هذا الموقع محمي بموجب اتفاقية حماية حقوق المحتوي العالمية

رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد - الفصل الثانى عشر

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص والروايات حيث نغوص اليوم داخل قصص العشق والغرام وقصة رومانسية جديدة  للكاتبة المميزة لولو الصياد, وموعدنا اليوم علي موقع قصص 26 مع الفصل الثانى عشر من رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد. 

رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد - الفصل الثانى عشر

رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد
رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد

رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد - الفصل الثانى عشر

مرام ...صلاح جوز شاهى
الجمت الصدمه لسان امير ظل صامت بعض الوقت توقع اى شخص حتى انه توقع كرم ولكن لم يخطر بباله صلاح
امير بشك ...انتى متاكده
مرام بتمثيل الخوف. ..طبعا ده خلانى اتوتر و اخاف
امير ...عمل ايه
مرام ...خلاص يا امير
امير بتصميم ...قولى يا مرام يا اما كنتى تسكتى من الاول مش تولعينى نار وتقولى خلاص هو ايه ده انتى خطيبتى وجاى بيتنا يعاكسك ده اسمه استهبال ولا البيه شايفنى اريل
مرام....كان عمال يبصلى جامد اوى وبعدين لما قربت ابارك لهم وسلمت عليه لقيته بيضغط على ايدى وبيغمز ليا
امير بغضب.حبيب الروح بقلم لولو الصياد.. ابن الكلب والله ما هسيبه
مرام ...لا والنبى يا امير اوعى انا ليا طلب بس
امير ...ازاى اسكت
مرام ...يا امير بنت خالتك لسه متجوزه ومينفعش تعمل مشكله هيقولوا متغاظين انه غنى
امير بعصبيه....غنى ايه وزفت ايه
مرام....اسمعنى بس انت تتجاهلهم خالص ولا تروح ولا ليك دعوه بيهم حتى الفرح ولا تعبرهم
امير ...اكيد هو بعد اللى حصل لو شفته هولع فيه
مرام ....بس اوعدنى مش هتتكلم ولا هتعمل حاجه وحياتى عندك
فكر امير بحديثها ووجد ان بالفعل اثاره اى مشكله ستكون وكانه يغار منه وايضا لا يريد كسر فرحه خالته وشاهى وامه
امير .....اوعدك
مرام بخبث ....ربنا يخليك ليا
............
على الجانب الاخر استيقظ كرم من النوم وارتدى ملابسه سريعا
وتوجه الى منزل عمته
وجدها وحدها وامير نزل الى عمله
العمه. ....يا ترى ايه اللى جابك بدرى
كرم ...فقسانى دايما هههههههههههه
العمه ....طبعا مش ابنى التانى
كرم ...ربنا يخليكى ليا
العمه ....ويخليك ليا يا ابنى قول عاوز ايه
كرم ...اتجوز
العمه بفرحه ...يا فرحت قلبى بجد ومين العروسه اعرفها
كرم ...ايوه
العمه ...مين
كرم ...مريم صاحبه شاهى
العمه بجديه ...ونعم الاختيار بنت ذوق وادب واخلاق فعلا يا زين ما اخترت
كرم ....طيب انا بئه عاوزك تكلمى اخوها وتحددى اقرب ميعاد ونروح نطلبها
العمه ...بس كده من عنيا
وبالفعل ذهبت الى منزل اختها ولم ترجع الى ومعها رقم اخو مريم
وقامت بالاتصال به وحددت معه موعد الغد للذهاب لطلب مريم
العمه ...لولوالصياد.جهز نفسك يا عريس هنخطبلك بكره
كرم ....ربنا ما يحرمنى منك
..........
على الجانب الاخر استيقظت شاهى من نومها
وجدت نفسها تضع راسها على صدر صلاح وقدمها فوق قدميه ويديها حول خصره وتنام بكل حريه وكان هذا مكان نومها الدائم لم تشعر بلحظه قلق واحده نامت بعمق دون اى احلام تعيق نومها نامت كثيرا وبهدوء لاول مره منذ وقت طويل
حين وجدت وضعها انتفضت كالتى لسعتها حيه وابتعدت عنه وهربت سريعا الى الحمام
حين سمع صلاح صوت باب الحمام يغلق
فتح عيونه كان مستيقظ منذ.حبيب الروح لولوالصياد. بعض الوقت ولم ينهض لانه وجدها تنام بكل راحه خشى ان يوقظها من نومها ولا ينكر ان كان سعيد من داخله
سمع صلاح باب غرفه النوم
صلاح ...ادخل
دخلت الخادمه
الخادمه ...صلاح بيه الست ام ملك هانم هنا ومعاها واحد تحت
صلاح ...طيب نازل حالا
خرجت الخادمه وخرجت شاهى من الحمام فى نفس الوقت
اقترب منها صلاح ووقف امامها وتحدث بكل جديه
صلاح ....جه وقت الجد
........
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الثانى عشر من رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد
تابع من هنا: جميع فصول رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها

جديد قسم : روايات رومانسية مصرية

إرسال تعليق