-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية صغيرة على الحب بقلم سلمي عيسوى - الفصل الثانى عشر

 مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي في موقعنا قصص 26 مع روايات رومانسية وإجتماعية مغلفة بالمزيد من الحب والغرام للكاتبة سلمى عيسوى وروايتها التى نالت مؤخرا الشهرة و البحث الكثير على مواقع التواصل الإجتماعى وسنقدم لها الفصل الثانى عشر من رواية صغيرة على الحب بقلم سلمى عيسوى 

رواية صغيرة على الحب بقلم سلمي عيسوى - الفصل الثانى عشر

إقرأ أيضا: حدوتة رومانسية 

رواية صغيرة على الحب بقلم سلمي عيسوى

 رواية صغيرة على الحب بقلم سلمي عيسوى - الفصل الثانى عشر

 -متسطحه علي فراشها غارقه في ذكرياتها بالامس كم كان اليوم رائعا !


#فلاش_باك


-تجلس في الحديقه تدون في مزكراتها كل همومها تجد نفسها في الكتابه وجدت من يضع يديه علي كتفيها قائلا:-


-بتكتبى ايه ..!؟


التفت له قائله بخفوت: -

بكتب يومى كان عامل ازاي ...


تنحنح قائلا: -

ممكن اسألك سؤال ..؟


قالت هي بابتسامتها الرائعه: -

اكييد..!


اسألها هو: -

ليه رفضتى رامى العرابى ..!؟


ليله بهدوء :-

عادي مبحبوش ...


تنهد هو بارتياح قائلا: -

ليله انا بالنسبالك ايه ..!؟


ابتسمت قائله: -

فارس..!

انت بالنسبالي حاجات كتيره .. صاحبى واخويا وساعات بحس انك بابا في خوفگ عليا ...


كلماتها شجعته اكتر وقال لها بخفوت في اذنها: -

بحبگ ...


-وفب لمح البصر خرج من القصر بأكمله


#انتهي


ابتسمت هي وامسكت هاتفها ووو....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


:-في غرفه "حور "


-امسكت هاتفها ونظرت له بتمعن قبل ان تضعه فوق اذنها قائله بعد قليل من الانتظار: -


-ليلو ..

ده بجد ولا كنتى بتحلمى ..!؟


ليله بضحگ ممزوج بخجل: -

لا بجد انا مش مصدقه نفسى ...


حور بضحك:-

يخربيتگ هتفضحينا .. يقول عليكي ايه ... مدلوقه عليه اتقلي كده ..


ليله: -

اسكتى اسكتى .. ال اتقل ال ده انا ما صدقت ...


حور بحب: -

الف مبروك يا قلبي وعقبال ما يتقدملك بقا ...


ليله: -

يارب يا حور ..


حور بنعاس: -

يلا بقا حلي عن دماغي عايزه انام ...!!؟


ليله بضحك: -

اوگ سلام ...


•• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• ••


:-فى اليوم التالى ...

:-في غرفه المكتب ..


سليم بثبات: -

وانتى ايه رايك يا عروسه ..!؟


حور بصرامه: -

عايزه اعرف ليه مصمم علي الجوازه دي وحضرتك عارف ان احنا الاتنين مش موافقين ...


سليم: -

ده جواز مؤقت يا بنتى .. عشان المزاد لازم تروحى معاه وانتى مراته ...


جاسر بصوت رخيم: -

وهتفرق يعنى بنت عمى .. من مراتى ..


سليم: -

لا هتفرق كتير .. شعري ده مش شاب من فراغ يا بشمهندس .. انا عارف انا بعمل ايه ...


-يبدو علي جاسر انه فهم مقصد جده ولكن حور الفضول يقتلها تسألت: -


- يعنى بعد المزاد هيطلقنى ...


سليم :-

لا مش بعد المزاد بالظبط .. تقدري تقولي بعد فتره عشان بعد المزاد الدنيا هتتغير 180 درجه ...


جاسر: -

اللى تشوفه يا جد ..


حور: -

هتتغير ازاي يعني..!؟


جاسر بصوت هادئ: -

هتعرفي كل حاجه في وقتها ..


حور: -

تمام موافقه ...


-خرج ثلاثتهم من المكتب واخبرهم سليم بالموافقه فرح الجميع بالخبر وجاسر يحاول ان يتجاهل حور قدر استطاعته ...


*****


:- في الجنينه ...


-خرج وقف يدخن بشراسه وجد من يسحبها من يديه قائله: -


-محدش قالك ان التدخين مضر بالصحه يا بشمهندس ...


جاسر بجمود: -

ملكيش دعوه ...


حور بثبات: -

جاسر انا مش فارق معايا موضوع الجواز ده خالص ..


نظر لها بتساؤل فتابعت: -

انا مكنتش موافقه عشان علاقتي بيك كصديق تدمر وانا مش عايزه اخسرك .. جاسر انت صديق عزيز عليا ولو موضوع الجواز ده هيأثر علي علاقتنا انا هاروح واغير رأي ...


جاسر بنظره ذات معنى: -

حور...

انا مش زعلان منك وهفضل صديقك وعلاقتنا مش هتتأثر ...


حور بتسأؤل غريب :-

هو انا ليه بحس انك غامض اوي .. احكيلي مش احنا صحاب ...


جاسر بشرود: -

هتعرفى كل حاجه في وقتها يا ... حور ..

نبره غموض اثارت فضولها .. ولكن فى الوقت المناسب تلك الكلمه تكرها بشده ... نعم انه الفضول يا ساده حتى ان جاسر لقبها ب ( حور الفضوليه )


******************************

:- في مكان مجهول ...


قالت وهي تدخن بشراسه: -


-معرفتش مين هايروح المزاد ...


كين: -

العادي ان سليم ومراد ...


كارما: -

تقصد ايه ب العادى...؟


كين: -

اقصد ان بنسبه كبيره جدا سليم ميروحش ...


كارما بعدم اهتمام :-

يبقى مراد ويوسف ..


كين بنظره ذات معنى: -

وليه جاسر ما يروحش ...


كارما بضحگ :-

جاسر مش بتاع مزاد مبيحبش الجو ده ..


كين: -

كارما .. انتى بتتكلمى عن جاسر الهواري بتاع زمان .. انما المهندس جاسر الهوارى بتاع النهارده محدش يعرف بيحب ايه او بيكره ايه ...


كارما: -

كين ..

انا ميهمنيش مين يروح ... انا اللى يهمني اني اخد قطعه الارض دي منه ب اي طريقه ...


كين بشر :-

هناخدها ونرجع حقنا اللي ضاع من سنين ..


-نظر الاثنان الي بعضهم بشر دفين بفضل اوهام في رؤسهم .. هل ستؤثر كارما علي علاقه " جاسر و حور " ...


************************************


:- فى صباح يوم جديد ..


-كتب الكتاب والفرح الخميس الجاي ..


-كانت تلك الجمله التى قالها سليم بصرامه معتاده منه نظر حور وجاسر لبعضهم بدهشه لماذا كل هذا الاستعجال قال مراد مبتسما وفرحا :-


-انا عن نفسي موافق .. حد معترض يا جماعه ..


-لم يعترض احد ومازالت حور مصدومه ولم تتفوه بكلمه واحده وقالت بهدوء :-


-بس ليه الاستعجال ..؟


سليم بشئ خفےّ :-

الوقت مش فى صالحنا ..


-اومأ الجميع له ولا احد يجرؤ على الاعتراض بينما تحدث والد حور قائلا :-


طيب يا حاج.. مفيش خطوبه الاول ..


سليم بنظره غريبه :-

خطوبه ..

دول ولاد عم يا يوسف وحور قعدت هنا فتره كويسه اكيد اتعرفت على جاسر كويس ..


امانى بفرحه امومه :-

يا يوسف خلينا نفرح بقا .. زغرطى يا ام جاسر ..


-وبدأت ناهد باطلاق الزغاريط الفرحه مثل فرحه اي ام بزواج ابنها " البكري " كما يقولون .. ومازال جاسر صامتا هو يعلم ما يدور برأس جده ولكنه يكدب نفسه قائلا بخفوت :-


-يا خوفى منك يا سليم ..


~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~ ~~

:- بعد مرور يومان ..

:- فى منزل العرابى ...


-ينظر للكارت بيده بدهشه غير مبالي لزوج من الاعين تتابعه باستغراب قائله :-


حامد .. انت بقالك كتير مبحلق فى الكارت ليه كده ..


حامد بغموض :-

انتى عارفه ده دعوه جواز مين ..


اريانا بنفى :-

لا ..


حامد :-

احفاد سليم الهواري .. جاسر وحور ...


اريانا بضحكه خفيفه :-

وفين المشكله يا حامد .. انت شكل المزاد كل ما بيقرب بيأثر على مُخك ..


حامد :-

مهو لو ابنك كان عرف يوقع بنتهم فى غرامك مكانش ده هيبقى حالى ..


اريانا :-

بنتهم مين دي .. هى تطول رامى ابنى يبصلها ..


حامد بنظرات غامضه ويبدو انه يعلم ان سليم يعمل كل جهده ليأخذ الارض ولكن لا احد يستطيع توقع افعال سليم..

**********************

:- ظلت الترتيبات للزواج على قدم وساق بين فرحه العائله ولا احد يعلم بسبب الزواج سوا مراد وجاسر ..


" " " " " " " " " " " " " " " "

:- فى النادي ..


-يمارسا التمارين الرياضيه وتوقف فارس فجأه وقال بدهشه :-


-يا نهارد اسود فى مصر ..


-اومأ ببرود وقال :-

نازلين المزاد كمان ..


فارس :-

عشان كده جدك عايزك تتجوز بسرعه ..


جاسر :-

اه عشان ترجع تلاقيني مش باقي عليها والله انا مبقتش فاهم حاجه .. حتى نفسى مبقتش فاهمها ...


فارس بضحك :-

وانت زعلان انك هتتجوز حور ..


جلس على احدي الكراسي وقال :-

مش حكايه زعلان .. فرق السن يا بنى مش قليل .. دول 10 سنين وجدك عمل الفرح بعد يوم ميلادها بيومين عشان كتب الكتاب يبقى رسمى ..


فارس بخبث :-

وانت عرفت منين ان الفرح بعد عيد ميلادها بيومين ..


جاسر بسخريه :-

اختى قالتلى ..


فارس :-

فرق السن مش مهم يا صاحبى ..


جاسر :-

يا بني دي لسه صغيره .. صغيره يا جماعه صغيره والله ..


## ازيكو يا هندسه ..


-التفتا على اثر الصوت وكانت الصدمه من نصيب فارس ..

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الثانى عشر من رواية صغيرة على الحب بقلم سلمي عيسوى
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة