رواية ثأر بلا رحمة بقلم عبير فاروق | الجزء الأول - الفصل الرابع

هذا الموقع محمي بموجب اتفاقية حماية حقوق المحتوي العالمية

رواية ثأر بلا رحمة بقلم عبير فاروق | الجزء الأول - الفصل الرابع

مرحبا بكم مرة أخرى في موقع قصص26 ورواية جديدة من روايات الكاتبة عبير فاروق وكما عودناكم علي الابداع والتميز دائما, موعدنا اليوم مع الفصل الرابع من رواية ثأر بلا رحمة بقلم عبير فاروق | الجزء الأول.

اقرأ ايضًا: رواية قيود بلون الدماء بقلم رحمة سيد

القصاص ، الانتقام ، الثأر....هذه المعانى الثلاتة يطلبها الإنسان او المجتمع ممن أقترف جريمةً ما او ممن لم يقترف ولا ذنب له يحمل شتات احلامه فى طيات احزانه على أرفف مستقبله الدفين حيث يتلاشي مع الزمان وصرعاته،،، ربما فقه الكلمات الثلاثة فيه الكثير الذي يجب أن يقال ........ ولاكن اقل ما قيل عن الثأر هو.....
هـــــــــــــو....

** ثأر بلا رحمة بقلم عبير فاروق - الجزء الأول **

رواية ثأر بلا رحمة بقلم عبير فاروق | الجزء الأول
رواية ثأر بلا رحمة بقلم عبير فاروق | الجزء الأول

رواية ثأر بلا رحمة بقلم عبير فاروق | الجزء الأول - الفصل الرابع

_ دخلت عليهم فتاه في غايه الجمال و عيون عسليه فاتحه

مثل ضوء الشمس وكيف مثل وهي شمس اشرقت ها

المعهوده وطلتها المميزه الضاحكه توجهات الى اختيها متسائلا؟

شمس : مالكو مقطعين بعض ليه ....؟؟؟

روكا وهي تنظر لينور سين بضحكه خبيثه تتحدث : اصلي

ساسو مش عارفه سؤال في التاريخ كنت بقول يعني تتصل

بي مستر احمد تسالوا........ثم غمزة لــها

نورسين بتوتر: لاال والله يا شمس انا عارفه كل الاسئله هي

اللي مش بتذاكر !؟؟


شمس : طب و مالك فيه ايه لما تكوني مش فاهمه في سؤال
عايزه تسالي المستر بتاعك روكا ما غلطتش

روكان : قوليلها يا مشمش والنبي لحسن ساسو عاملها مشكله
وضحكت عليها ....،،، نورسين نظرت اليها بتواعد

شمس : طب خلاص يا حبيبتي شيله حاجاتك دلوقتي وتعالو
حضروا السفره معايا بابا زمانو جاي ..

_بعد عده دقائق دخلا ابوهم و اغلق الباب و هو ينادي علي

حمدي :مشمش.... ساسو..... روكن..... انتو فين يا بنات

روكان: والله ما حد مبوظ اونثتي غيرك يا وحمودي ..

_ ضحكه حمدي على ابنته المدلله هو يثير غضبها بالفعل،،

حمدي : الله و عايزاني ادلعك اقولك ايه ......الله يرحم امك

هي اللي صممت تسميكوا كده مش عارف ضاقت بيها الدنيا

من الاسامي !!!!!؟؟ ماله جمالات على اسم امي ...

روكان :الله يستر اصلك يا حج جمالات لالااااا وانا اللي كنت

زعلانه من ركن.....!!طلع ركن ارحم بكتييير..

_ ضحكه سويا و بسال على اخواتها قالت انهم يحضرون الغداء دخل غرفته طيب يبدل ملابسه اغلق الباب جلس على حافه السرير و تنفذ بأشتياق يتذكر زوجته و حبيبته ورقيقه ضربه وهروبه.........

** ثأر بلا رحمة بقلم عبير فاروق - الجزء الأول **


Flash_Back....!!!

_ امل في المستشفى بعد الولاده وبعد ذهاب السائق عم عباس يكتشف اخبار القريه و اخبار حمدي ؟؟!!

دخل حمدي على امل ينظر اليها بكل حب قائلا: حمد لله على
السلامه يا نور عين،،،،،

امك بصوت ضعيف: الله يسلمك يا حمدي هو حصل ايه

والبنات فين،،،،،،،،، وضعت يدي على بطنها بخضه ؟!!ا هو انا
ولدت يا حمدي؟؟

حمدي: بس بس بالراحه متخافيش اه يا ستي ولدتي وجبتي

بنوتين زي القمر كمان............ والبنات وهم نام يا حبايبي من

كتر التعب ......و اشار على كنبه بجواريها ....

امل بطمئنان: الحمد لله كنت خايفه عليك و عليهم اوي هو احنا فين دلوقت ؟؟؟

حمدي : في المستشفى على الطريق نقلنا عم عباس هنا ..

امل بتساؤل: مين عم ؟؟؟ .........حكالها حمدي ما يحدث بعد

اغمائها و كيف اوصل الى المستشفى و مساعده عم عباس لهم

امل: الحمد لله ربنا بعت لنا ولاد الحلال عشان عارف ان احنا مظلومين ...

حمدي :خلاص متفكريش في حاجه دلوقتي لازم تشدي

حيلك علشان نعرف نبعد عن هنا!!....؛اسالها حمدي مغير ما جرى الحديث ؟؟

حمدي: ها ياستي تسميهم ايه؟؟؟

امل: هما حلوين زي اخواتهم ولا شبه مين؟؟؟

حمدي ضحكه مريحه : لا احلى من اخواتهم بكتييير و عيونهم ملونه كمان اخضر وازرق..ههههههههه

امل: انا كنت حاسه ان هم بنات بس محبتش اقولك عشان ما تزعلش ..

حمدي :ايه اللي انتي بتقوليه انا ازعل من رزق ربنا ليا

امل : طب خلاص متزعلش مني انا كنت مختاره اسمين

حلوين بس عايزاك توعدني انك ماتقولش لااا

حمدي: طب قولي يا ستي ...

امل: اوعدني الاول ؟؟

حمدي بضحكه: طلالما عايزاني اوعدك يبقى عارفه اني مش

هوافق عليهم بس اوعدك انت اغلى حاجه في حياتي انت والبنات

امل بحب :وهي تنظر لعيونه تكلمت بسرعه ..... انا اخترت نورسين و روكان ..

حمدي بصدمه: مين دول؟؟؟؟؟!!!

امال بتضحك: بناتنا يا حبيبي ♥♥

حمدي: مستحيل......!!!

امل بحزن مصتنع: انت وعدت ماترجعش في كلامك ......،

طب تعالى افهمك بص يا سيدى ... نورسين ؟معناه ضوء القمر

روكان ؟؟؟معناه الشمس الضحى.... شوفتي بقى هما حلوين ازاي،،،

حمدي :بردو مش فاهم ..؟؟؟

امل بنفذ صبر: انت بناتك والكبار اسمهم ايه ...؟؟؟

حمدي بيبالها :شمس وقمر .....

امل: الله ما انت بتفهم اهو امال بتتعبني ليه يبقى انت يا

حبيبي عندك شمس وقمر ونورسين و روكان عرفت ليه انا
اختارت الاسماء دي ....

ابتسام حمدي وعيونه لمعت ورد عليها : عرفت انت اخترتي

اسمائهم بمعانيها تربطهم ببعض عشان طول عمرهم يفضلوا

مربوطين ببعض و انا يا حبيبتي موافق ربنا يخليكي و يخليهم ليه......... وطبعا قبله على جبينها 00000

** ثأر بلا رحمة بقلم عبير فاروق - الجزء الأول **


..._عوده للوقت الحالي ...*

_ انتبه حمدي علي خبط الباب ونداء شمس .....

شمس: بابا .......بابا الغدا جاهز ...

_حمدي ادخلي يا شمس......... دخلت توجهت اليه واحتضنته

بكل حب وبدلها هو الحضن بحنان انه يرى زوجته بحنان ابنته
و قلبها الرقيق

حمدي: عامله لنا ايه النهارده يا دكتوره..

شمس مبتسمه: مشرحلك صنيه بطاطس ومبنجه حاله ملوخيه و الرز لسه خارج من العمليات ههههههههه ههه

حمدي بتضحك : ربنا يستر طب اطلبي لنا واحد اسعاف وصلحته...

_ جلس حمدي وبناته على السفره يتناولون الغداء بسعاده

حمدي :مالك ياساسو ساكته ليه يا حبيبتي ..؟؟

تحدثت روكا مشاغبه اياها : اصلي ساسو حبيبتي خايفه من

امتحان بكره عشان مذاكرتش كويس وانا بسم الله ما شاء الله

عليا كلت الكتاب اكل يا بابتي ،،،،،وهي هاتيك رقص من

الصبح و تغني انا عايزه من ده ياحزومبل ااه والهي ...

_ شهقت نورسين و شمس عند سماع روكان وضحك الاب على مراوغه ابنته و تحدث قائلا.....!!

حمدي: اه اه ما انا عارف هي برضه اللي فاكره نفسها سندريلا

_تعالت ضحكات البنات مع ابوهم متذكرين اختهم الغائبه
ومواقفها معاهم ورد فعلها الاوفر على حد قولهم ....

=ما خلاص يا عم مكنتش بنت اللي قصت قابلتك دي ههههه

هههههه ههههه ؟؟!!! قولها عز وهو يرتدي ملابسه مع فارس

وياسين في غرفه الفندق كما اشار عليهم عز...


فارس : اخرس يالا بدل ما اخليك جبهتك مرميه على الارض
وحزنك عليها ...

ضحكه ياسين وقال: والله بنت جدعه و تستاهل امال انت فاكر ايه كل البنات سهله زي اللي تعرفوهم...هههههههه

عز :المهم يا خفه انت جاي معانا ومفيش اعتراض زي كل مره ..

ياسين: ماشي هاجي اسهر بس فاهم بس مليش دعوه باللي انتو هتعملو...

فارس: ليه يا عم الشيخ مش بنعمل حاجه حرام ده جواز..

ياسين: جواز ايه ده يا عم روح انا تعبت اقول لكم ان ده هو هو القرف اللي كنتوا بتعملوه بس رشيت عليه شويه فارمسي( شوكولاته) عشان الطعم بس... يا..... يا ابو الفوارس !!!!

عز: بس يالا الاوفر اللي انت فيه ده محدش طلب رايك الأسد واخرس خالص هتضربلنا يوم من اخره ....

نزل ثلاث شباب الى الديسكو ومن بدايه دخولهم التفتت الفتيات عليهم يتهامسون و ينظرون اليهم بنظرات اعجاب من طلتهم والانيقه الرجوليه..

تقدم الثلاث شباب جالسين على كراسي فرديه ونصف طاوله مستديره عاليه توجه اليهم فتاه تتمايل امامهم ظنن منها انها تستطيع توثير غرائزهم نظر اليها عز بخبث باين طلبه كل واحدمنهم مشروبه المفضل!!!!

وعلى الجانب الاخر حيث توجد ثلاث فتايات قمرات لابسين قطع معينه (🙈 هما مش لابسين اوي يعني ) تبادل النظرات بين الشباب والبنات غمز لاحدهن عز......

تقدمه فتاه من فارس ووضعت يدها امام وجهه نوعان من السلام الفتاه قائلاه : هاي انا جيسي وانت??!!

فارس: فارس بنصف ابتسامه غمز لها...

جيسي بابتسامه ساحره: ترقص ....

فارس بعد ان هز اكتاف: ارقص;;;;;

وبعد نجاح جيسي بانها و تشد انتباه فارس تقدمت اثنتان من نفس الشله الى عزه ياسين

_(ايه ده هو السما بتحدف نسوان)- قالها عز محدث ياسين ..

تقدمت اليه سولي: هاي قاعدين ليه??!!

عز: انت تؤمر يا قمر ....

نظره ياسين بغضب الى الفتاه التي وضعت يدها على اكتافه ثم احدثها بخشونه: لو سمحتي ما بحبش كده

عز: مبتحبيش ايه الله يحرقك تعالى يا قمر انا بحب كده وكده ههههه هههههه. ..

تركهم ياسين وسط شيطانهم وشهواتهم وارتكاب معصيه جديده صاعداً الى غرفته وبعد ساعات كثيره من الرقص وشرب و التوهان صعد كل من عز وفارس مع فتاتان...( 😡طبعا بعد ما ضربو عرفي)...

_ وعلى مدار الايام كانت تخرج قمر كل يوم للبحث عن عمل في nجميع الشركات على امل انها توافق لكن كل مره ينتهي بها الامر بسببي CV بتاعك و هكلمك....

_ الشركه في غرفه
الاجتماعات كان يجلس مع المهندسين يراجع ملف المشروعات الجديد تصاعد الغضب الى الى قيمه راسه بصوت الجهور انطق قائلا: يعني ايه مش عارفين يكملوا المشروع هو لعب عيال ولا انتو لسه طلبه وانا معرفش قالها _;;فارس بغضب شديد

ايمن : مستر فارس المشروع ده اول مشروع ندخل بيه السوق في مصر ولازم يكون على اعلى مستوى! ! !!

فارس: وايه اللي مانعكو متكملووا. ولا نشوف غيركو ??!!!

أيمن بخوف من عاصفه أتيت :...............---???!!!

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الرابع من رواية ثأر بلا رحمة بقلم عبير فاروق | الجزء الأول
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من الروايات الأخري 
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها

جديد قسم : روايات رومانسية مصرية كاملة

إرسال تعليق