قصص 26 قصص 26

آخر الأخبار

random
جاري التحميل ...

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

قصص رومانسية | حب لايجوز شرعا "الفصل الثالث والعشرون"الأخير"عشق ورومانسيه بدون وجه حق

اهلاً بكم أصدقائنا زوار موقعنا قصص 26 وهنكون معاكم في قصص رومانسيه علشان نكمل قصتنا قصص رومانسية |حب لايجوز شرعاً "الفصل الثاني والعشرون" عشق ورومانسية بدون وجه حق شوفنا الحلقه اللي فاتت مروان ومازن أفتكروا الشاليه بتاعهم في أسكندريه ولقوا جاسر فعلا فيه وجاسر طلع مش مريض والتحاليل بتاعته كويسه وهنشوف النهارده خطة مروان ومازن علشان جاسر يتجوز مها النهارده الحلقة الأخيرة أما هتبقى نهاية عذاب لأبطالنا أو بداية حياه جديدة  .. ودا اللي هنعرفه النهارده وعشق ورومانسيه بدون وجه حق في قسم قصص رومانسية.... نعمل حسابنا في مناديل كتير بقا علشان العياط بس المره دي أحتمال تبقى دموع فرح أتمني تقضوا معانا اجمل الأوقات
قصص رومانسية | حب لايجوز شرعا "الفصل الثالث والعشرون"الأخير"عشق ورومانسيه بدون وجه حق

حب لا يجوز شرعاً 

الفصل ((ال23والاخيرررررررر))


يجلس جاسر فالجنينة كالعادة يتأمل السماء .

يرى حركة مريبة ومجموعة من العساكر متوجهين اليه.

جاسر بخضة...ايه اللى بيحصل فيه ايه

يرد شريف من خلف العساكر.

_اسف يا جاسر بيه معايا امر بالقبض عليك حالٱ 

هاتووووه

جاسر هنا لسة ميعرفش بعلاقة شريف بيهم ايه ولا انه اتقدم لسهي وخطوبته انهاردة

جاسر بعصبية.. هو ايه يا شريف باشا اللي هاتوه وايه هي تهمتي المرادي

شريف وهو كاتم الضحكة غصبا عنه 

_اسف معيش اوامر اني افهمك ولبس نضارته.. انتو لسة واقفين خدوه ع العربية فورا

وفعلا خدو جاسر ومشيو وفي الطريق عطاه شريف علبة عصير 

جاسر بغضب.. شكرا لمعروف حضرتك مش عايز حاجة انا بس عايز افهم انتو واخدني ليه وموديني فين وكمان عربية ملاكي انا مش فاهم حاجة

شريف.. اتفضل العصير الطريق لسة طويل واكيد زمانك عطشت

جاسر حس فعلا انه محتاج اي حاجة يشربها لانه ريقو نشف اصلا من الخضة وبيفكر هوممكن يكون عمل ايه وفعلاراخد منه العصير وشربه ورااااااااااااااح في النوم

شريف.. اخيرا يا اخي ده انت متعب ايه ده الواحد مش عارف ياخد اجازة حتي يوم خطوبته

وكمل طريقه للڤيلا

*************************

اهل سهي جم بدري يوم الخطوبة هما طبعا كان عندهم علم بموضوع شريف ووافقو عليه لما عرفو ان سهي عايزاه وبناءا عليه وكله مروان امرها لغاية ما يجو هما وفعلا حصل

((سهي بنت خالهم للتذكير)) 

***************************

اما مها وسلمي راحو الا وتيل اللي هيتعمل فيه الفرح وكان محجوزلهم اوضة علشان الميكب ارتيست تشتغل فيها ومها مستغربة جدا هما ليه بيعملوا معاها كل حاجة بيعملوها لاختها وبيعملوها معاملة العروسة.... 

مها.. انا مستغربة قوي هما ليه بيعملولي الحاجات دي ماسكات واي حاجة بيعملولك منها بعملولي زيها انا مش فاهمة... وبعدين تعالي هنا انتي جاية تختاري من بين فستانين انهاردة امال كنتي فين ده كله((‘الفستانين كانوا فساتين اميرات الاتنين احلي من بعض))

سلمي.. لاماهوووو........ اصل ااا...يعني..... انتي... 

مها وبنظرة حادة.. سلمي في ايه انطقي..

سلمي وهي بتستخبي منها.. ايوة هنطق اهو... هو.... بصي بقا 👀👀فرحك انهاردة معايا هااا 

مها.. نهاااااااارك اسوووود ومهبب علي دماااغك يا سلمي

سلمي .. لييييه.لييه.ليه بس حرام عليكي هتسوديلي اليوم ليه يا ولية ده احنا كنا عاملينهالك مفاجأة

مها.. مفاجأة سودة على دماغكم انا طلبت منكم مفاجأت ولا قولتلكم عايزة اتأندل.. وانتي ومين بقا اللي عاملينلي مفاجأة ويا تري مين عريس الغفلة اللي ههدلكم الفرح علي دماغه النهاردة.. وبصراخ.. هو ابوكي ده ايه ما بيحرمش

سلمي.. طب بس اهدي وانا هفهمك كل حاجة 

مها.. انتي شاااااايفااااني مجنوووونة
تقدروا تشوفوا احداث الفصل الأول من هنا  حب لا يجوز شرعاً "الفصل الأول"
في الڤيلا

كان شريف وصل وشالو جاسر طلعوه علي اوضته 

مازن.. قابل بقا يا وحش

مروان.. وحش لما يلهفك يا بعيد انت سايبني ورايح فين مع جاسر لما يصحي ده مش بعيد يبلعني 

مازن.. يا بني انتو فاكرني ايه لقيط ياحبيبي انا عريس مش عم عبدو البواب يابابا انا ورايا حاجات يابني ومشغوليات 

مروان.. عليا النعمة لو اتحركت من هنا قبل ما يصحي لا سيبلكم الدنيا واخد مراتي وامشي وما هتعرفولي طريق جرة هي مش فكرتك يا خفيف اترزع هنا لحد ما يفوق ونشوف هنعمل ايه معاه

شريف.. ايوة خليكم كدة انتو الاتنين اتعازمو علي بعض لحد ما هيقوم يخلع زمارة رقبتي يزمر بيها انتو ناسيني ولا ايه 

مازن.. يا جماعة افهمو افهم يا مروان سلمي كلمتني وقالتلي مها خاربة الدنيا هناك ومش عارفة تهديها فيبقي ايه انا اروح للبلوي اللي هناك وانتو خليكم مع المصيبة اللي هنا ما هو لازم نجوزهم بقا علشان احنا اللي نرتاح من نكدهم ده كل شوية

شريف.. طب وبعدين هنجهزوا ازاي ده عايز يحلق والمنوم اللي واخده قدامه حوالي ساعتين 

مازن.. يا ابني انت مش ظابط اتصرف

شريف.. يابني انا ظابط مش حلاق

مازن.. طب اتصرف انا بقا عشان احاول اقنع مها سلام

مروان.. يا عيني عليك يامروان شكلهم هما الاتنين هيدخلو دنيا ويخرجوك انت منها مكنش يومك يا خووووياااااا

********************

(((((((((((((((في الاوتيل))))))))))))))))))))

مها.. وكمان جاسر يعني مكفكمش اللي هو عمله 

سلمي.. يا مها طب اسمعي للاخ......... 

مها بصراااخ.. بلا اسمع بلا اتزفت بقاااأاا

في نفس الوقت كانت جات بنت تنده عليهم لان مازن طالبهم براا وخرجوا ومازن اتكلم مع مها وفعمها كل حاجة وهي طبعا اتصدمت جدا 

مها.. ولو يا مازن ده مش مبرر للي هو عمله 

مازن بطريقة كوميدية.. طيب ياستي بصي حقك عليا وانتي معاكي كل الحق بس ابقي عاتبيه بينك وبينه اضربيه كسريه دغدغيه محدش هيقولك تلت التلاتة كام بس اتجوز والنبي.هئ هئ والنبي انا زي اخوكي حسي بيا يا مؤمن

مها بضحك.. طب ما تتجوز هو حد حايش وانا مالي

مازن.. الظالمة اللي جانبك دي هي اللي شارطة عليا مش هتجوز غير لما اطمن علي حياة اختي وتتجوز معايا اللي هي بتحبه

سلمي وهي بتضيق فعنيها.. هااااا بقا كدا انااا ظالمة طب ماشي يا مازن هي ليلتك مش معدية انهاردة

مازن بغمزة.. لا معدية يا قمر وبكرا تشوف...اااااالمهم دلوقتي يامها ابوس ايدك.. راحت مها مدهالو فوشه.. راح خابطها عليها..عديها انهاردة واعملي انتي فيه ما بدالك وعلي فكرة احنا عاملينهالو مفاجأة هو لسة ميعرفش

مها بتفكير.. اممممممم ماشي وحسابه هو معايا بعدين

مازن.. ايووووة بقاااااا اسيبكم انا بقا واروح اظبط حالي

********************************

في الڤيلا

وفعلا جاسر صحي من النوم وهو شبه العااااااصفة وخصوصا لما شاف شريف وكان مازن جه من عند مها

مروان.. اهد ياجاسر واحنا نفهمك ده انت لو عرفت انت االلي هتشكرنا 

جاسر بعصبية.. ده انا هشرب من دمكم انتو الاتنين عاملين عليا فيلم وبالنسبة لشريف باشا حسابي معاه هيختلف تماما ازاي تيجيبوني بالطريقة دي

مازن.. ده انت غريب اوي يا اخي زعلان علشان عايزينك وسطنا ما خلاص وبطل الغاغة اللي انت عاملها دي 

جاسر بغضب.. انت كمان ليك عين تتكلم يابني ادم بجح

مروان.. خلاص يا جاسر مش كدا مازن عايزك جانبه يا اخي انتو مش صحاب واخوات ولا ايه

مازن وهوبيمثل.. سيبو يا مروان الباب قدامك ياجاسر لو عايز ترجع اتفضل بس متبقاش تندم بعدين اتفضل ارجع اسكندرية تاني مستني اييييه اتفضل امشي

جاسر.. انت اهبل يالا انت اللي فبيتنا... وبعدين انت ايه اللي جايبك تلبس فبيتنا يعني مش فاهم

مازن... اهو عجبني الموضوع فحبيت هنا قوي الصراحة 

جاسر.. جبلة..

مازن.. شكرا يا حبيبي يالا ادخل قيس البدلة دي انا جبتها مقاس مروان لانه مقاسك وهتعجبك ع فكرة.. (( البدلة فعلا كانت تحفة جدا بدلة سودة ب بابيون وشكلها جامدة اخر 85حاجة))

جاسر.. هو انتو ليه مش حاسين بيا انا ازاي هقابل مها انهاردة

مازن ..يا مؤمن حس بينا انت بقا مرة واسمع مني

مروان.. واضح ان انتو اللي مش حاسين بينا احنا الاتنين واحنا واقفين جانبكم

شريف بصوت واطي .. انت بتلفت انتباهه ليا ربنا يهدك

جاسر وانتبه لوجود شريف.. وحضرة الظابط ازاي مشترك معاكم في الجريمة دي

شريف بطريقة كوميدية.. احم احم معاك الظابط شريف خطيب سهي بنت خالك و ‘خطوبتنا النهاردة معاك..مروان راح خابطه في دراعه.. احم قصدي مع فرح مازن

جاسر اتفاجئ

مازن.. لا بص مش وقت مفاجأت خالص دلوقتي احنا نظبط نفسنا وندردش واحنا بنتكلم

جاسر.. وندردش واحنا بنتكلم ياخي انا مش عارف انت بتجيب معاني المفردات بتاعتك منين 

وفعلا قدرو يقنعو جاسر انه يفضل معاهم بس طبعا هو ميعرفش المفاجأة اللي مستنياه 

*************************************

وبسرعة الليل جه وكل المعازيم راحو ع الاوتيل اللي الفرح معمول فيه والناس اتجمعت والفرح بدا والكل مستني العرايس اما العرسان كانوا4مش3مروان كان لابس بدله جميلة جدا متقلش جمال عن بدل جاسر ومازن وشريف وكانهم نجوم منورين وجاسر مستغرب نفسه هو ليه كانه هو كمان عريس اما مني كانت لابسة فستان ازرق متزين بفصوص فضي اقل ما يقال عليه انه روعة وهما واقفين اخر السلم مستنيين العروسة.. جاسر واقف عمال يدور بعنيه بس مش لاقيها

مازن.. متدورش كتير

جاسر.. هي..هي مها مش جاية ولا ايه

مازن.. يا سلام ما انت مكنتش عايز تيجي عشان متقابلهاش


جاسر.. وجيت بس عايز اشوفها ..هموت عليها

مازن.. يعني عايز تفهمني ان كل طموحك دلوقتي انك تشوفها

..طب احكيلي كدا شعورك ايه لو كنت انت العريس انهاردة 

جاسر... ياااااه انت خيالك بعيد قوي بس اكيد كنت هبقي طاير من الفرحة وبصين هما الاتنين في وش بعض 

في نفس الوقت بتشتغل الزفة والناس واقفين مستنين العروسة

مازن.. طب طير بقا وشاورله بعينيه ووشه ناحية مها اللي نازلة كانها حتة من القمر جاسر بص ناحية ما مازن بيبص وكان الزمن وقف بيه مش شايف ولا سامع غيرها معقول دي مها وتنححححححححححح وهو عينه عليها

مازن نغزه فدراعه.. اتحرك خليني اخد مراتي جاية وراها

فاق جاسر علي نزول مها وهو مش فاهم اي حاجة بس كل اللي حاسه انه فعلا طاير من ع الارض ..فعلا احساس فوق الوصف

جاسر مدلها ايده وخدها من ايد ابوها وابوها رجع تاني علشان يجيب سلمي من اول السلم وابو سهي نازل بسهي سلمها لشريف وجات سلمي ومازن اول ما شافها انبهر بجمالها

وكتبوا الكتاب

*****

عند مها وجاسر قاعدين جانب بعض فالكوشة وعينه منزلتش من عليها وحاسس كأنه لسة بيحلم.

تحت نظرات مها المرتبكة .وايضٱ نظرة سعادة بس مخبياها ومصدراله الوش البلاستك.

جاسر.. انا مش بحلم صح يا مها.يعنى يعنى انتى بقيتى مراتى بجد .

مها... ساكتة وباصة للارض (تقريبا فى حاجة ضايعة منها😂😂)

جاسر.. مها

_هااا

_ ها ايه بس دنتى اللى ها .مالك ساكتة ليه.انتى زعلانة منى

_ زعلى دا اخر حاجة ممكن تفرق معاك اعتقد انه مش مهم ردى على سؤالك.

جاسر: انا اسف يا مها صدقينى كان غصب عنى انااا

قاطعته مها بوضع اصبعها على شفتيه: ششش خلاص يا جاسر متكملش انا عرفت كل حاجة .بس مكنش ينفع تمشى من غير ما تفهمنى.

امسك جاسر بيدها ووضعها على شفتيه بكل حنان.وقبلهما.

_ حقك عليا انا اسف

** ارتبكت اكثر من فعلته هذه وشعرت بأن قلبها سينفجر من كثرة نبضاته.

***********

(اما عند مازن)

ياااااااااااه اخيرا بقيتى ملكى قدام الناس كلها انا اسعد راجل فالدنيا كلها.

سلمى. على فكرة احنا كنا كاتبين كتابنا اصلا يعنى كنت ملكك .

مازن يغمز لها.. لا يا جميل ملك عن ملك يفرق.

سلمى بعدم فهم. مش فاهمة ايه الفرق.

مازن .. قبل يدها وغمزلها غمزه تسحر القلوب: ملكى اللى اقصدها دى هفهمهالك براحتنا بعدين

سلمى بأحراج. على فكرة انت شكلك قليل الادب .

مازن... انتى لسة واخدة بالك دلوقتى . لا اتطمنى انا اصلا سااافل ههههه

خبطته سلمى ف كتفه بخفه يدها. وظلوا يضحكون سويا.

**********

شريف.. احم اا هو انا قولتلك انك جميلة اوى.

سهى.. ساكتة ومكسوفة.

شريف ....مش كنا نخليه كتب كتاب بدل منا بكلم نفسى كدا حتى مش عارف امسك ايدك.

سهى.. يعنى انت عايز كتب كتاب علشان تمسك ايدى بس.

شريف بنظرة ملهمة..علشان اخدك ف حضنى مش ايدك بس.

سهى وشها احمر طبعا وقلب الوان قوس قزح.

شريف ...ههههه بس بس خلاص اهدى خليها ايدك بس 

سهى بأبتسانة ساحرة.. ماشى

شريف..يارب صبرررنى.

************

جهاد ..مبروك يا احلام 

احلام..الله يبارك فيكى 

جهاد..شايفة الفرحة اللى ف عيونهم كنت بتمنى اشوف جاسر مبسوط كنت خايفة اموت قبل مااشوف الفرحة ف عينه زى منا شيفاها كدا.

احلام..بعد الشر عليكى ان شاء الله يفضلوا مبسوطين دايما وتشيلى عيالهم كمان

ربنا يسعدهم .

****

اما عند مروان .

سحب منى وراه وراحو ف مكان بعيد عن الانظار.

منى.. ايييه يامروان الناس بتبص واخدنى وراك كدا ليه

مروان..مراتى وانا حرر يانااااس مرااااتى .

منى ..بس بس ياخربيتك مالك

جذبها مروان اليه..مالى ايه بس انتى جميلة اوى كدا ازاى ماتيجى نعمل فرح من اول وجديد.وغمزلها

خبطته منى ف كتفه

_ اتلم يا مروان الناس تقول ايه

مروان.. يااادى الناس يابنتى انتى مراتى يعنى اصلا الناس ملهمش كلام خالص.

ابتسمت منى وبصت للارض.

مروان رفعلها وشها وبص ف عيونها وهو مثبت نظراته عليها ثم انتقلت الى شفتيها.وهمس

_ وحشتينى اوى .ولسة بيقرب .

ابتعدت منى بإحراج وجربت ناحية الناس 

مروان..يخربيت جنانك هتفضحينا وجرى وراها.

_ يا منى استنى طب هقولك حاجة طب.😂

***************

((((((نروح لجااسر شوية)))))))))ونسبهم يلعبو توم وجيرى. 

مها ...هتفضل تبصلى كدا كتير الناس واخدة بالها.

جاسر ..انا مش عايز حاجة من الدنيا غير انى افضل باصصلك كدا .متتصوريش انا مبسوط اد ايه .وقبل يدها.

مها ..انا كمان مبسوطة اوى.اخيرا بقيت ..وسكتت من الاحراج

جاسر.. بقيتى ملكى خلاص.مللللكى وبسسس

.وقام فجأة وسحبها من ايدها.

رايح فين يا جاسر اعقل.

طلع على الاستدچ ومازال ممسكٱ بيدها تحت نظرات المدعويين وهمساتهم.

جاسر اخد المايك من المسؤل عن ال دى چى.

وبص ل مها وجذبها اليه حتى التصقت به ودبت قشعريرة فى جسدها مع اصتباغ وجهها بالاحمر القانى.. محاوطٱ خصرها بيده واليد الاخرى ممسك بالمايك ونظراته متعلقة عليها.بدأ يغنى.
طول ما انت معايا مبقتش خلاص محتاج ولا حاجة من الدنيادي
ولقيتني بعيش احساس مش عادي ملوهش نهاية وحبك عمال يكبر جوايا فكل يووووم
..احلامي انا شوفتها صدقتها وانا بين ايديك لمستها ومعاك خلاص بقيت حقيقة بحبها
والدنيا دي انا عشتها وعرفتها يا حبيبي بيك من وقتها عايشها ليك ولا عمري مرة حسبتها.
.. بسرح بخيالي وبروح لبعيد والقاني فحضن القمر العاااالي ياحبيبي هواك بقا بالنسبالي بجد حياة هااااااا

دمعت عينها من كتر صدق احساسه ودعت من قلبها ان ربنا مايحرمهاااش منه ابدا.

خلصت الاغنية وصفق المعازيم بحرارة وقبل جاسر رأسها واحتضنها .

_بحبك

_ وانا كمان بحبك اوى.

***************

مازن شايفة واحنا اللى فاكرينه غلبان طلع مش سهل ابدااااا

سلمى. ربنا بخليهم لبعض شكلهم جميل اوى انا مبسوطة لمها اوى يا مازن.

مازن.. طب تعالى بقى اشمعنا هو وجذبها من يدها وطلع على الاستدچ.تحت الحاح سلمى 

يالهوووى يامجنون لااااا

بصلها مازن بحب واخد المايك وهمس للراجل ف ودانه .

وفجأة اشتغلت الموسيقى

تحت نظرات سلمى المشتعلة .

..فرتكة فرتكة عالطبلة وعالسكسكة..

وظل يغنى بها مازن والفرح اتحول فجأة والكل طلع يرقص ويلفو حواليه هو وسلمى .

هههههههههههه يهدك ياشيخ


وبعد شوية من الرقص والسعادة المسيطرة عالجميع.

جت فقرة الرقص السلوووو واللى الكل منتظرها.

اشتغلت اغنية جميلة رومانسية وبدأ كل اتنين يرقصوا سوا.

مروان ومنى.

جاسر ومها.

مازن وسلمى.

وطبعا شريف بيتحسر وسهى كاتمة ضحكتها بالعافية😂

وف وسط الرقص.

كانت الاغنية قربت تخلص.

مازن ..بعشقك يا سلمى.

سلمى بأحراج. احم احم

مازن.. صبرنى يارب عالكام دقيقة دول

سلمى . لالا لسة فاضل ساعة كمان.

وهنا الاغنية خلصت وبدأ الكل يصفقلهم بحرارة 

رفعها مازن من على الارض وفضل يلف بيها.

بحببببببببببببببك.

سلمى.دفنت وشها جوا حضنه وغطت وشها بأيدها.

يامجنووون.نزلنى.

نزلها مازن ومسك ايدها 

جنان ب جنان بقى.

وخدها وطلع يجرى برا القاعة خالص متجهٱ للجناح الخاص بهما

وبدأ الكل يضحك على جنانهم .

****************

مروان. يابن المجنووونة با مازن انا عارف انك ضارب بس مش للدرجادى.

منى. هههههههه دمه خفيف اوى ربنا يسعدهم.

مروان ..يارب ياحبيبتى.

(((((((((( اما عند جاسر))))))))))) 
بعد مالاغنية خلصت ومازن جرى ب عروسته

مها..ههههههه الله يكون ف عونها تلاقيها اتكسفت

ويكون ف عونها لوحدها ليه.

مها بعدم فهم..مش فاهمة قصدك ايه ..لالا اوعا يا جاسر

قرب منها جاسر بسرعة وحملها على ذراعيه.

_ توكلنا على الله.

_يامجنووووووون

وبدأ المعازيم يصفقون بحرارة تانى. وخرج بيها جاسر من القاعة متوجه للجناح الخاص بهما.

************

مروان يالهوى العيال لسعوا😂

*************

اما عند شريف قام هو وسهى ومشيو بهدوء تحت مباركات الاهالى .

***** ومروان اخد منى وطلعوا هما كمان .

منى : على فين كدا مش هنروح.

مروان.. هتعرفى كل حااااجة ف وقتها 

.. وصعد بها للجناح الخاص به ايضٱ.
الفصل الرابع ..إغتصاب ولكن تحت سقف واحد
في غرفة جاسر 

جاسر ماسك ايد مها.. اخيرا انا مش مصدق((ولا انا ولا العيال دي 👇👈👉👆😂😂))

مها بكسوف.. ولا انا كمان

جاسر.. انا خايف انام اصحي بكرا القيني بحلم

مها.. لا متخفش مش حلم وقرب خطوة هي بعدتها للور

جاسر.. ايه

مها بكسوف.. ايه 👀

جاسر.. انا كنت هخلعلك الطرحة بس علشان تغيري وتاخدي راحتك 

مها.. لا معلش انا هعرف اتفضل انت وانا هشيلها

جاسر ..هو مش ده فرحنا بردو وانا المفروض عريس ولا مفيش الاوبشن ده النهاردة

مها.. هههههههههههههه لا مفيش 

جاسر. . نعم!!!! ..طب خلاص هدخل الحمام عقبال ما تغيري

مها.. البلكونة

جاسر.. لا انتي بتهزري بقااا

مها بخبث.. عشان خاطري

جاسر خرج البلكونة مضطر غصبا عنه

في اوضة مازن

مازن.. ياااااااااااه اخيرا بقينا لوحدنا ولسة هيقرب لسلمي

سلمي.. ايه ايه ايه ايه ده انت مين انت ومالك

مازن.. انا جوزك يا مجنونة 

سلمي ..ايوة بس يعني بص بقا من الاخر اطلع برا 

مازن.. نعععععععم ياختي ده انا قتيل النهاردة 

سلمي.. لا لا لا لا لا عشان خاطري والنبي يا مازن اطلع برا

مازن .. برا ايه يا هبلة انهاردة فرحنا 

سلمي.. معلش اخرج البلكونة عقبال ما اغير لبسي معلش معلش معلش انا حتي زي اختك

مازن.. اختي!!! سلمي انتي اوڤر قوي النهاردة وفصلتيني فعلا انا طالع يا ختي

وطلع مروان البلكونة ولقي جاسر واقف هيفرقع

مازن.. احم ايه ده انت ايه اللي مطلعك دلوقتي 

جاسر.. اكيد نفس السبب اللي مطلعك يعني ما هم اخوات

مروان خد مراته ودخل الجناح اللي كان حاجزهولها وكانت البلكونة مفتوحة دخل يقفلها ولقي مازن وجاسر واقفين 

مروان...... ههههههههههههههههههههههه يااااالهوووي ع الرجالة ايه موقفكم هنا ياهبل منك ليه

مازن.. بس بس اسكت ده انت فضيحة 

جاسر.. انت ايه ما بتسترش ابدا وبعدين ما انت كمان طالع اهو يا خويا

مروان.. ايوة انا طالع اقفل البلكونة وقولت ابص
مازن وجاسر بصوا لبعض.. ايوة واحنا كمان

مروان... هههههههههههههههههههههه مش باين عليكم 

جاسر.. بطل يا سمج واد يا مازن ادخل يالا خلينا نسيبه قاعد لوحده زي قرد قطع

مازن.. يالا

ودخل جاسر لقي مها لسة قاعدة زي ما هي بس مكسوفة

جاسر.. لا بصي ماهو كدا هفضل طول العمر في البلكونة خليتي رقبتي قد السمسمة قدام العيال برا

ومازن دخل اوضته بس لقيها هس هس وسلمي مش شايفها

مازن بصوت واطي.. سلمي اااا يا سوولي

ماااااااازن نطقت بيها سلمي من وراه 

مازن... عااااااااااااااا يخربيتك قطعتي خلفي

سلمي.. هههههههههههههههههههههههههههههه

مازن.. سلمي كنتي عايزاني زي اخوكي صح.. احب اطمنك اني خلاص بقيت زي اختك 😭

وعدي يومهم وكان من اجمل ايام عمرهم اللي بعد ما العمر بيعدي بنقعد نفتكرها من بعيد لبعيد

وبعد مرور 5سنين

جاسر.. كل سنة وانتي طيبة يا توتة كل سنة وانت طيب يا يحيى وادي هدية كل واحد فيكم فين بوسة بابي وجريو عليه تالية ويحيي يحضنوه.. بابي تالية ويحيى توأم

مها.. طب ومامي ملهاش حاجة

جاسر.. مامي ليها كل حاجة 

تالية.. بابي بابي

جاسر.. نعم يا حبيبة بابي بابي 

تالية.. لو سمحت خلي ادم ملوش دعوة بيا

ادم.. يعني ايه مليش دعوة بيكي يعني ينفع يا عمو بتلعب مع الولاد

جاسر.. يا حبيبي مهم اخواتها زيك

ادم.. لا انا مش اخوها

جاسر.. ماتلم ابنك يا بني 

مازن.. لا خليه براحته واد حبيب زي ابوه

وفضلو يضحكو كلهم علي كلام العيال

وعاشوا حياة جميلة مستقرة خالية من الشر والوجع 

وكنتم مع اول كتابات ورد سليم ورواية حب لا يجوز شرعا أتمنى تكون الروايه نالت إعجابكم وتابعونا دايما هتلاقوا روايات وقصص في جميع الأقسام نهتم في موقعنا قصص 26 بجميع الأزواق 

👐👐👐 الى اللقاء في رواية مثيره تانيه 😘هتوحشني كومنتاتكم كتييير متنسوووووش اللي عايز يعمل متابعة لصفحتنا على الفيس بوك علشان يتابع كل جديد

ودائما تذكروا استغفروا يرحمكم الله 😍😍
.................
مفاجأة 
يُمكنك شراء روايات أو كتب من على الإنترنت لتصلك حتى باب منزلك في أي مكان في مصر 
خصومات هائلة تصل ل 70% والدفع عن الإستلام للتصفح والشراء : اضغط هنا

عن الكاتب

Marwa Raafat

التعليقات


اتصل بنا

إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

جميع الحقوق محفوظة

قصص 26