قصص 26 قصص 26

آخر الأخبار

random
جاري التحميل ...

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

قصص مضحكة | قصة الملك وبناته الثلاثة - الجزء الثاني

الملك وبناته الثلاثه قصة قصيرة مضحكة و مثيرة - الجزء الثاني


يسعدنا أن نقدم لكم اليوم في موقعنا قصص 26 الجزء الثاني من قصة الملك وبناته الثلاثة وهي قصة مضحكة جديدة طريفة  وكما ذكرنا سابقاً فهي قصة ذات عبرة وحكمة جلية سوف تتضح  في هذه التكملة ، إذا كنت لم تقرأ بعد الجزء الأول فيمكنك قراءتها من هنا ( قصة الملك وبناته الثلاثة - الجزء الأول ) وللمزيد من القصص المضحكة يمكنكم زيارة قسم قصص مضحكة .



طلب الرجل من مراته تعمل أكل للضيف , وقالها ادبحيلنا فرختين كبار حلوين , فعلا زبحت مرته الفرختين وبدات تجهز الأكل بعدين جتلها فكرة نادت علي جوزها وقالتله خد شوية زعتر وزيت وقدمها للضيف يسد بيها جوعه لحد م الاكل يجهز وافق جوزها وخد صينية عليها زعتر وزيت وقدمها للملك وقله سد جوعك يا عمي لحد ما الاكل يجهز .

طبعا الملك كان جعان جدا فبمجرد م الزيت والزعتر اتحطوا قداموا بدأ يأكل فورا وكان الملك بيحب ياكل الزعترواول ما حط اول لقمه في بقه جاله مغص فزعق في الراجل صاحب الكوخ وقاله " ازاي بتاكلوا الزعتر بدون شطة " بعدها بكي الملك وافتكر بنته الصغيره طبعا الراجل صاحب الكوخ ميعرفش الملك بيبكي ليه ومستغرب من رده الفعل بتاعت الملك وقاله حالا مراتي تخلص الاكل واجيبلك الاكل متقلقش .

بعدين حكي الملك للراجل صاحب الكوخ وهو بيبكي قصته مع بنته اللي طردها من قصره واول ما خلص الحكاية لقي بنته واقفه قدامه بتقوله " بابا حبيبي عرفت قد اية انا بحبك " ندم الملك علي اللي عمله وفضل يضحك مع بنته وجوزها علي قد اية هو مكنش يعرف قيمه الشطة للزعتر واعتذر لبنته وقعدوا مع بعض اكلوا الفراخ والاكل اللي عملته بنته واها بدل القصر قصرين كبار جدا ومجوهرات ضعف اللي اداه لبناته التانيين وبكده تكون خلصت القصة المضحكة الحكيمة .


وبهذا تكون قد أنتهت قصتنا من القصص المضحكة, نتمني أن تكون قد نالت إعجابكم وتابعونا للمزيد من القصص المضحكة المتجددة بشكل يومي .
 
إقرأ أيضاً قصة من قسم قصص مضحكة

 
لمشاهدة المزيد من القصص المضحكة قم بزيارة قسم قصص مضحكة في موقعنا قصص 26 .

عن الكاتب

Moataz Merghany

التعليقات


اتصل بنا

إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

جميع الحقوق محفوظة

قصص 26