-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن - الفصل الحادى والعشرون

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص والروايات حيث نغوص اليوم مع رواية رومانسية مصرية كاملة جديدة للكاتبة آية الرحمن والمليئة بالعديد من الأحداث المثيرة والمتشابكة فى إطار إجتماعى , وموعدنا اليوم علي موقع قصص 26 مع الفصل الحادى والعشرون من رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن .

رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن - الفصل الحادى والعشرون

اقرأ أيضا : روايات إجتماعية
رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن

رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن - الفصل الحادى والعشرون

 في قصر الصيااد

في غرفة مالك كانوا الاطفال يبكون من الجوع دلفت حور الي اسفل لتحضر اليهم اللبن

حور وهياا تحضر اللبن بسرعة.... معلش ياهنية هتعبك معاياا انا هحضر الببرونة دي واطلع عشان سايبة الاولاد لوحدهم وانتي حضريلي واحده وجبهالي

هنية.... حاضر

في اعلي عند الاطفال كانوا يبكون اكتر حتي توجهت سيدرا من حرف السرير

عاد مالك من غرفة الرياضة ووجد سيدرا وهياا تقترب من حرف السرير اكتر اسرع اليها وحملها قبل ان تقع ع الارض

دخلت حور بلهفة .... هي سيدرا ملهاا

مالك بعصبية... لا حاجة بسيطة كانت هتقع من ع السرير

حور ببكاء... طب بتزعقلي كدا لية

مالك بغضب.... لان بسبب اهمالك الله اعلم كان حصلها اي لو انا موصلتش ف الوقت المناسب انا مش عارفة لامتا هتفضلي طايشة ومستهترا كدا لازم تعرفي ان بقاا عندك مسؤلية ولازم تأخدي بالك منها

حور بعصبية وصوت عالي...والولاد مسؤليتي انا بس ماهم مسؤلين منك انتا كمان تقدر تقولي مسؤلياتك انتا كمان مدام انتا عارف المسؤليات وبدور عليها فين مسؤليتك اتجهنا انتا بقيت زيك زي اي راجل تقليدي علي فكرة وكل ماتزهق مننا تروح اوضت المكتب الانا بقيت بكرها اصلا وعاوزة اولع فيهاا

مالك بعصبية ... حووووووور

حور بعصبية هياا الاخرى.... بلا حور بلا زفت انا مش عنت هسكت يامالك لان كل واحد فينا عندوا طاقت تحمل وانتا عمال تيجي علياا بزيادة اوى وانا الصراحة مبقاش عندى طاقة اتحمل كل دا انتا اتغيرت اوى يامالك والله اعلم اي سبب تغيرك دا بس مهما كان اي انا مليش زمب فية عشان تعملني كدا فوق يامالك من الانتا فية متخلنيش اكرهك واندم ع اليوم القررت اكمل فية معاك وراحت عند الولاد عشان تشربهم اللبن وهياا تبكي اما هو فادلف الي اسفل ليباشر عملة

*_________________*____________شغل

في الشركة عند مالك

كان قااعد ف مكتبة بيشتغل ودخل علية كريم من غير استأذان وراح قعد ع الكرسي بتهكم وسكت

طال الصمت لفترة طويل ومالك يتأمل كريم بهدوء لاول مرة كريم يكون ف الحاله دى قطع هذا الصمت صوت مالك بهدوء... مالك يلا فيك اي

كريم بتهكم.... مخنوق ياصحبي

مالك بتنهيدة... ومين سمعك الكل وحياتك مش انتا لوحدك بس قولي من اي

كريم... من البيت

مالك... ههههههههه لية انتا كمان

كريم وهو يرفع حاجبة .... انا كمان دا شكل مش انا لوحدى بقاا

مالك وهو يرجع بجسدة الي الخلف... لا يااعم فره وحطت فيناا وبعدين ياكريم انتا بارد غريبة انك زعلان

كريم بحزن.. انا زعلان عشان شيفها زعلانة يامالك صدقني انا مبقدرش اشوف دموعها ولا اشوفها حزينة بس انا اتعصبت وقتهاا والصراحة ماشاء الله عليها دماغها انشف من الحجر

مالك بضحك.... ههههههه انتا هتقولي

كريم.... وانتا بقاا اي المضايقك دا احنا كنا بنحسدك ياعم

مالك... وماشاء الله مفعول العين ابتدا هههه

كريم بجده.... مالك انا مبهزرش انا بتكلم جد انتا بقالك فترة متغير فيك اي ياصحبي

مالك بتنهيدة.... متشغلش بالك بيا انشاء الله كل حاجة هتبقاا تمام

كريم وهو يقف... ياريت ياصحبي اصلك مزودها ع الاخر الصراحة انا لو مكان مراتك كنت زماني طلقتك ههههه

مالك.... هههههه الحمد لله انك مش مكانها لاني مقدرش اعيش من غيرهاا

كريم بمرح... ياسيدى ياسيدى بركاتك يااشيخة حور

مالك بغضب... غور بره ياض

كريم بمزح... اي مش طيقني

مالك بغيظ.... لا الصراحة

كريم وهو يقلد صوت الستات.... طلقني لو مش عجبك طلقني

مالك بضحك هسترى.... هههههههههه الله يحرقك اعقل بقاا يابني دا انتا قريب هتكون اب ولا انتا ملكش دعوة بولادي بعد كدا والله انا خايف علي عمر من تعلقة بيك خايف يطلع شبهك

كريم بغيظ... اسكت بقاا متفكرنيش كل مافتكر انك مرضتش تسمية كريم عشان ميطلعش ليا النار تغلي ف عروقي بس ع مين هههههههههه تربيتي

مالك.. . تربية وسخة

كريم... مرسي ياحبيبي يااه بقاا لو تسبلي سيدرا هربهالك احسن تربية ان مخلتها تشتغل رقاصة ولف ف الكبريهات مابقاا انا كريم العزيزى

مالك.... لا ابوس ايدك كفاية عمر والله انا معارف هيبقاا عامل ازاي سيب البت ف حالها

كريم بجدة... الحق علياا كنت عاوز امنلك مستقبلها

مالك... ههههههه لا شكرا ياخوياا ابقاا جيب مكة بعد ماتخلص شغل تشوف امهاا لانها قلقانة عليها

كريم... ماشي سلام بقاا دا انتا رغاي اوى

مالك .. انا برضة سلام ياخوية وخرج كريم ورجع مالك يكمل شغل

*____________*_____________*

في فيلا معاذ

اشرقت... تمام وانا هروح اجهز واتصل بمعاذ اقوله اننا رايحين المول نجيب حاجات والتفت لتدلف الي الخارج ولكن تصمرت مكانهاا وكذلك دالياا............

داليا بصدمة..... رائد

رائد بغيظ... ايوا انا الا قوليلي بقاا. كنتي عاوزة تروحي فين

دالياا وهيا تبتلع ريقها بصعوبة .... ك.ك.ك. كنت عاوزه

رائد... ها كونتي عاوزة اي هنجتي لية

اشرقت... هو انتا هنا من امتا ومعاذ فين

رائد... انا هنا من لما كنتي عاوزة تتصلي بمعاذ وهو ف الشركة بس انا نسيت ملف مهم جيت اخدوا

تنهدت داليا براحة وابتسمت... كنت عاوزة انزل مع اشرقت ياحبيبي نشتري حاجات

رائد وهو يلتقط الملف... ماشي ياقلبي خدب بالك من نفسك ونزل

اشرقت براحة... الحمد لله مسمعناش قومب بقاا اجهزى وانا كمان هروح اجهز واكلم معاذ

داليا.. ماشي خمس دقايق واكون جاهزة

*____________*___________*

في فيلا كريم

كانت مكة تجلس مع حياة ويتبادلون الحوار حتي رن هاتفهاا

حياة... مين ياحببتي مبترديش لية

مكة.. دا كريم هرد اهو وقامت بعيد وفتحت الخط

مكة ببرود.... نعم

كريم.... اجهزى والسواق هياخدك يوديكي القصر عشان مامتك عاوزه تشوفك قلقانة عليكي وانا هخلص شغل واجيلك

مكة..... ماشي وقفلت وراحت عند حياة

مكة .... ماما انا هطلع اجهز عشان راحة عند ماما

حياة... ماشي ياحببتي روحي.

وطلعت مكة غرفتها ابدلت ملابسها ونزلت راحت مع السواق ووصلوا للقصر

دخلت مكة تجرى واىتمت ف حضن جدهاا بدموع.... وحشتني اوي ياجدوا

محسن بأبتسامة وهو يمسح دموعها... وانا اتوحشتك اكتر ياجلب جدك

فايزة وهياا تأخدها بين احضانها.... كل دا يامكة متسأليش علياا او اشوفك

مكة... حببتي ياماما انا اقدر برضة

منيرة... يابت يابكاشة امال نسمي دا اي

مكة وهيا تحتضنهاا.... طنطي العسل وحشاني مووووت ياقمر

منيرة... ههههه بتعرفي ترضيناا يابت

مكة بثقة.... عندك اعتراض

منيرة.... مين انا ههههههه لا طبعا

مكة..... امال فين حور ومورى وسيدوا

فايزة.... هههههه فوق مجننها

مكه.... ههههه طب. انا هطلع اشوفهم اصلهم وحشني اوى

محسن.... ماشي يابتي اطلعي

وطلعت مكة عند حور وفتحت الباب براحة ودخلت تسحب

مكة.... بخخخخخخخخ

حور بفزع.... مين الله يخرب بيتك فزعتيني يامكة

مكة بمرح... بعد الشر عليكي يااقلبي حبيبي الصغيرين اخبارهم اي

حور... هههههه مطلعين عيني

مكة... اخص عليكي ياحور دول عسلات

حور بسخرية..هه مين دول اسكتي ومتخلنيش ادعي عليكي انك تجيبي تؤم

مكة..... ههههههه قلبك اسود اوى

حور.... بقاا كدا ماشي روحي يامكة يابنت فوزية ربناا يكرمك بقردين زي دول دا انا مبعرفش انام وربنا اهئ اهئ

مكة بزعل مصطنع.....ياضنايا وانا قول متغيرة كدا لية

حور ببكاء مصطنع. .. شفتي يااختي يادوب انيم واحد التاني يصحي اختك مبتنمش يامكة

مكة.... ههههههههههههههههه هموت بقاا اسكتي وفي الوقت دا عمر عيط

مكة.... هههههههههه ربنا معاكي يااختشي وسابتها ونزلت

حور بغيظ..... واطية

*____________*____________*

في المول عند اشرقت وداليا

داليا .... انا عاوزه اعرف انتي جبتيناا المول لية

اشرقت... عشان احنا قولنا اننا رايحين المول مش لدكتوره ولو روحنا بعد الوقت دا كله ومش معنا حاجة هنقولهم اي وبعدين خدي بالك ع نفسك زى الدكتورة ماقلتلك عشان انتي ربنا نجاكي المرادى

داليا.... ماشي بس هنجيب اي

اشرقت... تعالي نشوف اكيد هيعجبنا حاجة بقولك تعالي نروح عند الملابس الرجالي اجيب تيشرتات لمعاذ

داليا... اوك يلا

وراحوا جابوا حاجات لمعاذ ورائد وليهم ودفعوا الحساب وحطوا الحاجات ف العربية وركبوا

داليا... بقولك روحي ع اي هايبر نجيب شوية طلبات

اشرقت... ههههههه وربنا احنا هنتسوح انا من الصبح واحنا برة البيت

داليا.... بت انتي متصدعنيش احنا هرجنا بمزجهم نرجع بمزجنا احنا بقاا

اشرقت..... ههههه طيب يااختي وشغلت العربية وراحت ع هايبر وقفت وبتوع الامن فتشوا العربية وركنوا ودخلوا الهايبر اشتروا الحاجات ووقفوا عند الكاشير مستنين الدور

داليا... لحظة واحد وجاية

اشرقت.... رايحة فين

داليا بخبث.... هجيب هدية لحماتك العزيزة

اشرقت.. هههههه طب بسرعة

وبعد وقت ورجعت دالياا وهياا ف ادها اطباق

اشرقت بكسوف.... نهارك اسود ومنيل اي الانتي جيباه دا يامجنونة

داليا بخبث... وانا كنت جبت اي يعني ثم تحدثت مع الكاشير... لو سمحت حط الحاجات دي ف اكياس كتير عشان الريحة وكدا

.....حاضر هغلفها كويس متقلقيش

خلصوا ودفعوا الحساب ورجعوا ع البيت

*______________*____________*

في المساء في قصر الصيااد

كانت تجلس العائلة مع بعضها يتبادلون الحديث وبمزحون علي كريم

كرين كان قااعد وقدامة عمر وسيدرا بيلعبهم

كريم لعمر..... اي ياوحش قوم كدا ياض ووريني عضلاتك لو راجل قوم

عمر عيط

كريم... بذمتك في راجل بيعيط ثم مال ع اذنة.. قوم اضرب ابوك وتعالي

مالك... نهارك زى وشك انتا بتعلم الواد اي يالا

كريم... اما انك رخم صحيح انتا مالك اتنين صحاب وبيكلموا بعض بتنحشر لية

مالك بغيظ.... ربنا يسامحك ياكريم الواد دا اخروا هيطلع بلطجي هيثبت الناس الماشية

كريم بفخر...ايوا كدا انا كدا عرفت اني متعبتش ف تربيتي

محسن بضحك شديد.. بكفياك عاد ياواد

سيدرا بصت لكريم وعيطت

كريم... لا يااختي بقولك اي متبصليش كدا ابوكي قلي ابعد بعيد عنها تعرفي ياسيدوا انتي لو قعدتي معايا ساعة هتقومي ترقصي لوحدك وتبقي اول طفلة ترقص وهيا عندها سبع شهور

ضحك الجميع ضحك هستري علي كلام كريم اما مالك نظر لة بغيظ وشال سيدرا من قدامة واداها لحور وراح شال عمر الكان ماسك ف صابع كريم

مالك اول مشال عمر عيط جامد

كريم بغضب وهو يحمل عمر من يد مالك... انتا بتخدة لية غيران مننا

عمر سكت اول ماكريم شالة بس مالك اضايق ان عمر متعلق بكريم عنة ولكن لم يبالي للموضوع اي اهمية بالاخر كريم صاحب عمرة وبعتبرة اخوة ويبقاا مبسوط لما ابنة يتعلق بية

كريم بمرح.... بعد اذنكم احنا خارجين وشال عمر

مالك بأستغراب.... واخدة ورايح فين

كريم بجدة... وانا جااي شوفت جرنكم دول عندهم بنوتة زي القمر فاهروح اعرفة عليهاا

مالك بغضب.... ارحمني ياارب

كريم... هههههه والله انتا الهتعقد الواد

محسن... لا انا مجدرش اكتر من اجدية الله يحظك ياكريم

مكة . . هههههه انا كدا اتأكدت ان مستقبل ولدنا هيكون ف امان

الجميع... هههههههههه

*********************
إلي هنا ينتهى الفصل الحادى والعشرون رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن
تابع من هنا: جميع فصول رواية الأميرات السبعة بقلم أميرة دخيل
تابع من هنا: جميع فصول رواية جمارة بقلم ريناد يوسف
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات رومانسية
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة