U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد - الفصل السادس و الثلاثون

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص والروايات حيث نغوص اليوم داخل قصص العشق والغرام وقصة رومانسية جديدة  للكاتبة المميزة لولو الصياد, وموعدنا اليوم علي موقع قصص 26 مع الفصل السادس و الثلاثون من رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد. 

رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد - الفصل السادس و الثلاثون

رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد
رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد

رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد - الفصل السادس و الثلاثون

خرج صلاح من غرفه الصالون وهو علي وجهه ابتسامه يعلم علم اليقين إنها تكذب فهو ليس بتلك السذاجه حتي بصدقها فهو يعلمها ودرسها طول فتره زواجهم بكل دقه والغريب انه اليوم بالبنك اخبروه انا حسابها زاد 200 الف جنيه فكيف حدث ما تقوله
توجه صلاح الي الخدم في المطبخ وطلبهم للاجتماع بهم بمكتبه جميعهم
وبالفعل ماهي سوي نصف ساعه وكان الجميع امامه واغلق الباب
صلاح بحديه وهو ينظر لهم لا حظ توترهم
صلاح ....مفيش داعي للتوتر
احد الخدم.... خير يا بيه هو حد مننا عمل حاجه.
صلاح. ....لا بس عاوز من كل اللي ببشاغل في البيت جميع الخدم عينهم متنزلش عن ام ملك مهما حصل واي حاجه تحصل مهما كانت صغيره تبلغوني بيها فاهمين
الجميع.... فاهمين يا بيه
صلاح... حاجه كمان.... عاوز لو حاولت تضايق المدام باي طريقه او عملت حاجه اتبلغ بيها لو مش في البيت تتصلوا عليا لو هنا اتبلغ بيها فورا فاهمين
آلجميع ...حاضر
صلاح.... اتفضلوا
خرج الجميع ورجع صلاح براسه الي الخلف يفكر
صلاح.... انا مش عارف هي بتعمل كده ليه بس خليني ورا الكداب لحد باب الدار ويا خبر بفلوس بكره يبقي ببلاش وانتي اللي جيتي برجليكي يبقي تتحملي اللي هيحصلك لو فكرتي بس تعملي حاجه.......
...........
علي الجانب الاخر....
كانت ياسمين تجلس بالمنزل تذاكر حين طرق الباب
والده امير.... افتحي يا ياسمينه
ياسمين...حاضر يا ماما
توجهت ياسمين الي باب وجدت أمامها سنيه شعرت بالفزع
.ياسمين... طنط سنيه في ايه
سنيه وهي تبكي بكاء كاذب وتمثل بطريقه خرافيه.
سنيه. ...الحقيني يا ياسمين ابوكي يا بنتي تعبان اوي وقولت اجي تشوفيه قبل ما...
ياسمين ...بصراخ لا انا جايه
ودخلت مسرعه الي غرفتها
بينما والده امير ادخلتها وهي تنظر لتلك المراه بريبه فقد كانت عيونهت تبحث وتنظر بكل ركن بالشقه
الام.....هو تعبان من امتي
سنيه... ها امبارح
الأم... بس انا سمعاكي بتقولي لياسمين من اول امبارح
سنيه. وهي تري ياسمين قادمه
فقامت بسرعه وامسكت بيدها واتجهت الي الخارج حتي لم تدع ياسمين تودع ام أمير
كانت الام تغلي من الداخل وماهي سوي دقائق وظهر امير
الام بلهفه. ...امير الحقني
امير بسرعه وهو يفهم منها ما حدث
امير بعصبيه.....ازاي يا ماما تسمحي بكده انا لازم اروح ليها حالا
الام.... ابوس رجلك يا ابني ما تروح لوحدك
امير بسرعه... متقلقيش انا عارف هعمل ايه
الام بعد خروجه السريع... استر يا رب
............
واخيرا وصلت سنيه وياسمين الي العماره
كانت سنيه تبتسم بشر فتلك الفتاه مرام هي امراه عقلها من ذهب وهي من اعطتها الفكره واعطتها عنوان امير والان جاءت ياسمين الي هنا دون عوده
كانوا يتجهون الي المصعد حين وجدوا مرام تخرج منه
مرام بابتسامه نصر
مرام... اهلا ياسمين خير ايه اللي جابك هنا
سنيه.... ابوها تعبان يا ست مرام
ياسمين... بشك... انتوا تعرفوا بعض منين
سنيه بكدب.... مش جيران
ياسمين. اه ماشي يله بقي نطلع
ودخلوا المصعد
مرام بسخريه.... مستعجله اوي متقلقيش اخوها مستنيكي فوق علشان يضيعك وارتاح منك بقي علشان مش عيله زيك تاخد مني حاجه انا عاوزها بس اوعدك لما ازهق منه واخد اللي عاوزه من فلوسه هسيبه ليكي تشبعي بيه......
...........
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل السادس و الثلاثون من رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد
تابع من هنا: جميع فصول رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة