روايه رحم للايجار بقلم ريحانة الجنة - الفصل الحادي والثلاثون

هذا الموقع محمي بموجب اتفاقية حماية حقوق المحتوي العالمية

روايه رحم للايجار بقلم ريحانة الجنة - الفصل الحادي والثلاثون

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة ريحانة الجنة علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع الفصل الحادي والثلاثون من رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة . 

رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة (الفصل الحادي والثلاثون)

اقرأ أيضا: رواية صخر بقلم  لولو الصياد

رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة
رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة 

رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة | الفصل الحادي والثلاثون

مر شهر علي نفس الحال رعد طول الوقت بيدور علي همس في كل مكان ومروان كمان لأن مروان ميعرفش ان همس موجودة عند عدي. رعد كل يوم حالتوا بتسوء عن اليوم اللي قبله. تقريبا مش بيروح الشركة اصلا وسايب كل الشغل لعدي وهو اما بيدور علي همس او قاعد بيفكر فيها واحساسه بالذنب بيقتله كل يوم. كل ما يفتكر انه ظلمها وازاها. وفي يوم في شقة عدي الباب خبط. عدي فتح الباب واتفاجأ
عدي: سليم؟
سليم: مبتسم. اه سليم مالك شوفت عفريت
عدي: لا ابدا. بس مش عاويدك تجيني البيت. خير
سليم: ده انت انسان بارد وقليل الزوق. طيب قولي ادخل الاول
عدي: هههههه. معلش اثر المفاجاة. ادخل يا خويا
سليم: دخل وقعد. وحط الحاجات اللي معاه علي الترابيزة
عدي: والله ما لوش لوزم اللي انت جايبه ده. ورد وشيكولاتة. كتير والله
سليم: مش ليك يا خفيف
هدي: عقد حاجبه! اومال لمين
سليم: مبتسم بهيام. للقمر الغزال اللي خطف قلبي
عدي: اتعصب وجز علي سنانه. ما تحترم نفسك.وبتحزير. سليم انا حزرتك انك تنسي همس وتشيلها من دماغك. انت فاهم دي ست متجوزة ومتجوزة رعد صاحب عمري. وهي عندي امانة انت فاهم.
سليم: بحزن. يا عدي والله غصب عني انا فعلا حبيتها. مش عارف اشيلها من دماغي افهم
عدي: حبيتها ده ايه ما تفوق. انت يادوب معرفتهاش غير هما اسبوعين بس. وخرجت من المستشفي
سليم: واهي بقالها شهر سايبه المستشفي. ومع ذالك كل يوم بفكر فيها مش عارف انساها. اعمل ايه بس هو الحب بإيدينا ما انت مجرب
عدي: مسح وشه بغضب علشان يهدي. يا بني ادم افهم دي واحدة متجوزة. وبتحب جوزها وهو روحه فيها. واللي بينهم ده مجرد سوء تفاهم مشكلة بتحصل بين اي اتنين. وميسيرهم يرجعوا لبعض. انت ليه مش عايز تفهم كدة
سليم: افهم ايه هو في واحدة تحب واحد همجي ومتوحش. ضربها بالشكل الوحشي ده ده كان هموتها هي واللي في بطنها. وتقولي بتحبه دي تبقي غبية
وبرجاء. عدي ارجوك خليني اقابلها واتكلم معاها. هي ممكن تكون خايفة منك علشان انت صاحب رعد وانا فهمت منك انها ملهاش حد غيركم. علشان كدة مش عايزة تقولك انها عايزة تسيب رعد يمكن تقولي انا ارجوك يا عدي
عدي: بنفاذ صبر. هو انت البعيد حمار. بقولك بتحبه بتحبه يا اخي افهم. دي هتموت عليه وهو كمان هيتجنن ويرجعها. احنا بس مستنين حالتها تتحسن وهنرجعهم لبعض. وبعدين انت ترضي علي نفسك ان مراتك تقعد مع راجل غريب علشان يصارحها بحبه وكمان اللي يقعدها معاه صاحبك اللي هي امانة عنده. ده حتي انا ابقي حاجة كدة استغفر الله العظيم** بلاش اقول احسن
سليم: اتنهد بحزن وقعد. انا تعبان يا عدي صدقني مش عايزة تروح من بالي.
عدي: اتنهد وقعد جنبه. انا بجد مش عارف انت ازاي حبيتها بسرعة كدة وبالشكل ده. بس انا عازرك رعد نفسه حبها من مرة واحدة شفها فيها.
سليم: قام وقف عند الشباك وحط ايده في جيبه واتنهد. تعرف يا عدي انا اول لما اخدتها منك لما جبتها وهي مغمي عليها. اول لما شيلتها حسيت بقلبي بيدق بشكل غريب. حتي لما دخلت العمليات كنت غيران عليها ان اي حد من الممرضين يشوفها. خليت الممرضات ودكتورة نهي هما اللي يجهزوها ويشيلوا الهدوم اللي كانت لابساها. خرجت الممرضين كلهم برا. وانا بنفسي اللي كنت بشيل الدم اللي علي وشها كنت كل ما اخد قطن وأنضف الدم اللي مخبي ملامحها وملامحها تظهر ليا. قلبي يدق حسيت إن عايز أخدها في حضني وأخبيها من الناس كلها.تعرف اثناء العملية. همس قلبها وقف
عدي: انت بتقول ايه وليه مقولتليش.
سليم: فاكر لما خرجت وقولتلك ان لازم حد يمضي علي الاقرار. هو ساعتها. المشكلة وقتها نهي كانت خايفة علي الجنين التاني هو كمان يموت من نقص الاكسچين. انا كنت هتجنن كانت همي كله همس عايزها ترجع بسرعة كنت ماسك ايديها وضاغط عليها بقوة. وقتها قلبها رجع يدق. حاسيت ان قلبي ودقاته هي اللي رجعتها تاني. وقتها اخت نفسي. وفرحت. انا بجد حبيتها من اول ما عيني وقعت عليها يا عدي. وكنت فاكر انها مش ممكن تعيش مع رعد بعد اللي حصل. لكن يظهر اني كنت غلطان.
عدي: انا حقيقي مش مصدق. معقول اللي بتقوله ده. هو في حد بيحب حد بالسرعة والشكل ده. سليم انت صاحبي وغالي عليا. بس رعد كمان صاحب عمري ولو بس شم خبر باللي بتقوله ده ممكن يقتلك ولا يرمش حتي. ده بيعشق همس بيحبها بجنون
سليم: بإنفعال. ولما هو بيحبها وبيعشقها ضربها ليه كان عايز يقتلها ليه. انا حاسس انها مش اكتر من حاجة بيمتلكها زيها زي عربية ولا ڤيلا مش اكتر من كدة
عدي: بعصبية. سليم حافظ علي كلامك. رعد مش من النوع ده ولا كان متجوز همس علشان مزاجه. هو فعلا بيحبها. بس الموقف اللي إتحط فيه. لو أعقل راجل في الدنيا كان مكانه كان اتجنن
سليم: ليه هتكون عملت ايه. خانته مثلا. دي انسانة رقيقة وهادية. دي بتكسف من خيالها ده اناكنت كل ما اقولها حاجة وشها يحمر وتكسف هتكون عملت ايه قولي يا عدي عمل فيها كدة ليه
عدي: بغضب وصوت عالي. سليم ارجوك. متتدخلش في اللي ميخصكش. وهي كلمة انسي همس وابعد عنها. ولو يا سليم سمعت ولا عرفت انك حاولت تتصل بيها او تكلمها. هتكون نهاية صدقاتنها وانا حزرتك

في الوقت ده الجرس ضرب
عدي فتح لقي هنا
هنا: في ايه. مالك كان صوتك عالي ليه
عدي: بص لسليم. لا ابدا مفيش انتي جاية ليه
هنا: شافت سليم. اهلا دكتور سليم ازيك
سليم: بحزن. اهلا مدام هنا عاملة ايه
هنا: الحمد لله. خير حضرتك شكلك متضايق
عدي: اصلا متعصب. هنا كنتي جاية ليه
هنا: ابدا كنت جاية اقولك تيجي تشرب معانا الشاي انا وهمس. وكمان همس عاملة كيك يجنن.
سليم: سمع اسم همس قلبه دق ابتسم. هي مدام همس عاملة ايه وصحتها عاملة ايه
هنا: الحمد لله احسن كتير. ما تتفضل معانا
سليم: بص لعدي.
عدي: مسح شعره ووشه بإيده من الغيظ. وجز علي سنانه. هنا ارجعي لهمس لو سامحتي حالا
هنا: حاست ان عدي متعصب. بلعت ريقها بقلق. طيب مش جاين ولا تحبه اجبلكم الكيك هنا
سليم: قرب من عدي وشده بعيد عن هنا. عدي ارجوك اشوفها بس اطمن عليها ووالله اوعدك مش هاجي هنا تاني بس اشوفها
عدي: بيعض علي شفايفه من الغيظ. يا سليم ارجوك.
يا سليم بلاش تخليني اخسرك افهم اللي بتتطلبه ده مستحيل
في الوقت ده همس فتحت الباب علشان تشوف هنا وعدي. ولقت باب شقة عدي مفتوح وهنا واقفة .
همس: خير يا هنا في ايه
سليم: سمع صوت همس. راح بسرعة ناحية الباب وابتسم وبلهفة. ازيك يا همس عاملة ايه
همس: اتفاجأة من وجوده. اااهلا دكتور سليم ازي حضرتك
عدي: بعصبية. همس ادخلي جوا. وانتي يا هنا معاها
سليم: لا ثانية واحدة. همس انا كنت عايزك في موضوع
عدي: بغضب شديد. سليم
سليم: لا هكلمها يا عدي واللي يحصل يحصل. انت مش واصي عليها
عدي: مسك سليم. من هدومه كدة انت عايز تخسرني
همس وهنا: اهدوا يا جماعة بس في ايه.
همس: في ايه يا عدي
عدي: ده انسان مجنون
سليم: همس ممكن نتقعد نتكلم لوحدنا.
عدي: ايه لوحدكم دي. شفاف انا ولا ايه
سليم: بعصبية. ما تسكت بقي خنقتني.
عدي: ما هي مش هتقعد معاك لوحدها انسي
سليم: همس. اتكلمي
همس: يا جماعة انا مش فاهمة حاجة هو في ايه.
هنا: انا بقول الاول ندخل ونقفل الباب. علشان كدة شكلنا وحش مش فاهمة بصرحة ايه الوقفة دي. وانت يا عدي مالك مش طايق نفسك ليه
همس: قفلت باب شقة هنا. وقربت من عدي. ممكن نقعد علشان افهم في ايه
عدي: مسح وشه بخنقة وغيظ. ادخلوا
دخلوا كلهم وقعدوا.
سليم: همس ممكن نقعد بعيد شوية
همس: بصت لعدي وهنا. دكتور سليم اظن انا مفيش بيني وبين حضرتك اسرار. وعدي وهنا زي اخواتي ممكن تتكلم لو سامحت
عدي: بص لسليم بنصر. يارب نفهم
سليم: اتنهد. ماشي يا همس. بصراحة كدة هو انتي ناوية ترجعي لرعد بعد اللي عمله فيكي
همس: وحضرتك بتسأل ليه
عدي: بزهق. حيشري بعيد عنك
سليم: همس بصراحة كدة. انا بحبك وعايز ارتبط بيكي. ولو انتي عايزة تسبي رعد بس خايفة منه قوليلي وانا هساعدك ومش هسيبك. ولو خافة من عدي مخفيش. انا معاكي
عدي: قام واندفع ناحية سليم. همس وقفت ومنعته. اهدي يا عدي
عدي: قعد وهو متعصب
همس: بهدوء. اولا يا دكتور حضرتك انسان محترم وابن ناس واظن ميصحش انك تروح لواحدة متجوزة وتقولها الكلام ده. لا وكمان حامل. ثانيا. انا مش ممكن افكر في راجل غير رعد. ولو علي اللي عمله فده شئ خاص بينا لوحدنا مش من حق حد يدخل فيه. ثالثا انا بحترم مشاعرك دي بس للاسف انا منفعلكش. مش بس لاني متجوزة. لا لاني بحب جوزي جدا. وعمري ما ححب غيره. حتي لو عمل قد اللي عمله 10 مرات. لان انا كمان عمري ما هلاقي حد يحبني زيه. انا اسفة . ربنا ان شاء الله يرزقك بواحدة تكون تستاهل حبك لكن انا لا عن اذنك. وقامت
سليم: همس.
همس: لفت ليه. نعم
سليم: اتمني ان رعد يكون يستاهل حبك ده. ويستاهل ان جوهرة زيك بتحبه بالشكل ده. انتي ملاك
همس: اتكسفت. هو يستاهل لكن انا اللي مستهلوش رعد مفيش زيه ابدا. ومشيت راحت شقة هنا وهنا راحت وراها
عدي: ربع ايده. هاه فهمت ولا نقول كمان
سليم: جز علي سنانه. ياريتك ماجبتهالي. يا ريتني ما شوفتها. ده انا طول عمري مدوخ البنات والستات. اخرتها اتعب واتوجع كدة.
عدي: صعب عليه.قرب منه. سليم انا عارف ان الموضوع مش سهل. انك تحب حد وهو مشغول بغيرك بس ده قدر ونصيب. انساها ارجوك. واياك في يوم رعد يلمح في عنيك حبها. ده مجنون
سليم: عدي لو سألتك عنها متجوابنيش لو طلبت اشوفها امنعني. انا عايز انساها. انا تعبان يا عدي تعبان . عمر ما واحدة عملت فيا كدة. اشمعن هي ليه هي بالذات. ليه
عدي: اهدي يا سليم. انا متأكد انك لما تبعد وتهدي هتنسي
سليم: اتنهد بحزن. ياريت ياريت

في شقة هنا. همس دخلت اوضتها وقعدت تعيط. ومسكت صورة رعد
همس: بيلومني علي حبك وبيقولوا قاسي. ميعرفوش انك احن راجل في الدنيا. انا زعلانة منك لكن مقبلش حد يقول عنك حاجة وحشة ابدا ابدا. انت حبيبي اللي عمري ما ححب زيه ولا ححب غيره. وباست صورته. اوعدك هرجعلك في اقرب وقت بس لما اخف خالص. انا مش عايزة يكون فيا اثر للي عملته فيا. مش عايزك لما تشوفني تتألم وتلوم نفسك. عايزة اخف علشانك. بس اوعدك قريب قريب اوي
وقعدت سرحانة فيه. وهي بتسمع (عمره ما يغيب لحماقي)( من يومين تلاتة إتسألت عليه. ربي وحده عالم اللي قولته عليه. حبيبي لما تيجي سيرته. انا بقول يا ناس في سيرته. حبيبي نفسي يوم اقابله بس فين الاقيه. حبيبي عمره ما يغيب حبيبي وعده ليا اللي عايش بيه. امانة نفسي لتسلمولي عليه. جوا قلبي والله لو بعيد عن عيني. دوبت الف مرة بعد شوق وحنين. حياتي مش ناقصها غيره. ولا هكون في يوم لغيره. واديني حالي بعد منه غير ما كنت عليه. حبيبي عمره ما يغيب. حبيبي وعده ليا اللي عايش بيه. امانة نفسي لتسلمولي عليه. انا هموت عليه. ايوة ليه يا زمان. هقابلوا يوم ايوة في الامكان. حبيبي واعمل ايه. عمري واتعلقت بيه. والحكاية في كلمتين... خلاص هموت عليه... حبيبي عمره ما يغيب)
همس: بدموع. والله عمرك ما غبت عني لحظة انت الوحيد اللي في قلبي. لو قدامي الدنيا دي كلها انا مش عايزة غيرك انت. انت وبس

وبعد مرور اسبوع.
في شركة رعد.
رعد: متوتر وعصبي
عدي: وبعدين يا رعد اهدي مش كدة
رعد: بعصبية. اهدي ازاي. اهدي ازاي ومراتي بقالها شهرين معرفش عنها حاجة. من يوم اللي حصل وهمس اختفت. انا مش متخيل ان ممكن يكون جرالها حاجة.
عدي: بلوم. تفتكر ايه ممكن يحصلها اكتر من اللي انت عملته فيها
رعد: بغضب. يا اخي ارحمني حرام عليك. انت كل لما تشوفني تفكرني وتحرق دمي. غصب عني اللي عملته كان غصب عني افهم بقي. انت لو كنت مكاني كنت هتعمل كدة واكتر. انا كنت هعرف منين اللعبة دي كلها.
وقعد رعد ومسك راسه بإيده. بس هي قالتهالي قبل كدة. انها خايفة توفيق ومها. يفرقونا زي ما توفيق فرق بين امي وابويا زمان. كانت حاسة. بس اللي عمله توفيق معايا العن واشر من اللي عمله مع ابويا.
وقام وقف وبغضب وشر. بس والله وحياة غيبتها ووجع قلبي عليها ما هرحمك يا توفيق انت ومها. اقسم بالله لقتلك بس تطلع من جحرك. انا هعرف ازاي ادفعك تمن اللي عملته فيا وفي ابويا وامي. وبحزن وفي حبيبتي اللي كنت هموتها بإيدي هي وولادي. اللي يا عالم عايشين ولا ماتوا.
عدي: كان هيقول لرعد كل حاجة. بس اتراجع لان مش من الصح انه يقوله في الحالة اللي هو فيها دي. اكيد
رعد مش هيتقبل الموضوع بسهولة.
رعد: اتنهد. قولي يا عدي اعمل ايه ادور عليها فين
عدي: ان شاء الله هتظهر. متقلقش
رعد: تلاقيها خايفة مني خايفة اموتها. هي هتعرف منين ان انا عرفت الحقيقة. ومسح شعره بغضب. اعمل ايه افهمها ازاي اعرفها ازاي. انا هموت يا عدي. حتي من وقت ما عرفت الحقيقة وانا بحاول اتصل بيها الخط مقفول. لاني لاحظت ان تليفونها اختفي يوم الحادثة.
وبحيرة. بس في حاجة غريبة بتحصل من فترة مش عارف ليها علاقة بهمس ولا لا
عدي: بإستفهام. حاجة ايه
رعد: بقالي قترة بلاقي رقم غريب. بيتصل بيا. وارد بس محدش بيرد عليا. بس بسمع صوت نفس وقتها قلبي بيدق بحس انها همس بس بخاف متكونش هيا واغلط واتكلم. بس اكن اللي بيتصل بيبقي عايز يسمع صوتي وبيقفل
عدي: جز علي سنانه. اه يا ولاد ال. ماشي بتلعبوا من ورايا صبرك عليا يا هنا انتي وهمس. احمم طيب وعرفت رقم مين
رعد: اتنهد وقعد. طبعا بس مروان قالي الخط مش مسجل من الخطوط اللي بتتباع كدة دي
عدي: اخد نفسه. تمام استني انت شوية وان شاء الله. قريب كل حاجة تنتهي.

في شقة هنا
عدي: بغيظ. والله انتوا بتستهبلوا. احنا متفقين محدش يتصرف من نفسه ليه عملتوا كدة
هنا: اهدي بس يا عدي محصلش حاجةلده كله
عدي: مسك هنا من ودنها. تعالي هنا يا سوسة. اكيد انتي اللي جيبتلها الخط صح
هنا: بتتوجع. اي اي. طيب سيب وانا هقولك
عدي: سبه. قولي يا شر
هنا: بتدلك ودنها. اصل همس كانت هتتجنن وتسمع صوته وماكنش ينفع نشغل خطها ولا اكلمه انا علشان كدة جبنا الخط ده. هي بس كانت بتتصل تسمع صوته وتقفل
همس: عيطت. انا اسفة لو عملت كدة من غيرك ما نقولك. بس انا كنت محرجة منك
عدي: ابتسم. ومحرجة ليه ده جوزك وحقك تسمعي صوته. انا مش معترض انا بس كنت عايز ابقي في الصورة مش اكتر.
هنا: بتردد وخجل. عدي هو انا ممكن اطلب منك طلب
عدي: اؤمري
همس: بلعت ريقها بكسوف. مممكن تديني ازازة برفان من بتاعتك
عدي: ابتسم. حاضر يا همس ثواني. ودخل شقته يجيب لهمس البرفان
هنا: كانت متغاظة ومش فاهمة.
عدي: رجع. اتفضلي يا همس
همس: اخدتها ودخلت اوضتها بسرعة وهي محرجة
هنا: حطت ايديها في وسطها. ممكن اعرف ده معناه ايه
عدي: ابتسم. معناه الحب الشوق. حاجة كدة بعيد عنك متعرفيهاش
هنا: بعصبية. انت قصدك ايه
عدي: شدها لحضنه. انتي بتغيري يا قطة
هنا: مسكته من رقبته. ده انا هخنقك انطق
عدي: هههههه. خلاص يا مجنونة هفهمك. بصي انا ورعد بنستخدم نفس نوع البرفان ده وهو اصلا مش موجود في مصر. وهمس اكيد رعد وحشها وعايزة تحس بوجوده. وريحة برفانه اكيد هتحسسها انه قريب منها. علشان كدة طلبتها. ماهو مش معقول هتقعد تشم فيا يعني
هنا: اتكسفت. اه هي الحكاية كدة
عدي: بعتاب. اه هي كدة.
هنا: انا اسفة
عدي: مش مقبول الاسف الحاف ده
هنا: اومال عايزة بإيه
عدي: بمكر. هاتي بوسة
هنا: ابتسمت. وباسته وبعدت
عدي: شدها تاني. تعالي هنا. مش عيب واحدة تبوس خاطبها كدة.
هنا: هههههههه. اومال ابوسه ازاي
عدي: بلؤم. كدة وباسها هو. هنا هنتجوز امتي بقي حرام عليكي
هنا: اممممم. بعد لما همس ورعد يتصالحه
عدي: يا مرارك الطافح يا عدي. وانا مالي انا برعد
هنا: حب لاخيك ما تحب لنفسك
عدي: لا والله. طيب وسعي يا ست الشيخة خليني اروح انام. تصبحي علي خير
هنا: ههههههه. وانت ومن اهله يا اخي
عدي: كان هيديها بوكس. جز علي سنانه. اخي اوريكي اخي ده هيعمل فيكي ايه
هنا: هههههه. خلاص خلاص تصبح علي خير يا حبيبي
عدي: ابتسم. ماتيجي في شقتنا اقولك كلمتين
هنا: تؤتؤ. تصبح علي خير
عدي: ماشي اتقل يا جميل براحتك بس اوعدك. لما تيجي تحت ايدي هفرمك. تصبحي علي خير.

في اوضة همس. بعد ما اخدت البرفان من عدي رشته في الاوضة كلها وعلي السرير والمخدة. وابتسمت وحضنت المخدة وغمضت. وهي حاسة بأولفة وراحة لمجرد انها شامة ريحته قريبة منها

في شقة رعد نايم. واول ما فتح عنيه لقي همس قاعدة قصاده وبتبستم. رعد فتح عنيه وقفلها كتير مش مصدق وقام بلهفة وحضنها
رعد: بفرحة. همس حبيبتي وحشتيني يا روحي وحشتييني اوي
همس: حضنته وابتسمت. وانت كمان وحشتني اوي يا حبيبي
رعد: ضمها بقوة من شوقه ليها. كدة هونت عليكي تسبيني لوحدي انا كنت هتجنن يا همس
همس: غصب عني. اللي انت عملته مكنش سهل
رعد: اسف والله اسف. سامحيني
همس: خرجت من حضنه. وبعدت. لا مش هسامحك. انا ماشية ومش جاية تاني انت خسرتني يا رعد ظلمتني انا هبعد انا بكرهك بكرهك.
رعد: نايم وعرقان وبيعافر. وبصرخ لا يا همس متمشيش متسبنيش تاني. همس همس.
وقام مفزوع وبينهج. لقي نفسه كان بيحلم. مسح وشه وشعره بحزن
رعد: كنت بتحلم يا رعد كان حلم.
وقام وخرج البلكونة ووقف في الهوا وقعد يفكر في همس.
رعد: يا تري ممكن ترجعي يا همس ممكن تحني لحبيبك ولحبك وترجعي ليا تاني ولا انا بحلم. اااااه يا همس وحششتييني اوووي. واتنهد. وقعد يسمع. (يدق الباب لعمرو دياب)(يدق الباب اقول هي. اقول رجعت خلاص ليا وتخلص غربيتي وافرح واخاف من فرحتي افتح. تكون لاعبة الظنون بيا وتطلع تاني مش هي. وماشي بقول وايه يمنع تحن لحبها وترجع. لاقتها جاية بتقرب. وقفت بشوقي مستغرب. تكون لاعبة الظنون بيا وتطلع تاني مش هي. ده قلبي داب في دقاته واه من الشوق واوقاته. ده خدني الوهم 100 مرة لكن نفسي ولو مرة متلعبش الظنون بيا وتطلع بعدها هي. يدق الباب اقول هي. اقول رجعت خلاص ليا).
رعد: تليفونه رن. نفس الرقم. رد بصوت هادي وخافت
الو. سمع صوت نفس
رعد: بحنين. همس لو انتي يا حبيبتي. ردي عليا. علشان خاطري ردي
همس: بتعيط. بحرقة
رعد: ابتسم وفرح. همس ده صوت عياطك. ابوس ايدك ردي عليا انا اسف يا همس حبيبتي ارجعي. وحيات حبنا ارجعي
همس: مش بترد وبتعيط.
رعد: غمض عنيه بندم. انا اسف يا قلبي ظلمتك والله انا خلاص عرفت الحقيقة ارجعي يا همس. طيب قوليلي انتي فين وانا اجيلك. همس انت وحشاني اوي. ارجوكي طمنيني عليكي يا حبيبتي. ردي يا همس
همس: بصوت خافت هو مسمعهوش. وحششتني اوي. وقفلت الفون والخط
رعد: همس. همس . ورجع اتصل بيها. بس الخط مقفول
رعد: حدف التليفون بغضب. ليه بس كفاية بقي ارجعي ليه بتعملي فيا كدة ليه.
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الحادي والثلاثون من رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من الروايات الأخري
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها

جديد قسم : روايات رومانسية جريئة

إرسال تعليق