قصص 26

روايات و قصص عربية ترضي جميع الأذواق

آخر الأخبار

جاري التحميل ...

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

رواية زواج بالقوة بقلم لولو الصياد | الفصل الثالث والعشرون

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية الخلابة في موقعنا قصص 26 مع الفصل الثالث والعشرون من  رواية  زواج بالقوة  بقلم  لولو الصياد، 
تابعونا لقراءة جميع أجزاء رواية  زواج بالقوة  بقلم  لولو الصياد.

الفصل الثاني والعشرون من رواية  زواج بالقوة

اقرأ أيضا رواية عشقها المستحيل

رواية  زواج بالقوة  بقلم  لولو الصياد | الفصل الثالث والعشرون
رواية  زواج بالقوة  بقلم  لولو الصياد | الفصل الثالث والعشرون

رواية  زواج بالقوة  بقلم  لولو الصياد | الفصل الثالث والعشرون

دخل جلال الحمام بعد ان قام بكسر الباب ذهل بشده مما وجد امامه فقد وجد ارض الحمام مليئه بالدم ولا يرى بلاط الحمام نهائيا وفستان رنا كله دم
نظر لها بقوه وجد انها قامت بقطع شريان يديها الاتنين وبدء دمائها وكانها تنزل لاخر قطره
قام جلال بربط يديها مسرعا خوفا من استمرار النزيف وخصوصا ان رنا لديها مرض السكري وقام بحملها ونزل مسرعا من الغرفه ليتجه بها الى اقرب مستشفى لينقذها هى وطفله الذى لم يولد بعد. ...
نزل جلال من الغرفه وكانت سيرين تنتظرهم بالاسفل فجاءه وجدت جلال يحمل رنا وهى ملطخه بالدماء فزعت من المنظر امامها...
سيرين بلهفه....جلال فى ايه رنا مالها وايه اللى عمل كده...
جلال ...مش وقته الحقها دلوقتى قبل ما يحصل لها حاجه ....
خرج جلال من الفيلا وسيرين تتبعه وركبت السياره وقامت هى بالقياده وجلس جلال بالمقعد الخلفى وكانت رنا محموله بين يديه نظر جلال اليها
لاول مره يشعر بداخله بالخوف على رنا وخوفا من فقدانها ليس بسبب الطفل الذى تحمله لا وانما خوفا عليها هى ولا يعلم لماذا هذا الشعور اهو شفقه ام ماذا ...فاق على صوت سيرين ...
سيرين ...جلال بسرعه وصلنا ....
دخل جلال المستشفى ووضع رنا على التورلى ودخلت الى غرفه الطوارئ. ...
انتظر جلال وسيرين بالخارج والقلق بادى عليهم ...
سيرين...جلال هى ليه انتحرت انت عملت ايه...
جلال...بتنهيده من أعماق قلبه. ..انا قلتلها اللى اتفقنا عليه...
سيرين ..جلال انت قاسى اوى وانا قلتلك بلاش البنت تعبانه اصلا وانت بتضغط عليها وانت عارف انى وافقت على الاتفاق ده علشان خاطر اننا أصدقاء من زمان ...
جلال. ...انا مش عارف ليه حاسس انى مخنوق اوى. ..
سيرين ...انت السبب والله يلعن ده اتفاق....
فلاش باك ....
وصلت سيرين الى الفيلا وعندما كانت تقبل جلال اثناء وصولها لاحظ وجود رنا اعلى السلم لذلك خطرت له فكره ليقوم بمضايقه رنا ...
الاول ....سيرين هى صديقه جلال منذ الطفوله مصريه بس فرنسيه فى كل شىء تقبله ببساطه ليس هدفها الحب نهائيا
فهو مثل اخيها ومتزوجه من ممدوح شاب مغربى الاصل ويعيش بفرنسا وتعشقه لحد الجنون وعندما علمت بوجود جلال بفرنسا بعد وصولها من زياره الى المغرب مع زوجها قررت ان تزوره....
بعد ان جلسوا سويا فى غرفه المكتب. ..
جلال. ..سيرين انا زى اخوكى صح ولو طلبت منك حاجه هتوافقى صح. ..
سيرين...طبعا يا جلال انت تؤمر وبعدين انت عارف انت غالى عندنا ازاى ...
جلال...طيب بصى انا كل اللى عاوزه انك هتمثلى قدام رنا مراتى انك حبيبتى وبس وطبعا انت عارفه كل حاجه من الاول وعرفتك انها حامل دلوقتى وكل اللى عاوزه انك تجارينى فى كل كلامى...
سيرين ..بعصبيه...لا طبعا حرام جلال انت ليه بتعذبها دى مراتك انا مش موافقه...
جلال...وهو يتصنع الحزن ....كنت عارف انى مش غالى عندك بس عادى ولا يهمك ما خلاص بقيت لوحدى بعد ادهم...
سيرين ..بتنهيده...خلاص جلال بطل تمثيل انا حفظاك كويس موافقه....
جلال...وهو يحتضنها ....شكرا شكرا. ....
باك.....
سيرين....ياريتنى ما وافقت على المهزله دى ازاى طاوعتك على كده ده انا ست زيها واكيد لما قلتلها الهبل اللى انت حكيته ده حست بايه انت مجنون يا جلال ولازم تتعالج...
جلال...بعصبيه....خلاص اسكتى بئه انا تعبت والدكتور اتاخر اوى ...
فجاءه فتح الباب وخرج الطبيب وظهر عليه التوتر الشديد. ..
جلال..دكتور طمنى ارجوك...
الطبيب. ...للاسف.............
*********************

إلي هنا ينتهي الفصل الثالث والعشرون من  رواية  زواج بالقوة، تابعونا على صفحتنا على الفيس بوك من هنا للمزيد من الروايات الأخري
تابع الفصل الرابع والعشرون من رواية  زواج بالقوة 

اقرأ أيضا رواية آدم ولانا

عن الكاتب

Ola Abdo

التعليقات


اتصل بنا

إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

جميع الحقوق محفوظة

قصص 26