قصص 26 قصص 26

آخر الأخبار

random
جاري التحميل ...

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

قصص رومانسية | حب لايجوز شرعاً "الفصل الثاني عشر" وعشق ورومانسية بدون وجه حق

أهلاً بكم أصدقائنا زوار موقعنا قصص 26 وهنكون معاكم في قصص رومانسيه علشان نكمل قصتنا الحلقه اللي فاتت قصص رومانسية | حب لايجوز شرعا "الفصل الحادي عشر"وحب ورومانسيه بدون وجه حق وشوفنا مها وغيرتها على جاسر خليتها تخرج معاه هوه سهى وكانت سهى بتشك أن فيه حاجه بينهم وأتأكدت من دا لما خرجوا سوا وشوفنا سلمى ومازن اختلفوا مع بعض ومازن قرر يروحلها البيت يطلبها من غير مايقولها والنهارده هنشوف مازن بيتقدم لسلمى ومروان بيتقدم لمنى وايه اللي هيحصل بين مها وجاسر كل دا هنعرفه النهارده في الفصل الثاني عشر وعشق ورومانسيه بدون وجه حق في قسم قصص رومانسية أتمني تقضوا معانا اجمل الأوقات .....

قصص رومانسية | حب لايجوز شرعاً "الفصل الثاني عشر" وعشق ورومانسية بدون وجه حق

حب لايجوز شرعاً

الفصل الثاني عشر

دي اللي خدتني مني ودي اللي بتحسسني اني ملكت كل الدنيا دية عشان لاقيتها..

قابلت كتير وخوفت وقلبي صدقها اماشوفت عنيها قولت ساعتها بس خلاص لاقيتها...آآآه ببقي هموت واشوفها وقد ايه بيوحشني خوفها كسوفها لما بكون واحشها دي دنيا كنت هموت واعيشها لاقيتها بيها حلم حلمت بيه كنت هموت عليه

دي اللي معاها بس بدات احس ان اللي فات م الوقت ممكن بين بين ايديها فلحظة يرجع.. تنسيك اي حد اهي دي تستاهل بجد انك تعيش ليها الحياه ايه اللي يمنع
وببقي هموت واشوفها وقد ايه بيوحشني خوفها كسوفها لما بكون واحشها دي دنيا كنت هموت واعيشها لاقيتها بيها حلم حلمت بيه كنت هموت عليه...... ((محمد عدوية))
ضل مروان يستمع بقلبه الي معاني هذه الكلمات الي ان اتى اليه القرار الذي يريح قلبه بعدما سمع كلمات زوج امه وخرج بعدها من الشركة واخذ سيارته واتجه الي مكانا بعيد ذهب الي الاسكندرية نهار هذا اليوم غير مباليا باحد ولا اخبر احد بمكانه وعندما نظر الي الهاتف تبعه الذي كان مستخدما فيه وضع صامت وجد مايقارب الاربعون مكالمة فائتة من جاسر وامه وهنا قرر ان يتحدث الي جاسر مروان.. الو ايوة ياجاسر جاسر.. مرووووان انت فين يا بني من الصبح المغرب اذن وانت خارج من الشركة من الضهر قلقتنا عليك مروان.. متخفوش ياجاسر انا كويس مفيش حاجة جاسر.. مفيش حاجة ايه بس خضيتنا عليك انت فين مروان.. اناجاي في الطريق يا جاسر قولتلك مفيش حاجة جهز نفسك بس كمان ساعتين عقبال ماجي عايزك معايا

جاسر..
تيجي كمان ساعتين وانت في الطريق ازاي انت فين يابني
مروان.. كنت في اسكندرية وخلاص جاي انا في الطريق يا جاسر ومش عايز اسئلة تاني بقا لما اجي افهمك

جاسر ..
خلاص اوكيه هستناك

تقدروا تشوفوا احداث الفصل الأول من هنا  حب لا يجوز شرعاً "الفصل الأول"
((((في بيت فوزي)))) فوزي.. بقولك ايه ياولية ابقي شوفيلي مع بنتك 2000جنيه كدا ولا حاجة احلام.. يا نهارك اسود واشوفلك معاها ليه وانت اصلا فين الفلوس اللي توفيق ادهالك اكيد صرفتها ع الصرمحة والارف اللي بتشربه مش كفاية ضيعت البت راجل جبلة صحيح

راح جايبها من شعرها وضاربها بالقلم في نغس الوقت جات سلمي تحوشها من ايديه
سلمي.. حرااااام عليك هي عملتلك ايه فوزي.. اوعي يا بنت الكلب من طريقي

سلمي..
مش هوعي ولو عايز تضرب حد اضربني انا بدالها
احلام راحت زقاه.. سيبنا فحالنا بقي يا مفتري منك لله وراحت واخدة بنتها وداخلة الاوضة فوزي.. جاتكو الارف طيرتو الحجرين من دماغي

***********
مروان رجع من اسكندرية عدي علي افخم محلات بدل ونقي اتنين واحدة ليه وواحدة لجاسر وروح الڤيلا قابل جهاد وعرف منها ان توفيق سافر وحكلها علي كل اللي حصل وجهاد زعلت علي ابنها لما عرفت اللي توفيق قالهوله وطبعا مقدرتش تروح معاه لان توفيق مسافر وهي مستاذنتش منه مروان اخد البدل وطلع فوق لجاسر وخبط وجاسر فتحله
مروان..10دقايق بالظبط الاقيك لابس ومتشيك وعلي سنجة عشرة جاسر.. الله الله وبدلة جديدة كمان شكلك مبسوط قوي ومشوار ايه بقا اللي عايزني معاك فيه مروان.. تلبس الاول واقولك واحنا في الطريق

وخرج من عنده مروان راح اوضته اخد حمام في السريع ولبس البدلة وكانت مظبوطة جدا عليه وسرح شعره ورش برفانه الخاص بيه و عدي علي جاسر ونزله سوي تحت مها قاعدة هي وجهاد بيتفرجو علي التلفزيون واول ما شافوهم مها تنحت ومنطقتش ومأخدتش بالها من مروان بس شافت جاسر نازل في كامل اناقته
جهاد.. بسم الله ما شاء الله عليكم انتو هتخرجو كدا انا خايفة لتتحسدو مروان.. هههههههه القرد فعين امه يا ماما جهاد.. قردددد فشر اناولادي جوز قمرات مش قرود جاسر.. طب سبينا بقي يا ماما علشان نروح المشوار الغامض اللي ابنك موديني معاه فيه علي عماية

جهاد ..
طيب ياحبيبي ربنا يوفقكم

الفصل الرابع ... إغتصاب ولكن تحت سقف واحد
(في بيت عم سامي)في اوضة تقي ومني تقي..مني بعد اذنك ممكن اطلب منك طلب مني.. كل الاحترام ده عشان هتتطبي مني طلب تصدقي بدات احبك وانتي بتطلبي.. بتبقي محترمة كده

راحت تقي خبطاها بالمخدة
تقي.. بقي كده يعني ماشي بكرا تتخطبي وتتحوجيلي وانا اشوف نفسي عليكي مني .. خلاص ياختي اطلبي وبعدين ده مكانتش خطوبة اللي ناقص تقشري الحيطان وتحطيها علي وشك يا ماما فيه ايه ايه لزوم الماسك دلوقتي ده لسة جايين بكرا تقي.. علشان بشرتي تبقي صافية كدة ومنورة.. مش وشي اصفر زيك المهم عايزة بكرا الفستان الجديد بتاعك ولا انتي خارجة مني.. خديه يا تقي يعني هخرج اروح فين

(في الخارج الجرس بيرن عم سامي في الحمام ومديحة امهم في المطبخ بتحضر العشا)
مديحة.. افتحي ياتقي الباب انتي ولا مني ايدي مش فاضية
مني.. اجري يا ختي افتحي الباب اجري تقي.. يعني بعقلك اروح افتح بعلبة الزبادي اللي علي وشي دي ده كده اللي هفتحله هيفكر يتعشى بيا كدا يا شيخة ده انا ناقصلي رغيف فينو وابقي وجبة عشا مني خلاص بطلي حجج ياختي اروح افتح انا زمان اللي عالباب مشي اصلا من رغينا

وراحت مني تفتح الباب وفتحت الباااااااااب
(طبعا كلكم مستنين انه يبقي مروان)
صبي المكوجي عيل عنده 13سنة.. اتفضلي يا انسة مني الفستان اهو بعد اذنك
مني.. شكرا وقفلت الباب.... بقا كدا يا تقي الكلب بتقوليلي ع الفستان بعد ما كوتيه يابنت الااااااايه

مني لسة داخلة بالفستان راح الجرس رن تاني
مني.. اه يا بنت اللذين المرادي بقا مودية ايه الجزمة تتورنش وحطت الفستان علي تربيزة في الصاله وراحت تفتح الباااااااااب بس المرادي لقيت مروان فوشها تنحت

مروان قدامها ببدلته ببرفانه ببوكيه ورد جميل جدا ابيض واحمر وجاسر وراه

ومني لابسة بچامة مرسوم عليها ميكي
مروان.. مش بردو ده بيت مني يا شاطرة مني نطقت بعد ما كانت فاضلها شوية وتدخل في غيبوبة
.. انت بتهزر
مروان... طب انتي تقربلها يا عسل اختها الصغيرة مش كده والنبي اندهيلنا مني وقوليلها انها وحشتني قوي جاسر.. طب ايه يا مني انتي هتفضلي موقفانا ع الباب كده كتير سيبك من سخفات مروان مني وهي فنص هدومها من منظرها الواد جاي زي القمر وهي واقعة في مجلة ميكي.. اتفضلو

ودخلتهم علي الصالون عقبال ما باباها يخلص حمامه وخرجت اخدت الفستان اللي لسة مكوي وطارت علي اوضتها
لبسته طبعا وخرجت تقدملهم حاجة عقبال ما عم سامي يخرجلهم

************************
 (في بيت فوزي)

الجرس بيرن

احلام في المطبخ وسلمي قاعدة بتلعب بتليفونها وابوها قاعد قدام التلفزيون في الصالة
احلام.. شوفي مين ع الباب يا سلمي ايدي مش فاضية

سلمي وهي تقترب من الباب
سلمي.. حاضر يا ما ما تلاقيه المكوجي ولا بتاع اللبن

وفتحت سلمي الباب واتفاجئت بمازن في وشها
مازن.. بجد يا سلمي من غيرك مش عارف كنت هبقي بودي جارد ولا مستر ولا مكوجي ولا بتاع لبن ازاي ربنا يخليكي يا شيخة سلمي من المفاجأة قفلت الباب تاني ووقفت وراه مازن بصوت واطي.. افتحي يا مجنونة امي طالعة ورايا سلمي فتحت الباب.. انا بردو اللي مجنونة ازاي تيجي من غير ما تقولي مازن.. عشان تظبطي نفسك يعني انتي قمر في كل حالاتك انا بحبك زي ما انتي سلمي بصوت واطي.. انت يا بني ادم افهم محدش هنا يعرف حاجة عنك مش كنت استنيت حتي اقول لماما مازن بضحك.. يابنتي بقا ما احنا كنا متخاصمين انتي ناسية خلاص بقا المهم ايه رأيك في الورد ده بزمتك ما انفعش عريس

فضحكت له وتناست عملته الحمقاء وما ان جائت امه فرحبت بها وادخلتهم الي حيث غرفة الصالون ودخلت الي المطبخ وقصت لوالدتها ان مازن يريد خطبتها وها هو قد اتى ومعه والدته فذهبت اليهم احلام مرحبة بهم وذهبت سلمي كي تغير ثيابها وخرجت حيث والدها ان تخبره بشان الضيوف
فوزي... يعني الواد اللي عايز يخطبك ده غني معاه فلوس يعني

فتقززت سلمي من عبارات ابيها
سلمي ..بابا لوسمحت فوق كده الناس قاعدة برة وياريت تكلمهم بطريقة لطيفة مازن شغال في شركة توفيق وكمان هو دكتوري في الجامعة فوزي.. يعني شغال عند توفيق معندوش فلوس

وهنا قدد اتت احلام
احلام.. روحي انتي يا سلمي قدميلهم العصير وسيبيني مع ابوكي شوية

(راحت سلمي وقدمت العصير وعجبت مامت مازن جدا واحلام اقنعت فوزي انه يقابلهم كويس وانه ميضيعش سلمي في البحث عن الفلوس زي ماعمل في مها سلمي استأذنتهم علشان تشوف ابوها وامها اتأخرو ليه بعد ما خرجت مازن خرج تيليفونه وكلم جاسر وقاله انه راح يخطب سلمي)

**********************

جاسر.. الف مبروك يامازن احنا كمان جايين نخطب لمروان مازن.. الف مبروك اسيبك انا بقا دلوقتي علشان شكل باباها داخل سلام جاسر .. سلام

(في نفس الوقت دخل عم سامي وكانت سلمي مع تقي ومامتهم في الاوضة وطايرة من الفرحة بس فنفس الوقت خايفة من موقف ابوها)

عم سامي.. اهلا وسهلا مروان بيه اهلا جاسر بيه مروان..بداية كده يا عم سامي مينفعش تقولي مروان بيه انا مش جايلك زيارة رسمية انا احنا جاينلك زيارة شخصية وقريبا ان شاء الله عائلية عم سامي.. خد واجبك بس يابني وبعدين نتكلم
اقرأ ايضاً ... الحب والقدر بين الحياه والموت أجمل قصص الحب الواقعيه
مروان .. عم سامي انت كلك كرم وانا عارف بس ياريت ندخل في الموضوع علي طول جاسر.. احنا مش غرب يا عم سامي وبعدين زي ما مروان قلك انت كلك كرم

خير.. يا ابني
مروان.. بص يا عم سامي انا مش هلف وادور انا طالب ايد مني وعايز اتجوزها وعايز اعرف طلبات حضرتك ايه عم سامي.. بس انا يابني معنديش طلبات.... وقبل ما مروان يتكلم..... ولا عندي بنات للجواز

مروان گأن الدنيا بتتهد علي دماغه كل مايحلها من ناحيا تتربط من ناحية تانية

جاسر لاحظ نظرة الحزن اللي فعين اخوه هو طبعا اكترر واحد حاسس بيه في الوقت الحالي
..
جاسر ..ليه بس ياعم سامي انت عمرك ما هتلاقي لمني حد زي مروان مش علشان اي حاجة لسمح الله ولا علشان هو اخويا بس كفاية ان هما الاثنين ممكن يكونو مرتاحين مع بعض ولبعض وبعدين ده انت حتي ماخدتش رايها يبقي ليه
الرفض بالطريقة ديه
مروان.. طب ليه يا عم سامي يعني انت شايفني وحش قوي كدا لدرجة انك مش عايز تديني بنتك عم سامي.. بص يا ابني انت جتلي دوغري وانا كمان مش هلف وادور عليك انت سمعتك مش انا لوحدي اللي عارفها دي الشركة كلها واناربصراحة مقدرش ادي بنتي لواحد طول الليل في الكباريهات ومفيش غير الشرب والحريم وكل يوم في حضن واحدة شكل ازاي عايزني اطمن علي بنتي معاك 
يابني لما ترجع مسطول ولماهي تزعل وتسألك ليه راجع سكران ايه اللي هيعرفني ساعتها هتعمل فيها ايه وانت مش فعقلك ايه اللي هيعرفني بنتي هتبقي حسة بايه لما تبقي عارفة ومتاكدة انك كل ليلة مع واحدة غيرها وغير ده كله يا بني انا اسف في الكلمة اللي هقولهالك..... بس انت واحد مخوفتش من ربك وانت بترتكب المعاصي هتخاف علي بنتي وتحميها ازاي مروان هنا خلاص فقد الامل واعترف قدام نفسه انه بني ادم فاشل خسر اخلاقه وسمعته ودلوقتي بيخسر مني
       الفصل الثاني ... إغتصاب ولكن تحت سقف واحد " الفصل الثاني "
  (في بيت فوزي)
 
ام مازن اول ما شافت ابو سلمي لله ف لله مرتاحتلهوش وبعد وقت صغير من الكلام معاه اكتشفت انه انسان ماااادي
مازن كمان لاحظ كدة بس هو مش فارق معاه حد غير سلمي
مازن.. المهم ياعمي ندخل في الموضوع علي طول احنا جايين انهاردةعشان.........

وقبل ما يخلص جملته كانت وداد مقطعاه
وداد..الحقيقة يا جماعة احنا جايين نتعرف بيكم

(الحقيقة اللي بجد بقى انها احرجت مازن جدا وكمان سلمي اخدت بالها بس هي عارفة ان ابوها اللي عرضها لكل ده بجشعه بس طبعا ام مازن خايفة علي ابنها زيها زي اي ام والمثل بيقولك قبل ما تناسب حاسب .... اي نعم انا مش فاهمة نحاسب من ايه بس بيراودني احساس ان الكلام ده مظبوطالمهم نشوف احلام وهي بتنقذ الموقف)
احلام .. واحنا فعلا اتشرفنا بمعرفتكم الاستاذ مازن غالي عليا من ساعة ما عرفت انه بيدرس لسلمي بقي فغلاوة ابني بالظبط وداد.. طيب نستأذن احنا بقى لان جايلنا ضيوف انهاردة ونبقي نزوركم مرة تانية فوزي بصوته اللي مايعلم بيه غير ربنا.. ما لسة بدري يا مدام وداد.. شكرا مش بدري ولا حاجة

احلام.. مش هنقدر نعتبر دي زيارة تقدري تشرفينا فاي وقت اهلا وسهلا بحضرتك

(مازن وسلمي في عالم تاني من النظرات هو مدايق جدا من موقف امه وهي كمان زعلانة جدا بس مش من امه هي عارفة ان اي واحدة مكانها هتعمل كدا مازن سلم عليهم وسبق امه نزل تحت علي العربية وهو هيفرقع بعد مكان طاير من الفرحة ونزلت وخدها ومشي بالعربية وسلمي دخلت اوضتها انهارت من العياط)
*********************** (في بيت عم سامي)

مروان فقد الامل ولسة هيقوم جاسر ضغط علي اديه علشان يقعد
جاسر... بص يا عم سامي انا مش هقولك ان كلامك غلط لا كلامك صح 100×ال100 لكن دلوقتي مروان اتغير والفضل يرجع لربنا سبحانه وتعالي الاول وبعدين مني بص ياعم سامي انت تعجبك اخلاقي ولا لا عم سامي.. الدنيا كلها تشهدلك يا بني جاسر.. وانا يا عم سامي اضمنلك مروان دلوقتي انه بقي زيي تمام صدقني كل حاجة غلط بطلها وبعدين احنا يشرفنا اننا نناسبك ونبقي اهل عم سامي.. والله يابني ما عارف اقولك ايه انت غلبتني باخلاقك وكلامك الموزون ربنا يحميك يا بني جاسر.. يعني كده نقول مبروك عم سامي.. احنا ناكل لقمة مع بعض الاول عشان يبقي عيش وملح

وهنا بقى نطق مروان بعد ماكان مش قادر يبلع ريقه
مروان.. لا مبروك الاول قبل الاكل طب يعني هاكل ازاي وانا قاعد متعلق يرضيك يعني ريح قلبي الاول عم سامي.. خلاص يابني مبروك بس نشوف راي مني الاول مروان.. لا رآي مني ايه بعد الاكل بقى انا جوعت من الفرحة

ضحكوا كلهم علي كلام مروان وع الحب وااللهفة اللي باينة فعنيه

جاسر افتكر لما مازن كلمه وقله انه رايح يخطب وشايف فرحة مروان في عيونه صعبت عليه نفسه فقرر ينسحب من بينهم
جاسر. . طيب اسيبكم انا بقا في الجو الاسري ده وامشي انا بقى عم سامي.. والعشا يابني جاسر.. معلش يا عم سامي اعذرني مروان انا هاخد العربية بتاعتك بقا بما انك مرضيتش تخليني اركب عربيتي مروان.. عقبالك يا حبيبي وانا بردو اللي هاجي معاك شد حيلك بقا وتوريلنا اللي قلبك حبها

فنزلت عليه هذه العبارة وكأنها بركان ينفجر داخل قلبه لينبش داخل جرحه بمنتهى القسوة تركهم وغادر جاسر ولكن الدموع لن تغادر عيناه وجلس داخل السيارة وذهب الي حيث مكان بعيد وفارغ في المقطم وهو يصرخ من شدة البكاء وفجاءة لمح زجاجة خمر من اللتي كانت يشربها مروان قبل ان يتوب الله عليه ويمنعها ولكن هذه اللعنة كانت موجودة وكانها بواقي الذنوب فاخذها جاسر دون سيطرة علي نفسه فحدث ما حدث وشربها لاول مرة وضل يسكر الي ان تعب وقرر الرحيل الي المنزل

اقرأ ايضاً .... قصص رومانسية قصة فتي احلامي.
انتظرته بشرفة غرفتها بعد ان علمت ان زوجها سافر لاتمام صفقته الجديدة .الى ان لمحته يدلف داخل الفيلا ولكن يوجد عليه علامات السكر. حيث يتمايل فى مشيته
دلفت للداخل وانتظرته وما ان مر من امام غرفتها حتى جذبته من ذراعه للداخل وقامت بغلق الباب.

جاسر: انتى مجنونة ايه اللى انتى عملتيه دا انتى عايزة منى ايه تانى وقام بزقها لكى يخرج ولكنها بادرته بجذبه مرة اخرى ووقفت خلف الباب مانعة له بأن يخرج

مها:جاسر انت لازم تدينى فرصة افهمك كل حاجة عايزة نبقى كويسين مع بعض انا عمرى ماحبيت حد غيرك ولا كنت اتخيل انى ابقى لراجل غيرك ( واغرورقت عيناها بالدموع)

جاسر: وقد جذبها من ذراعيها واخذ يحركها بعنف .انتى كدابة كفابا كدب كسرتى جوايا كل حاجة ندمتينى على كل لحظة حب عيشتها معاكى انتى احقر واحدة شوفتها ف حياتى ابعدى عنى بقى عايزة ايه تانى وجعتينى ووجعتنى قلبى انتى اييييبييه شيطان. عايزانى ارجع الاقى البنت اللى حبتها واتمنتها بقت مرات ابويا عايزة تفهمينى ايه انطقى

مها ببكاء: غصب عنى والله ابويا باعنى ليه علشان الفلوس غصب عنى حاولت ارفض مقدرتش انا بحبك ياجاسر ارحمنى بقا انا عمرى ماسمحت لحد يلمسنى عشانك حنى بعد ماتجوزت ابوك ( واخذت شهقاتها ترتفع)

جاسر:دفعها مرة اخرى لتصتدم بالباب وحاصرها بذراعيه ههههههه وانتى بقى عايزانى اصدق كدبة جديدة مش كدا مهاو هى تبعد وجهها عنه: جاسر انا حكتلك كل حاجة لو مش مصدقنى اسأل مامتك اسأل مازن هما عارفين كل حاجة.

جاسر وبدأ يقترب منها ببطئ حتى لفحت انفاسه وجنتيها.: واسألهم ليه انا هتأكد بنفسى وقام بحملها متجها الي السرير غير مبالي بصراخها

مها.. لا يا جاسر بلاش تعمل حاجة تندم عليها ولكنه كان مغيبا تماما وقام بتمزيق ملابسها بعنف

جاسر.. مش ببتقولي انك بتحبيني خايفة ليه والتهم شفتاهافي قبلة دامية حيث يفرغ كل غضبه وعشقه لها....

فدفعته بيدها ثم لملمت ثيابها التي تقطعت وسط شهقاتها ودموعها..ايه اللي انت بتعمله ده حرلم عليك وصفعته علي وجه صفعة قوية
جاسرمن وسط نهجانه.. مش عايز اشوفك تااااااني بقاااااااااااا

مها بعد ان اخذت شئ تضعه علي ثيابها المتقطعة انا اسفة بس انت مش فايق ولا عارف بتعمل ايه انت اصلا من امتي وانت بتشرب
جاسر بمرارة.. عايزة يبقا حالي ازاي بعد كل ده بعد ما بقيتي مرات ابويا
لترد مها عليه بالرد الصاعق.. مش ابووك

                            يتبع ...

وبكا نكون وصلنا لنهاية الفصل الثاني عشر في قصص رومانسية وحب لايجوز شرعاً متنسووووش تقولولنا رأيكم وتشاركو روايتنا لوعجبتكم وتقدروا تتابعونا من خلال صفحتنا على الفيس بوك  

عن الكاتب

Marwa Raafat

التعليقات


اتصل بنا

إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

جميع الحقوق محفوظة

قصص 26