U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية اختلاف القلوب وتحدى القدر بقلم هاجر عبدالحليم (ج2) - الفصل الحادى عشر والأخير

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة هاجر عبدالحليم علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع  الفصل الحادى عشر والأخير من الجزء الثاني من رواية اختلاف القلوب وتحدى القدر بقلم هاجر عبدالحليم. 

رواية اختلاف القلوب وتحدى القدر بقلم هاجر عبدالحليم  (ج2) - الفصل الحادى عشر والأخير

تابع من هنا: الجزء الأول من رواية اختلاف القلوب وتحدي القدر بقلم هاجر عبدالحليم
رواية اختلاف القلوب وتحدى القدر بقلم هاجر عبدالحليم  (ج2)
رواية اختلاف القلوب وتحدى القدر بقلم هاجر عبدالحليم  (ج2)

رواية اختلاف القلوب وتحدى القدر بقلم هاجر عبدالحليم  (ج2) - الفصل الحادى عشر والأخير

ف عربية رعد
رعد:انا مش هسامح نفسى لو جرالها حاجة..وحسابى مع اللى متجوزها دى..ازاى تكلمها وتطلب منها تقابلها وكمان تنزل الشارع لوحدها من غير منبلغ اى حد..اكيد اتخطفت من المنظمة
مراد:متقلقش يارعد كل شى هيكون كويس وهنلحقها قبل م الملك دة ياذيها وبعدين دى حاجة كويسة جتلك فرصة علشان تقبض عليه
رعد:معرفش اذا كان هو اللى خطفها ولا لا؟! وبعدين انا متشكر ليك اوى يامراد علشان السلسلة اللى ايدتها لمروة هى اللى بتدلنا عليها بسبب ال GPS اللى حطه
مراد:انا كنت قلقان عليها وخايف حالتها تسوء وممكن تعمل حاجات مش متوقعة..علشان كدة اديتها السلسة دى علشان لو حصل حاجة كدة ولا كدة نكون ع علم بيها..ومتقلقش مروة قلبها جامد ومش هتخاف والموضوع هيعدى من غير ضرر لمراتك او لبنت عمك
رعد:يارب..يامراد...يارب
ف قصر الرملى
طرااااااخ
سوزى:ليك ليش عم ترفع ايدك عليي شو عملت وليه
احمد:ما هذا؟!
سوزى:لا اعلم
طراااااخ
احمد:هل تعلمين ان هذه الحبوب مخدرة..قولى لى هيا..ما الذى جلبها الى هنا
سوزى بخوف:لا اعلم..هذا شى لا يخصنى
احمد:اذا..سوف اطلقك ايتها الحمقاء..وهذا اليوم سوف يكون اخر يوم لك ف القصر..الله وحده يعلم ما هى دوافعك لفعل ذلك..ف انتى مصدر المصاءب فقط لا غير
سوزى:بهذه السهولة؟!ا لا تستطيع فعل ذلك...ف انا لدى حقوق لا تستطيع التغاضى عنها
احمد:قولى لى ما الذى جلب هذه الحبوب الى هنا والا سوف افعل الشى الذى يدور بخاطرى الان
سوزى:لا اعلم لماذا لا تريد ان تفهم
احمد:اذا...انتى طالق ياسوزى..طالق ب التلاتة
سوزى بصدمة:ما الذى قولته واللعنة
ف الصالة
عزيز:وهى فين دلوقت
احمد:خدت هدومها وسافرت
عزيز:وانت ليه عملت كدة..مش دى اللى سيبت بنتك علشانها
احمد:كنت غبى وماشى ورا قلبى وقافل عقلى بميت ضبة ومفتاح ودة غلط
عزيز:وهى قبلت انها تمشى بالسهولة دى
احمد:لا طبعا علشان اخلص من شرها كتبلتلها شيك بمبلغ ضخم قصاد انها تسيب الشركة وهى علت السعر جامد وانا وافقت
عزيز:مش زعلان؟!
احمد:لما شوفت الحبوب خوفت لتكون ناوية ع ااشر وعاوز تاذى بنتى..ف كان لازم تبعد...بنتى مش ناقصة كفايا اللى هى فيه
ف اوضة اسد واية
اسد:بتعيطى ليه؟!
اية:واحشنى اوى...مش مصدقة انه دلوقت مش ف المكان اللى بينام فيه..بجد كانت حاجة صعبة انه يمشى ويفارقنى كدة بسهولة...بس قولى انت كنت المفروض اعمل ايه..ادخلكوا ف مشاكل ومحاكم..وابنك اللى فبطنى دة كان ايه مصيره..كان لازم اضحى بحد فيكوا..والحد دة كان ابنى...دة مفيش اغلى من الضنا يااسد
اسد:هخليكى تسافرى الصعيد..وتشوفيه وتملى عينك منه..ف اى وقت حبة تروحى قوليلى وانا اوديكى...علشان اللى عملتيه مفيش ام تعمله
اية:بجد يااسد هتخلينى ازوره...انا بحبك اوى
اسد:وانا كمان بحبك
ف ااصالة
اميرة:بجد البيت وحشنى اوى
ثريا:اابيت كان مضلم من غيرك يابنتى..مبروك ع الحمل ربنا يقومك بسلامة...دة الله اكبر انتى وميار واية كمان...ما شاء الله اللهم بارك البيت هيتملى عيال
ريان:ايوة وهنبقى جدة كمان بس هتفضلى زى العسل وكلك اثارة
ثريا:بس ياواد انت عيب..يخربيت كلامك
اميرة:هههههههه معاه حق بصراحة..دة انت عسل انت ياعسل
ثريا:طيب اطلعوا استريحوا... انتوا اكيد تعبانين من السفر
ريان:لا احنا هنعمل مشوار ع ااسريع الاول بعد كدة هنعمل اللى احنا عاوزينه
ثريا:مشوار ايه دة يبنى؟!
ف فلة عبدالرحمن
اسر:انتوا
ريان:ايه يااسر مش هتقولنا اقعدوا بدل م احنا واقفين كدة..دى واجب الضيافه برده
ميار:لا طبعا..اسر ميقصدش...اتفضوا البيت نور والله....مبروك يااميرة ع الحمل
اميرة:الله يبارك فيكى
اسر:جايين ليه؟!
اميرة:مش ناوى تسامحنا يااسر
اسر:يهمك زعلى يعنى؟!
اميرة:طبعا دة انت اقرب واحد ليا ف الدنيا دى كلها..انت اخويا يااسر..ارجوك سامحنى
اسر ضحك وقال:مسامحك بس علشان
وحضن ميار من كتفها وقال:علشان بس دخلتى ف حياتى النعمة دى..ميار بقت كل حاجة ف حياتى..يمكن لو اتجوزتك مكنتش هحس معاكى بالمشاعر اللى بحسها معاها
ريان:يعنى ممكن احضنك عادى ولا ايه؟! ههههعهههه
اسر:هههههه تعالى ياعم
والنفوس اتصافت والقلوب تالفت
بعد حوالى ساعتين
ريان:الو
ثريا:الحقنى ياريان..مروة تعبانة اوى..واتضربت بالرصاص تعالى بسرعة
ريان:جاى حالا
ف قصر الرملى
مروة بعياط:ااااااه...اااااه...بتوجع اوى...ياباااااا
احمد خدها ف حضنه وقال:معلش ياحبيتى خلاص طلعت..هو ايه اللى حصل؟!
رعد بندم ممزوج بالصدمة:اللى حصل حاجات كتير مش قادر احكى ولا اتكلم
ثريا:مراتك فين؟!
رعد:ماتت😦
ريان:هو انت اتجوزت؟!
ثريا:ياستار يارب ماتت ازاى يبنى؟!
مراد:سراب ومروة اتخطفوا..ورعد راح علشان ينقذهم..وحصل اشتباك ما بينهم...ورعد اتحط ف الاختيار ما بين مروة وسراب..واختارها مروة..الملك كان مكتفهم وحاطت ااسكينة ع رقبة الاتنين وحطوا ف اختيار..بس للاسف سراب مقدرش ينقذها..والطلقة اللى ف دراع مروة هى خدتها لما حاولت تنقذ رعد من الملك
رعد رحلها وباس ايدها وقال:اسف اسف يامروة..انا بحبك بجد..تقبلى تتجوزينى
مروة عيطت وبصتله بعتاب
رعد:والله حسيت بقيمتك..والله العظيم بحبك بجد
اميرة:خلاص يامروة وافقى بقى
مروة بصت ل ابوها وقالت:بابا انت
احمد:اللى انتى عاوزاه اعمليه مش هضغط عليكى
مروة بصت لرعد وضحكت وقالت:موافقة..انا بحبك اوى يارعد
النهااااااااااااية
*********************
إلي هنا تنتهي رواية اختلاف القلوب وتحدى القدر بقلم هاجر عبدالحليم  (ج2)
تابع من هنا: جميع حلقات الجزء الثاني من رواية اختلاف القلوب وتحدي القدر
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة