-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية حب لايجوز شرعاً بقلم ورد سليم - الفصل التاسع عشر

اهلاً بكم أصدقائنا زوار موقعنا قصص 26وهنكون معاكم في قصص رومانسيه علشان نكمل قصتنا الحلقه اللي فاتت قصص رومانسية | حب لايجوز شرعاً "الفصل الثامن عشر"عشق ورومانسية بدون وجه حق شوفنا الحلقه اللي فاتت وليد ومايا وخطتهم الدنيئه ووليد استفرد بمني وقفل الباب عليها وحاول يتهجم عليها بس جاسر لحقها ورنه علقه مش هيفوق منها بس ايه اللي ودا جاسر شقة وليد .. ودا اللي هنعرفه النهارده وعشق ورومانسيه بدون وجه حق في قسم قصص رومانسية.... نعمل حسابنا في مناديل كتي بقا علشان العياط أتمني تقضوا معانا اجمل الأوقات .....
قصص رومانسية | حب لايجوز شرعا "الفصل التاسع عشر " عشق ورومانسية بدون وجه حق

حب لا يجوز شرعا

الفصل التاسع عشر 

وفعلا نزلت مني قبل مروان ما يجي وراحت علي الشقة اللي كانت في العنوان ودخلت لقيت الباب مفتوح هي داخلة وهي خايفة بس فنفس الوقت مش عايزة تعمل صوت علشان لو فعلا مروان بخونا ميلحقش يهرب واول ما دخلت لقت باب الشقة اتقفل من برا 

مني برعب وهي بتجري ع الباب.. ايه ده.. مين قفل عليااااا افتحوووولييييي

فسمعت صوت غرفة تفتح واذا بشخص يخرج منها لا يرتدي سوى شورت قصير

وليد.. اهلا يا قطة وقعتي ولا الهوا رماكي.......

***************

سهي قاعدة ف اوضتها سرحانة من ساعة ما شافت شريف 

مش عارفة ايه اللي شدها ليه من ساعة ما شافته

*****************

مروان خلص شغله لسة خارج من الشركة دور علي جاسر ملقهوش بس تليفونه رررررررررررن

مروان.. الو

مايا.. مش عايزة اقولك اللي باعنا خسر دلعنا لتفتكرني بهزر ما انت كنت مقضيها معانا وكنا ماشيين كويس حلوة قوي الاستقامة بتاعتك




مروان.. هو انتي انطقي قولي عايزة ايه قبل ما اقفل فوشك

مايا بوقاحة..بس اهدى شوية المدام اللي اتجوزتها وصاينة عرضك وشرفك تلاقيها دلوقتي بتمرمغ شرفك في الوحل فشقة الاستاذ وليد سلام انا بقا علشان مخك ميوديش ويجيب

مروان...... ...................وليد

وافتكر يوم ما كان رايح يجيب الملفات من البيت ورجع لقاها بتهزر معاه والدم غلي فعروقه كاي راجل طبيعي

***************

(((((((((((((في شقة وليد))))))))))))))

وليد..اهلا يا قطة انتي وقعتي ولا الهوا رماكي

مني.. انت.... انا.. انا ايه جابني هنا

وليد.. انتي.. انتي يا قطة اللي جيتي برجلك

مني.. يا حيووووان ياااوااااطي اكيد انت اللي اتصلت بيا وقولتلي جوزك بيخونك علشان توقع بيني وبين مروان

وليد.. لا لا لا غلط مش عايزين ولا احنا منشبهش البيه اللي اتجوزتيه
بقا بتسيبيني انا عشان سي مروان السكري الخمورجي يعني زيه زيي بس الفرق انه هو عنده فلوس مش كدة

مني.. انت اكيد انسان مريض انا رفضتك علشان مش بحبك عشان مظلمكش معايا

وليد.. كل ده مش مهم دلوقتي المهم اللحظة دي مش هتتعوض تاني(((وقرب منها))))))

مني بعز ما عندها زقته بعيد عنها .. انت حيووووان ابعد عني

وليد بوقاحة.. ابعد ايه ده انا مصدقت انك جتيلي علي طبق فضة

واخذ يقترب واخذت هي تصرخ وتتوالى الضربات اليه الى ان دق الباب 😱
مني ...الحقوووووني

وليد.. مش هسيبك خليه يكسر الباب مش مهم

مني.. ابعد عني يا زبااااالة

وليد.. قولت مش هسيبك وراح خابطها بدماغه فدماغها

والباب لسة بيتهبد مش بيخبط وفجأة الباب اتكسر ودخل لقاها في الوضع ده

(((مستنين مروان مش كدة لا.. لا لا. لا. لا البت مني بنت حلال ومتستاهلش هي اه طلعت غبية لما ثقتها اتهزت في مروان بس حرام يلا ربنا يسامحها علي سوء ظنها))$$$

وليد.. انت انت ايه اللي جابك هنا دلوق.......................... وقبل ما يكمل كان جاسر مديلو بالبنيات 

جاسر قلع چاكيتو ورماه علي مني.. مها لبسيها الچاكيت بسرعة وفوقيها

واخذو يتبادلون الضرب هو و وليد الي ان صار جسم وليد العاري مغطي بالدم من الذي فعله به جاسر((وله كل الحق شرف اخيه بمقدار شرفه)) 

وفعلا مها غطيت لها كتفها مكان ما وليد شد لبسها

وبعد ما جاسر طحن وليد الطحنة التمام شال مني ونزل بيها ع العربية ووراه مها
وبعد ما نزله طلعت مايا بسرعة

مايا.. وليد..وليد قوم يخرببييييييتك مروان زمانه جاي ولو شافك هيقتلك

وسندته فعلا بالعافية لغاية ما لبس وخدته ومشيو بالعربية 

***********

((((((في بيت فوزي)))))))

فوزي رجع من برا بيطوح

فوزي.. اعملي حسابك بكرا تنزلي تجيبي لبنتك فستان حلو يا ولية والفلوس اهي ....ورمالها فلوس في وشها 

احلام باستغراب.. فستان ايه وفلوس ايه ديه ومنين

فوزي.. فلوس يا ولية فلوس من عريس بنتك

احلام.. يا نهارك اسوووود ومنيل بستين نيلة انت هتجوز البت وهي مخطوبة(((اومال لو عرف انها اتجوزت😭)))

فوزي.. انا ماليش في الكلام ده الراجل فلوسه جاهزه
احلام.. يا شيخ ربنا ياخدك بقا ويريحنا منك بقاااا 

فوزي.. انتي اتجننتي يا احلااام ولاا ايييييه ادخلي اندهيلي بنتك من جوااااا

احلام بارتباك باين عليها.. بنتك مش هنا 

فوزي .. اوماااال فين راحت عند اختها

احلام. بثبات وخوف في نفس الوقت.. لا عند جوزها

فوزي وقد قدح الشرار في مقلتيه.. انتي بتقولي ايه؟

احلام.. بثبات مصطنع.. زي ما سمع..... وما اكملت جملتها حتي انهال عليها بالكثير من الضرب المبرح بطريقة وحشية غير ادمية وهي تحاول الافلات منه دون فائدة حتي نجحت ان تجري من امامه وتدخل الي غرفة بناتها وتغلق عليها بالمفتاح

فوزي بنهجان اثر ضربه لزوجته.. افتحي الباب بدل ما اكسر الشقة علي دماغك

احلام.. منك لله يا ظالم انت اللي اضطرتني اعمل كدة

فوزي.. قولي البت فين بدل ما اقتلك السعادي((الساعة دي))

احلام.. بنتي اتجوزت علي سنة الله ورسوله مش هابيعها هي التانية كفااااية الكبييييييرة

فوزي.. لو مقولتيش البت فين هتلك انتي انطقي

احلام ..يبقي تموتني احسن يا فوزي

****************

مروان نزل راح لوليد في البيت نزل من العربية جري اتفاجئ بمنظر مني المغيب وجاسر ومها ساندينها هيدخلوها العربية وقبل ما ينطق 

جاسر.. مروان لف بعربيتك يالا وامشي ورانا

مروان بغضب.. اما افهم اي اللي بيحصل الاول وانتو هنا بتعملو ايه 

جاسر بعد ما دخلو مني االعربيه.. اسمع الاول اللي بقولك عليه واركب عربيتك

مروان مسمعش الكلام ولسة هيطلع شقة وليد 

جاسر .. مش فوق يا مروان واحدة شكلها مش مظبوط خدته ومشيو بسرعة ومتخافش علي شرفك مراتك اشرف من الشرف ومفييش وقت افهمك دلوقتي 

مروان بغضب وعصبية ..تبقي مايا الكلب وديني ماانا سايبهم انهاردة.... وسابهم وطلع جري علي عربيته دورها وطلع بيها

جاسر .. مروووووووو‘ووووان. مرووووووووووووان اعمل ايه دلوقتي 

ولف بسرعة ركب عربيته وطلع ورا مروان

في عربية مروان هو طلع علي الطريق لبيت مايا وجاسر وراه

مروان بنرفزة وبصوت مسموع.. بقا كده يا مايا الكلب انتي ووليد الزفت ان ما ورتكم بس العيب ع الحيووووووان اللي مشي وراكم... ومني هي كمان اي اللي جابها هنا....... 

مروان ماشي علي اعلي سرعة وفجأة لقي ناس ملمومين وزحمة وحادثة وبيهدي السرعة وبص من الشباك لقي جثتين مايا ووليد مرميين ع الطريق..(((دايما للشر نهاية)))) جتسر نزل من عربيته وجري علي مروان اللي واقف متنح وحط ايده علي كتفه وطبطب عليه 

جاسر.. اركب عربيتك يا مروان خلينا نروح
***************
وصلوا البيت ومني فاقت وجاسر حكا لمروان اللي حصل في شقة وليد وانه سمعها وهي بتصرخ وتستغيث

مروان بتساؤل.. طب وانت ايه وداك شقة وليد وقتها

جاسر.. انا اكيد مكنتش رايح هناك ولا اعرف شقة اللي اسمه وليد ده اصلا انا خلصت شغل انا ومها في الشركة بدري وبعد ما ركبنا العربية افتكرت ان عم سامي كان عزمني علي خطوبة بنته وانه بعتبرنا قرايب وكدة مرضتش ازعله ورحت انا ومها وقبل ما ننزل من العربية لقيت مني نازلة من العمارة وشكلها متغير ولا حظت ان في واحدة ست مراقباها وماشية وراها مرضتش انزل من العربية ومشيت وراهم وطلعت وراها الشقة وسمعت كل حاجة من ع الباب وقدرت الحق مني في الوقت المناسب

مروان بنظرة نارية متجهة لمني.. وانتي ايه وداكي هناك

مني بتوتر وخوف ..حد كلمني في التليفون وقالي......... 

مروان بصراخ... قالك جوزك بيخونك وانتي صدقتيه مش كدااااااااااااااا عشان لسة مش واثقة فيا

مني بنفس مستوي صوت مروان.. وانت كنت رايح ليه مش عشان تشوف مراتك اللي بتخونك مش عشان انت كمان مش واثق فمراتك

جاسر.. مني مروووووان اطلعوا جناحكم وصفو اموركم بين بعض لو سمحتوا 

وفعلا بعد فترة صمت مني قامت وچاكت جاسر علي كتفها وطلعت ع السلم ومروان قايم وراها بسرعة جاسر مسكه من ايده

جاسر.. بلاش تهور وافتكر ان العقاب اللي هتحكم عليها بيه هتتعاقب انت بيه الاول غلطتك نفس غلتطها متستقواش فرمقه بنظرة هادئة مع امائة براسه بسيطة فردها اليه مروان واومأ له بتفهم

وتركه وصعد ورائها ودخلوا الي قلب الغرفة

مروان بهدوء ووجه خالي من التعبيرات.. اول مرة ملقاش كلام اقولهولك بس كنت فاكرك بتثقي فيا اكتر من كدة

مني.. كان ممكن في ظرف تاني مع انسان تاني مكنش عارفة عنه كل حاجةو........ 

مروان ... متقصيش الحقيقة كنتي عارفة وراضية وقولتلك خلاص مفيش غيرك والا كلهم كانو قدامي كان ايه ارغمني اتجوزك الا اني بحبك

وبتنهيدة حارقة.. متتكلميش يا مني احنا الاتنين غلطنا لما كل واحد فينا ثقته اتعدمت في التاني بس صدقيني غيرتي عليكي هي اللي عمتني

مني.. وانا بالنسبالي ايه مش غيرة عليك تنكر ان اللي حصلنا ده كاه من ورا الزبالة اللي كنت تعرفها

مروان.. الكلام دلوقتي ملهوش لازمة يا مني

مني.. يعني ايه

مروان.. يعني اللي غلط يتعاقب واحنا الاتنين غلطنا فبعض لما فقدنا الثقة من بينا ..انا اختارت اصعب عقاب بالنسبة ليا علشان تاني مرة حتي لو حد فكر يوقع بنا نفكر الف مرة الاول 

مني.. وايه هو العقاب ده بالنسبالك

مروان.. البعد

مني بعد صمت مدة بسيطة.. اوكيه يا مروان انا هغير لبسي واروح عند بابا...وسابته وهتمشي ولسة بتلف بجسمها مروان مسك ايدها

مروان بنبرة هادئة.. انا اللي هبعد يا مني ....بيتي متخرجيش منه الا لوجالك خبر موتي بس ساعتها اخرجي وروحي بيت ابوكي حتي لو بينا ايه عمري ما اسمعك تقولي هسيب البيت 

وسابها وخرج من الڤيلا خاااالص

************
في بيت مازن..وداد وسلمي قاعدين قدام التلفزيون ومازن في المطبخ 😂😂😂

مازن.. اما عملتلكم بقا شوية فشار عجب..

وداد .. تسلم ايدك يا حبيبي

سلمي بمشاكسة.. انت ليه محسسني انك طبخت

مازن.. بقا كدة ده بدل ما تقعدوني زي السلطان سليمان وتخدموني انتو وكمان عاملكم فشار ومش عاجبك يا سوسة انتي...وقعد جانب سلمي وبصوت واطي... بقولك ايه مفيش اي حاجة لله 😍

سلمي بنفس النبرة.. بطل قلةااا.... 

مازن بغمزة.. علي فكرة انتي اللي بتفكري كدة انا قصدي هاتي شوية فشار من اللي معاكي طعمه احلي 😜
الباب خبط ومازن قام يفتح واتصدم من شكل احلام.. طنط احلام ايه اللي عمل فيكي كداااااااا

سلمي.. ماااااامااااا

************
في مكان بعيييد

توفيق..انتو اللي مستر چاك باعتكم من تبع منصور بيه

الاشخاص.. ايوة يا بيه احنا منصور بيه باعتنا لحضرتك عشان ننفذ طلباتك

توفيق مد ايده بصورتين لمها وجاسر .. عايز دول انهاردة

يتبع ....


ياااااااترى ايه هيحصل تاني؟😱

استنوووووا الحلقاااات الاخيرة 

متنسووووووووووووش تعملوا متابعة لصفحتنا على الفيس بوك علشان توصلكم باقي الحلقااااااااااااات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة