U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن - الفصل السادس عشر

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص والخيال مع قصة عشق جديدة علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع رواية رومانسية جديدة ومع الفصل السادس عشر من رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن.


تابع من هنا: تجميعة روايات رومانسية مصرية

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن - الفصل السادس عشر

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن
رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن - الفصل السادس عشر

لو لقيت حد بيحبك حبه وصونه
لو لقيت حد بيحبك حبه وصونه لو لقيت حد بيضحي اوعى تخونه لو لقيت حد كان سبب في ضحكتك اوعى تكون في سبب دموع عيونه
بسم الله الرحمن الرحيم
من يوم ما وعينا ع الدنيا مفرقناش بعضنا لو ثانيه اختي حببتي وضي عيوني لعرسها بأيدي هوديها الفرحه اللي انا عايش فيها لا انا قادر اقولها واحكيها اختي حببتي وضي عيوني لعريسها بأيدي هوديها ااااه واوعي تنسي ان انا حضنك سرك اخوكي دايما ضهرك اوعي تخافي من اي حاجه وهجبلك هحقك لو فين الفرحه اللي انا عايش فيها لا انا قادر اشوفها ولا احكيها اختي حببتي وضي عيوني ل عريسها بأيدي هوديها
أعجب الجميع بصوت عز جلسوا فتره ممن الزمن ورقص كل كابلز مع بعض
فذهب حمزه الى سيلين وقال اااه مش قادر يا سيلين
مالك يا حمزه
حمزه :بطني بتتقطع عليا تعااالي نطلع فوق
نظرت اليه سيلين لبعض الوقت لكي تتأكد من صحه كلامه وأخذته معها الى الغرفه عندما صعدت وقفلت باب الغرفه نظرت إلى حمزه وكانت الصدمه كان حمزه مجهز البدله التي كانت ترقص بها
سيلين :اي دا
حمزه بابتسامه ماكره :انتي شيفه اي
سيلين :دي بدله بس انت جيبها هنا لي
حمزه وهو ياخذ هاتفه من جانبه وقال تعالي قربي يا حببتي اوريكي حااجه
وب الفعل ذهبت اليه سيلين بخطواط بطيئه وجلست بجواره لكي ترى ماذا يريد وقالت عايز اي يا حمز....
شهقت سيلين مما ترى فكان الفديو الذي صوره لها حمزه
سيلين :جبته منين
حمزه :العصفوره
سيلين :والعصفوره صورتني فديو بردوا
حمزه :ااه طبعا
سيلين :طيب انت مطلعه لي
حمزه ببرائه مزيفه :علشانك
سيلين :علشاني مش فهمه انا مطلبتهوش
حمزه :لا يا حببتي انا جايبه علشان انتي هتلبسيه وهترقصي ليا
سيلين :انت بتهزر صح
حمزه :لا والله حتى بصي عنيا هتصدقي
سيلين :لا طبعا مش هرقص
حمزه :بدل ما ترقصي في الحنه ارقصي للغلبان اللي اسمه جوزك
سيلين :حمزه انا قولت ل
حمزه :علشان خاطري يا سيلين انا حمزه حبيبك
وجذبها حمزه ولصق شفتاها في شفتيه في قبله عميقه جعلتها تغيب عن العالم باكمله
حمزه :هترقصيلي يا سيلين
سيلين :هرقص يا حمزه
وب الفعل ذهبت ولبست البدله وكانت تقف في الحمام وتفكر كيف ستقف أمامه هكذا فهي ستموت خجلا من هذا المنظر تلعن اليوم الذي جعلها تشتري هذه الملابس الفاضحه وهذا حمزه الماكر الذي يجلب لها حيل لكي يوقعها في الفخ قطع تفكيرها تخبيط حمزه ع الباب وهو يقول
لسه يا سيلين او محتاجه مساعده قوليلي متتكسفيش
فتحت سيلين الباب وهي تفرك يديها من التوتر والخجل حمزه عندما رآها هكذا انبهر بجمالها فقاال ما شاء الله تباارك الخالق
فنظرت اليه سيلين
فحتضنها حمزه وقاال انا ربنا رزقني بأحلى بنت في الكوون كله ربنا يديمك ليا فضمته إليها سيلين اكتر وقاالت
حمزه انا خايفه
حمزه :خايفه من اي يا قلب حمزه
سيلين :خايفه اموت قبل ما اشوف أولادي او انت تسبني
حمزه :بس انتي بتقولي اي
سيلين :حمزه انا حاسه ان قربت اموت
حمزه :قولي بقا انك عايزه تتوهيني علشان مترقصيش انا غلبان والله
فضحكت سيلين وقالت اوعدني اني لو مت متحبش حد قد حبي
حمزه :اوعدك يا سيلين تعالي بقا ارقصي انا مش هسيبك
وب الفعل فتح حمزه اغنيه شعبيه ارفع ايدك فوق في الأول كان كسوف سيلين غالبها ولكن مع حمزه الحلم سيصبح حقيقي اما في الأسفل وبعد كل المفاجأت التي حدثت
سالم :ايه اللي بيحصل دا اني لازم اوجف الحديث الماسخ ده
الجد حميد :سبهم يا سالم عاجبهم بس بعد ما تكون بتك مرته احرمه يشوفها اسبوع متخليهوش يكلمها بس اوعى تمنعهم اختك هربت منينا علشان تتجوز الي بتحبه مش عايزين الموضوع يتكرر عااد
سالم :حااضر يا بوي
حميد :عفاارم عليك يا ولدي ربنا يخليك يا عااجل يعني عااقل
عند مراد فقد اخذ رودي لكي يرجع القاهره وها هم في السياره الخااصه ب مراد
مراد :امتى نروح بقاا انا زهقت من الطريق دا بس هاانت يا قمر ونوصل فيلتنا
رودي :فيلتنا
مراد :طبعا يا حيااتي بتاعتنا وبتاعت حزمبل وسوكا
رودي :ايه مين دول
مراد :عيلنا اللي هنجبهم يا حببتي
رودي وقد تناست عن خجلها :عيال مين يا بابا
مراد :عيلنا
رودي :عيلنا انا اللي هسميهم مش انت
مراد :الحمد لله ياارب اعترفت اني جوزها
رودي وقد رجعت إلى خجلها ثانيا :احترم نفسك وسوق وانت سااكت يا مراد
مراد :حااضر يا قلب مراد
بعد فتره من الزمن
قال مراد اااه صحيح انا حجزت اربع تذاكر اتنين في فرنسا واتنين في بااريس تختاري اي علشان ادي لخالد لخالد الثانيه ع فكره هما ورانا ب العربيه
رودي :اختار فرنسا طبعا
مراد :اللي انتي تامري بيه يا حببتي
اما عند خالد وشغف
خالد :بت يا مراتي
شغف :بت اما تبقى تبتك يا جوزي
خالد :يسلام عليكي وعلى احترامك يا حببتي
شغف :بتعلم منك يا حبيبي
خالد :طب خلاص يا قلبي اسكتي
شغف :اسكت انت الاول يا قلبي
خالد بجديه وقليلا من التوجس :ااه صحيح انا حجزت اربع تذاكر اتنين في فرنسا واتنين في باريس تختاري اي علشان ادي الاتنين التانين ل مراد ورودي
شغف :فرنسا طبعا
خالد وقد جف الكلام في حلقه :اي فين
شغف :فرنسا لا لا ولا اقولك خلينا في بااريس احسن
خالد :الحمد لله
شغف :بتقول اي يا حبيبي
خالد :لا بقول عايز اروح علشان نلحق نساافر بقاا انا هتصل بمراد يحصلنا في القاهره ع طوول علشان الشغل واقف بقاله كذا اسبووع وبيوتنا كدا هتتخرب يا حببتي
عند الجد حميد ومحمد وسالم واحمد قد ناادو ع أولادهم
وهم اسيل ومعتصم سيلا وادهم هند وسليم
احمد وهو يوجه كلامه للشباب :ماشاء الله كلكم دلوجتي متجوزين صوح طب أدهم واحنا كلنا عرفين انه النهارده فرحه اطلع يا أدهم انت ومراتك ع فوج يلا
أدهم :حاضر يا عمي بعد اذنك يا بابا سلام بقا يا حميد انت ومحمد
واخذ زوجته وطلع في غرفته فبدا سالم ب الحديث
ممكن اعرف ايه التصرف الطفولي اللي انتم لاتنين يا كباار العيله عملينه دا
سليم ببروده المعتاد :عملت ايه دا بدل ما تفرحوا اني سترت نفسي واتلميت
سالم :مقولتليش الاول لي بجا
سليم :اهو اللي حصل متتعبش نفسك
احمد :سليم احترم نفسك
سليم :انا اسف يا عمي ينفع اخد مراتي واطلع بقا
سالم :اطلع وانت يا استاذ معتصم اطلع انت كماان
اما عند حمزه فكاان نائم هوو سيلين فجأه صدح صوت هاتفه
سيلين :رد يا حمزه
حمزه :دا مين الغلس دا
حمزه :الو
المتصل :.....
حمزه :خلاص هنزل النهارده
المتصل.......
حمزه :سلام
سيلين :في اي
حمزه :دا خالد بيقولي ان في شغل كتير ولازم ارجع القاهره
سيلين :خلاص انا هقوم اجهز الشنط
وبعد مده كانو قد ذهبوا إلى القاهره وب الأخص القصر الخااص صعد حمزه إلى جناحه الخاص فوجد الظرف الذي اتي اليه يوم فرحه
حمزه :ااه صحيح نسيت حكايت البتاع دا خاالص
جذبه حمزه وفتحه وراى الذي فيه ب فقال
بغضب سيلين سيلين
فاتت سيلين أمامه سريعا فقام حمزه ب......
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل السادس عشر من رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن
تابع من هنا: جميع فصول رواية عشقك جوا قلبي
تابع أيضاً: جميع فصول رواية حنين بقلم لولو الصياد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة