U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة - الفصل الحادى عشر

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة كنزي حمزة علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع الفصل الحادى عشر من  رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة. 

رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة - الفصل الحادى عشر

اقرأ أيضا: روايات رومانسية
رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة
رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة

رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة - الفصل الحادى عشر

تعلن المضيفه عن وصول الطائره علي ارض المدينه الروسيه موسكو وتطالبهم بفك الاحزمه

اخ دلوقتي بس اقدر اقولك يلا نشوف شغلنا اللي بجد يا صقر ولا اقول ارون

(ارون فلادمير هو الاسم الحركي للوريث الاوحد

ونحط تحت الكلمه دي مليون خط لأكبر مورد اسلحه في الشرق الاوسط عزالدين الجبالي او فلادمير ادريان)

صقر:طبعا يا عمي ياسين ولا خليني اقولك سيد دانييل احسن

مش محتاجه كلام بس احنا هنروح دلوقتي علي القصر عندي وبعدين الجد هيستقبلنا باليل

كده تمام اوي اهو الواحد يلحق برضو يستريح شويه وياخد علي الجو التلج ده

انت عجزت خالص ياعمو دانييل انا هاقول للجد يخليك تتقاعد عن العمل

ههههههههه لا وعلي ايه انت عارف كويس هما لما بيخلونا نتقاعد بيعملو ايه

هههههههه طب يلا بينا الحراسه والعربيات وصلت في انتظارك يا بوص

هههههههههه شوفت صاحبك صحيح عينه مانزلتش من عليك في المطار ازاي

ده كان ناقص يجي يقعد جامبك عشان يتأكد انك هتركب معاه الطايره

ههههههههه زمانه رايح جاي في الطايره يدور عليا زي العايل يا عيني اللي ضايع من مامته

///////////////اللهم انك عفو تحب العفو فعفو عنا

انا هاتجنن مش فاهم يعني ايه يبقي حاضر الاجتماع وبيتعامل معايا بمنتهي الهدوء ده

هو و اللي اسمه ياسين اللي ماشي معاه زي ظله وكمان نزل معايا في نفس الفندق اللي
كنت فيه

والصبح كان معايا في المطار لاء ده اتحرك قدامي وختم الباسبور بتاعه يبقي ازاي ميركبش الطياره بس

اهدي بقي يا سراج ركب الطياره دي ولا غيرها انت عايز منه ايه

المهم انه سابك تشترك معهم في الصفقه زي ما بتقول وبنسبه حلوه كمان

ماهو ده اللي هايجنني منين كان رافض انه يسمحلك انك تخليني احضر اصلا اي اجتماع في المجموعه ومنين يسبيلي ثلث صفقة الاجهزه لوحدي

ويكتفي هو بس بنصف الصفقة ويرمي لياسين وباقي الشركات الباقي

شوفت اديك قولتها احنا طول ماحنا بعاد عن اي حاجه بتخص ابوه بيبقي كويس معانا

نقوم احنا بقي نقعد ندور ونبحث وراه ليه يا سراج
ماتبعد عنه

صقر غضبه وحش اتقي شره احسنلك وفكر في المكسب اللي جاي لينا وازاي هتبدء تبيع الاجهزه دي للمستشفيات

ماهو ده اللي كنت ناوي اعرفه من البيه يا ماهي هانم لولا انه زاغ مني في اخر لحظه

يعني كنت ناوي اقعد واتكلم معاه في الطياره اشوفه هيبيع لمين ومش هبيع لمين بما انه كان كويس معايا كده هناك

جلست علي الاريكه تنظر له بزهول ثم وضعت وجهها بين يديهاوهي تتأفف وتنفخ الهواء. بشده

الله مالك بتنفخي كده ليه هو انا قولت حاجه غلط

لم ترفع يدها من علي وجهها وهتفت:انت متصور ان صقر يطلع سر من اسرار شغله لأي حد بسهوله كده

ولا متصور اصلا انه لسه مباعش حصته كامله من قبل ما يتعاقد عليها اصلا

ثم رفعت وجهها له ووقفت امامه وبدأت تتخطاه صاعده للاعلي

فوق يا سراج يا حديدي واعرف انت بتتعامل مع مين ده صقر عزالدين الجبالي مش اي حد

نظر اليها وهي صاعده للأعلي وهمس:اقطع دراعي اما كنتيش عارفه ابنك فين دلوقتي

ماشي يا حيزبونه المهم المكسب اللي جاي ولسه لما يتمسك بچانا كمان وكمان ساعاتها هتبقي كل حاجه تحت ايدي انا

//////////////////////اللهم صلي على محمد وعلى آله وصحبه أجمعين

في تمام السابعه مساء وصلت السيارات الي قصر مهيب

ولكنه مقبض للقلب رأحة الدماء البارده تفوح من كل مكان فيه

ترجل ارون من سيارته وتلاه السيد دانييل ودلفو الي الي القصر وسط كم الحراسه المشدد حوله

توقف دانييل بأحترام عند نقطه معينه بهول هذا القصر المهيب ولم يجرؤ علي التحرك خطوه واحده اكثر

بينما تقدم ارون الي باب الغرفه الرأسيه التي امامه ونقر نقرة واحده عليه ثم دلف واغلق الباب من خلفه

غرفه واسعه جدا اشبه بغرف الاجتماعات سقفها عالي تتوسطها طاوله بيضاويه الشكل طويله

يوجد بها مكتب عتيق يبدو عليه العبق ومكتبه كبيره مكتزه بالكتب

يوجد ايضا بالركن مقعد ملكي مرصع بقطع من الماس

يجلس عليه كهل قد اكل منه الشيب اطيبه ولكنه مازل يحافظ علي قوته وهيبته

حتي بعد موت ابنه الوحيد فلادمير نعم يا ساده نحن الان نتحدث عن السيد ادريان او الجد رئيس المافيا الروسي لتجارة الاسلحه

ليتقدم منه الحفيد او الوريث الاوحد كما يلقب ويركع علي ركبتيه امامه بل ويقبل يده بكل حب

اوه ارون لقد طالت غيبتك تلك المره

اعذرني جدي لم اكن اعلم انك تريدني

بل انت تعلم جيدا اني أريدك بجانبي ولكن ما خطبها هذه البلد اللعينة اخذت مني اباك من قبلك والان تأخذك مني

ليست بلد لعينة جدي بل هي بلد جميلة جدا

روسيا اجمل ولد ارون روسيا اعظم لكن لا عليك الان قل لي من معك بالخارج

اوه جدي وهل هذا سؤال يعقل انت تعلم من معي بالطبع قبل أن احضر من المانيا

هههههههه وقبل ان تأتي من مصر يا ولد المصري الصديق الذي قرر ان يسمي نفسه بدانييل ليعمل معنا

هون عليك يارجل لماذا لا تحبه

يطمع في ما ليس له اري دائما نظرة حقد في عينه لك

احترس من ذلك الرجل يا بني فهو يريد ان يأخذ مكانك

لا يا جدي عمو دانييل مثل والدي يحبني مثل ابنه تماما ويخاف علي

ويعلم ايضا انك الوريث الوحيد لي ولتلك الامبروطوريه العظيمه

وانا كهل قد اكل منه الظهر ولم يعد بعمري عدد ما فات

واذا مت انت سيتولي هو قيادة كل شيء في الشرق الأوسط

لذلك اقول لك لا تعطي الامان لأحد ارون لا تغلط غلطة ابيك بني والان فالتدخله لي

وقف امامه لدقيقه صامت يفكر في كل ما قاله ليومئ له برأسه في طاعه ويذهب ليدخله له

رغم انها ليست بالمره الاولي الا انه يهاب الوقوف امامه جدا

دلف اليه وهو منحني الرأس لا يعلم لما كل هذه الرهبه

وكأنه يقف امام ملك الموت تحياتي سيدي

بصوت اشبه بالطنين اجابه

مرحبا سيد دانييل اووه انا لا احب ان ازيف الامور

دعني اناديك بأسمك الحقيقي يا رجل فأنت علي كل حال لست منا

جلس ارون علي مقعد جانبي يستمع الي حديث جده وهو مبتسم

دانييل:كنت اتمني ان انول رضاك سيدي فأنا كنت اعتبر فلادمير بمثابة اخ لي وولده هذا مثل ولدي تماما

اووه سيد ياسين كل هذه المشاعر لا تعني لي شيء ولا تنسي ان ولدي قد مات بعيدا عني

فلا تلعب علي حبل المشاعر صدقني هذا لا يجدي ابدا معي بشئ

فأنا رجل عملي والا كنت رحلت ولم اقوي برحيل ولدي

بربك يا رجل دعنا نتحدث بحديث الرجال ولا تدخلنا في هراءت فارغه

ويكفي انك عيننا في الشرق الاوسط كله وانا بنفسي اعتبرك الرجل الثانيييي لنا هناك

فكن على قدر الثقه واجلس علي طاولة الرجال لحين يحضر الجميع لنبدء عملنا

حسنا هذا شرف لي من بعدك سيدي تفضل أاذن لي سيدي ان اخذ بيدك

لا يا رجل دعني اقترب من حفيدي بعض الشئ اشتم فيه رأحه ولدي علي الاقل

ليقترب منه ذلك الصقر النصف الروسي وهو يبتسم له

ارون:احبك جدي احبك

////////////ان الله و ملائكته يصلون على النبي يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه وسلموا تسليما

وبعدين معاكي يا چانا انتي هتفضلي طول الاسبوع زعلانه كده

سيبيني في حالي يا اميره انا ماليش نفس اتكلم

علي فكره انتي بتيجي تحضري المحاضرات وانتي اصلا مش مركزه في حاجه

انتي بتقولي فيها انا فعلا مش مركزه في اي حاجه

فات خمس تيام دلوقتي علي سفره وهو متصلش بيا غير مره واحده

حتي عمو ياسين والد مازن رجع من يومين وجم اتقدمو لبابكي وخطبك

واتصل بيه ومكلمنيش ليه مش عارفه

اه يا ختي اتحيلت عليكي اد كده عشان تيجيلي وانتي مش رديتي

انتي هابله يا اميره انتي مش عارفه هو قايلي ايه

انا في حاجه غامضه في سفره ده مش فهماها

ليه مش عايز يكلمني بيعرف كل الناس هو فين وانا لاء ليه

يعني ايه الكلام ده مش فاهمه حاجه

يوووووو هو انا ناقصكي يا اميره

///////////بقلمي/كنزي حمزه(مياده)

كان يقف خلف تلك النافذه الطويله يراقب نقاط الثلج البيضاء التي تتساقط من السماء في تلك الليله البارده

عينه كانت تراها تمرح وتضحك امامه نعم يريد ان يضمها بشده الان يريد ان يحدثها

معشوقته لقد استحوذت علي قلبه بالكامل ولكن عليه ان يحتبس كل هذا بداخله فهو يعلم جيدا عواقب اذا علم الجد هذا

هون عليك يابني فالعشق لم يقوي شخص علي اخفائه

اي صدمه وقعت علي رأسك الان يا فتي بماذا ستجوابه الان

ما هذا الرجل بحق السماء الذي لا يخفي عليه شيء كيف علم وبما يخبره

التفت اليه وعلامات الصدمة تعتلي وجهه

ممماذا تقول جدي عن اي عشق تتحدث

عشققك من المصريه ارون الفتاه الاسكندارنيه چانا

ماذا

لقد خذلتني مثل اباك تماما لا اعلم ما بالكم بالنساء المصريات

بربك يا رجل قل لي ما يميزهم دون غيرهم حتي تعشقوهم هكذا

كيف كيف عرفت جدي انا انا

اهدأ بني ولا تنسي انك وريثي الوحيد حفيدي الذي اعتمدت عليه كثيرا حتي يأتي لي بحفيد اخر

زوجتك اكثر من فتاه روسيه ولم تحمل انثي واحده منهم في احشائها نطفه واحده زات مره
وكنت تتخلص منهم بالقتل في كل مره اتتذكر ارون

جدي اهدئ انا كنت سأخبرك بكل شيء

ولكن قد سبق السيف العزل وتحول ذلك الكهل الكبير الي ليث عجوز ولكنه يقوي علي قتل قطيع بأكمله

كنت ستخبرني بماذا بأنك ستتزوج دون علمي في ذلك البلد البعيد بعد يومين

انالم اكن قس اوأنبا حتي اترهبن ولا اتزوج سيد ادريان

انا مسلم ابن مسلم انا صقر عزالدين الجبالي

الان فقط تتذكر اسلامك واسلام ابيك الان تنطق ذلك الاسم العربي

الذي حمله هو وحملته انت من بعده اين اسلامك هذا وانت تتجرع الخمر وتلهو بين احضان النساء

الم يذكرك اسلامك هذا من اين تأتي أموالك سيد ارون

ام يسمح لك اسلامك هذا ان تتزوج ابنة من استباح مكان والدك في فراشه

ههههههههههه ما بك يا فتي أحقا كنت لا تعلم

اوووه ارون عيب عليك يارجل الهذه الدرجه قلبك عماك عن الحقيقه

لا لم يكن حفيدي يوم بهذا الضعف

من اين جئت بهذا الكلام

چانا سراج الهديدي نعم ابنته ارون ابنة زوج السيده ماهي والدتك

هو من اخذ لها ولوالدتها تلك الشقه المجاوره لك عن طريق رجل اخر

يدعي امجد او ماجد لا يهم كل مايهمني الان ان تعلم ان هناك مكيده تدور حولك

تلك الفتاه ليست بحبيبه بل هي حيه وضعها والدها لك هناك كطعم حتي تتعلق بها وبعدها تقتلك مثلما فعلو بفلادمير ولدي

لا جدي بربك چانا بريئه من كل هذه الهرأت هي تحبني وانا انا احبها جدي احبها

اه يلا ضعفك ارون في ليله مثل هذه كان يقف امامي مثلك تماما

ضعيف مثلك ايضا واختارها هي بل غير دينه من اجلها لا اعلم لماذا فوالدتك حتي لا تلبس الحجاب باع كل شئ واشترها

ولكنها حين علمت كم ما تركه من اجلها اقترحت عليه ان يعود الي حتي يأتي لها بالربح الوفير

اه حوا ودهائها لم تكتفي بخروج ادم من الجنه مازلت مصدر عصيانه في الدنيا

تريد ان تتزوجها اوافق لكن بشرط وانت تعرف شرطي الوحيد

جلس علي اقرب مقعد رأسه يتخبط في دوامة عميقه لايقوي علي التحدث

انت تحبها لهذه الدرجه بني

نعم جدي اعشقها اعشقها

وضع يده علي كتفه وهمس اذا تزوجها ارون ولكن قبل ان يغدرو بك

احضرها لي هنا تنجب لنا الوريث ارون

كفي جدي بربك كفي اتركني راسي يكاد ينفجر من شدة التفكير
حسنا سأتركك اليوم فكر واعطني قرراك قبل ان تغادر البلاد حفيدي الصغير
///////////////////////استغفرك ربي واتوب اليك

صباح الخير قومي يلا انتي مش رايحه كليتك ولا ايه

صباح النور يا امل اقفلي الستاير تاني انا عايزه انام مش رايحه في حته.

علي راحتك خليكي نايمه انا هادخل الحاجات الكتير اوي دي وبعدين اروح احضر الفطار لماما

بطلي رغي بقي يا امل ايه ده ايه كل الحاجات دي

دي دي الحاجات اللي جابهالك صقرباشا وهو راجع الصبح الحرس دخ

لم تكمل حديثها حين قذفتها الاخري بالغطاء في وجهها وفي لمح البصر كانت تقف خلف باب شقتها الا ان ا وقفها نداء والدتها بغضب

رايحه فين بالمنظر ده يا چانا

التفت الي والدتها وكأنها لم تسمع نصف الجمله الاخير

رايحه لصقر يا ماما اخيرا رجع

كده بالمنظر ده

احنت رأسهاتنظر الي نفسها لتري منامتها القطنيه ذات الحماله الرفيعه والشورت القصير جدا فعضت علي شفتها السفلي واتجهت الي غرفتها بخجل

هههههههه والله صقر ده جننك خلاص

ستي ايه رأيك لو نعزمه يتغدي معانا النهارده

اكيد طبعا يا امل بس اما نشوفه الاول مش عارفه ليه حاسه زي مايكون في دربكه عنده

بيتخانق مع حد في صوت واحده بتزعق بس مش قادره اعرف حاجه

اروح اتصنت من المطبخ يا ستي

امشي يابت بلاش قلة ادب الله واحنا مالنا
/////////////////

كان يجلس في غرفة مكتبه منذ وقت حضوره في فجر اليوم

يمسك بيده ذلك التقرير الذي كلف خادمه الامين بأحضاره له والحرص علي حقيقة كل معلومه فيه

الي ان تفاجئ بحضور السيده ماهي له في تمام العاشره صباحا

نعم جايه ليه علي الصبح

ايه يابني الاسلوب اللي بتكلمني بيه ده وانا اللي قلبي كلني قولت اجي اطمن عليك واقولك حمدلله علي السلامه

قلبك بأمارة ايه بس يا ماهي هانم دوري علي حجه تانيه تقوليها

ايه هو حبيب القلب طلع خايب ومش عارف يبيع البضاعه فبعتك ليا عشان ابعهالكو كمان ولا ايه

اتكلم معايا بأدب يا ولد واقف قدامي كده زي ما بكلمك وقولي رحت روسيا ليه

مايخصكيش يا ماهي هانم ثم همس

وصوني السر عشان انتي عارفه كويس اوي مين اللي حايش السيد ادريان عنك

اقترب من اذناها اكثرو تحدث بالروسيه:قال لي لولاك ارون لكانت رأسها تزين عامود الاناره وجسدها في المقابر

ابتلعت ريقها الذي جف كلحلقوم وصرخت فيه

بتهددني بجدك زعيم المافيا ياحيوان انت فاكرني خايفه منه العجوز الخرفان ده لو مات سيرته هاتنتهي معاه للابد

وانا هتقتليني انا كمان وتتخلصي مني ياماهي هانم زي ابويا ولا ايه

يلا اتفضلي اقتليني عشان تبقي قضيتي علي نسل ادريان كله مش ده اللي انتي عايزه

لاء يا صقر انت لاء انت ابني انا ملاكش علاقه بيه عايزاك تبعد عنه

صقررررر

ااااااه يا حبيبة القلب ماالذي اتي بك الان وانا في قمة غضبي

التفت اليها ليراها امامه الان ابتسامتها تزيد وجهها اشرقا شعرها الذي كم احب طوله مفرود علي ظهرها

كادت ان تقفز بين ذراعيه كعادتها الا انه قابلها بنظره مرعبه ردتها خطوتان للخلف

اشار له باصبعه وصرخ في وجهها

امشي روحي علي كليتك مش عايز اشوفك ادامي انتي فاهمه مش عايزك في العماره كلها امشي امشي

كيف بك ان تفعل بي كل هذا اتوصلني للساء السبع وبعدها تتركني اترنح وحيده الي الارض

جرت من امامه وهي لا تري من كثرة عبراتهاحتي اختفت عن مرأي عينه

مين دي

ميخصكيش

اوك بس جدك هيسمحلك تجوز مصريه ثم ربطت بيدها علي كتفه و يتري ناويت تجبله الحفيد اللي هيتجنن عليه ولا لسه يا وريث

قوللي رأيكم في الاحداث
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الحادى عشر من رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة
تابع من هنا: جميع فصول رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة
تابع من هنا أيضاًجميع فصول رواية تمرد صحفية بقلم دودو محمد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة