U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول الفصل الثالث

يسعدنا من خلال موقع قصص26 أن نقدم لكم الفصل الثالث من رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول وهي واحدة من قسم روايات رومانسية مصرية  والتي تدور أحداثها في قالب خفيف من الدراما والمتعة باللهجة العامية المصرية.


رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول - الفصل الثالث


رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول
رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول

رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول - الفصل الثالث

ها ..؟؟ احم احم وشها أحمر واتكسفت جدا ولفت وشها وكانت ماشية !!!
بس شافت حاجة خلتها غضبت ورجعتله تاني ..؟
البنت اللي كانت قاعدة معاه في كافتيريا الكلية جايه عليهم من بعيد وبتبصلهم وبتضحك ..!!
البنت قربت منهم وقالتلوا ماشي يا أش أش انا مستنياك بره أنجز ومتتأخرش عشان "صالح" مستنينا بره وضحكت ومشيت ..!
أشهد مبتسما : ماشي خمسة وخارجلك
دنيا بعصبية :انا ماشية سلام و علي الكلام الجميل اللي قولتهولي يااا عم المعجب وسابته ومشيت ..!!
أشهد : خدي هنا رايحة فين .. دنيا ..دنيا !!
دنيا لفت وشها وبضحكة صفرة قالتله : نعم يا سي أش أش ..؟؟
أشهد : رايحة فين احنا مش بنتكلم ..!!
دنيا : وبنفس الضحكة قالتلة اسيبك بقا عشان متتأخرش عليها وانا كمان اتأخرت ولازم اروح ..!
أشهد :اه انتي غيرانه بقا منها وحط أيده في جيبه ووقف بثقة وتناكة ..!!
دنيا :انت عبيط يلا ..؟
هغير عليك بتاع ايه وانا اعرفك منين اصلا دانا اول مرة اتكلم معاك ..!
وبعدين يوم مهغير هغير عليك انت ومن البنت الوحشة دي ..!!؟؟
أشهد :بعد مرفع حاجبه مستغرب من عصبيتها وطريقة كلامها ..!!
أهدي يا دكتورة مش كده وبعدين البنت الوحشة دي تبقا "مهرة" اختي هاه ..!!
دنيا :بعد معيونها انكسرت كسوفا من موقفها بلعت ريقها وقالتله بصوت واطي :..؟
احم احم يعني البنت القمر دي تبقا أختك ..؟
اممم اه انا كنت شاكه من الاول علي فكرة انها أختك اصلا يعني ..!!
أشهد : أصلا كدابة
دنيا : وبعدين ايه الأسامي الغريبة دي ..؟؟
أشهد ومهره انتوا منين يابني ..؟؟
وبعدين يلا نخرج لمهرة عشان متقفش لوحدها وبعدين عشان تعرفني عليها ولا مش عاوز ..؟؟
أشهد : لا طبعا عاوز وهيا من بدري نفسها تشوفك وتتعرفك عليكي ..!!
منا موريش كلام معاها غير عليكي ..!!
دنيا بكسوف : طب يلا نخرجلها بدل محد يعاكسها ولا يرخم عليها ..؟؟
أشهد : يلا بينا وهما ماشين خارجين قالها ..؟
وبعدين مين يقدر يعاكس مهرة هههه دي ارخم منك احم احم وبعدين كمان معاها "صالح" ابن عمي وجوزها وده ضابط وبينهم قصة حب عنيفة من ايام مكانت في ثانوي وهوه كان لسه في كلية الشرطه ومستناش تخلص كليتها واتجوزوا اول هوه متخرج يعني اللي هيبوصلهم كلبوووش ..!!!
خرجنا علي بره وكانت مهرة واقفة مستنيا أشهد بره هيا وصالح جوزها ..!!
أشهد : ازيك يا صالح باشا وسلم علي صالح
وبعدين عرفني عليهم : دي الدكتورة دنيا زميلتي في الكليه وده صالح جوز اختي ودي اختي مهره معانا في الجامعة بس في كلية علوم ..

رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول - الفصل الثالث

وعلي فكرة يا مهرة دنيا اول مشفتك قالتلي مين البنت اللي زي القمر دي مش صح يا دنيا ..؟؟
دنيا :بلعت ريقها وقالتله اه طبعا ما شاء الله مهرة زي العسل وباين عليها دمها خفيف كمان ..
وسلمت عليهم واتعرفناعلي بعض ومهرة طلبت مني رقم تليفوني واديتهولها وخدت رقمها وبعدين استأذنت منهم عشان اروح وعزموا عليا يوصلوني بعربيتهم بس انا رفضت وقولتلهم مش هينفع وركبت ميكروباص ومشيت ...
كنت مستغربه جدا من نفسي ومن كل اللي انا عملته وبالطريقة اللي اتعرفت بيها علي اشهد بس في المجمل كنت مبسوطة ..
في سيارة صالح :
مهرة :ايوة يا عم أش أش اخيراً اتكلمت مع ست الحسن والجمال اللي هتموت وتكلمها بقالك شهرين وقارفني بيها ...؟؟
أشهد بتناكة : علي فكره بقا هيا اللي جت وكلمتني وانا كنت تقلان عليها بس هيا أصرت تكلمني وتتعرف عليا انتي عارفه اخوكي .. تقيل احم احم ..!!
مهرة : هههههههه فعلا انت تقيل لا وكمان كداب ههههههه عموما دنيا زي القمر وباين عليها بنت كويسه ربنا يساهلك ويوفقك يسطا ...!!
صالح لف وشه وقالها : يسطا ؟؟ في بنت متعلمة وزي القمر تقول لاخوها الدكتور يسطا ؟؟ بيئة ..!
بس دنيا فعلا قمر يا أشهد بصراحة ...!!
مهرة : خليك في حالك وبص قدامك بدل متلبسنا في عمود ولا امين شرطة يديك مخالفة ويقل منك قدامنا ويبقا شكلك وحش ...!!
صالح : يقل مني ..؟؟ انتي بتجيبي الكلام ده منين يا بت انتي متربية فين ها ..؟؟
يعني ينفع الجمال والرقة والحلاوة دي يطلع منهم الألفاظ دي ها ينفع كده "يسطا"وبيسبلها بعينه وهيا ضحكت واتكسفت ...!!
أشهد : لا والله دانا شفاف بقا ..؟
واضح أنكم مش واخدين بالكم خالص اني قاعد معاكم ايه اجيب لمون وشجرة ..؟
متحترموا نفسكم يا حبيبي منك ليها ..!!
صالح ومهره : احم احم منور يا أش أش والله ..!
في بيت دنيا :
ازيك يا حاجه ..؟؟
حمد الله علي سلامتك يا دودو جايا بدري النهارده يعني وشكلك مبسوطه اوي يارب يبسطك دايما يا حبيبتي .!!
ربنا يخليكي ليا يا ست الكل امال فين البت عبير مش شايفاها يعني هيا لسه مجتش من الشغل ..؟
لا جت من شويه وفي المطبخ بتعمل الأكل بنفسها عشان كريم جاي يتغده معانا النهارده ...!!
دنيا : اممممم عشان كده في المطبخ عشان كريم
جاي ....!
بيرو ايه يا حبيبتي بتعملي ايه في المطبخ انتي اتجننتي ولا بتتدربي علي الطبيخ عشان فاضلك شهرين بقا وكده وتتجوزي ...
عبير : لا يا لمضة ده عشان ماما تعبانة شويه وبعدين كريم نفسه يأكل من ايدي ..!
وخلي بالك يا دودو متفتحيش معاه موضوع فلوس الغويشتين عشان متحرجهوش انا كلمته واقنعته بعد ما فضل شهر راكب دماغه ومكنش موافق ..!!
وانا بيعتهم وان شاء الله هديلوا فلوسهم النهارده عشان نلحق نروح نحجز القاعة ...!!!
دنيا :هههههههه علي فكره انا كلمته من بدري وانا اللي أقنعته مش انتي بس مردتش اقولك وبعدين هوه كريم غريب عليا ده اخويا الكبير وكمان انا شترط عليه يجبلي مكانهم 3 غوايش مش اتنين بعد جوازكم وانا عبيطة ولا ايه ههههههههه.،؟؟
عبير : يا ولاد اللذينة اتكلمته ومحدش قالي ماشي يا كريم لما تجيلي واشوفك دانا هطين عشتك ويالا تعالي ساعديني في الأكل عشان نخلص ...!!!
دنيا :وانا مالي هوه انا اللي هاكل ولا حبيب القلب انا داخله لي ساعتين سلام يا مزتي ..!!
دخلت اوضتي وغيرت ولسه هنام تليفوني رن رقم غريب بس ظاهرلي علي التروكلر بأسم ..؟؟
صالح باشا ...؟؟
معقوله يكون صالح جوز مهرة طب وعاوز ايه مني ..؟؟
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الثالث من رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول
تابع من هنا جميع فصول: رواية معشوق الروح بقلم آيه محمد 
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من القصص والروايات الأخري 
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة