-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان - الفصل الرابع

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية حب جديدة للكاتبة الشابة المتألقة ندي رمضان علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع الفصل الرابع من رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان. 

رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان (الفصل الرابع)

اقرأ أيضا:  رواية معشوق الروح بقلم آيه محمد
رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان
رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان

رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان | الفصل الرابع

وقفنا لما البوليس راح الفيلا علشان يشوف ايه الأوراق المهمه الموجودة في الخزنة
الظابط :ها يا بني لقيت حاجه
الأمين:لا ملقناش غير شوية وراق شراكه بين الانسه ندي والاستاذ هشام
الظابط:طيب خدوا البصمات
الأمين:تحت امرك يا فندم
والظابط راح المستشفي
محمد:هاه لقيتها ايه
الظابط:ورق شراكه بين الانسه ندي ولأستاذ هشام
هشام:ايه ازاي يعني الورق دا في الفيلا
الظابط:اه بس الغريبه ان الحرامي ايه علاقته بورق شراكه
عمرو:دا اكيد مازن الي عاوز الورق
هشام:اه هو جيه وقالي انه عاوز يشتري نصيبنا من الشركه ورفضت قالي خلاص هشتري نصيب شريكك بس لازم دلوقت ندي متعرفش ان هي شريكه معانا في الشركه
الظابط:انا مش فاهم اي حاجه
محمد:طيب يا حضرت الظابط قفل المحضر ضد مجهول
الظابط :ازاي وانتوا بتقولوا ان مازن هو الي وراها
هشام:لو اتهمناه هياذي البنات
الظابط:الي إنتوا عاوزينه
ومشي
هشام:طيب انا هدخل اشوف ندي محمد منه أخبارها ايه
محمد:انتقلت دلوقت اوضه عاديه
عمرو:طيب الحمدلله
عند ندي وهشام
هشام:ايه يا عروسه فكرتي
ندي:انسان مغرور ومستفز
هشام:سمعتك
ندي:قولتلك مليون مره مبخفش
هشام:بحبك وانت اسد
ندي:امشي من هنا
هشام:مش ماشي من هنا غير بموافقتك انا مكنتش حاطك في دماغي بس بعد طريقتك معايا مش هسيبك هوريكي العذاب
ندي:انت جاي هنا دلوقت ليه
هشام:جاي اخد موافقتك وإلا هعمل حاجات هتزعلي
ندي:حاجات ايه
هشام :يعني اعملي حسابك انك هتطلعي بكرا من المستشفي تاني يوم هتلاقيني عندك ومعايا المأذون
ندي:اطلع برا
هشام:طالع لأَنِّي زهقت منك وطلع
ندي:طيب انا هعرفك مين انا مش انا الي حد يمشي كلامه عليه

عند عمرو وامال

عمرو:امال انتي هتطلعي بكرا وانا لازم انا ومحمد نتكلم معاكي انتي ومنه
امال:بخصوص ايه
عمرو:حاجه خاصه ب ندي وهشام
امال:ماشي انت متاكد اننا هنخرج بكرا
عمرو:الدكتور قال كدا
امال:طيب اتفضل علشان هنام
عمرو:يعني انا بطرد
امال:اه
عمرو:هعديهالك علشان تعبانه
امال بضحك:طيب اتفضل
عمرو باس رأسها وطلع

عند منه ومحمد

محمد:حمدلله علي سلامتك
منه بصوت ضعيف:الله يسلمك
محمد:قلقتيني عليكي اوي
منه:بجد
محمد:اه طبعا بس كنت عاوزك متفوقين
منه:ايه
محمد:لا مش قصدي بس كنتي ملاك وانتي نايمه
منه:طيب
محمد:هتخرجي بكرا بس هتحتاجي متابعه
منه:طيب
محمد:هواحنا هنقضيها شويه ميرسي وشويه طيب
منه:يعني عاوزني اقولك ايه
محمد:بحبك وحشتني
منه:انا هقولك الاجمل
محمد :ايه
منه:اطلع برا
موبايله رِن
محمد:
ايوا يا حبيبتي
وحشتني يا روحي مش هتيجي بقا
ولما لقي منه بتبصله بغضب قفل
منه:من دي
محمد:حب عمري
منه:انت بتحب
محمد:اه
منه:ماشي
محمد انفجر من الضحك
منه:بتضحك علي ايه
محمد:علي غيرتك
منه:وأغير عليك ليه يعني
محمد:يمكن بتحبيني بس أريحك دي اختي وعايشه في إيطاليا بتدرس
منه:مسالتكش هي مين
محمد :مش محتاجه تتكلمي عنيكي بتتكلم هسيبك بقي ترتاحي

تاني يوم عند البنات في المستشفي
ندي:اوف اخيراً هنخرج
منه:انا كنت تعبت من القاعدة هنا
امال:وانا كمان بس هننزل الكلية امتي
ندي:انا عاوزه أقول حاجه
امال:ايه
ندي:عاوزه ارجع امريكا
منه:ليه
ندي:مش حابه أعيش هنا
منه:طيب نخلص السنه دي بس
ندي:لا الترم دا وبس
امال:طيب ماشي هنروح معاكي
وفجاءه دخل هشام ومحمد وعمرو
عمرو:هتروحوا فين
امال:هنرجع امريكا
هشام:الكلام دا بجد
ندي:اه هنقعد نعمل ايه
هشام:مش عاوز هزار وكلام عيال
ندي:انت بتعاملني بأسلوب مينفعش خالص
هشام :اتعامل زي ماانا عاوز وبعدين انتي ناسيه اننا هنتجوز
ندي:وانا قولتلك مش موافقه
هشام:مش لازم موافقتك هنتجوز من غصبن عنك
ندي:أغبط دماغك في اقرب حيطه

محمد:منه الكلام دا بجد
منه:ايوا
محمد:يعني مش عاوزه تشوفني تاني
منه:محمد حتي لو فضلت مش هينفع اتجوزت وانت عارف
محمد:هو كلام وبس لازم نروح لدكتور ونعرف انتي عندك ايه
منه:هيقولك نفس الكلام بتاع الدكتور التاني ان انا مريضه قلب ولو اتجوزت هموت
محمد:طيب نجرب
منه:ماشي

عمرو:هتسبيني
امال:اسيبك ازاي لو عاوز نتكلم انت معاك رقمي
عمرو:طيب مش هشوفك
امال:طيب بما ان فاضل شويه علي الامتحانات ونسافر ياريت تفسحني وتعرفني علي البلد
عمرو:اوك

والبنات الدكتور سمحلهم يروحوا وروحوا الفيلا

ندي:امال افتحي الباب الجرس رِن
امال:حاضر
امال فتحت لقت واحد قدامها
مازن:انا مازن مدكور صاحب مجموعة مازن جروب
امال:اه طبعا المجموعة معروفه اتفضل
ندي:مين ياامال
مازن:واو ايه الجمال دا هو القمر نزل علي الارض
ندي:أفندم
مازن:مقصدش بس جمالك لغبطتني
ندي:اتفضل حضرتك مين
مازن:انا مازن صاحب مجموعه مازن جروب
ندي:اتشرفت بحضرتك
مازن:انتي اكيد الانسه ندي صدقوا لما قالوا ملكة جمال
ندي:ميرسي دا من ذوقك
مازن:انا عاوز حضرتك في موضوع بس الي اعرفه انكوا تلاته ولازم تسمعوا الموضوع
ندي:اه بس منه تعبانه شويه ونايمه
مازن:اوك اما هدخل في الموضوع
امال:ياريت
مازن:والد حضرتك قبل ما يتوفي بفترة جيه مصر وشارك واحد هنا في شركة وهو رفض يبيع نصيبه وانا جاي اشتري نصيب حضرتك
ندي:مش فاهمه مين الشخص دا
مازن:هوريكي صورته يمكن تعرفيه
وفتح الموبايل ووراها صوره
امال:مش معقوله دا هشام
مازن:إنتوا تعرفوه
ندي:اه بس هو ميعرفش حاجه عن الكلام دا ولا حتي يعرف بابا ومعندوش. شركة مشتركه
مازن:لا عنده الشركة الي حضرتك روحتيها ليكي نصها
ندي:طيب انا محتاجه أتكلم مع هشام وارد عليك
مازن:هشام مين دا الي هتاخدي رائيه
ندي:هو الي بيديه الشركة واكيد عارف اكتر من اي حد
مازن:طيب ممكن رائيك انتي
ندي:ولو انا رافضه
مازن:يبقي نمضي مع بعض عقد انكوا تسوقوا منتجاتنا من غير بيع بمقابل مادي
ندي:اوك هفكر وارد عليك
مازن:طيب استأذن انا وبكرا هتلاقيني عندك في الشركة ومستني الرد
امال:خلاص يا عّم قالتلك هتفكر
مازن:طيب فرصه سعيدة اننا اتعرفنا
ومشي

امال:ندي
ندي:
امال:ندي
ندي:
امال:انتي يا زفته ردي
ندي:عاوزه ايه
امال:هتوافقي
ندي:مش عارفه روحي كلمي عمرو وخليهم يجولنا دلوقت
امال:ماشي بس روحي صحي منه علشان مينفعش تنام اكتر من كدا
ندي:ماشي

عند ندي ومنه
ندي دخلت لقت منه نايمه وبصت لقت الجرح الي في دماغها
ندي: اه لو اعرف مين الحيوان الي عمل فينا كدا
ندي:منه اصحي يالا
منه؛ايه يا بنتي خضتيني
ندي:اصحي عندك معاد دواء وكمان هشام ومحمد وعمرو جايين
منه:طيب ليه
ندي حكاها علي الي مازن قاله
منه:يبقي علشان كدا محمد كأن بيقولي انا عاوزك في موضوع خاص بندي وهشام
ندي:يعني اعمل ايه
منه:استني لما يوصلوا وأساليبهم وأعرفه الحقيقه
ندي :ماشي يلا اجهزي علشان زمانهم علي وصول
منه:اوك
وبعد ما الشباب وصلوا
هشام:عامله ايه دلوقت يا ندي
ندي:كويسه واوي كمان
هشام:طيب كنت عاوزك في موضوع
ندي:الشركة صح
هشام:انتي عارفه
ندي:اه
هشام:مين الي قالك
ندي:ايه زعلان ولا ايه ولا علشان هضطر اخد المكسب بالنص
هشام:انتي ازاي تفكري كدا
ندي:سوري هبقا استأذن منك الاول من قبل أفكر
هشام:مش عاوز تريقه بن الي قالك
ندي:شاب جينتل اوي وشكله ظريف اسمه مازن
هشام:متأكده من الاسم
ندي:اه
هشام:متكلميش الشخص دا تاني
ندي:انت كمان بتزعق مش كفايه انك خبيت عليا
هشام:اسكتي خالص والوعي تفكري تتكلمي معاه
ندي:لا هاتكلم براحتي وهاجي بكرا الشركة وهو هيستناني هناك
هشام:انت لو عرفتي هو عمل ايه هتندمي
ندي:شكرا ودخلت
محمد ومنه
محمد:عامله ايه دلوقت
منه:تمام
محمد:يعني امشي وانا مطمن
منه:اه
محمد:اه ايه امشي
منه:لا متمشيش قصدي انت لخبطتني
محمد:يعني مش عاوزاني امشي
منه:اه لا يوا متتكلمش معايا كدا تاني
محمد:كد الي هو ازاي
منه :متبصش في عيوني وانت بتتكلم
محمد:ماشي
عن. امال وعمرو
امال:مين مازن دا
عمرو:مازن مين
امال :الي عاوز ياخد نص الشركة
عمرو:واحد طماع
امال:طيب هو خاطب
عمرو:نعم
امال:ايه
عمرو:انتي قاعدة مع بنت خالتك
امال:وفيها ايه
عمرو:انا راجل وعيب لما تسالي راجل علي راجل تاني دا معناه اني مليش لازمه
امال:خلاص متزعلش هتفسحني بكرا
عمرو:اه
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الرابع من رواية حب وجنون تابعنا في الفصل القادم


تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من الروايات الأخري
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة