قصص 26 قصص 26

آخر الأخبار

random
جاري التحميل ...

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

قصص رومانسية | حب لا يجوز شرعا "الفصل الخامس عشر" عشق ورومانسية بدون وجه حق

أهلاً بكم أصدقائنا زوار موقعنا قصص 26وهنكون معاكم في قصص رومانسيه علشان نكمل قصتنا الحلقه اللي فاتت قصص رومانسية | حب لايجوز شرعا "الفصل الرابع عشر"وعشق ورومانسية بدون وجه الأحداث النهارده تبكي الحجر هنعرف قصة توفيق مع جهاد من أيام الجامعه ومين هوه أبو جاسر الحقيقي ومدي بشاعة توفيق وقسوته ..  ودا اللي هنعرفه النهارده وعشق ورومانسيه بدون وجه حق في قسم قصص رومانسية.... نعمل حسابنا في مناديل كتي بقا علشان العياط أتمني تقضوا معانا اجمل الأوقات .....
قصص رومانسية | حب لا يجوز شرعا "الفصل الخامس عشر" عشق ورومانسية بدون وجه حق

حب لايجوز شرعاً

الفصل الخامس عشر

الفرح خلص وكل واحد كان في حال وعلي استعداد لقراره توفيق كان لسة قاعد مزهول من صدمة التحاليل وجاسر مقرر انه هيروح لجهاد قوضتها وفعلا اتجه لاوضة جهاد عشان يتخلص من الافكار اللي تعبته طول الفترة اللي عدت

.....خبط علي الباب ودخل عاي طول

جهاد بارتباك.. جاسر

جاسر.. انا هسمعك من غير ما اسال انتي عارفة اني مستني اجابات لاسئلة كتييير.. مش هسألها

جهاد.. جاسر صدقني انا مش خاي..........

جاسر بجحود ظاهر في نبرة صوته.. قولتلك عايز اجابات علي طول مش عايز اسمع كلام ملهوش لازمة عندي دلوقتي

فتأكدت جهاد من ان ابنها الان ينظر اليها نظرة امرأة عاهرة وهذا الشعور قد آلامها كثيرا

انت فعلا مش ابن توفيق وانا اللي كنت بجيب لمها المنوم علشان يبعد عنها وما يقربلهاش... علشان هي حبيبتك انت..انت ياجاسر

نظقت جهاد هذه الكلمات ولا تدري من كان يقترب من الباب نعم انه توفيق كان قد اتي لكي يتأكد من معلومات التحاليل وكان عنده امل ان تكون هذه الفحوصات كاذبة ولكنه عندما سمعها تعترف بهذه الجريمة المشينة في حقه فتراجعت قدماه ليتذكر كلمات چاك ((قبل اي تصرف فكر بتآني تذكر توفيق فكر بتآني)) لينظر الي باب الغرفة بشر ويتركهم ويخرج الي خارج الڤيلا

جاسر مسك دراعها جامد .. وليه تعمليه كدا وانا ابن مين انطقي

جهاد ..هحكيلك كل حاجة بس اسمعني للاخر احنا كنا فاخر سنة في الكلية احنا التلاتة انا وتوفيق علام وامجد البحيري انا وامجد كنا بنحب بعض جدا وكنا مخطوبين وتوفيق كان بيحبني وعايز يتقدملي بس انا رفضت لاني بحب امجد وهو توفيق كان بحب يجيب الفلوس من تحت الارض باي شكل ممكن مش مهم الطريقة ازاي

تقدروا تشوفوا احداث الفصل الأول من هنا  حب لا يجوز شرعاً "الفصل الأول"
((((((((((((((((((فلاااااااااااش باااااااك))))))))))))))))))))

امجد.. خلاص يا حبيبتي هانت قربت اكمل فلوس الشقة والعفش انشاء الله نمتحن وقبل حتي النتيجة ما تطلع نكون في بيت واحد

جهاد.. يا امجد بطل تضغط نفسك في شغل زيادة وكفاية عليك الجامعة الايام دي هتبقي هتبقى مضغوط علشان الامتحانات والمذاكرة

امجد.. كله يهون يا عيوني علشان خاطرك

جهاد.. تسلملي يا حبيبي

*********************
شاكر(في حقوق).. مالك ياتوفيق واقف بتاكل في نفسك ليه

توفيق.. متغاظ من الزفت ده دايما واخد كل حاجة انتباه الجميع وبينجح بتقدير حتي البنت اللي بحبها خدها مني بس انا مش هسيبه
شاكر.. يعني هتعمل ايه

توفيق بشر.. هاخدها منه حتي لو كانت مراته مش خطيبته

وحاول توفيق كتير انه يوقع بينهم وفعلا مقدرش وعدت الايام والامتحانات خلصت وكان امجد بيشتغل باقصي جهده عشان يوفر لجهاد كل حاجة زي اي عروسة وميحسسهاش بالنقص خصوصا ان ماماتها كانت متوفية وهي كانت عايشة مع مرات ابوها وفعلا جهز شقته وخلصها وحددو معاد الفرح

****************************

امجد.. انا بجد مش مصدق نفسي ياجهاد خلاص مفيش غير يومين علي فرحنا

جهاد.. لا صدق نفسك علشان تلحق تجبلك بدلة مفيش وقت

امجد.. انا اهم حاجة عندي هي احتياجاتك انتي اولا انما انا عادي ممكن اتجوز بيبچامة النوم عادي جدا

جهاد.. ههههههههههههههههههههههه بجد

امجد.. يخربيت ضحكتك اللي جننتني وجابتني علي ملي وشي

جهاد.. وانت بقا زعلان انها جننتك

امجد.. لا انا عايزها مجنناني كدة لحد ما اموت

جهاد بسرعة.. بعد الشر عنك ياحبيبي متقولش كدا تاني

امجد.. ياااالهووووي ده انا هفضل اقول كده علي طول علشان اشوف الخوف واللهفة اللي فعيونك القمر دول عليا امتي بقي واليومين دول يعدو

وفعلا عدو اليومين والفرح تم بخير بعد ما باتت كل محولات توفيق بالفشل وعاشو مع بعض اجمل سنة فعمرهم خلفوا فيها مروان وكان كل يوم ليهم مع بعض كانه لسة اول يوم وحبهم بيكبر اكتر كل يوم في السنة ديه توفيق كان اشتغل وبقا معاه فلوس بالعبيط ازاي متعرفووش وبقا عنده رجاله وبقا عنده بجاحة فظيعة اكتر ما كان في نفس الوقت بردو اللي كان امجد اشتغل فيه فترة كويسة وقدر يجمع مبلغ معقول يفتح بيه مشروع وف يوم
اقرأ ايضاً ... الحب والقدر بين الحياه والموت أجمل قصص الحب الواقعيه
جهاد.. يالا يا امجد سيب مروان بقا وتعالي اتغدى

امجد.. حاضر بس ناكله الاول

جهاد.. هو كل يا امجد وهو انت ليه محسسني اني لازم ازغطه طول ما هو صاحي هو معدته صغيرة وبيرضع لبن يا حبيبي ربنا يخليك ليه وتفضل حنين عليه طول العمر

امجد.. ويخليكم ليا ياقلبي

الباب بيخبط

جهاد.. ايه ده مين بيخبط الوقت ده

امجد.. مش عارف هشوف.... وفتح الباب لقي توفيق

امجد.. توفيق؟

توفيق.. ايه مش هتدخلني ولا ايه

امجد.. ازاي اتفضل طبعا... وبص لجهاد علشان تدخل جوة

توفيق ببجاحة وعينه عليها متفحصاها.. ازيك يا جهاد عاملة ايه

جهاد..
كويسة الحمدلله بعد اذنكم هدخل اعملكم عصير

توفيق.. لا متتعبيش نفسك انا هكلم امجد كلمتين وماشي وياريت تحضرينا ((طبعا هو احرج امجد انه يخلي مراته تدخل هي بصت لجوزها بصلها مضطر علشان تقعد))

امجد.. خير يا توفيق

توفيق.. خير.. انا عرفت بالصدفة انك بتدور علي فكرة مشروع تبدا فيه فحبيت اعرض عليك تشاركني انا هفتح شركة صغيرة كدا علي قدي

امجد باستغراب.. طب انت عرفت منين اني هعمل مشروع(((طبعا توفيق بيدور وراهم ومصدق لقي طريق يدخلهم منه))

توفيق.. هاا.. متشغلش بالك من الحاجات الصغيرة دي المهم دلوقتي ايه رايك الشركة دي هتبقي شغلها مضمون 100×ال100

امجد.. ايوة بس انا كنت عايز ابدا لوحدي من غير شريك

توفيق.. طيب وليه لما الشراكة اضمن ليا وليك هي مصلحة لينا احنا الاتنين

(((وفعلا قدر يقنع امجد انه ياخد المبلغ اللي معاه ويبدا بيه الشركة مع ان جهاد حذرته منه بس مسمعش كلامها وف اقل من شهر كانت الشركة شغالة كويس جدا )))

*************************
في الشركة

توفيق بشر.. شاكر انا معتمد عليك في الموضوع ده هتقدر تخلصه ولا ايه

شاكر. بخبث.. عيب عليك انت اول مرة تعاملني يعني ما انت مجرب شغلي قبل كدا وكان علي نضيف

توفيق.. ماشي هتمضيه ع الورق والتوكيل ازاي

شاكر.. دي اسهل حاجة احنا هندخل الورق في وسط زحمة الموظفين عنده والسكرتيرة تدخل تطلب منه امضتكم انتو الاتنين هو هيمضي ع الورق المطلوب وانت تعمل نفسك بتمضي وخلصت

توفيق.. هنشوف ويبقا يوريني هيعمل ايه

وفعلا السكرتيرة نفذت كل اللي هما عايزينه وطلب توفيق من امجد يسافر يخلص الشغل ويجيب البضاعة معاه لحسن هو تعبان شوية وامجد بحسن نيته سافر وهو راجع اتقبض عليه ومعاه في البضاعة مخدرات طبعا توفيق هو اللي قاصد كدة والادهي من كده اللي هيحصل دلوقتي
في السجن....

جهاد..
ان شاء الله هتطلع منها يا امجد انت بريئ انا مش عارفة انت ازاي تامن لتوفيق ده كده

امجد بحسرة..
اللي حصل ياجهاد ييعني انا جزائي اني كنت حسن النية

جهاد ببكاء.
. يا امجد انا حذرتك من الاول

امجد بحزن اكتر..
اهدي يا جهاد انا هموت وانا شايفك كدا وانا فوضعي ده خليكي قوية عن كده مش عايز اشوفك ضعيفة احنا لسة منعرفش توفيق هيعمل فينا ايه ده... ده مضاني علي تنازل عن حقي ف الشركة يا جهاااد

لتهبط هذه الكلمات عليها كالثقل علي صدرها احقا اخذ اموال زوجها وكل ما تعب به احقا اخذ حق ابنها الوحيد لها الان وغير ذلك سجن زوجها وما خفي كان اعظم

جهاد في زهول .
.انت بتقول ايه يا امجد اخد منك الشركة

امجد.. المهم دلوقتي انتي لوحدك ركزي وخلي عينك في وسط راسك وخلي بالك من مروان يا جهاد

******************************


وخلصت الزيارة وروحت جهاد وبعد يومين الباب بيخبط

جهاد.. ايوة مين

.......انا المحضر

جهاد بخضة..
محضر؟

وفتحت الباب

المحضر.. اتفضلي امضلنا هنا

جهاد.. امضي ..امضي علي ايه؟

المحضر.. ورقة طلاق

جهاد وقد برقت عيناها.. طلااااااااق

**********************

شاكر بغمزة شريرة.
. ايه رايك بقا كدة

توفيق.. لسة شوية الموضوع يستوي بس

شاكر ..
يستوي ايه اكتر من كدة

توفيق.. الموضوع مش هيخلص غير لما اخدها منه وتبقي علي زمتي

شاكر.. لا انا لغاية كدة مأموريتي انتهت طلاق وطلقتهالك منه بالورق اللي مضناه عليه تقدر تديني فلوسي اللي اتفقت معاك عليها قبل ما اتقفش انا ده تزوير

توفيق.. ومكنتش تعرف انه تزوير غير دلوقتي...ماعلينا ادي باقي حسابك ولو شوفتني فاي وقت احنا كنا مجرد زمايل في الجامعة بس
اقرأ ايضاً ... قصة العاشق المسكين من أقوى قصص الحب والرومانسية
امجد بصدمة.. ايه الكلام اللي بتقولي ده يا جهاد انا لا يمكن اعمل كده

جهاد بانهيار.. هو ده اللي حصل يا امجد

امجد بدموع.. انا مش عارف ايه اللي بيحصل بالظبط

وروحت جهاد واتفاجئت بالباب بيخبط

جهاد..
توفيق.. انت ليك عين تيجي هنا

توفيق..
هتسبيني واقف ع الباب كتير

جهاد.. يا بجاحتك يا اخي جوزي مش موجود اتفضل بقى

ولسة هتقفل راح ماسك الباب

توفيق .. صاحب البيت طلقك

جهاد باستغراب..
وانت مين قالك الكلام ده

توفيق..
امجد هياخد 25سنة ومفيش غير واحد بس اللي يقدر يطلعه من السجن

جهاد.. انت!

توفيق.. انتي.

جهاد..
انا ؟

توفيق..
ندخل الاول واقولك ازاي

جهاد.. جوزي مش هنا

توفيق..
قولتلك طلقك

جهاد.. ادخل وسيب الباب مفتوح

وفعلا دخل

جهاد..
هااا انا هخرجه ازاي

توفيق..
نتجوز

قامت جهاد من مكانها مخضوضة من الكلمة

جهاد.. انت اكيد بني ادم مجنون.. اكيد اجننت

توفيق.. ماعنديش كلام تاني تمضي عقد الجواز امجد يخرج من السجن

جهاد.. ولو قولتلك لا

توفيق..
تبقي بضيعي عمرك وعمر امجد في الهوا

جهاد.. اطلع برا

توفيق.. هطلع وانتي اللي هتجيلي برجلك تقوليلي موافقة وساعتها انا هرحب بيكي وب ابنك مش هطردك

((رحيم قوي توفيق قد ايه قلبه طيب وكيووووت ومتقبل ابنها ))

  الفصل الثاني ... إغتصاب ولكن تحت سقف واحد " الفصل الثاني "
امجد خلاص فاضل علي جلسته ايام وهيتحبس ظلم وجهاد ما بقتش لاقيا حتي تاكل ابنها توفيق خد كل حاجة فلوس امجد كلها ومحتارة من كتر العجز اللي هي فيه تعمل ايه وليل نهار خدها مابينشفش من الدموع مفيش فاديها حاجة.................. غير انها تروح لتوفيق وراحت فعلا

توفيق.. اهلا اهلا

جهاد وابنها علي كتفها.. امجد يروح انهاردة

توفيق.. نكتب كتابنا الاول

جهاد.. امجد الاول

توفيق بخبث.. طبعا طبعا بس عقبال المحامي ما يتخذ اجرائاته نكتب كتابنا الاول

وفعلا طلعت غبية وصدقته زي امجد ما صدقه قبل كدة بس هي مضطرة الواحد وهو في شدة بيبقي متعلق فاي حاجة وكذب عليها واتجوزها ومخرجش امجد واتحكم علي امجدب25سنة ظلم وعدي علي جوازهم 6شهور وهي جهاد مانعة نفسها عن توفيق و هي فنفسها بتقول ان طلاقها من امجد باطل وجوازها من توفيق باطل اكتر وف يوم توفيق رجع من برا سكران من كتر ما جهاد بتصده وبتكره وده باين قوي عليها
توفيق.. انا زهقت من رفضك ليا كل يوم كدا انتي ايه ما بتحسيش

جهاد.. انا بكرهك

ليقترب منها توفيق الي حدا كبير ويحاوطها بيديه تحت دفعاتها له وظل يقترب حد الالتصاق وبصوت كفحيح الافعى

...انا اقدر اعمل اي حاجة فاي وقت بس انا سايبك بمزاجي عشان مبحبش الغصب وفجأة راح رماها ع الارض

جهاد بصراخ.. انا بكرهك بكرهك طلقني

توفيق..هاهاهاهاهاها (ضحكة شريرة) انا عملت كل ده عشان اطلقك

جهاد.. انت اكيد مش انسان

توفيق بلهجة السكر.. فعلا انا توفيق

وهمت جهاد كي تصفعه علي وجهه ليلحقها ويتهجم عليها

جهاد من بين صرخاتها.. انت حيوااان

توفيق..
عشان تعرفي ترفعي ايدك عليا

جهاد.. انت حيوااان طلقني

توفيق تحت تأثير الخمربعدم استيعاب..انتي طاااالق واترمي علي السرير

وما ان سمعت الكلمة اللتي تفوه بها حتي اخذت ابنها وهو ملقاه امامها وذهبت الي شقة امجد اللتي قد تزوجت بها وما ان دخلت وجلست تذكرت حياتها مع من احبت واذ بها تجد من يقبض علي زراعها

جهاد بفرحة وصدمة .. امجدانت خرجت يا حبيبي

امجد.. ايوة امجد المغفل اللي دخل السجن من هنا وانتي روحتي اتجوزتي وانتي علي زمتي من هنا وما صدقتي ايوة هربت عشان اخد حقي منكم

جهاد.. صدقني يا امجد انت مش فاهم حاجة

امجد.. انا فعلا ما كنتش فاهم حاجة بس دلوقتي هعرفك انك لسة مراتي فهمة مراااااااااااتي وضربها بالقلم

وظل يتهجم عليها الي ما حدث ما حدث

وفاق امجد علي شهقات جهاد وضل يبكي بجانبها علي ما فعله بها فهي حبيبته ولكنه اراد ان يثبت انها حقه.. وقام امجد متجها الي الخارج لكي يبعد عنها الان بعد هذه الاهانة في حقها بعد الضرب الذي وجهه اليها وهو في نيته الذهاب الي توفيق لينتقم منه ولكن يشاء القدر ان تاتي بسيارة لتدهسه تحتها وشاهدته جهاد من شرفة غرفتها فصرخت عليه ولكن كانت روحه قد فارقت الجسد حزنت كثيرا جهاد فامجد حبيب عمرها ((لهذا السبب كانت تساعد مها)) ويعدها بعدة ايام اتي اليها توفيق لكي ياخذها وذهبت معه هي وابنها مروان فهي لا احد لها الان سوي زوجة ابيها التي كانت تعذبها وردها توفيق واعتبرت ان هذه بداية زواجها منه وظلت معه شهر علي عهدها السابق هي بغرفة وهو بغرفة الي ان تاكدت ان لا مفر واصبحت بعد شهر حياتهم كاي زوجين وبعد مرور شهرين من زواجهم علمت بحملها وتاكدت ان هذا الحمل من حبيبها امجد فعزمت ان لا تخبر توفيق بهذا تعويضا عن ما فعله بهم وان تنسبه له لكي يجمع حق اخيه وابيه الذي اخذه منه توفيق عندما امضاه علي تنازل عن حقه في الشركة احقا هي المذنبة ام الرجل الذي طمع بما في يدي غيره

                           يتبع ....

يا تري توفيق هيعمل في جاسر ايه؟
وجاسر هيسامح امه علي ذنبها انها نسبته لتوفيق ولا لا؟


كل ده واكتر هنعرفه الحلقااااااااااات الجاية

وعلشان يوصلكم كل جديد في موقع قصص 26 تقدروا تتابعونا من خلال صفحتنا على الفيس بوك

عن الكاتب

Marwa Raafat

التعليقات


اتصل بنا

إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

جميع الحقوق محفوظة

قصص 26