-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية وخضعت للحب بقلم أروى الشرقاوي - الفصل الرابع والعشرون

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والروايات الرومانسية في موقعنا قصص 26 مع رواية جديدة من روايات الكاتبة أروى الشرقاوي؛ وسنقدم لها اليوم الفصل الرابع والعشرون من رواية وخضعت للحب بقلم أروى الشرقاوي هذه القصة مليئة بالعديد من الأحداث والمواقف المتشابكة والمعقدة من الرومانسية والتمرد والكبرياء.

رواية وخضعت للحب بقلم أروى الشرقاوي - الفصل الرابع والعشرون

إقرأ أيضا: قصص قبل النوم 

رواية وخضعت للحب بقلم أروى الشرقاوي

رواية وخضعت للحب بقلم أروى الشرقاوي - الفصل الرابع والعشرون

 كانت تجلس فى مكتبها تسترجع زكريات زفافها على حبها وشريك دربها الذى الذى إستطاع أن يوقعها فى حبه وأحبته بشده وعشقته الذى مر عليها تقريبا شهر ومنذ ذلك اليوم وهى تعيش فى سعاده مع أسره مكتمله وزوج يحبها بشده

فلاش باك

فى صباح يوم مشرق وشمس تتقاسم السعاده معهم وكأن جميع الظواهر الكونيه

فرحه بأتحادهم معا نظرت بجانبها وجدته يغفو بوجه يكسو عليه السعاده وملامح الفرح والحب

فاق فى هذا الوقت وجدها تنظر إليه أى سعاده وفرح وحب هو يعيشه أصبح مع حبيبته شعور لايوصف وسعاده لاتقدر ودعا ربه لكى تدوم هذه السعاده فى حياته وتظل حبيبته دائما بجانبه

أدهم بحب :حبيبتى صاحيه بدرى ليه

ميرال بأبتسامه ساحره :حبيبتك عندها شغل

أدهم بصدمه وتعجب هل ستذهب للعمل اليوم :شغل

ميرال :طبعا شغل متوقع إن ميرال تاخد أجازه من الشغل أكتر من يوم

وأكملت حديثها بخبث :وأه نسيت أقولك كلكم هتنزلو الشغل إنهارده

ادهم :بلاش هزار ياميرال

ميرال بسخريه :وأنا من أمتا بهزر فى الشغل ياله ياادهم انا بلغتهم يجهزو الفطار تحت كلنا هننزل نفطر وكله هينزل الشغل كفايه دلع

أدهم :بجد هو أنا لحقت ادلع دنا لسه متجوز إمبارح

ميرال:وخلاص الفرح خلص نشوف مصالحنا بقا ياله ياادهم قدامك ربع ساعه وتكون جاهز انا جهزت خلاص

تعجب ادهم من ميرال بشده فهى تفعل ماتريده وتتحكم بشخصيتها إذا ارادت انا تكون مثل الفتيات وتتعامل كأنثى فعلت وإذا ارادت أنا تكون تلك القويه التى يخشاها الجميع فعلت ذلك أيضا

فعلا شخصيه محيره تجبرك على التفكير فيها

فى الأسفل كانت ممسكه بالبوق وصوته يصدع فى جميع أنحاء القصر

عصام بيأس من حال إبنته: يابنتى إرحمى العيال شويه مفتريه

أسماء بخبث:عصام حبيبى سيبنى أشوف شغلى ولا أسيب العيال ديه وأستلمك أيهما أقرب

عصام بخوف لتوقعه ماذا ستفعل به:لا شوفى شغلك

كامل :يابنتى دول عرسان لسه انهارد الصباحيه

أسماء بطريقه مضحكه :حاج كامل دنا بقول عليك حبيبى

توفيق :لا كده كتير حد يسكت البت ديه أنا تعبت من الصوت

أسماء بخضه :بت أنا بت

مازن :لله الأمر من قبل ومن بعد

صفيه :أنا إلى جبته لنفسى والله عصام رجعنى بيتى بنتك هتخلص عليا هنا

وفى هذا الوقت نزلت ميرال خافت أسماء ووضعت الشئ الذى تستخدمه أرضا

فرح الجميع فيها لظنهم أنا ميرال ستقوم بنهرها

ميرال بصرامه :فيه إيه صوت أيه ده

عصام بشماته :أسماء يابنتى بتصحى العرسان على طريقتها

أسماء :بصى ياميرال ياختى يرضيكى يعنى يفضلو نايمين للوقت ده حتى ياسين إلى مش عريس منزلش والشركه تمشى أزاى وعلى رأى المثل المال السايب بيعلم السرقه

وفى هذا الوقت نزل ياسين والجميع فاأسماء نجحت فى إفاقتهم جميعا

ياسين :متخليكى فى حالك مالك يعنى ومال ياسين متشوف مراتك يامازن

مازن بإستسلام :القوى عليه ربنا

عمار بغيظ :أسماء هعلقك قدام القصر ومحدش هيعبرك

شادى :تستاهل والله

مازن :بجد ربنا يعينكم هتريحو البشريه كلها

أسماء بغيظ :حسابك تقل وبعدين المفروض تشكرنى على إلى بعمله فيك

مازن بتعجب :ليه

أسماء:بخليك كل شويه تذكر ربنا بذمتك دى مش حاجه كويسه مش عارف قيمتى

مازن بصدمه وكذلك الجميع :إزاى

أسماء :كل شويه تقول ربنا يصبرنى .لله الامر من قبل ومن بعد .ربنا يعينكم..حسبى الله ونعم الوكيل

ضحك الجميع بتعجب

ميرال بجديه وهى توجه حديثها للجميع :محدش فيكم يفكر يبصلها أصلا أسماء أنا إلى قولتلها تعمل كده حد ليه رأى تانى

شادى :ليه

ميرال بخبث تعودت عليه :عندنا شغل أيه هنسيب الشركه ونقعد فى البيت

أدم بفم مفتوح:شركه دنا لسه متجوز إمبارح

بيسان بضحك :وأنتو مفكرين ميرال هتدى ليكو أجازه احمدو ربنا سابتنا نتجوز

رفيف :معلش ياأدم اهوه اتجوزت احسن من مفيش

روان :يالهوى ياجدع الوحده فكرت هتقضى شهر عسل فى باريس ولا حاجه

رفيف :تهيؤات ياختى أبقى أتغطى كويس

روان :فعلا الواقع مؤلم بشده

أسماء :مرات أخويا حبيبت هارتى

روان :حبيبتى ياسوسو أدينى الزماره دى إما عمار يضيقنى أنفخلى نفختين يطير من قدامى

أسماء :يعجبنى فى بنات العيله حبهم الشديد لأزواجهم أصيله ياأم رحاب

نزل ادهم فى هذا الوقت

أدهم بتعجب :عملتيها إزاى وصحتيهم كلهم

أسماء :ميرال وراها رجاله ياشبح أنا قومت بالليله لوحدى

أدهم :جباره هقول إيه طالعه لناس

أسماء :انا رأى ياأدهم تسكت بدل ماشكلك بتلعب فى عداد عمرك كده خساره شبابك يضيع فى غلطة لسان

أدهم بتمثيل للخوف :رأيك كده

أسماء :هو أنا قولت غير كده

شادى بضحك :والله ماحد صعبان عليا فى الليله دى غير أدهم

مازن :وبالنسبه للى بيحصل فيا ده مش صعبان على حد فيكم

أسماء بيأس :يادى النيله بتلعب فى عداد عمرك ليه إنتا كمان كفايه واحد

ميرال بصرامه :مش نفطر علشان عندنا شغل ولا هنقضيها هزار كده كتير

أسماء: حبيبت قلبى ياميرو يامسبتاهم

مازن :امووت وأعرف الوحيده ألى ميرال بتعاملها حلو عملالها إيه

أسماء بتذكر :فين أميره ومعاذ

تذكر الجميع عدم نزولهم

ميرال وتذكرت مارأته :لا ماهو معاذ وأميره مش هنا

الجميع بصدمه :مش هنا

ميرال :معاذ طلع ناصح سافر هو وأميره بعد الفرح علطول إستنا إما كلنا طلعنا هو مشى من البيت

شادى بهمس لأدم :الواد ده طلع أذكى من الكل عملها إزاى مشى وسابنا للهولاكو هنا

أدم بهمس يظن أنا ميرال لاتستطيع معرفة مايقولوه :لا ياعم أنا هاخد مراتى وأخلع على لندن بدل المرمطه ديه

ميرال بخبث :أدم هتسافر لندن أمته

أدم بفرحه:النهارده لو تحبى

ميرال وقد أوقعت أدم فى شباكها :خلاص سافر وخد مازن معاك وأه طبعا معدش ينفع تطول هناك وتسيب مراتك هنا خلص المهم وانزل كلنا هنتعاون مع بعض بس أنتا وياسين أكتر حد هيسافر لانكم اشتغلتو هناك وقت طويل

ياسين بنفى :لاياسين مش هيسافر متخلى جوزك يسافر ياختى شويه

ميرال :يوووه أنا بتعامل مع اطفال فى حضانه هنختار الشغل

أسماء :إسمعى مينى دى ناس مش وش شغل

كامل :عصام متشوف حل فى بنتك

صفيه :لا دى محدش بيقدر عليها غير ربنا

أسماء :والله اسمعى مينى اعرضى كده على مازن هيروح علطول جوزى بيحب الشغل

أدم:لا مهو انا مبقاش لسه متجوز وأسافر ده ظلم هاخد مراتى معايا

ميرال :مراتك معاك ده كده تبقا رايح شهر عسل مش شغل خلاص ياسين يسافر وانتا تفضل هنا فتره

ياسين :لا وألف لا مش هسافر

أسماء بتساؤل :ليه ياياسين مش هتسافر ليه

ياسين بتلبك :مش هسيب مراتى وبنتى يعنى بعد مالقيتهم

ميرال بحيره :خلاص هسافر أنا وأمرى لله

مازن بمكر :لا أنا هسافر أنا لسه معايا شغل هناك مخلصش مش مادلين لسه هناك بردك محدش هيسافر غيرى

أسماء بخضه ونفى :لا جوزى مش هيسافر

كامل بتعجب :ليه يابنتى مانتى كنتى موافقه من شويه

أسماء :لا أصلك مشوفتش مادلين من سوريا يعنى رقيقه وجميله وعسل فى نفسها كده وعليها شوية لبس لا ياخويا انا مش موافقه

مازن بحب :عمرى مافى واحد تملى عينى غيرك ياسوسو إنتى مراتى وحبيبتى وكل حاجه فى دنيتى أنا بهزر معاكى اوعى فى يوم من الأيام تفكرى إنى ممكن عنيا تشوف غيرك عينى مبتشوفش غير حبيبتى سوسو بس أم حزلقوم

أسماء بتوهان :بحبك ياميزو وبموت فيك ومتخيلش حياتى من غيرك وجودك فى حياتى نعمه من ربنا إنتا حياتى حياه من غيرك متبقاش حياه

رفيف :وإيه كمان

إنتبهت أسماء للموجودين وخجلت بشده ضحك مازن عليها

ميرال :خلاص أدم إلى هيسافر وبعده ياسين خلص الكلام

وتركتهم ورحلت

أسماء :الحمدلله جوزى مش هيسافر وأكملت بخبث جوزى مش هيشوف مادلين تانى

مليكه بغيره :هى مادلين دى شكلها إيه

أسماء بمكر :إسألى أدم عن شكلها

أدم بصدمه وهو يبصق الأكل من فمه

شادى بقرف :تتك القرف عيل مقرف

أدم :أدم مين

رفيف :رد ياأستاذ مين مادلين ديه

ادم بتلبك :مادلين واحده شغاله فى الشركه مش حلوه يعنى

أسماء :فعلا مش قمر وموزه ولبسها ياحوستى يانى دى من سوريا ياحاجه

رفيف :ودى سنجل ولا مرتبطه

أسماء وقد نست وجود مازن :لا متجوزه فاكره الواد بتاع الشاورما الى كنا بنروح نعاكسه كل يوم انا وانتى

شادى بضحك :لا فاكر ألى هتتعلق من قفاها حالا

أسماء بصدمه :أحيييه هو انا قولت ايه

رفيف :فضحتينا بس البت دى هبله محدش يسدقها الحمل وتأثيره ياجماعه

أدم بغيظ :شوف إزاى

مازن بغضب مسكها من قفاها :أعمل فيكى أيه قوليلى

عمار :ريح البشريه منها وموتها تستاهل

عصام :إوعى تترد يابنى بسرعه

صفيه :أجبلك سكينه

أسماء بصدمه :هوما دول أهلى بجد حد ينطق بكلمه حلوه ولا يحوشنى من ايد الراجل ده مصدقتو ميرال مشيت

ياسين :الله شكلك حلو وانتى شبه الكتكوت المبلول كده

شادى :مازن اوعى تضعف خلص بسرعه واحنا هندارى الجريمه

أسماء تنظر لهم بصدمه لم تتوقع منهم هذا فهم بالأخير يضحكون معها

رفيف :مازن بتهزر سيبها بقا

أسماء:ماقلتلك بتهزر سيب بقا ولا انتا عجبك الموضوع أما إنتم حسابكم تقل معايا

شادى بنفى :لا متسبهاش يامازن دى مفتريه

مليكه :تستاهلو كل خير

بيسان :بت ياأسماء شكلك تحفه والله جميله جدااا

أسماء:انتى وجوزك مع بعض بس اصبرى مازن ماتسيب بقا ياخويا ماقولنا بنهزر

تركها مازن وهو غاضب بشده

:عارفه لو سمعتك بتتكلمى تانى فى الموضوع ده تانى ولا لسانك جاب سيرة راجل تانى متعرفيش هعمل فيكى ايه

أسماء :ياخويا والله غلطه ومش هتتكر تانى

تركها ورحل

أسماء بتوعد للجميع :رفيف وميرال وأدهم وروان ومليكه بره الليله وعمى توفيق كمان أما الباقى طول مانا فى البيت هنا مش هتشوفو يوم راحه

ورحلت وتركتهم يفكرون ماذا ستفعل فيهم فهى توعدت لهم بشكل صريح

باك

وجدته يحتضنها من الخلف ظن أنه فاجأها ولكنه لم يعرف أن قلبها يشعر بيه كلما أقترب منها

أدهم بحب :حبيبتى بتفكر فى ايه

ميرال بضحك :فى أسماء وإلى بتعمله فيهم صحيح يستاهلو ألى بتعمله معاهم

ضحك أدهم بشده عندما تذكر مافعلته بيهم

:أسماء جباره ياشيخه دحنا خلاص هننقل أقامتنا من القصر بسبب ألى بتعمله فينا

ميرال ضحكة بشده

فلاش باك

سافر أدم كانو يجلسون فى القصر

أسماء بمكر :أنا فرحانه بلمتنا مع بعض ياولاد

ياسين :جسمى قشعر بجد حساسه أوى البت دى

أسماء:ياسين تعالى هقولك هو أنا مرات أبوك ولا حاجه ياخويا مش طيقلى كلمه فى البيت ليه

شادى :على أساس حد بيطيقك فى البيت ده كله

أسماء :شادى متخلنيش أحطك فى دماغى

شادى :متحطى عادى بخفش أنا من حد

أسماء :اهم حاجه متزعلش مينى ماشى

كان يجلس معهم ولكنه شارد فى هذه التى أسرت قلبه منذ أن أن رأها فى الشركه مازالت جميله ومحتفظه برشاقتها حقا أنها حسناء الشركه كما أطلق عليها من قبل رجعت وأسرت قلبه من جديد وأحيت ما أخفاه الزمن فى الماضى رفض حبها لأنه لم يرد خيانة زوجته ولكن الحياه تعطى له فرصه ثانيه هل يغتنمها ويتقرب من حبه أم يتركها ترحل كما رحلت فى الماضى

أسماء:حاااااااااج كاااااااامل

كامل وقد خرج من شروده :إيه فى إيه

أسماء بهمس:هى حلوه تستاهل والله تسرح كل شويه

شادى :بتقولى إيه لبابا

أسماء :بيسان متشوفى جوزك ياختى وإنتى يامليكه هوما أجوازكم حطينى على دماغهم وزعقين ليه ياختى منك ليه

عمار :مهو من عمايلك السوده

أسماء :لا والله كده كتير منكم كفايه مستحملاكم وأنا نعنوشه وفرفوشه وإنتو عالم كئيبه متقول حاجه ياحااج توفيق

توفيق بضحك :هو فى حد بيقول حاجه وإنتى موجوده يابنتى العيال ديه محتاجه تتربى شوفى شغلك

أسماء :روحى إلهى تنسترى وتتهنى وينولك إلى فى بالك ياخويا ياجبر بخاطرى

أما الباقيه والله ماهخليكم تتهنو يوم واحد

معاذ :أنا متكلمتش

أسماء :بالله عليك تسكت إنتا بالذات معلم قلبتنا كلنا وعملت شهر عسل وعيشت حياتك والعيال دوول سفو تراب ياعين أمهم

معاذ :دنا متجوز أخت الكبيره عيب عليكى

ياسين :وبالنسبه لميلكه إيه لقيطه مثلا بس تقول إيه حكم القوى

مين القوى ده ياياسين ....هكذا قالت ميرال

ياسين بتلبك :أكيد مش إنتى

رفيف :يخربيت الجبن ياجدع

ياسين :الجبن سيد الأخلاق

ميرال :عمى مالك متغير الفتره ديه

بيسان :اه فعلا دايما سرحان كده فيه إيه ياكبير

كامل :بفكر اتجوز

توفيق :وأنا كمان

أميره :أوووبا كده إحلوت

ميرال :أميره مسمعش صوتك

كمل ياعمى مين العروسه وإنتا ياأونكل توفيق مين العروسه

توفيق :فريده صاحبة صفيه

كامل :سمر صاحبة صفيه

ميرال :وناوين أمته وياترى يعرفو ولا لسه

توفيق :صفيه تقولهم ونشوف رأيهم إحنا مش مراهقين علشان نتقابل ونعمل الجو ده

أسماء :احيييه وإنتا خليت إيه للمراهقين بتحب من ورايا إنتا والحاج كامل لينا إجتماع نتكلم فيه

صفيه بفرحه لانها تعرف أنا سمر مازالت تحب كامل وكذالك فريده معجبه بتوفيق :هسألهم وأرد عليكم

فرح الجميع لهم

باك

ودلوقتى عمى اتجوز الى بيحبها وسعيد معها وكذلك عمى توفيق

وعيلتنا اكتملت

أدهم بحب :عيلتنا مكتمله بيكى حبك كمل حياتى شغفك وحبك للشغل كملنا كلنا حبك للوحده جمعنا إنتى كل حاجه فى حياتنا حبك والحصول عليكى إنجاز

حضنها أدهم لتشعر بالأمان فمهما كانت قوة الأنثى فدائما تحتاج للمسانده ووجود رجل يعشقها ويدللها

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الرابع والعشرون من رواية وخضعت للحب بقلم أروى الشرقاوي
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة