-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

قصة ادم ولانا بقلم امونة - الفصل الرابع

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي في موقعنا قصص 26 مع قصة جديدة من قصص حب والفصل الرابع من قصة ادم ولانا للكاتبة آمونة.
هذه الرواية يبحث عنها الكثيرون من محبي قراءة قصص الحب من البنات والشباب، وتعتبر رواية آدم ولانا واحدة من أجرأ الروايات الرومانسية، لذا تابعونا لتطلعوا على جميع أجزاء رواية آدم ولانا كاملة.


حمل تطبيق قصص وروايات عربية من جوجل بلاي
قصة ادم ولانا "نار غيرتي. و انكسار قلبي" بقلم امونة .. الفصل الرابع
قصة ادم ولانا "نار غيرتي. و انكسار قلبي" بقلم امونة .. الفصل الرابع
الفصل الثالث من رواية آدم ولانا

قصة ادم ولانا "نار غيرتي. و انكسار قلبي" الفصل الرابع

آدم قاعد ع السرير ف اوضه النوم و حاطت أيده ع رأسه وف قمه الحزن. مش مصدق أن خلاص هيخسر لانا للأبد. هو حاسس أنها بقت كل دنيته. هو كاره الشقة من غيرها. 

فجأه باب الشقة خبط. آدم فرح اوى وجرى علشان يفتح الباب. حس أنها لانا هي اللي ع الباب 
آدم فتح الباب 
آدم بصدمة :جودي 
جودي دخلت بسرعه وقفلت الباب عليهم وحضنته.... 
آدم باستغراب :جودي بتعملي ايه هنا. 
جودي :وحشتني اوى. انا ما صدقت ألبومه التانيه مشيت 
آدم :بومه مين 
جودي :زفته لانا 
آدم :جودي احترمي نفسك 
قاطعته جودي ببوسه قطعت نفسه. وبعد عنها بسرعه علشان ياخد نفسه 
آدم بصدمة :جودي ايه اللي عملتيه دا 
جودي :ما هو خلاص يا حبيبي انت هتطلقها وهنتجوز وهتبقي ليا وهبقي ليك 
آدم باستغراب :بس انا مش هطلقها. 
جودي :ليه بقا أن شالله 
آدم :علشان هي مراتي وهتفضل مراتي وبقت كل دنيتي. 
جودي بعصبية آدم انت بتقول ايه 
آدم بصرامة :بقولك أن مش هطلقها وانا خلاص لقيت نصيبي من الدنيا ومبقتش عاوز غيرها 
جودي بدموع :انت بعت حبنا بالرخيص يا آدم 
آدم :لا يا جودي. بس الحب الحلال والحاجة الحلال اللي بتبقى قدام الناس وع سنه الله ورسوله بيبقى طعمها حلو اوي يا جودي وعقبالك 
آدم سابها وخرج من الشقة وقفل الباب بعد هي ما طلعت وراح ل لانا بيتها علشان يرجعها ل بيته ويرجعها ل حضنه من جديد. 
آدم كان متحمس ومبسوط اوى انه أخيرا لقي الحب الحقيقي 
آدم وصل بيت لانا وقبل ما يخبط الباب. غمض عنيه وقال بصوت هامس ل.... ا... ن.. ا(لانا). 
فجأه لانا وهي قاعده ف اوضتها جسمها ارتعش. وحست ومتاكده أنها سمعت صوت آدم بينطق اسمها. 
فجأه آدم خبط ع الباب. وف نفس اللحظة لانا جسمها انتفض لما سمعت الباب بيخبط. 
لانا جريت ع باب اوضتها تتصنت تشوف مين برا. 
أم لانا فتحت الباب 
نورا :بفرحه :آدم اتفضل ادخل يابني ليك وحشه والله. 
آدم بسعادة :تسلميلي يا حماتي 
نورا :اتفضل اقعد يا غالي يا ابن الغاليين ع ما اناديلك لانا. 
لانا :قلبها وقع ف رجليها. وفرحت بس رجعت زعلت تاني. 
لانا حبت تستفزه. ف قامت تلبس بيجامه ضيقه موت من كل حته. وخصوصا هي عارفه أن ابن عمتها كريم ف الاوضه التانيه بيلعب مع آخوها الصغير عمرو.  ↚

قصة ادم ولانا "نار غيرتي. و انكسار قلبي" الفصل الرابع

آدم قاعد ف الصالة متوتر. وهيموت ويشوف لانا وياخدها ف حضنه. 
لانا طلعتله وكانت مكسوفه شوية بس قلبها كان فرحان أوي بوجوده. 
آدم بفرحه :لانا مراتي حبيبتي وحشاني 
لانا وعاملة نفسها زعلانه :بس انت مش وحشتني 
آدم :أهون عليكي تقسي عليا كده. 
لانا بدلع :ههههه 
آدم :بجدية :ايه اللي انتي لبساه دا 
لانا بعناد وانت مالك 
آدم بصرامة :انتي نسيتي ولا ايه انا جوزك 
لانا بعدم اهتمام :ماشي 
آدم بحنيه :لانا علشان خاطري ارجعي البيت انا مش قادر أعيش بعيد عنك 
فجأه كريم ابن عمتها طلع من الاوضه هو واخوها عمرو وسلموا ع آدم وطلعوا برا. 
آدم بعصبية :انتي ليه مقولتيش أن كريم هنا ف البيت. 
لانا :بعناد: ليه
آدم بعصبية مسكها من دراعها. وقالها ازاي لابسه اللبس الضيق دا وهو موجود ف البيت. لانا ببرود وانت مالك انت طليقي 
آدم بعصبية لا يا لانا انا لسه جوزك وبتاعتي انا 
لانا اديته ضهرها وحطت دراعاتها حوالين صدرها وربعتهم. 
آدم بص ع جسمها من ورا. وكانت البيجامه ضيقه موت. آدم مقدرش يستحمل قام ضربها ب أيده جامد ع التوتا بتاعتها🙊
لانا شهقت من الخضه وبصتله وحطت أيدها عليها وبترجع خطوات ل ورا كل ما آدم يقرب منها. 
آدم بمكر :مالك مش كنتي مقموصه من شويه لانا :بكسوف مش من حقك تلمسني ع فكره. انت هتبقى طليقي. 
آدم غلى الدم ف عروقه و فضل يمشي ناحيتها لحد ما زنقها ف الحيطه ورفع أيدها الاتنين بايده الاتنين ع الحيطه. و قرب جامد منها. و لانا هتموت من الكسوف وبتحاول تهرب من عيونه ومش قادره. 
آدم بصرامة و بصوت رجولي و شفايفه قريبه منها اوى. و أنفاسه منتشره ع جميع وشها وصدرها. وهي حاسه انه هيغمي عليها. لانا بضعف وكسوف :آدم اوعي

آدم بجدية :انتي ملكي انا. فاهمه! 
لانا بدموع و استسلام. آدم بس انت مش بتحبني ودموعها نزلت بحرقه. 
آدم بلهفه، :لا يا لانا والله انا اكتشفت أن طلعت بعشقك انتي. و جودي طلعت مجرد مراهقة. 
لانا :ممممم اثبتلي 
آدم :اللي تؤمري بيه 
لانا :تعالى ندخل اوضتي. 
آدم بضحك بس مامتك.؟ 
لانا :تعالى بس. تلاقيها بتعمل قهوه 
آدم بفرحه :يلا. 
آدم دخل اوضه لانا و حس شعور جميل اوى. 
لانا قفلت الباب بتاع الاوضه وبتضغط ع شفايفها بسنانها. 
آدم بص ل لانا عند الباب وفتح ايديه الاتنين 
لانا مشت بدلع ناحيته و هوباااا. فلتت عدت من تحت ايديه و راحت ع السرير و قعدت معوجه وايدها سانده ع السرير والتانيه بتمشيها ع رجليها. 
آدم حس بشعور شهوه اتملكه وضحك ابتسامة سحريه خطفت قلب لانا. 
ولسه هيقرب من لانا 
لقاها رفعت رجليها و بتقوله ب.... و... س... ه... ا 
ا تجمد آدم مكانه وهو واقف ووشه احتقن بالدماء والاحمرار. 
لانا بغرور :بوس رجلي 
آدم بصرامة :لانا انتي عارفه اني بحبك. 
لانا ببرود :اثبتلي. 
آدم حس أنها بتحاول تذله أو تكسر كبريائه ك راجل. 
لانا :هستني كتير 
آدم قرب من لانا من وشها. لانا اتكسفت وقالتله بتذمر آدم انا بقولك رجلي مش وشي. 
آدم بصرامه :عارف انا بس بحاول اطمنك. انتي مش شايفه ايدك وجسمك بيرتعش قد ايه. 
لانا وهي بتهرب من عنيه وبتعاند. لا بيتهيألك. 
آدم نزل قعد ع ركبه ومسك رجليها بمنتهى الحنيه 
لانا قلبها بيقف مع كل لمسه من ايديه وبتتنفس بسرعه 
آدم بكل رقه طبع بوسه من شفايفه ع رجليها بكل رقه وحنيه. 
لانا انفاسها وقفت و اترمت ف حضنه ودفنت رأسها ف رقبته وبتعيط من الفرحه وصدرها بيعلو ويهبط ع منحنيات رقبة آدم من كتر شهقات عياطها وهو حاضنها جامد ومحاوط ضهرها بايده الاتنين وهي زي الطفله ف أحضان باباها. 
آدم بحب :بحبك يا لانا.
ورجعوا تاني بيتهم مع بعض ↚

قصة ادم ولانا "نار غيرتي. و انكسار قلبي" الفصل الرابع

ابطالنا فطروا و آدم راح شغله. 

بعدها ب 3ساعات جه من الشغل وهو مدايق اوى ووشه أحمر من الزهق. 
لانا اول ما شافته كده راحتله وحطت كفها الصغير ع خده والتاني على رقبته 
لانا برقة :مالك يا قلبي. مين اللي زعلك. 
آدم بعد أيدها عنه براحه ودخل اوضه الأطفال. بعد ما غير هد'ومه ورماها وقفل عليه الاوضه. 
لانا وهي قاعده بتطبق هدوم آدم اللي غسلتها. لما هو قلعها. وهي بتفكر ليه آدم جه بدري عن شغله وكان مدايق ليه. 
لقت ورقه ف جيوب بنطلونه 
لانا باستغراب و فتحتها 
لانا بدموع و قربت الورقة من قلبها. 
الورقه كان مكتوب فيها (آدم :انا عارفه ومتأكده انك لسه بتحبني. مستحيل زكرياتنا تتنسي. متحاولش تكذب ع نفسك. ع العموم باركلي انا اتخطبت. و زي انت ما بقيت ملكها. أنا كمان هبقي ملكه هو. جودي) 

لانا بصدمة وضعف :انا كنت حاسه بردو أن لسه ف حاجه جواكم مش ماتت. وفعلا الحب مش بيتنسي ف أيام. ولو حتى اتنسي. الذكريات عمرها ما تتنسي في أيام دي محتاجه سنيييييين. 
لانا خبطت ع باب آدم 
لانا بهدوء :آدم 
آدم :ايوه يا لانا 
لانا :افتح 
آدم بحنيه :بس انا عايز أبقى لوحدي. معلش
لانا واتاكدت من تصرفاته أن فعلا هو دا السبب اللي دايقه 
لانا مشيت وراحت الاوضه التانيه وقاعدة تقول ف سرها :هو دا ذنبي يا آدم اني حافظت ع نفسي علشان نصيبي. انا ف ناس كتير كانوا بيحبوني بس انا رفضت لأن عارفه أن علاقات الحب دي بتبقى فاشله وكمان حبيت اخلي نفسي ل جوزي 
لانا بضعف، :بقا دا عقاب ليا ع عفافي. و أخلاصي 
لانا نامت ف نص دموعها. 
آدم طلع من اوضته وخبط ع لانا 
لانا صحت مخضوضه كان عدي ع نومها ساعتين. 
لانا بتعب :مين 
آدم بصرامه :انا يا لانا افتحي
لانا بصت ف الساعة لقيتها 1بالليل قامت و فتحتله الباب وفضلت واقفه عند الباب 
آدم راح ع السرير و فضل باصصلها. 
لانا بصاله 
آدم :مالك واقفه ليه. تعالى 
لانا باستغراب :أجي ليه 
آدم بدهشه :هو ايه اللي ليه. تعالى بقولك 
لانا بعدم اهتمام راحت قعدت ع طرف السرير. 
آدم بيبصلها وساكت 
آدم بحنيه مش هتنامي 
لانا بغرور :لا 
آدم بحنيه خلاص ولا يهمك 
آدم قرب من لانا 
لانا باشمئزاز ومن غير ما تتكلم بس مطنشاه 
آدم راح فتح ايدين لانا اللي كانوا مضمومين مع بعض ع صدرها 
فتح أيدها الاتنين و حطهم ع اكتافه العريضة و خلاهم متمددين ع ضهره.. آدم بكل براءة سند براسه ع صدر لانا و لف أيده الاتنين حوالين وسط لانا و نام ف حضنها. 
لانا باستغراب وزهق :ومش عارفه ترد تقوله ايه. 
لانا بغضب قامت وبعدت عنه 
آدم باستغراب و هدوء :لانا قمتي ليه ورايحه ع فين 
لانا بصتله ب قرف وغيرت وشها الناحيه التانيه 
آدم بزعل انتي بتعامليني كده ليه 
لانا :بغضب هو انا كلمتك 
آدم باستسلام طيب انا عايز انام 
لانا بقرف ما تنام هو انا مسكاك 
آدم بهدوء و حنيه :بس انا مش بعرف انام اللي ف حضنك 
لانا بصرامه :لا خلاص دا كان زمان 
آدم باستغراب :مش فاهم 
لانا :مش لازم و سابته ومشت 
آدم راح وراها  ↚

قصة ادم ولانا "نار غيرتي. و انكسار قلبي" الفصل الرابع

آدم :لانا انا مش فاهم هو ف ايه 
لانا باشمئزاز مفيش هسمع التلفزيون مش عايزه انام 
آدم بتنهيده :ماشي 
لانا قعدت تسمع وآدم كان قعد جمبها 
فجأه آدم شال المخده من ع رجل لانا و نام هو ع رجليها بكل براءة من غير حتى ما ياخد اذنها 
لانا اتغاظت و ادايقت لدرجه كانت هتعيط من الغيظ. مش هو لسه فاكر جودي. جاي يتحك فيا ليه 
لانا بقرف ودموع خفيفه من الغيظ :ف سرها :رجاله معندهاش كرامه.

آدم نايم ف حضن لانا ووشه اللي كان أحمر من الزهق و ملامحه اللي كانت زهقانه وحزينه لانت خالص واتحولت ل ملامح راحه و أمان 
ف آدم لف أيده حوالين لانا و ساب ثقل رأسه و خده يغوص جوا رجل لانا الرقيقه والناعمه و بكل تلقائية دفن رأسه ناحيه جسم لانا فوق حجرها ناحيه بطنها. و صارت أنفاس آدم الحارقة تلفح بطن لانا 

لانا بكل استسلام حطت أيدها في شعره قعدت تمسح ع شعره بحنيه وتنزل أيدها في خدوده وضهره وتمسح ع ضهره كأنها بتطبطب عليه.

لانا حست قد ايه هو طفل مطيع بين ايديها وحست ببراءته و هدوئه وضعفه اللي ف رجولته. 

لانا ابتسمت وحست بفرحه.

آدم صحي من النوم لقاه نايم ع رجل لانا وجه يرفع جسمه كده لقي لانا نايمه سانده ع ضهره. و شعرها متبعثر ع ضهره وراسه... آدم اتعدل ف نومته ومسك لانا ب أيده الاتنين الكبار وبكل حنيه نيمها ف حضنه واتنهد بقوه. 
فجأه باب الشقة ضرب. آدم استغرب وبعدين قام شال لانا بين ايديه ودخلها نيمها ع الاوضه بكل هدوووء وبحنيه. و غرس ايديه بين شعرها وباسها من خدها بعمق وراح يفتح الباب 
آدم لقي أخوة الكبير و بيقوله صباح الخير يا عريس. خد العبوا ب عمر على ما نيجي من برا انا و أم عمر 
ضحك آدم واخد عمر ف حضنه. و أبو عمر استاذن ومشي 
آدم شال عمر بين ايديه و باسه. 
آدم بسعادة :يلا يا عمر أما اوديك عند حبيبتي الصغيره. و اخده آدم وراح عند لانا. 

لانا غرقانه ف النوم. 
آدم حط عمر على السرير. عمر كان عنده 3سنين. 
عمر سحف راح عند لانا وبيبصلها باستغراب. 
آدم بضحك :غمض عنيك يا قليل الأدب. دي عروسه خالو 
عمر زي أي طفل بيضحك وخلاص من غير ما يفهم الكلام. 
آدم اخد عمر شاله وقربه من وش لانا 
آدم بضحك :صحيها يا عمر 
عمر بيبص ل لانا باستغراب 
آدم بسعادة :عمر اعمل زيي. و قام آدم مقرب من لانا وباسها من خدها 
عمر بفرحه طفولي وضحكه. وفجأة حط أيده ع وش لانا بحنيه 
آدم بدهشه :ف سره :حتى الطفل خايف عليكي وبيعاملك برقة :لا يا عمر. انت مش هتخاف عليها اكتر مني. 
فجأه لانا صحت من النوم. لقت عمر 
لانا بذهول :وفرحة :يوووووغتي عثل 
آدم ضحك ضحكة رجولي 
لانا بدلع :آدم انا قصدي ع عمر موش قصدي عليك أنت 
آدم بضحكه رجوليه :عارف 
فجأة لانا شالت عمر بين أيدها الاتنين و بتلقائيه باسته من بوءه 
آدم بدهشه :نعممممممممم!!!!  ↚

قصة ادم ولانا "نار غيرتي. و انكسار قلبي" الفصل الرابع

ضحكت لانا ضحكه انثويه رقيقة. سحرت آدم. 
آدم بعدم تركيز :وهو بيبص ع لانا 
آدم :لا والله! عاجبك اوى. اشبعي بيه 
لانا بضحكه رقيقة :بس عثل خالث يا آدم 
آدم بزعل مصطنع :انا أحلى منه. 
لانا حطت أيدها ع خد آدم برقه و مالت ع وشه وباسته برقه من خده التاني. 
آدم بضحك :لا عايزها من بوءي 
لانا برقه وضحك :لا موش قدام عمر هههههه 
آدم ضحك بصوت عالي 
آدم :هقوم اخد شاور 
لانا وهي بتلعب ف عمر. اوك 
آدم دخل اخد شاور. و افتكر ليله امبارح لما جودي دعته لخطوبتها. ف زعل شويه. 

وبعدين طلع دخل اوضته هو ولانا .. و بدأ يغير هدومه. 
لانا بسرعه :آدم خد عمر ع انا ما اخد شاور انا كمان. 
آدم بحنيه :حاضر 
آدم قعد يلعب ب عمر وكان مبسوط بوجود عمر ولانا ف حياته بس فجأه حس بغيره جامده لما عرف أن حبيبته القديمه جودي اتخطبت. 
حس بكمية غيره قاتلة. هو اينعم اتعود خلاص ع بعادها وقبل بنصيبه وحمد ربنا بس هو زي أي راجل مش قادر يستحمل فكره أن حبيبته القديمه تبقى ل غيره. 

لانا دخلت الاوضه وبدأت تغير هدومها. عمر بيبص ل لانا. بطفوليه 

قصة ادم ولانا "نار غيرتي. و انكسار قلبي" الفصل الرابع

آدم :بتبص فيييييين يا قليل الأدب هههههههه. و قام مشاور ع آدم و قايل لانا دي بتاعتي انا 

لانا ضحكت بخجل. 
وراحت علشان تشيل عمر 
عمر شكله كان جعان ف بدأ يحسس ع صدر لانا 
لانا بضحكه ممزوجه بالخجل بعدت عمر عنها و ادته ل آدم 
آدم بضحكه رجوليه :بتتحرش ب مراتي قدامى 
آدم شال عمر و باسه من خده. 
آدم :لانا دي ملكي انا. 
لانا هههههه 
لانا بحنيه :آدم تلاقيه جعان. 
آدم بجدية :طب و هنعمل ايه دلوقتي 
لانا بحيرة :مش عارفه 
عمر بدأ يعيط جامد 
لانا بتفكير :هاته كده يا آدم 
آدم بحيرة هتعملي ايه 
لانا بتشيل هدومها 
آدم مسك أيدها بصرامه :هتعملي ايه! 
لانا برقة :هسهيه 
آدم بغضب :لا طبعا 
لانا :بهدوء ليه يا آدم. دا نفسه هيتقطع من العياط. 
آدم :وهو مفيش يعني إلا الطريقه دي 
لانا، :أنزل هاتله لبن من السوبر ماركت أو أي بسكويت أو عصاير ع ما اسهيه شويه ف صدري 
آدم بعصبية :اووووف انا قلت لا 
لانا بهدوء :آدم دا طفل 
آدم زهق مش عارف سبب زهقه ايه 
آدم بضيق. ماشي مش هتاخر عليكم... 
آدم نزل وجه لاقى عمر نام ف حضن لانا وهي حضناه ونايمه جمبه 
لانا بزعل :ايه التأخير دا كله يا آدم اديه نام 
آدم بمكر :احسن علشان هونت عليكي 
لانا بعدم فهم :هونت عليا ازاي 
آدم بغمزه :بتبعيني وتخونيني مع عمر 
لانا ضحكت ضحكه أنثوية 
آدم :ضحكتك دي بتستفزني 😉
لانا بكسوف :آدم اسكت 
آدم :حاضر.

لانا و آدم قعدوا يلعبوا ب عمر لحد ما أبو عمر يجي. وفعلا هو جه و أخد عمر و استأذن مشى. 

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الرابع من رواية ادم ولانا بقلم امونة
تابع جميع حلقات رواية آدم ولانا بقلم امونة
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من الروايات الأخري 
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها

حمل تطبيق قصص وروايات عربية من جوجل بلاي
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة