-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن - الفصل السابع والعشرون

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص والروايات حيث نغوص اليوم مع رواية رومانسية مصرية كاملة جديدة للكاتبة آية الرحمن والمليئة بالعديد من الأحداث المثيرة والمتشابكة فى إطار إجتماعى , وموعدنا اليوم علي موقع قصص 26 مع الفصل السابع والعشرون من رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن .

رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن - الفصل السابع والعشرون

اقرأ أيضا : روايات إجتماعية
رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن

رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن - الفصل السابع والعشرون

 في فيلا معاذ

تجلس سحر والدة معاذ وهياا تضع قدم فوق الاخرى وبيديها مج النسكافية وباليد الاخرى هاتفها تتصفح مواقع الانترنت تأتي اليها الخادمة قائلة

سحر بتكبر... اسمعي يااسمك اي انتي

الخدامة وهياا تضع راسها ارضاا...منال ياهانم خدمتك منال

سحر بكبرياء وهيا تشير يديها بقلة الاهتمام... مش مهم انا هنسبك المهم انا جيلي ضيوف مهمين النهاردة علي الفطار عاوزة تقدمي اكل يليق بمستوانا الاجتماعي وهما حبين ياكلوا حلويات المشهورة ف رمضان الهيا كنافة واطايف عاوزه اكل نضيف واي غلطة مش هسامح عليها

الخدامة بطاعة...اي اوامر تانية ياهانم

سحر... لا امشي

كانت اشرقت وداليا يقفون في مكان بعيد يراقبون الوضع بضيق

اشرقت بغيظ من سحر...الولية دي انا هقتلها دي بتعامل منال انها عبده عندها الفطرة بنت الفطرة دي مش مكسوفة وهياا فاطرة في رمضان

داليا....هههههههههه اليشوفها دلوقت ميشفهاش وهياا بتاكل رنجة.. صمتت شوية وبعيدن كملت كلامها بخبث..اشرقت

اشرقت.... اممممم عاوزه اي

داليا بمرح... تعالي نستغل خنقتنا مع بعض ونتسلي شوية روحي اقعدى واتفرجي عشان منطلعش مع بعض وتكشفنا

اشرقت بخبث...ناوى علي اي ياجميل

داليا بخبث هيا الاخرى... هنسلي صيمنا يتوب علينا ربنا

اشرقت...ههههههههه هيتوب انشاء الله وطلعت قعدت ع الكرسي جمب سحر ومسكت فونها وفضلت تلعب فية بعدم اهتمام

نظرت لها سحر بضيق ثم نظرت الي هاتفها مرة اخري حتي اتت داليا وهيا تصطنع التعب

داليا بخبث... اه يااني ااااه ثم توجهت وجلس جمب سحر...في اي ياماما شكلك مضايقة

سحر بضيق... لا مفيش خليكي ف حالك واسكتي ثم نظرت بطرف عيناها علي اشرقت الجالسة تبعث بهاتفها وتكمل كلامها بلطف..مالك ياحببتي تعبانة فيكي اي

داليا بأبتسامة خبث وهيا ترى خطتها تنجح وتكمل بتعب مصطنع...بطني وجعاني اوي ياطنط وكمان نفسي اكل فسيخ

كتمت اشرقت ضحكاتها ثم اكملت داليا حديثها...بس ياخسارة صحبتي الكنت مفكراها كدا كانت هتاكل معايا لكن انا بقيت اخاف منها ثم اكملت وهيا تراقب سحر..ومش هلاقي حد ياكل معاياا وابني لما يتولد هيطلع عندوا فسيخة في قفاه

سحر بأرتباك...في قفاه لا طبعا انا حفيدى لازم يكون جميل وكيوت كدا انا هاكل معاكي ياحببتي مدام نفسك فية

داليا بأبتسامة انتصار...تسلميلي ياماما بليل بقاا اصلي صايمة دلوقت

سحر وهيا تقف... اوك وهمت بالمغادرة وانفجرت داليا واشرقت ف الضحك

اشرقت...هههههههه هموت وربنا انا كنت ماسكة نفسي عن الضحك بالعافية دا انتي الواحد يخاف منك هتعملي اي بقاا

داليا بمرح... اصبري واتفرجي بنفسك هتحسي بمتعة

اشرقت.... ههههههههههههه اشطا

*_____________*__________*

في لبنان في السكن الذي يوجد بية الشباب

كان يجلس مالك وكريم يشاهدون التلفزيون وجاسر ووائل يحضرون الفطار

جاسر وهو يغمض عيناه ويمسك بيدية البطله والسكينة وهو يدمع... متقوم يازفت منك لية تسعدونا ولا انتوا مفكرني الخدامة الفلبنية المك جبتهالك منك لة

مالك بضحك...هههههه طيب ياخدامة اشتغلي وانتي ساكتة عشان مصدعين

جاسر... انا غلطان اصلا اني بعملكوا طفح انا كنت نمت وريحت دماغي ثم اكمل بصوت انوثي... تؤمرش بحاجة تانية ياسيدى وتاج راسي

كريم بضحك شديد ..هههههههه دي مبقتش خدامة فلبنية دي بقيت المدام

جاسر بضحك انوثي ودلع.... لية كدا بس تكسفني ياسي كريم انا بنكاسف يااجدع

خرج وائل من المطبخ وهو لا يتحمل الوقوف علي قدماه من شده الضحك... اظن انا بقاا مينفعش اقف ف المطبخ مع المدام ولا اي يامالك

مالك... ههههههه ايوا صح هيا المدام هتحضر كل حاجة تعالي ارتاح انتا وانتي يا الا صحيح انتي اسمك اي

جاسر بدلع...عواطشف محسبتك عواطشف

كريم... طب يلا ياعواطشف روحي جهزى الاكل

جاسر...عيوني انتوا تؤمروا ياسلام البهوات يحبوا يطفحوا اي بقاا

مالك بضحك... لية ياعواطشف

جاسر.... عشان تقوموا تعملوة لنفسكوا يااخوية بقاا الهعمل الاكل لوحدى لية انا انزل اكل تحت انتوا مجانين يااااااض

وائل .....هههههههههه اهدي ياعواطشف مش كدا صحتك ياشابة

جاسر بغيظ....بقاا كدا ماااشي وراح عندهم وفضل يضرب فيهم وهما يضحكة

*___________*___________*

في المساء في فيلا معاذ علي الفطار

وصلوا ضيوف سحر وكان الجميع في انتظارهم

اشرقت بهمس لمعاذ... هما مين الضيوف دول

معاذ. ... معرفش ياحببتي اصبري اهم وصلوا اهم وماان نزل الضيوف من السيارة انصدم معاذ ورائد

رائد بصدمة...عمتي نونة صلاه النبي احسن

معاذ بصدمة هو الاخر.... وهناء وشاهي دي كملت

داليا ... انا مش فاهمة حاجة

معاذ بهمس... مش مهم اصبري وانتي هتعرفي كل حاجة صوت وصوره

رائد..... حببتي

دالياا...امممممممم

رائد... انتي طالق من دلوقت انا مش مستعد ان يحصلك حاجة

داليا... نععععععععم بطلقني يارائد ماشي صبرك علياا بس وضربتة ف بطنة

رائد....ااااااااه يابنت المفترية

معاذ بشماتة... تستاهل دا لسة شاهي ياعيني عليك يامسكين كنت حبيبي

اقتربت منهم نونة وشاهي وهناء بناتها

معاذ... اذيك ياعمتي رمضان كريم

نونة.. اذيك ياحبيب عمتك عامل اي ياروحي مالك خاسس كدا لية

معاذ وهو يعقد حاجبية... خاسس معلش بقاا ياعمتي صيام بقاا ولا انتي مبتصميش

كتم الجميع ضحكاتهم ثم توجة رائد

رائد وهو يحتضن نونة.... اذيك يانونة عاملة اي ياروحي اووو اي الجمال دا ولا بنت عشرين ثم يهمس بصوت منخفض سمحني ياارب ثم يكمل حديثة. اتفضلي بقاا عشان الفطار

اقتربت شاهي من رائد وهيا تعدل نظراتها النظر وتمسك بيد رائد وتضع رأسها ع يدة..اذيك يارائد وثتني اوي( وحشتني اوي)

رائد وهو يحرر يده منها قائلا بصوت منخفض.... اي المجنونة دي ثم رفع صوتة.. اذيك ياشاهي عاملة اي

شاهي...كويثة مدام انتا كويث ( كويسة مدام انتا كويس)

رائد... يارب دايما سيبي اي بقاا

شاهي وهيا تتشبت بأيده اكتر... لا مث هثيبك انا هقضي الثهرة ( السهرة) معاك

رائد.... سيبي ايدي يابت والله اعضك

دالياا وهيع تحرر يد شاهي من رائد بغضب... هو مش قلك سيبي ايدي وانتا مصدقك حسابك تقل اوي

رائد... وانا مالي مش شيفاها هيا الماسكة ف ايدى مش انتي المسكة ايدى ياشاهي

شاهي بغيظ وهيا تجذب رائد اليها... مين دي يارائد

داليا بغيظ... ماترد يابية وتقولها ابقا مين

رائد...احممم دي تبقاا داليا مراتي وحببتي وام ابني اجاي

شاهي بغضب.... اخص عليك يارائد بتخوني لا واي حامل كمان وفي نونة ف الثكة ( السكة)

رائد.... اي البت الهبلة دي يلا يااحببتي ندخل

اشرقت..... هههههههههههههه اي البت الهبلة دي نهار اسوح

هناء... احم. اذيك انا هناء بنت عمت معاذ اكيد انتي مراتة صح قالت هناء جملتها بأبتسامة

اشرقت بأبتسامة هيا الاخرى... ايوا انا اشرقت

هناء.. اتشرفت بمعرفتك يااشرقت

اشرقت.. انا اكتر والله

داليا.. انتوا واقفين هنا لية اتفضلي ياحببتي ادخلي

هناء.... حاضر ودخلت هناء

دالياا.... انا هدخل اموت البت الهبلة الجوة دي

اشرقت.... ههههههه الحمد لله طلعت حطة عنها ع رائد مش علي معاذ

داليا بغيظ... بقا كدا شوفي بقاا انا هعمل فيها اي

*_____________*____________*

في فيلا كريم

كانت تجلس مكة في حديقة القصر بشرود حتي قطع شرودها صوت رنين هاتفها ولكن كان رقم دولي ظنت انهوا مالك فتحت الخط

مكة ...الو الوو مين معاياا

ظل كريم مصمتاا وهو يسمع صوتهاا

احست به مكة فتنهدت بحزن.. اذيك ياكريم عامل اي يعني انتا لو سكت مفكر اني مش هعرفك تبقاا غلطان

كريم... لا كنت عارف انك هتعرفيني بس لو كنت رديت عليكي من الاول مكنتش هسمع صوتك

مكة... وسمعتة سلام بقاا وقفلت الخط

نظر كريم الي الهاتف بحزن والقااه علي الطاولة

اتي جاسر وهو يحمل بيدة طبق من الفواكهة يجلس بجوارة ويضع قدم فوق الاخرى.... كنت بتكلم المدام ياسيدي ياسيدي مش قاادر تقعد من غيرها اسبوع لا وعامل كدا من اول يوم اوعدنا يارب

كريم بغيظ...اهو قر اهلك دا الجيبنا ورا اتنيل واسكت

جاسر بجدية... مالك ياكريم انا شايف في عنيك حزن بتحاول تدرية

كريم بسخرية... ودا شفتة اواي بقاا يافالح

جاسر... انتا ناسي اني ظابط مخابرات وبفهم الناس من نظرتها

كريم... تعرف رغم انك تافه وملكش لازم بس رقم واحد في شغلك

جاسر بغرور... مبحبش اتكلم عن نفسي والله يابني

وائل وهو بتوجه بصنية يحمل عليها المشروب...طب بطل غرور اهلك دا عشان موقعش الصنية دي فوقك احرقلك غرورك دا

توجه مالك منهم قائلا... عملت اي مع البنت القبلتها دي يافالح

جاسر بثقة... هياا حاليلا لسة متصلتش بس هتتصل

مالك بغيظ... نفسي اعرف جايب الثقة دي كلها منين

جاسر وهو يغمزلة.. عيب عليك يامعلم دا انا جاسر والاجر ع الله انا هقوم انام بقاا عشان تعبت من شغل ست البيت دا من الصبح واعملوا حسابكم انا والاخ وائل اشتغلنا النهاردة محدش ساعدنا بكرة دورك يامالك انتا وكريم

مالك وهو يجذبة من ملابسة... عيد تاني كدا قولت اي

جاسر بجدية... زى ماقولت كدا ياوئل انا وانتا اشتغلنا النهاردة واحنا الهنشتغل كل يوم وركض هاربنا تحت ضحكات الجميع

في قصر الصياد

تجلس حور في غرفتها وهياا تبكي حتي رن هاتفها

حور.... الو مين

مالك بأبتسامة.... لسة بتعيطي بردة

حور بفرح.. مالك حبيبي انتا كويس

مالك بمرح... ايوا يااقلبي انا كويس اخر تمام وسهران مع مزة زي القمر كان جاسر يجلس بجواره ويضحك

حور بغيظ... مزة ودي تطلع مين قليلت الادب دي

مالك وهو يكتم ضحكاتة موجها كلامة لجاسر... انتي اسمك اي ياقليلة الادب هههه

جاسر بصوت انوثي... اسمي عواطشف

حور سمعت صوتة بغيرة... بقاا كدا يامالك بقاا بتخوني هياا دي اخرتها اما اشوفك بس هولع فيك انتا وزفتة دي الاسمهاا

مالك بضحك...ههههههههه عواطشف ياحببتي

حور بغيظ.. يابجحتك وكمان بتقولي علي اسمها انتا فين ادهية دلوقت

جاسر... فين ادهية العب يامالك انا كدا اطمنت عليك ياصحبي مراتك ست مصرية اصيلة

مالك بغيظ.. انكتم انتا وانتي ياحور لمي لسانك شوية

حور بغضب... اسكت خالص انا اصلا مش هكلمك تاني ولما ترجع طلقني ياخاين يابحج لا وبتعترف كمان اشوفك بس اشوفك

مالك بضحك.... يعني لما اخونك وتكوني عارفة احسن ولا لما اخونك من وراكي

حور... ماااااالك اقفل احسنلك لا وانا الخيفة عليك وقلقانة وبدعيلك وانتا بتخوني وعيطت

مالك... اهدى يامجنونة انتي صدقتي ولا اي انا كنت بهزر معاكي بخرجك من الجو الانتي فية

حور ببكاء... يكداب مش انتا القولت انك بتختي وكمان انا سمعت صوت البنت المعاك

مالك...هههههه بنت مين بس ياحببتي دا جاسر صاحبي بس احنا بنتريق علية

حور.... يعني انتا مش بتخني

مالك بأبتسامة... انتي مفكرة اني ممكن اخونك

حور بأبتسامة.... لاء طبعا بس لو فكرت تعملها هولع فيك يامالك فاهم. ولا لا

مالك... فاهم والله العظيم فاهم سلام وقفل الخط ونظر بغيظ لجاسر الجالس بجوار يضحك بشدة

جاسر.... ههههههههههه لا مسيطر يااواد يافرحتي فيك هههههههههه

*___________*_________*

في فيلا معاذ يجتمع معاذ واشرقت وداليا ورائد وهناك وشاهي امام التلفاز يتابعون مسلسلات رمضان وناني وسحر يجلسون في الحديقة

كانت تجلس اشرقت بجوار معاذ وبجوارها هناء وعلي الكنبة الاخرى رائد في الوسط وداليا وشاهي كل واحده ف جمب وشاهي قااعده وماسكة في ايد رائد بتملك وتضع راسها علي كتفة

رائد.... ياحجة انتي دراعي معنتش حاسس بة والله لو عاوزاه هتبرعلك بية معنديش مانع بس حلي بعيد عني

شاهي بتصميم... مث هبعد

معاذ بضحك شديد. ..ههههههههههههه اقسم بالله مبقتش قاادر من كتر الضحك وشكلك مسخرة كدا وانتا قااعد في الوسط بنهم

رائد ببكاء... الله يخليك خدني جمبك

معاذ...ههههههه تعالي قطعت قلبي واللة ومسك معاذ ايد رائد وشاهي مسكها

رائد... يابت سيبي ايدى بقاا وربنا هديكي ف وشك

اشرقت.... هههههههههههه وهياا تقع ف الارض من شدة الضحك الحقني يامعاذ مبقتش قاادرة

معاذ... هههههه معلش ياشاهي سبية بقاا النهاردة عشان هو تعب وبكرة انا هدهولك من الصبح

رائد.... هو اي دا ياعم انتا الهتدهولها هو انا دبدوب

معاذ بهمس في اذنة... اخرص انتا خالص ع ماخلصك من البلوة دي لسة حسابك مع داليا

رائد وهو ينظر الي داليا الذى تنظر لة بغيظ وتوعد.... ماتخدني ابات معاك النهاردة الله يسترك استر علياا انا مش اخوك

معاذ.... ههههههه مين انتا ولا اعرف

رائد بغيظ.... بقاا كدا ياندل ماشي ثم وجة كلاموا الي شاهي التي مازالت ممسكة بدراعة.... اقسم بالله اتخلع انا مش هطير سبيني بس دراعي يرتاح شوية وبعدين دا انا هقضي اليل كلة سهران معاكي انا وداليا نتفرج معاكي ع المسلسلات

شاهي.... يخثارة ( يخساره) كنت مفكراك هتبقاا لوحدك بث برضة مث هثيبك هية وجلست مرة اخرى وشدتة جلس بجوارها

داليا بحزن... تصبحوا علي خير

هناء... انتي هتنامي دلوقت الساعة لسة عشرة

.داليا..معلش ياحببتي تعبانة

هناء بأبتسامة...سلامتك ياقلبي وانتي من اهل الجنة

وطلعت دالياا اوضتها وارتمت ع السرير وفضلت تعيط

اما في اسفل

رائد بجدية.. بت انتي سيبي دراعي بقاا يااما هتصرف معاكي تصرف ميعجبكيش انا مش عاوز ازعلك من اول ماجيتي لكن توصل ان مراتي تزعل اهو دا الممنوع ونتش دراعة من ادها وطلع ع فوق راحت قااعدة جمب معاذ وماسكة في دراعة

شاهي.. معاذ تعرف ان انتا ثبة ( شبة) ابطال الروايات الانا بقراها وانتا الطول عمرى بحلم ببة

هناء... تصبحوا ع خير ومشيت

توجهت اشرقت من شاهي اومسكتها من شعرها

شاهي بوجع... اااااااه شعري يامتخلفة

معاذ... شعرها يااشرقت سبيها

اشرقت بغضب.. اسكت انتا متدخلش حسابك بعدين وامشي من هنا

معاذ. ... احممم معلش بقاا ياشاهي وغادر المكان

اشرقت بغيظ وهياا تشدد علي مسك شعرهاا.... عيدي كدا ياابت بطل مين الكنتي بتحلمي بية ياعنياا

شاهي بوجع.. اثفة اثفة مبحلمث بحد والله ثبيني بقاا

اشرقت... حسك عينك اشوفك بتكلمي معاذ هولع فيكي

شاهي... لا حرمت مث هكلمة تاني

اشرقت وهياا تحررها... شاطرة اخفي اطلعلي نامي

شاهي... حاضر حاضر وركضت الي اعلي

اشرقت بغيظ... ماشي يامعاذ لسة دورك معاياا وتوجهت الي اعلي وجدت شاهي تقف مع معاذ

اشرقت بغيظ. .. اه بابنت ال وربنا لا اوريكوا واقتربت منهم اشرقت وووووووو

*********************
إلي هنا ينتهى الفصل السابع والعشرون رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن
تابع من هنا: جميع فصول رواية الأميرات السبعة بقلم أميرة دخيل
تابع من هنا: جميع فصول رواية جمارة بقلم ريناد يوسف
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات رومانسية
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة