رواية يوما ما سنلتقي (الجزء الأول من ثلاثية اللقاء) بقلم هدير مصطفي - الفصل الثامن عشر

هذا الموقع محمي بموجب اتفاقية حماية حقوق المحتوي العالمية

This Blog is protected by DMCA.com

رواية يوما ما سنلتقي (الجزء الأول من ثلاثية اللقاء) بقلم هدير مصطفي - الفصل الثامن عشر

أهلا بك مرة أخري في موقع قصص 26 ويسعدني أن أقدم لك الفصل الثامن عشر من رواية يوما ما سنلتقي بقلم هدير مصطفي وهي الجزء الأول من ثلاثية اللقاء وتعتبر واحدة من القصص الرومانسية المليئة بالصراع بين الحب والحرمان والقرب والبعد.
 تتسم رواية يوما ما سنلتقي بالكثير من الأحداث والمواقف الدرامية التي ستنال اعجابك بالتأكيد فتابع معنا.

رواية يوما ما سنلتقي بقلم هدير مصطفي - الفصل السابع عشر

رواية يوما ما سنلتقي (الجزء الأول من ثلاثية اللقاء) بقلم هدير مصطفي - الفصل الثامن عشر
رواية يوما ما سنلتقي (الجزء الأول من ثلاثية اللقاء) بقلم هدير مصطفي
=============================

 رواية يوما ما سنلتقي بقلم هدير مصطفي - الفصل الثامن عشر

(وتعد ايام علي ابطالنا المحبوبين وهنا تتقابل وعد مع سيف صدفه في مكان بناء المستشفي وكالعاده يحاول يتكلم معاها وهي تتهرب منه)
#سيف :حبيبتي
#وعد :......
#سيف(بنرفزه ؛انتي مابترديش ليه
#وعد :انت ماندهتش عليه عشان ارد عليك
#سيف :انتي مش سمعاني بقول حبيبتي
#وعد :وهي مين حبيبتك دي
#سيف :انتي ياعمري
#وعد :لا بقي كده كتير .... كتير اوي كمان
#سيف :هو ايه اللي كتير
#وعد :الجنان بتاعك ده
#سيف :انا مجنون؟..... كده غلط علي فكره وماينفعش كده
#وعد :هو ايه اللي غلط وماينفعش
#سيف: انك تطولي لسانك علي جوزك
#وعد(باستغراب : جوزي
#سيف (ببرود :المستقبلي
#وعد :يووووووه بقي ..... وبعدين معاك ياسيف
#سيف :ولا قبلين احبي
#وعد :انت عايز مني ايه يا سيف
#سيف :عايز قلبك
#وعد ؛ دا شئ بعيد اوووي عنك
#سيف :لا مش بعيد ولا حاجه
دا في ايدي
#وعد(باستغراب :قصدك ايه
#سيف(ببرود :قصدي ان انتي كمان بتحبيني زي ما انا بحبك
#وعد (بتلعثم:لا طبعآ مش بحبك
#سيف (بتحدي :بتحبيني
#وعد :مش .....مش بحبك
#سيف ؛هههههههههه بكري نشوف ياجميل وممكن كمان تيجي انتي وتخطبيني من كتر الحب هههههههههه
#وعد(بغيظ : يووووووه بقي .... دا انت رخم ..... انا ماشيه
#سيف (بيجري وراها:استني بس هقولك
#وعد :لا ماتقولش ... مش عايزه اسمع .... انا ماشيه
(اما هنا بقي عند صاحبتنا ملك كانت بتمشي في المستشفي وسمعت صوت بينادي عليها)
#معتز :ملك
#ملك :خير يا دكتور معتز
#معتز :ههههه ايه يا بنتي انتي رسميه اوي كده ليه
#ملك (بجديه :لان احنا في مستشفي وفي محل عمل يعني لازم نكون رسميين وننادي بعض بالقابنا يعني دكتور معتز ودكتوره ملك
#معتز باحراج :احنا في مكان اجنبي ومفيش ناس كتير تعرف عربي يعني فكي عادي يام.....
#ملك(مقاطعه :يا دكتوره ملك وده اولآ .... اما ثانيآ الشغل شغل والاحترام واجب بغض النظر عن بلد عربي او بلد اجني
بعد اذنك يا دكتور معتز عشان عندي شغل
#معتز :اتفضلي
وسابته ومشيت وهو مزعوج جدآ ويفكر في مخطط ما اما هي مانت تقول لنغسها وهي تمشي
#ملك في نفسها :صح كده ياملك لانه بجد بيتعدي حدوده وعن قصد وشكلي كده والله اعلم هنزل مصر قريب لان الشغل ده ماينفعش والظاهر كده والله اعلم مانساش اللي حاصل ايام الكليه
(اما شمس كانت في مكتبها ليرن تليفونها وترد عليه)
#شمس :يااهلين بالزين
#مراد :زين ايه ياشيخه انتي كمان بالزمه ليكي نفس تهزري
#شمس :فيه ايه بس يا حبيبي
مالك
#مراد :مالي ايه بس ياموسا الفرح قرب ومفيش حاجه جاهزه خالص
#شمس :مش عيب تبقي شمس موجوده وتشيل حمل حاجه
#مراد :لا بجد الاايام طويله قوي وفي نفس الوقت قصيره وكل حاجه مترتبه ومع ذلك شايف ان كل حاجه متلخبطه و ....
#شمس(مقاطعه :لا حول ولا قوة الا بالله .... الواد اتجنن
#مراد : واد في عينك يا بعيده
صح ما اللي ايده في المايه
#شمس (بتكمل :ينفخ في الزبادي
#مراد :يخربيت كده حتي الامثل بوظتي ملامحها
#شمس :قادره ومفتريه مش كده ههههههه
#مراد :عليكي ربنا يا شيخه
#شمس :سيبك من الهزار انا هاروح الفيلا عشان اشوف اخبار شغل الديكورات وكده
#مراد :تمام وانا نص ساعه كده وهامشي نتقابل في الكافيه بتاعنا ونروح سوا
#شمس :اوك
(قفل الفون وبعد دقايق دخلت السكرتيره)
#السكرتيره :سامي بيه بره وعايز يقابل حضرتك
#مراد :خليه يتفضل
(السكرتيره خرجت ودخل سامي وسلموا علي بعض وبعدوا)
#سامي :ايه يا ابني منشكح كده ليه
#مراد :ماتعرفش ان انا عريس ياعم ومعدش الا اسبوعين
(حزن سامي مما سمع ولكنه يبذل جهده ليخفي حزنه من اجل صديقه مراد)
#يبقي الله يرحمك ياصحبي ..... ههههههه ... حد يروح للموت برجليه
#مراد:ههههههههههه موت ايه ياعم دي حياة
#سامي :بتحبها يامراد
#مراد :ياااااه يا صاحبي بحبها بس دا انا بعشقها وبموت فيها ومقدرش اعيش من غيرها
#سامي)بغيره :ماخلاص يا عم ولا اجيبهالك مع 2ليمون
#مراد :ياريت يا صاحبي
#سامي (تصنع ابتسامه ووقف ليمشي :همشي انا بقي عشا عندي ميتينج
#مراد :استني هنزل معاك
#سامي :رايح فين بدري كده
#مراد :عندي ميعاد مع شمس دلوقتي هنروح الفيلا نشوف الديكورات الجديده
#سامي :ربنا يوفقك ياصاحبي
#مراد :عقبالك ياسطي
(وخرجوا سوا وركل واحد ركب عربيته مراد راح الكافيه وكان سامي ماشي وراه وشافوا قاعد مع شمس وفضل يراقبهم من بعيد وهو بيعيط وبيفكر)
#سامي في نفسه :انا ايه اللي جابني هنا دلوقتي ...... ايه الجنون ده ... علي اساس ان وجودك هنا هيغير شئ ..... لا طبعآ مفيش حاجه هتتغير .... هي هتفضل مرات اخوك ..... وانت هتفضل تتعذب فيرحبها وتتفرج عليها من بعيد
(وساق العربيه ومشي اما بقي شهد وامير كانوا بيقضوا اوقاتكم في سعاده وفرح وكانوا قاعدين في كافيه)
#امير :بحبك يابت
#شهد(بكثوف :وبعدين
#امير : ولا قبلين هاجي اتقدملك ونتخطب
#شهد(بفرح :بجد ياحبيبي
#امير :ايوه بقي قوليها تاني والنبي
#شهد (بخباثه:بجد
#امير :مش دي
اللي بعدها ياسطي الله يخليك
#شهد :اللي بعدها وياسطي لالالالا الموضوع كده مايستحملش ولازمله وقفه (وقامت وقفت)
#امير :رايحه فين؟
#شهد :وقفت عشان الموضوع لازمله واقفه
#امير :اقعدي يابت وبطلي لماضه
#شهد :لا مش قاعده(وطلعت لسانها بشقاوه وجريت)
#امير(وهو بيجري وراها ويضحك: ههههههههههه استني يامجنون
#شهد :بقي انا مجنونه طب مش هستني ..... واللي يحصلني يوقفني
#امير :صبرني ياربي هتجوز واحده معاها شهادة معامله اطفال
#شهد:ان كان عاجبك
#امير :عاجبني ياروح قلبي ههههههه
اما عند ندي في مكتبها يدخل عليها مراد
#مراد :ندي عايزك في موضوع
#ندي :طب ارمي السلام الاول
#مراد :معلش مخنوق شويه ركزي معايا يا ندي
#ندي :خير يامراد فيه ايه
#مراد : انا اسف يا ندي مش هعرف اتجوزك
#ندي بصدمه :ايه.....ازاي
#مراد :انا هتجوز شمس
#ندي :طب ليه احنا فضينا الموضوع ده
مراد :لا مخلصنهوش انا وشمس اتفقنا علي الجواز في نفس ميعادنا وجهزنا كل حاطه
#ندي :طب وانا ..... انا عاملت ايه عشان تعمل فيا كدا ... انا بحبك وواقفه جمبك طول عمري .... ليه نسيت كل ده ... ليه نسيت حبي ليك ...... ليه نسيتني
*********************

إلي هنا ينتهي الفصل الثامن عشر من رواية يوما ما سنلتقي بقلم هدير مصطفي
تابعونا على صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من الروايات الأخري 

جديد قسم : روايات رومانسية مصرية كاملة

إرسال تعليق