-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم بيبو - الفصل الخامس والعشرون

أهلا بك مرة أخري في موقع قصص 26 ويسعدني أن أقدم لك الفصل الخامس والعشرون من رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم بيبو وهي نوع مختلف من القصص الرومانسية المليئة بالصراع بين الحب والإخلاص, هل يستطيع الحب أن يغير حياتنا من الاسوأ للأفضل، وماذا سيحدث إذا وجدت الخيانة مقابل الحب.
 تتسم رواية طفلة حطمت كبريائي بالكثير من الأحداث والمواقف الدرامية التي ستنال اعجابك بالتأكيد فتابع معنا.

رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم بيبو (الفصل الرابع والعشرون)

رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم بيبو (الفصل الخامس والعشرون)

رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم بيبو (الفصل الخامس والعشرون)


=============================

 رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم بيبو - الفصل الخامس والعشرون

يصدم ادم حين تبعده عنها
رؤى: انت قولتلى انك مش هتقربلى
ادم: اسف انا بس كنت بعبرلك عن اعجابى بيكى انهاردة
رؤى: تصبح على خير
ولم يأتيها رد منة
*****************
تستيقظ وتين ولم تجد حمزة بجانبها وتشعر بصداع شديد
تبحث عنة وتجدة بالمطبخ
وتين: انت بتعمل اية
حمزة : بعملك فطار
وتبن؛ اية الحنية دى
حمزة: هو لا كدة عاجب ولا كدة عاجب
وتين: لا اعم كدة زى الفل
حمزة: طب تعالى قطعى الخيار دة بسرعة
وتين: حاضر بس ممكن اشرب نسكافية الاول
حمزة: تؤتؤ بعد الفطار
وتين: مصدعة اوى
حمزة : كلى وهعملك مج نسكافية تحلفى بية
وتين: حاسة انى هيجيلى تسمم مش عارفة لية .
حمزة: عيب عليكى
وتين: ربنا يستر
********************
ميرفت: معلش يانور ممكن تصحى رؤى عشان اسلم عليها قبل ما امشى
ملك: تمشى فين ياطنط خليكى قاعدة معانا
ميرفت: عشان حمزة ووتين قاعدين لوحدهم وزمانها مجوعاه
سهير: ياميرفت انا ملحقتش اشبع منك
ميرفت: واحنا هنروح من بعض فين
نور: طب انا هقوم اصحى رؤى يا طنط
ميرفت: تسلميلي يا حبيبتي
************************
حمزة : مبتاكليش لية
وتين: مصدعة اوى مش قادرة
حمزة: طب كلى وهديكى حاجة للصداع
وتين: مش قادرة اكل انا هقوم اخد دش يمكن افوق
وسرعان ما تقف لتقع مغشيا عليها
حمزة: وهو يحاول افاقتها: تونة فوقى ياتونة
ولكن لا حياة لمن تنادي
يحملها حمزة ويضعها ف سريرها ويحاول افاقتها مرة أخرى
واخيرا فاقت بعد عدة محاولات
حمزة: خضتينى عليكى
وتين: انشف كدة ومتخافش
حمزة: انشف!!؟؟
تصدقى أن انا غلطان أنى سبت الاكل وقومت اشوفك
لتضحك وتين بخفة
حمزة: وكمان انا لو نسفت عن كدة هتتكسرى ف أيدى
وتين؛ امشى يلا
يضربها بالمخدة : انا غلطان انا رايح أكمل اكل
*******************
تقف رؤى ع البحر ونسمات الهوا تطاير شعرها وهى تتركة يتحرر بلا تقيد
ليأتى ادم وهو يحتضنها من الخلف لتلف بجسدها لو وتتشبث برقبتة:المكان دة حلو اوى
ادم: انتى أول واحدة تيجى هنا
رؤى بفرحة: بجد يعنى انا اول عروسة ادخل المكان دة
ادم وهو يقترب منها : اول عروسة وأول بنوتة واول واحدة تيجى المكان اصلا
رؤى: بس جميل فعلا
ادم : انتى اجمل
ليقترب منها حتى اختلطت أنفاسهم سويا
وتصدم رؤى حين تجدة مرمى ارضا ودمائة تنتشر في كل مكان
رؤى : ادم متسبنيش عشان خاطرى انت وعدتنى
ادم وهو يلحق بانفاسة الأخيرة : بحبك
رؤى ببكاء: ادم متسبنيش حرام بقى انا كمان بحبك واللة بحبك بس يلا قوم عشان نروح بيتنا
ولكن يستسلم ويغلق عينية
وتقف عن البكاء حين نجد من يقف خلفها : عشان تحرمى تاخدى حاجة مش بتاعتك بعد كدة
رؤى بفزع: اداااااام
ليستيقظ ادم.من نومة ف فزع : مالك ف اية
رؤى وهى تمسك بيد: انت كويس
ادم باستغراب: اة كويس ف اية يابنتى مانا نايم قدامك ا و
ويلاحظ انها تاخذ نفسها بصعوبة
ادم: انتى بتنهجى كدة لية هو كان ف حد بيجرى وراكى ف الاوضة
رؤى: كابوس
ادم؛ طب اجبلك مية
وتفزع حين تسمع طرقات
ليضمها ادم لة ليطمئنها ويرتب ع كتفها : متخافيش
ادم بصوت مرتفع: مين
نور: انا يا ادم.
ادم؛ خير يانور
نور: طنط عايزة تسلم ع رؤى قبل ما تمشى
ادم: طب انزلى انتى واحنا هنحصلك
ثم يوجة كلامة لرؤى غيرى هدومك لحد ما اخد دش وننزل سوا
لتطاوعة رؤى
وبعد قليل
تنزل رؤى وادم ويتفاجئ ادم حين يجدها تتشبث. ف ذراعية. وترتعش
ادم: هو. انت. خايفة. من حاجة
رؤى : حاجة زى اية
ادم: مش عارف حاسك غريبة انهاردة
رؤى: هو عشان ماسكة ايدك واحنا نازلين ابقى غريبة اظن أننا بنمثل اننا مبسوطين مش لازم كل اللى هنا يعرفوا
ويقطع حديثهم وقوف ندى خلف رؤى
ندى : صباحية مباركة ياعروسة
رؤى وهى تلتفت لها : اللة يبارك فيكى عقبالك
ثم توجة كلامها لادم : يلا ننزل عشان اسلم ع ماما واطلع انام
ادم: انتى هتنامى تانى
رؤى وهى تتصنع الدلع : كدة يا ادومى مش كفاية مسهرنى طول الليل مش عايزنى كمان انام دلوقتى
ليضحك ادم بخفة وسرعان ماندى تدخل غرفتها
ادم : ع فكرة شكلك حلو وانتى بتدلعى
رؤى بخجل : متاخودش ع كدة
ادم وهو يثنى لها ذراعية : طب يلا عشان نكمل تمثيل
لتتشبث بة رؤى وينزلوا
**********************
ندى : واللة لاندمك يا ادم والعقربة دى مش هخليك تتهنى بيها
مديحة: مالك يابت انتى بتكلمى نفسك
ندى: انا هتشل المفعوصة دى تغيظنى انا لو مخلتهاش تلعن اليوم اللى شافتنى ف مبقاش انا
مديحة: طب أهدى وانا هظبتهالك
ندى: هتعملى اية
مديحة: هخلية يطلقها
ندى: نجوم السما اقربلك
مديحة: وهو انا هروح اقولو طلقها
ندى: مش فاهمة
مديحة: اصبرى ع رزقك
***************
وتين: حمزة هنعمل اية
حمزة: ف اية
وتين: ف الفرح والناس اللى جاية بعد يومين ازاى هلغى الفرح
حمزة : مفيش فرح هيتلغى
وتين: ازاى يعنى
حمزة: يعنى الفرح هيتعمل ف ميعادة
وتين: حلو دة نظام جديد عروسة من غير عربس
حمزة : لا ماهو العريس موجود
وتين. : انت اتجننت انا عمرى ما هتجوز زفت دة
حمزة وهو يغلق قبضة يدة : ومين جاب سيرتة دلوقتى انتى عايزة تعصبينى
وتين: امال هتعمل اية
حمزة : هو انا مش مالى عينك
وتين: قصدك اية
حمزة : قصدى أن انا العريس
وتين: بطل كل اما نتكلم. جد تهزر احنا دلوقتى ف مشكلة
حمزة : مفيش مشكلة ولا حاجة انتى اللى مكبرة الموضوع قولتلك الفرح ف ميعادة والعريس موجود
وتين: طب وماما ورؤى
حمزة: ع فكرة هو موافقين
وموافقين من زمان كمان
وتين: ولو سالوني فين عمر اقولهم اية
حمزة: ملكيش دعوه انا هتصرف
وتين: ماشى
***********************
ميرفت : صباحية مباركة ياحبيبتى
رؤى: اللة يبارك فيكى ياماما
سهير: اخليهم يحضرولكم الفطار ياحبيبى
ادم: شوفى رؤى لو عايزة تاكل انا مش عايز
رؤى: وانا كمان مش عايزة
سهير: لا ياحبيبتى انتى لازم تاكلى كويس
نور: اة يارؤى عشان تجبيلى نونو العب بية
ادم وهو يضع يدة ع كتف رؤى: ياسلام ياختى مراتى تتعب وتحمل وتشيل الهم عشان تجيب نونو وف الاخر انتى اللى تلعبى بية
ملك: طب ينفع انا ياادم العب بية
ادم: لا انتى ولا هى ثم يوجة كلامة لرؤى : وانتى عارفة لو اديتى ابنى لحد
ميرفت: مش لما يجى ياحبايبى الاول
مديحة وهى تنزل من أعلى الدرج: ومين عارف مش يمكن ميجيش خالص
ميرفت: تفى من بؤك انتى بتفولى ع البنت وهى واقفة
سهير: ماتصطبحى يا مديحة مالك
مديحة: انا زى الفل ياحبيبتى
رؤى: ادم ممكن تطلعنى اوضتى
سهير: مانتى قاعدة معانا شوية .
رؤى: معلش ياماما انا عروسة جديدة ومش عايزة مزاجى يتعكر
مديحة: عروسة جديدة هههههههههههههه من الواضح أنها ناسية أن دى جوازتها التانية
ادم: مرات عمى اظن انا محترمك لحد دلوقتى لكن كلمة كمان ومتلومنيش ع اللى هعملة : يلا نطلع يارؤى
**********************
يطلع ادم غرفتة بصحبة رؤى ويتركها تغير ملابسها ويبحث عن الفون
ويجدة مضئ ويجد أن مازن حاول الاتصال ية عدة مرات
يرن الفون مرة أخرى
ادم: الو
مازن: اية ياعم مش بترد لية
ادم: كنت سايب الفون ف الاوضة
مازن: طب انا عايزك ف موضوع
ادم: خير
مازن: انت عارف ان انا مفروض اسافر عشان موضوع الشركة دى صح
ادم: تمام ف اى مشكلة انك تسافر
مازن: لالالا خالص بس كنت عايز اطلب طلب
ادم' ماتخلص يامازن ف اية
مازن: انا عايز اتجوز نور واخدها معايا السفارية دى
ادم: ونور عندها علم بالموضوع دة
مازن؛ لا واللة متكلمتش معاها خالص
ادم: هشوف الموضوع دة وارد عليك يامازن
مازن: طب حاول ونبى يا ادم انا بحبها اوى
ادم: ماتحترم نفسك دى اختى
مازن' خلاص يا ابو نسب
*********************

إلي هنا ينتهي الفصل الخامس والعشرون من  رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم بيبو، 
تابعونا على صفحتنا على الفيس بوك من هنا للمزيد من الروايات الأخري 
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة