U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان - الفصل الأول

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية حب جديدة للكاتبة الشابة المتألقة ندي رمضان علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع الفصل الأول من رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان. 

رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان (الفصل الأول)

اقرأ أيضا:  رواية معشوق الروح بقلم آيه محمد
رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان
رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان

رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان | الفصل الأول

ندي:الكلية حلو شكل الأيام هنا هتبقي جميله
منه:قولي انشاء الله
امال:يالا بقا خلينا نحضر المحاضره
ودخلوا بس لبسهم كان مختلف شويه عن لَبْس بنات الجامعة
وقعدوا والدكتور عرفهم
وبعد المحاضره
هشام:شايفين البنات الي هناك دي
احمد:شكلهم مش مصريين
عمرو:بس بصراحه حلوين
هشام:تعالي نروح نتعرف عليهم
هشام:ممكن نتعرف
ندي:مش ممكن
ومشيت
هشام :مالها دي
منه:طيب يلا يا امال نلحقها ولا ايه
امال:اه يالا
عمرو:استنوا بس احنا متعرفناش
امال:انا امال ودي منه والي مشيت ندي احنا لسه جايين من امريكا ومنعرفش كتير في البلد ممكن تسمحولنا نمشي علشان منضعش من بعض
هشام:طيب احنا عندنا حفله انهارده ممكن تشرفونا وتيجوا
منه:هنفكر
محمد:ممكن رقمك علشان اقولك مكان الحفله
منه:""""""""""""""""""""""""""""
وكلهم راحوا فيلا بتاعت والد ندي
ندي:غبتوا ليه
منه:فيه حفله ولازم نروح ونتعرف علي اصحبنا
ندي:لا روحوا إنتوا انا مش هروح
امال:براحتك
ومنه وامال جهزوا وراحوا وندي لا
ندي:هو انا هفضل قاعده لوحدي لازم انزل شويه تحت اتمشي بدل ماتقعد

وندي نزلت تحت تتماشي

شخص: فيه ايه بس يا جميل ماشي لوحدك ليه
ندي مردتش والشاب فضل ماشي ورآها
الشاب: طيب استني بس
وفضل ماشي ويكلمها ولسه جاي يمسك أيديها هشام مسك أيده
وضربه
ندي:انت تاني انت ايه الي جابك هنا
هشام:انا كنت خارج من الشركه ولقيتك
ندي:انت عندك شركه
هشام:اه انا واتنين صحابي بجانب دراستنا
ندي:شكرا لأنك ضربت الزباله دا
هشام:يعني محسساني الموضوع مكنش عاجبك
ندي:احترم نفسك بقا
هشام:احترمي انتي نفسك في واحده تنزل باللبس دا
ندي:انت مالك لبسي واناحره
هشام:تصدقي انا غلطان اني ادخلت انا مش فاضي اصلا
ومشي بعد مااذن انها دخلت الفيلا

في الحفله
محمد ومنه
محمد:بجد فرحان اوي انك جيتي
منه:انا اكتر جوا الحفلات بتعتكوا هنا لطيف
محمد:هو لطيف اه بس ساعات بيبقي بيخنق
منه:انا مش شايفه كدا خالص
محمد:ممكن نبقا اصحاب
منه:اكيد
محمد:يعني اقدر اقولك علي اي حاجه وتسمعي كلامي
منه:اتفضل
محمد:متلبسيش الفستان دا تاني علشان الكل بيبص عليكي
منه:ليه يعني عادي الفستان ماله
محمد:والله حضرتك شيفاه عادي الفستان قصير ومفتوح دا مسموش فستان اصلا
منه:وانت برضوا ايه علاقتك
محمد:عندك حق انا ايه علاقتي وبقولك الكلام دا ليه اصلا عن اذنك
منه:زعل من ايه دا
عند امال وعمرو
عمرو:عجبتك الحفله
امال:اه جميله اوي
عمرو:انتي الي عيونك جميله فشيفه كل الناس جميله
امال:ميرسي
عمرو:انتي حلوه اوي
امال:ميرسي
عمرو:احنا هنقضيها ميرسي
امال:يعني أقول ايه
عمرو:تيجي نرقص
امال:أسفه بس تعبانه
عمرو:رقاصه واحده
امال:ماشي
وبعد شويه وصل هشام عندهم
محمد:اتاخرت ليه
هشام:كان فيه حاجه كدا وخلصت
وبعدين حد مسك المايك
احمد:اهلا انا احمد أظن ان الكل عارفني انا بحب واحده هنا وهي لا واتخطبنا وهي وافقت علشان باباها بس انا مش جاي اطلب منها مقابل لحبي انا جاي اطلب منها فرصه لقلبها انه يحبني والله بحبك يا اسراء تقبلي تديني الفرصه دي
اسراء عيطت من كتر الفرحه بس هي حتي لو مبتحبش بس بدأت تعجب بيه
اسراء:انا موافقه بس انت الي موافق تكمل معايا
احمد:بحبك يا سوا
اسراء وشها بقا احمر من الخجل
احمد حضنها ولبسها خاتم
وكله فضل سيقف
منه:واو بجد عندكوا هنا في مصر فيه مشاعر صادقه
محمد:اكيد انتي حبيتي قبل كدا
منه:انا لازم امشي بقا احنا اتاخرنا
امال:اه احنا هنمشي
عمرو:طيب انا هاجي اوصلكوا
محمد:بص انت وصل امال وانا هوصل منه
هشام:وانا هاجي ورأكوا بالعربيه
الكل:اوك
وأول ما وصلوا منه كلمت ندي علشان تنزل
والكل دخل الفيلا
امال:بصوا مش هينفع تمشوا لازم تقعدوا معانا شويه
والشباب طلعوا
وندي هي الي فتحت
ندي كانت لبسه لَبْس بيتي مينفعش تطلع بيه برا اتصدمت اول ماشفتهم بس حاولت تبقي طبيعيه
امال وعمرو كانوا في الجنينه ومنه ومحمد كانوا عند البسين
وندي وهشام في المطبخ
عند ندي وهشام
هشام:ايه يا حلوه الي انتي لابساه دا مفكره نفسك علي البحر
ندي:انت مالك وبعدين انا قاعده في بيتي البس الي انا عاوزاه
هشام:والله طيب لما انتي عارفه انه لَبْس بيتلبس في البيت وبس لابساه قدامنا ليه
ندي:مالكش فيه
هشام:الكلمة دي تقوليها لسوسن
ندي:سوسن مين
هشام:بصي انتي دخلتي دماغي يبقا بيقيتي بتعتي مفهوم
ندي:انت غبي ولا مجنون امشي من هنا يا بني العب بعيد أوعي تفتكر اني علشان جايه من أمريكا اني هبله ولا حاجه لا انا مصريه بابا وماما مصريين
هشام:بس ايه البوتاجازالي ضرب في وشي دا
ندي:انت واحد رخم
هشام مسك ايديها جامد:انا ساكت من الصبح ومتكلمتش بس هتقلي ادبك معايا هندمك واه متلبسيش اللبس دا تاني قدام حد سلام يا عسل
ندي:انسان متخلف وراجعي
هشام:حسابك معايا بعدين بس لما تبقي في بيتي
ندي:انا مآشيه علشان متهورش
عند امال وعمرو
امال:بكرا مفيش كليه واليوم هيبقي ممل
عمرو:لو عاوزه تخرجي انا هخرجك
امال:بجد هتوديني فين
عمروممكن اخدك معي الشركه وأعرفك علي الناس الي هناك
امال:اوك
عمرو:بس هقدمك علي انك خطيبتي
امال:ايه
عمرو:علشان مش عاوز حد يتكلم بس
أمال :اوك
عمرو:هو لو اتقدمتلك تتوافقوا عليا
امال:انا معرفكش اصلا غير من انبارح
عمرو:طيب هنادي للشباب ونمشي وهعدي عليكي بدري
امال:اوك
عمرو:ممكن رقمك
امال:"""""""""""""
عند منه ومحمد

محمد:ايه رائيك في مفاجاة احمد لاسراء
منه:بصراحه نفسي في واحده زيها
محمد:طيب ايه رائيك اخدك بكرا الشركه
منه:ماشي
وتاني يوم هتحصل مفاجات كتير
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الأول من رواية حب وجنون تابعنا في الفصل القادم


تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من الروايات الأخري
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة