قصص 26 قصص 26

آخر الأخبار

random
جاري التحميل ...

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

قصص مضحكة | قصة المدير والجني



قصة المدير والجني

معانا قصة قصيرة طريفة جدا جدا من القصصالمضحكة قصة المدير والجني قصة مثيرة ومشوقة, ولمتابعة المذيد من القصص المضحكة يرجي زيارة قسم قصص مضحكة في موقعنا قصص 26 , تتعالوا نشوف أحداث قصتنا مع بعض يلا بينا .


كان يا ما كان كان في محاسب وكاشير شغالين مع بعض في محل كبير لبيع المستلزمات الصحية وكان مديرهم راجل شديد وعصبي ومبيرحمش ودايما جاي عليهم حتي في ابسط حقوقهم العادية , وفي يوم من الايام كان المحاسب والكاشير في فترة الراحة اليومية بتاعتهم وقرروا يروحوا المطعم اللي جمبهم ياكلوا اي حاجة خفيفة قبل ما يرجعوا للشغل تاني وهما طالعين لقيوا المدير بتاعهم الرخم جاي معاهم قالهم رايحيين فين قالوله رايحين المطعم اللي جمبينا ناكل اي حاجة خفيفة راح قالهم خدوني معاكم .

بصوا لبعض وضحكوا وهما متغاظين ومن جواهم بيقولوا حتي وقت الراحة المهم خرجوا مع بعضهم وهما رايحيي المطعم في الشارع لقيوا واحد واقف بيبيع حجات مستعملة ومن ضمنها لمبه كانت مميزة جدا وبتلمع لمعه غريبة لدرجة انهم كلهم انجزبوا ليها وقالوا متيجي نيجب اللمبة الحلوة دي وبالفعل اشترواها.

وبمجرد ما لمسوا اللمبة طلع منها دخان كتير خالص وطلع جنى وكلمهم بصوت عالي قالهم " كل واحد فيكم ليه عندي امنية واحدة بس هحققهاله فوراً " فرح المحاسب والكاشير خالص 

اول واحد قال طلبه هو المحاسب قاله انا عاوز اروح جزيرة جميلة واكون لوحدي خالص مش عاوز اي دوشة ولا صداع نفسي احسس اني ملك عليها رد عليه الجنى وقاله طلبك مجاب وفي لحظة واحدة اختفي المحاسب من وسطيهم .
بعدها طلب الكاشير من الجنى نفس الطلب اللي طلبه المحاسب  وقاله وديني زي زميلي خليني استمتع واستجم واشم هوا نضيف .
كدا مش فاضل غير المدير ساله الجنى اية طلبك قاله انا مليش غير طلب واحد قاله اية هوا قاله وهو غضبان ومكشر " عاوزك ترجعلي المحاسب والكاشير قبل وقت الاستراحة من الشغل ما تخلص .

وبكده خلصت حكايتنا انهارده من القصص المضحكة حكاية المدير والجني واللي يشوفنا فيها قد اية المدير عصبي وانفعالي مع موظفينه لدرجه انه مفكرش في نفسه وانه يطلب طلب لنفسه وفكر ازاي يأذي موظفينه ويعكنن عليهم بأي شكل .

إقرا أيضاً

عن الكاتب

Moataz Merghany

التعليقات


اتصل بنا

إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

جميع الحقوق محفوظة

قصص 26