قصص 26 قصص 26

آخر الأخبار

random
جاري التحميل ...

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

رواية ستعشقنى رغماً عنك | الفصل الخامس

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية الخلابة في موقعنا قصص 26 مع الفصل الخامس من  رواية ستعشقنى رغماً عنك، 
تابعونا لقراءة جميع أجزاء رواية ستعشقنى رغماً عنك.

الفصل الرابع من رواية ستعشقنى رغماً عنك

اقرأ أيضا رواية عشقها المستحيل

رواية ستعشقنى رغماً عنك | الفصل الخامس
رواية ستعشقنى رغماً عنك | الفصل الخامس

                               رواية ستعشقنى رغماً عنك | الفصل الخامس

عادت الاسره الى المنزل و كانت كوثر منشغله بأبنها الاكبر ...

مروان : ماما عربيه مالك موجوده حاولى تتكلمى معاه بهدوء ... مش عايزين عناد فى الفتره دى

كوثر: ربنا يقدم اللى فى الخير يا حبيبى

صعدت الدرج المؤدى الى حجره ابنها و دقت بابه بلطف

مالك بعصبيه بالغه: قلت مش عايز حد ...سيبونى فى حالى بقا

فتحت الباب و دخلت و هى تنظر له بثبات : فى ايه يا مالك... كل ده علشان الوصيه بتقول انك تتجوز

مالك: هو عارف انى بكره الستات اكتر من العما ...ليه ليه يضيع كل حاجه ... هو ليه عايز يدخل وحده فى حياتى تتحكم فيا ... و فى الاخر تطلع زى اللى قبلها ...ليه .. انا مش هقدر انفذ الوصيه سامحينى يا امى ... غصب عنى

فتحت ذراعيها له ..ضمها بشده و بكى بحرقه ... بكى حتى هدأ كثيراً

كوثر: ممكن نتكلم مع بعض شويه

نظر لها بصمت : يا ماما ارجوكى افهمينى كله الا الجواز

كوثر بصرامه : مالك قدامك اسبوع تدور على عروسه .. و تكون زى ما والدك الله يرحمه قال عليها ... خد بالك بلاش وحده من بتوع الشارع لانها هتشيل اسمك و هتعد فى البيت هنا يعنى اوعى تنسى انها هتحتك بيا و بأختك ...لو مش بتخاف علينا هات اى وحده

مالك بعصبيه: ارحمونى بقا ...

كوثر بصرامه : براحتك يا مالك لو مش عايز مش هجبرك بس تتفضل تسيب مفتاح عربيتك .. و الكريدت كارد و الايفون ....و مافيش فلوس ...و ورينى هترجع للمستنقع القذر بتاعك ده ازاى

ثم تركته و ذهبت ..و هى تزفر بضيق لكنها تعلم فى قراره نفسها انه لا يستطيع ان يتخلى عن كل ملاذه

فمن المؤكد انه سيعود لصوابه و قريبا جدا ....

------------------**************-------------------

ميرا: امى يا امى انا هنزل

ماجده : يا بنتى هو لازم بروفات بالليل دى

ميرا: مش على ما بخلص شغلى علشان الحق

ماجده : ربنا يكفيكى شر طريقك و شر ولاد الحرام يا ميرا يا بنتى

ميرا و يخليكى ليا يا احن ام

مى: يارب يكونلى دعوه حلوه كده ولا هو كله من نصيب الست ميرا

ماجده: امشى جوه مش كفايه انك هتتخطبى اخر الاسبوع ... و الله انا ما موافقه على سلق البيض ده

مى: لا ارجوكى ليه كده بس يا ست الكل ...مش الواد عاجبك

ميرا: الواد فى وحده تقول على خطيبها اللى هيبقى جوزها واد ....مالكيش فى الرومانسيه

مى: سيبتلك انتى الرومانسيه يا ست الهيمانه على روحك .... يالا روحى البروفا بتاعتك

ميرا: طيب سلام

------------------*****************-------------

يدق هاتفها برنينه المنخفض

ميس: ايوه يا محمد

محمد: ميسو حبيبتى وحشانى

ميس: و انت اكتر يا حبيبى وحشتنى اوى اوى

محمد: نفسى اشوفك ..كل ده غياب عليا

ميس: ما انت عارف ظروف موت بابا ...و كمان مالك عامل مشاكل كتير لانهم عايزينه يتجوز غصب عنه

محمد: معلش معلش يا حبيبتى... معلش انا بس كنت محتاج منك مبلغ صغير كده بتاع 5000 جنيه

ميس : حبيبى معلش والله الفتره دى الحال واقف و مش معايا فلوس

محمد: يعنى ايه انتى مش ورثتى من ابوكى ...ولا كان ميت و سايب وراه ديون

ميس: لا لا مافيش حاجه من دى خالص ...خلاص خلاص لو كده هحاول اتصرف و ابيعلك اى حاجه من دهبى

محمد بأرتياح: تسلمى يا حبيبتى ... انا بس الفتره بتاعه الحزن دى تعدى و هاجى اخطبك طبعا ... انا بموت فيكى يا ميس

ميس: و انا بعشقك يا روحى

--------------------**************-----------------

دخلت الى دار الاوبرا القت التحيه على جميع الزملاء و الاصدقاء التى لم تتعدى معاملتها معهم سوى العمل فقط فالكل يكن لها الاحترام و التقدير

سالى : ميرا عامله ايه

ميرا مرعوبه يا سالى بجد ... اول مره الخوف يتملك منى كده

سالى: طبعا ما استاذنا الكبير عمر خيرت حاضر الحفله ...

ميرا: و المشكله ان البروفا دى هعزف

موسيقى ( قضيه عم احمد)

سالى : ربنا معانا كلنا يا حبيبتى

---------------*************-------------

مر يومان و هو بغرفته لا يأكل لا يشرب لا يتكلم ... و اخيرا قرر الخروج من منزله شارد لا يريد اى شئ ...لا يريد المال لا يريد العمل ..لا يريد سيارته الفارهه ..لا يريد اى شئ ... سوى البعد عن النساء و عالمهم بأجمعه ....ضاق به صدره اشد ضيق

حتى جائت له معالم تلك الرقيقه امتثلت امامه بعيناها الخضراوتين .... اخذ نفس عميق و ابتسم ابتسامه تحمل الكثير من المعانى فى طياتها ....و قرر ان يذهب الى والدته و يخبرها ما عزم عليه و سيضرب كل العصافير بحجر واحد لا غيره

كوثر: بجد يا مالك قررت تتجوز

مالك: اه يا ماما ..هتجوز و قبل معاد انتهاء الفتره المحدده

كوثر: بس لازم كمال يشوفها و يسأل عنها هى و اهلها

مالك : بصى انا شفتها و عجبتنى ... و مش هجوز غيرها ... انا ما عرفش عنها اى حاجه خالص غير ان اسمها ميرا ... ادينى يومين كده ..و هجيبلك عنوانها و هخليه هو يشوف هيعمل ايه علشان بعد كده نروح نطلب ايدها و نكتب الكتاب على طول و نتجوز

كوثر بشك: مالك انت متأكد من قرارك ده ... على طول كده كتب كتاب

مالك: اه يا ماما و انا واثق ان ذوقى المره دى هيعجبك

كوثر: مش هتمنالك غير السعاده و يارب تكون بنت حلال و تقدر تنسيك كل الماضى و جراحه

مالك: عن اذنك بقى عندى مشوار مهم لازم اعمله ...

-------------------****************----------------

خرجت من عملها يوم الخميس مبكرا على غير العاده لان اليوم خطبه مى على زميلها و هذا من حسن حظه .... فقد كان يصف سيارته و يجلس بداخلها ليراها ...ليراقبها ...ليعرف من هى تلك المجهوله ...ظل يجوب خلفها فى الشوارع .. فتدخل لمحل حلوى و تخرج لتدخل عند صالون تجميل السيدات ...ثم تستلقى سياره اجره و اخيرا تذهب الى منطقه محرم بك ...ظل يتبعها الى ان نزلت من السياره الاجره ...و دخلت احد البنايات ...وقف ينتظر قليلا ثم بدء فى رحله الاسئله عنها ..فلم يجد من الكل غير السيره الطيبه عنها و عن والدتها و اختها و ابيها الميت منذ اعوام عده ... عاد و هو سعيد يزف الى والدته عنوانها ...و يطلب منها ان يتقدم لها فى اسرع فرصه

كوثر: حاضر يا مالك هكلم كمال يجى معانا مش هنروح لوحدنا ... ان شاء الله هياخد معاد منهم و ابلغك به بس ده اذا تأكد من حسن سير البنت

هز رأسه بسعاده كبيره فهدفه يقترب منه شئ فشئ ... لكن ما هو هدفه ؟؟؟

هذا ما سنتعرف عنه فى الحلقات القادمه .....
*********************

إلي هنا ينتهي الفصل الثاني من  رواية ستعشقنى رغماً عنك، تابعونا على صفحتنا على الفيس بوك من هنا للمزيد من الروايات الأخري
تابع الفصل الثالث من رواية ستعشقنى رغماً عنك 

اقرأ أيضا رواية آدم ولانا


مفاجأة 
يُمكنك شراء روايات أو كتب من على الإنترنت لتصلك حتى باب منزلك في أي مكان في مصر 
خصومات هائلة تصل ل 70% والدفع عن الإستلام للتصفح والشراء : اضغط هنا

عن الكاتب

Ola Abdo

التعليقات


اتصل بنا

إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

جميع الحقوق محفوظة

قصص 26