأ للأفضل، وماذا سيحدث إذا وجدت الخيانة مقابل الحب.
 تتسم رواية طفلة حطمت كبريائي بالكثير من الأحداث والمواقف الدرامية التي ستنال اعجابك بالتأكيد فتابع معنا.

رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم بيبو (الفصل الثاني عشر)

رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم بيبو (الفصل الثالث عشر)

رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم بيبو (الفصل الثالث عشر)


=============================

 رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم بيبو - الفصل الثالث عشر

يقطع كلامهم دخول حياة بالقهوة
حياة: القهوة يافندم
ادم: شكرا ياحياة
ثم تقدم لو ملف
الملف دة عايز أمضت حضرتك
ادم: ورق اية دة
حياة:: دى مرتبات الموظفين كنت ماجلاها لحد ما حضرتك ترجع
ادم: طيب سيبى الملف وكملى شغلك وانت كمان يامازن خلص اللى قولتلك علية
***********
مديحة : يعنى اية ملمسكيش
ندى: يعنى ملمسنيش يعنى خطتك فشلت
مديحة: واللى انتى لابساة دة مهزش ف شعرة
ندى وهى تجيب بالنفى: تؤتؤ
مديحة: وحياتك لاخلية يركع تحت رجلك ويتجوزك
ويقطع كلامهم الصوت الذى جئ من خلفهم
هى دى بقى خطتكم
مديحة: انتى عايزة اية انتى كمان
ملك: عايزاكى تخافى على بناتك مش ترميهم لكل واحد شوية برضوا كنتى يترسمى أن انا وزياد نبقى لبعض
مديحة : اسكتى ياموكوسة كان زمانك مراتة دلوقتى
ملك: بعد أن فقدت اعصابها : انتى عايزة اية انتى ام انتى واحدة بتبيع بناتها بالرخيص
نور وسهير: ف اية ياملك صوتك عالى لية
ملك: ادم معملش حاجة ف ندى ياطنط ادم مظلوم يانور وامى الست المحترمة اتفقت مع بنتها عشان ادم يتجوزها
سهير: اخس عليكى يامديحة تتهمى ابنى تهمة زى دى
نور: عشان كدة فهمت ادم لية قالك يارخيصة قبل كدة انتى فعلا رخيصة
ندى: انتى ازاى تتكلمى معايا كدة
لتنكزها امها : اسكتى ياندى
سهير: يلا يابنتى ربنا يهديكم وبرضوا ادم مش هيتجوز بنتك ويتركوهم ويرحلوا
***************
يرن هاتف ادم ويجد رقم غريب
ادم: الو
........: استاذ ادم
ادم وهو يلاحظ خوف صاحبة المكالمة: مين معايا
الفتاه: انا ريهام اللى يتابع حالة مدام رؤى
يقف ادم: حصلها حاجة
ريهام: ارجوك تعالى بسرعة
يغلق الهاتف ويتجه نحو المستشفى
***************
ميرفت: مش ناوية تقوليلى اية اللى حصل
وتين: محصلش حاجه ياماما تعبت شوية ف الجامعة
ميرفت: مانتى ماشية الصبح زى الفل
وتين: الجو كان حر وضغطى وطى
ميرفت: هسيبك ارتاحى دلوقتى وهنتكلم اول ماتصحى وهتحكيلى برضوا اية اللى حصل
لتهز رأسها بالايجاب
*******************
ملك : نور ما تيجى نخرج انت مخنوقة من البيت
نور: ماشى تعالى نروح لوتين
ملك: انا هطلع البس
نور: وانا.كمان
سهير: انتو رايحين فين
نور: رايحين لوتين ياماما ماتيجى معانا
سهير: طيب اهو اطمن ع ميرفت بالمرة
**************
يصل ادم للمستشفى ويجد ريهام امام غرفة رؤى : حصلها اية
ريهام: الحالة اتطورت اوى ورؤى فقدت النطق
ادم: اية اللى حصل
ريهام: دخلت عليها اطمن انها نامت لقيتها واقفة قدام الشباك وبتتكلم مع نفسها بس اكنها بتكلم حد فضلت واقفة وراها وسمعتها بتقول انت اللى عملت كدة انا كل اللى انا ف دة بسببك انت
انت رمتنى ف النار بايدك مكنش لازم تموت
انت موتنى انا بقيت عباره عن جسد من غير روح وفضلت تعيط وتصوت جيت اهديها خنقتنى وكانت روحى هتطلع لحد ما فقدت الوعى وحاليا فقدت النطق
وف حاجة كمان
ادم: ف اية تانى
ريهام بخوف : قلبها وقف مرتين ارجوك خليك جمبها
ليدخل ادم الغرفة: ويجدها نائمة ف ملكوت اخر وجبينتها تتصبب عرقا وحرارتها مرتفعة
ليجد وعاء بة ماء وفوطة صغيرة ليبدء يعملها كمادات لتنخفص حرارتها
ويتحدث معها ويتأملها وهى نائمة
ادم: انتى اية حكايتك مبقتش فاهمك انتى هتجننينى انتى عايزة اية يارؤى وآية موضوع جواز بالغصب دة وزياد عمل فيكى اية عشان تقولى الكلام دة وهو يجيلى ف حلم ويقولى اعرف الحقيقة
حقيقة اية هى كانت ناقصاكى
ليصدم حين يجد .......
*********************

إلي هنا ينتهي الفصل الثالث عشر من  رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم بيبو، 
تابعونا على صفحتنا على الفيس بوك من هنا للمزيد من الروايات الأخري 

جديد قسم : قصص رومانسية

إرسال تعليق