قصص 26 قصص 26

آخر الأخبار

random
جاري التحميل ...

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

  1. ممكن قصه حب لايجوز شرعااا كامله

    ردحذف
    الردود
    1. أهلا قارئتناالجميله Asrar Aljarah يارب تكوني بخير اسعدنا متابعتك لموقعنا ولكن مازالت الكاتبة تسرد احداث الروايه تقدري تشاركيها وتتابعينا من خلال صفحتنا على الفيس بوك أيضاًhttps://www.facebook.com/stories26mag

      حذف

قصص رومانسية | حب لا يجوز شرعاً "الفصل الأول" وعشق ورومانسية بدون وجه حق

زوار موقعنا قصص 26 أهلاً ومرحباً بكم بعد الأقتباسه اللي نشرتها من قصص رومانسية وقصه جديده بعنوان حب لايجوز شرعاً هنبتدي النهارده نسرد أولى حلقات قصتنا الرومانسيه المشوقه بأحداثها التي سنعيش سوياً من خلالها  للكاتبه ورد سليـــــم .. هتعيشوا معانا حلقات مثيره وأحداث شيقه نتمنى تنال على اعجابكم ....

قصص رومانسية | حب لا يجوز شرعاً "الفصل الأول" وعشق ورومانسية بدون وجه حق

حب لا يجوز شرعاً

الحلقة الاولى

تعريف بأبطالنا

جاسر توفيق علام٣٠ سنة يعمل بكبرى شركات الحديد والصلب مع والده
توفيق علام رجل فالعقد الخامس من عمره والد جاسر ومروان
مروان امجد اخو جاسر من نفس الام ٣٢ سنة
جهاد زوجة توفيق ووالدة مروان وجاسر
..
مها ٢٢ سنة رابعة كلية اداب
سلمى اخت مها ثانوية عامة
احلام والدة سلمى ومها
فوزى  والد سلمى ومها يعشق الخمر والاموال
اقرأ ايضاً .... قصص رومانسية قصة فتي احلامي.
(فى احدى الاحياء الشعبية البسيطة)
بيت يدل على بساطة اسرته.
مها: لا ياماما مهما عملتوا انا لايمكن اتجوزه
الام: يابنتى ماتوجعيش قلبى انتى شوفتى ابوكى عمل ايه
مها: ياماما افهمينى ده انا اعتبرتك صحبتى وحكتلك على كل حاجة ماينفعش
الام: نععم هو ايه اللى ماينفعش يابنت بطنى هو فيه ايه بالظبط فهمينى
مها: افهمك ايه بس ازاى ابقى بحب واحد واتجوز واحد تانى
الام: اه...طب وانا فأيدى ايه اعمله وبعدين المحروس بتاعك متقدمش ليه
مها: خو مسافر وكان هايجى يتقدملى على طول اول مايرجع وبعدين تعالى هنا ازاى عايزين تجوزونى واحد اكبر من بابا .اهون عليكم
الأم: والله يابنتى مافى فأيدى حاجة اعملها انتى عارفة ابوكى خصوصا لما بيشرب
مها: انا لايمكن اتجوز الراجل دا لا يمكن انشالة اموت نفسى.
.(مها بنت عندها ٢٢ سنة تمتلك بشرة بيضاء وجسد رشيق وعينان يشبهان حبة البندق وشعر كسواد الليل ناعم طويل )

فى احد المساكن ذات الطابع الكلاسيكى يدل على ثراء اصحابه
.(فى فيلا توفيق علام.)
جهاد ببكاء : انت مفترى ياتوفيق عايز تتجوز عليا بعد العمر دا كله
توفيق :.اه هتجوز ملكيش دعوة اعمل اللى اعمله انتى مالك
جهاد.: نعم لا مالى ومال عيالى كمان
توفيق. : عيالك ههههههههه طب ابنى وانا مسؤل عنه انما ابنك انتى ماله.
جهاد: انت الكلام معاك مامنوش فايدة اعمل اللى تعمله حسبى الله ونعم الوكيل
توفيق : ابنك رجع من السفر ولا لسة البيه سافر من غير مايقولى كل حاجة بيعملها من دماغه ومحدش قادر عليه
جهاد : مش ملاحظ انه مسافر فى شغل علشان الشركة بتاعتك انت بجد متنفعش تكون اب حتى ابنك مبتطقهوش .وحضرت ناوى تتجوز امتى
توفيق: هروحلخا انهاردة وعايزك تعدلى بوزك دا لما تقابليها لانها هتعيش هنا سامعانى .وترك الغرفة وغادر
جهاد ببكاء : حسبى الله ونعم الوكيل فيك ياتوفيق
الفصل الرابع ... إغتصاب ولكن تحت سقف واحد
(فى منزل مها)
قاعدة بتعيط من كتر الظلم بتاع ابوها
الأم.: مها جهزى نفسك ياحببتى الراجل زمانه جاى
مها ببكاء:. والله حرام عليكو اللى بتعملوه فيا دا انا مش موافقة
الأم وقد احتضنتها.: يابنتى حرام عليكى نفسك متقطعيش قلبى عليكى
..وفى نفس الوقت يدخل فوزى عليهم الاوضة.
فوزى بمكر: انتى عارفة يامها بحبك اد ايه
مها : بصتله وسكتت
فوزى : انا عارف مصلحتك فين وبرضاكى او غصب عنك الجوازة هتتم فياريت تكون برضاكى احسن.( وفتح الدولاب واخرج منه فستان جميل)
فوزى .: تلبسى دا وتخرجى فاهمة انا كدا مأمورية لسانى خلصت المرة الجاية مهمة ايديا
وترك الغرفة .
مها انهمرت فالبكاء فى حضن امها التى ساعدتها فى ارتداء ثوبها الجديد .
وبعد مرور الوقت
الأم  بسم الله مشاء الله يابنتى قمر
مها  بصتلها وسكتت

(وفى مكان بعيد بالتحديد فى باريس)

يقف شاب يمتلك ملامح رجولية جذابة ذو جسد رياضى شعر اسود كثيف وبشرة قمحية واد موز كدا.
جاسر : ردى بقا يامها ...ياترى فبكى ايه ياحبيبتى .وترك الهاتف عالمكتب واخذ يجول بالغرفة ذهابٱ وإيابٱ...
 اقرأ ايضاً ... يوميات فارس ومنار أجمل شقاوه ورومانسيه
(نرجع عند مها)
الأم./ يالا ياحبيبتى الراجل جه برا
مها / حسبى الله ونعم الوكيل.

فى الخارج.
فوزى .اهلا اهلا توفيق بيه نورتنى
توفيق /.اهلا هاه كلمت المأذون ولا لسة انت عارف انا مش بتاع خطوبة والكلام دا وكمان مافيش فرح
فوزى . بس دى اول فرحتى وانا عايز اعملها فرح ياتوفيق بيه.
توفيق .فوزى انت عارف وضعى ايه وكمان احمدربنا انى مش هتجوزها فالسر وهعيشها فى فيلا عمرها ماكانت تحلم بيها.
فوزى بأقتضاب. : اللى تشوفه ياتوفيق بيه

وهنا دخلت مها ووراها امها : السلام عليكم ورحمة الله
توفيق اول ماشافها تنح من جمالها..
كانت ترتدى فستان سماوى يضيق من عند الوسط وواسع من تحت ظهرت كالاميرات مع حجاب جميل ولم تضع اى من مساحيق التجميل.

(فى فيلا توفيق علام)
جهاد لنفسها .. بقى كدا ياتوفيق بعد العمر دا كله تتجوز عليا انا قصرت معاك ف ايه دا انا بحبك من بعد امجد وانا محبتش غيرك .
معقول يكون ربنا بيعاقبنى بس على ايه دا ذنب ماليش ذنب فيه يارب انت اللى عالم ماليش ذمب فى اللى حصل زمان يارب سامحنى انت عارف انا خبيت عليه ليه.
اقرأ ايضاً ... الحب والقدر بين الحياه والموت أجمل قصص الحب الواقعيه
(فى باريس)
يدخل شاب من باب المكتب على جاسر
مازن .ايه يابنى خلصت شغل ولا لسة متنساش عندنا اجتماع بعد ساعة.
جاسر سرحان ومش معاه ....
مازن .ايييييه يابنى روحت فين انا بكلمك
جاسر: قلقان اوى يامازن مها بتصل عليها مبتردش
مازن  .لااااا دا انت واقع خالص ياصاحبى ههههه
جاسر .اهو انت مش فالح غير فالهزار وبس
مازن .  لا بجد ياجاسر طب مايمكن فى ظروف ولا حاجة الغايب حجته معاه متقلقش يالا نجهز للاجتماع ( نسبهم ونروح لمها) اول مادخلت جالها ذهول من شكله راجل كبير قاعد مع ابوها
توفيق . ايه ياعروسة واقفة بعيد كدا ليه تعالى
مها .بصتله وساكتة
فوزى .تعالى يامها اقعدى جانب عريسك
الأم : ادخلى ياحببتى (وفى نفسها) منك لله هتضيع البت.
وجلست مها بجانب توفيق .وفنفس الوقت دخلت فتاة ذات ملامح مرحة وتشبه مها قليلا
سلمى : السلام عليكم
الجميع .وعليكم السلام. ودخلت جوه ندهت لامها
الأم :.حاضر جاية
سلمى .مين عمو اللى برا دا ياماما
الأم : ده ده..ده عريس اختك
سلمى بذهول: نعععم هو مين دا جدو اللى برا يبقا عريس مها لا طبعا دا لازم يطفش
بكرة نشوفلو اى داهية نعملها معاه هههههوربنا يقدرنا على فعل الخير
الأم .......المأذون جاى وهيكتبوا الكتاب دلوقت.
وهنا دخلت مها منهارة فى البكاء وارتمت فى حضن اختها حتى سقطت مغشى عليهاا.
سلمى يالهووووى مها.
الأم يامصببببببتى.
*******
نتمني أن يكون الفصل الأول لقصتنا من قصص رومانسية اليوم وهي حب لا يجوز شرعاً قد نالت إعجابكم ولو أعجبتك ممكن تعملها شير وكمان ممكن تتابعنا من خلال صفحتنا على الفيس بوك  

................
مفاجأة 
يُمكنك شراء روايات أو كتب من على الإنترنت لتصلك حتى باب منزلك في أي مكان في مصر 
خصومات هائلة تصل ل 70% والدفع عن الإستلام للتصفح والشراء : اضغط هنا

عن الكاتب

Marwa Raafat

التعليقات


اتصل بنا

إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

جميع الحقوق محفوظة

قصص 26