U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة - الفصل الرابع عشر

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة كنزي حمزة علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع الفصل الرابع عشر من  رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة. 

رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة - الفصل الرابع عشر

اقرأ أيضا: روايات رومانسية
رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة
رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة

رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة - الفصل الرابع عشر

اخيرا ما بدأت تستيقظ من غفوتها لتجد نفسها نائمه في فراش ملائكي وثير

في غرفه سقفها عالي واسعها مظلمه ولكنها بارده جداا جدا
برغم تلك المدفأه المشتعله وهذا الفراء المدثره به جيدا برغم الثياب الثقيله التي لا تعلم كيف بدلتها ايضا
الا انها تشعر ببروده لم تعتاد عليها اين هي ماهذا المكان

كيف اتت الي هنا قررت ان تعتدل وتقف من علي الفراش حتي تستكشف بنفسها اي شيء

اعتدلت جالسه وقبل ان تزيح الغطاء من عليها اتاها صوته المرعب بهدوء

اخيرا صحيتي

حمدلله علي السلامه يا بيبي

كل ده نوم بقالك يومين بحالهم نايمه يا حبيبتي

يقف امام النافذه عاري الصدر يلبس فقط سروال قطني اسود

يمسك بيده كاس ممتلئ بشراب النبيذ الاحمر

كاعادته يراقب كرات الجليد التي تتساقط من السماء نيران المدفأه تعكس ضيها علي جلده القمحي اللامع

ارتعبت حين رأته علي هيأته هذه كيف شعر بأفقاتها وهو معطيها ظهره

ارتدت للخلف وضمت قدميها الي عنقها بيدها تريد ان تتحدث ولكن قد هرب كل الكلام الان

هتفضلي ساكته كده كتير اظن مبقاش في حاجه تستخبي لازم تتكلمي

عشان انا كمان عندي مفجأت كتير محضرها ليكي ياحبيبتي وعايزك تعرفيها عني

انكمشت علي نفسها اكثر واكثر وهي تراه يقترب منها

مالك خايفه اوي كده ليه هو انا لسه قولت ولا عملت حاجه يا حبيبتي

بدأت ترتجف وتجهش بالبكاء امامه من شدة غضب نظراته

انا معملتش حاجه انا ماكنتش اعرف انه جوز مامتك ياصقر

انتي خدعتيني ياحبيبتي

لاءمحصلش

اتفقتي معاه عليا

لاءه

كنتي فاكره انك لما تتجوزيني هتحطي ايدك علي كل حاجه بس للأسف كل ترتيبك ياعيني جيه علي الفاضي

حاجة ايه دي اللي بتكلم عنها انا طلبت منك اكتر من مره انك تسيبني وفي كل مره انت اللي كنت بترفض

واتفاق ايه اذا كنت قولتلك قبل كده اني هربت منه عشان كان عايز يجوزني ابن مراته من غير مااعرف انه انت
يبقي اذاي ابقي متفقه معاه بس يا صقر

ارون اسمي هنا ارون فلادميرادريان😦 واقترب منها وجذبهافي حضنه وهمس في اذنها

الحفيد الوحيد لزعيم المافيا الروسي لتجارة السلاح يا بيبي

شوفتي وقعتي نفسك في مشكله كبيره ازاي

شهقت برعب وجحظت عينها من هول ما سمعت الان

اه معلش بقي لسه في صدمه كمان يابيبي

اوعي تكوني متعشمه في خلفه وتكوين اسره عشان تبقي ضامنه الميراث والعيشه الملوكي تؤ تؤتؤ

انسي يابيبي اصل حظك النحس وقعك في واحد عقيم😨

مبيخلفش اه شوفتي بقي اهو صقر الجبالي ده كله بكل جبروته وقوته اخره بوسه او حضن زيه زي اختك الكبيره يا بيبي

واخيرا ما دفعها بقوه من بين يديه لترتطم علي الوساده

انا عايزه امي هاتلي امي ومش عايزه منك حاجه تاني

امك انتي ابعد ما يكون عن امك ياحبيبتي انتي مش في مصر بحالها خلاص مبقاش في قدامك غيري انا انا وبس

ابقي وريني بقي هاتتصلي بيهم ازاي وتعرفيهم أخبارنا

يعني ايه مش في مصر امال فين خرجتني بره مصر اصلا ازاي

تعالي اوريكي انتي فين واذا به يجذبها من ذراعها ويوقفها لتشعر بألم جسدها وتستند عليه رغم عنها

ليحتضنها وهو يوقفها ولكنه كان يواري عينه من نظراتها له

اوقفها امام النافذة وهو يلف الفراء حولها جيدا لتري كرات الثلج التي تهبط من السماء وضع ذقنه بجانب عنقها وهو يضمها بقوه ويهمس لها ويقبلها بهدوء

عمرك شوفتي المنظر الجميل ده قبل كده

طبعا لاء مش كده عارفه ليه عشان المنظر ده مش موجود غير هنا في مسكو

وفي القصر بتاعي ده و الاوضه دي هتبقي اوضتك ياحبيبتي مافيش خروج منها الا بأذني

ده مش حبس حريه ليكي دي حمايه وخوف عليكي اسمعي كلامي

وخليني هادي لحد ماصفالك تاني لوحدي يمكن حبي ليكي يشفعلك عندي ويخليني انسي اللي انتي عملتيه

اللي انا عملته ابتعدت عنه بفزع وكادت ان تسقط الا انها تشبثت في اقرب مقعد

ايه اللي انا عملته كدبت عليك اوك خدعتك موافقه طلقني ياسيدي

لكن انت بقي ايه ملاك برئ معملتش حاجه

انت مش واخد بالك اصلا اني متجوزه واحد تاني خالص غير اللي انا اعرفه اصلا

اطمني يا حبيبتي جوازنا شرعي ورسمي ومش باطل

انا مسلم ابن مسلم ياقلبي متاخفيش جدي بس هو اللي مسيحي

والله كتر خيرك وبالنسبه لانك تاجر سلاح دي ايه عادي

لاء معلش عندك بقي شويه كده اظن انا جتلك بدل المره كذا مره عشان نقعد ونصارح بعض وكل واحد فينا يقول اللي عنده

وانتي اللي رفضتي عرضي يبقي تتحملي نتيجة خطئك بقي يا قلبي

ابعد عني طلقني انا عايزه ارجع لامي زمنها تعابنه دلوقتي وهي متعرفش عني حاجه حرام عليك ياصقر رجعني ليها ابوس ايدك

قولتلك خلاص مافيش رجوع مصر ولا ليكي ولا ليا دلوقتي خالص

واتفضلي ادخلي في سريرك تاني واضغطي كويس لحد ماتاخدي علي برودة الجو هنا

التفت الي چاكته الثقيل وارتداه وترجل امامها

لتتفاجئ به وهي تستمع الي صوت ذلك المفتاح وهو يصوده عليها من الخارج

/////////////////////////////اذكرو الله الا بذكر الله تطمئن القلوب

مر يومان علي تلك الام الثكله وهي راقده في المشفي الطبي

لقد هاجامتها غيبوبه صحيه اضحتها طريحة الفراش

ولا يوجد احد معها لقد تخلي عنها الجميع لقد رحلو جميعا

بعد ان ذهب هو واخذ معه فلذة كبدها الا خادمه الامين هو الوحيد من ظل بجانبها هو ومن تركهم له من الحرس

نقلها المشفي ليتابع حالتها ويعطيه تقرير مفصل يوميا عبر الهاتف بها

الو ايو يا باشا ايوا حضرتك احنا لسه في المستشفى
...................

والله يا صقر باشا دكتور فؤاد بهدلني وقالي انها اتعرضت لجلطه تانيه وهي دلوقتي تقريبا دخلت في غيبوبه وربنا يستر علي اللي جاي بقي
......................

لاء مازن باشا مجاش هنا خالص وياسين باشا اتصل بيا مره واحده ولما قولتله ان اوامر حضرتك ان محدش يتدخل ماحاولش يتصل تاني

...................

البشمهندس امجد ده اللي هو ابو الست اميره ايوه جيه وهي كانت معاه
وسألوني علي الست چانا واذا كنت اعرف هي فين بس انا قولتله زي ما حضرتك امرتني يروح يسأل ياسين بيه
...................
حاضر حاضر انشاء الله اول ما حالتها تتحسن
................

لاء معانا كتير خيرك مغرقنا يا باشا مع الف سلامه مع السلامه

///////////////////استغفرك ربي واتوب اليك

اهلا يا بشمهندس فينك من يوم الفرح محدش شافك يا يارجل

فرح ايه آللي بتكلم عنه يا ياسين بيه وهي دي طريقه حضرتك تجيبني بيها بردو حضرتك بعتلي رجلتك يخدوني من شغلي بالعافيه

والله انت اللي اضطرتني اعمل كده طلبتك اكتر من مره تجيلي بنفسك نقعد ونتكلم وحضرتك تقلان عليا ومش راضي

ايه تقلان عليك دي يا راجل انت ما تعدل كلامك هو انا خطيبتك ولا ايه

ليطرق الاخر بقوه هلي سطح مكتبه ويعلو صوته حتي يفزع من كان ينفش ريشه كالطاوس

امجد يا رشدي فوق لنفسك واعرف انت قاعد قدام مين

مش معني انا سمحت لنفسي ونزلت من مستويا ونسيبتك يبقي تنسي نفسك

لاء اصحي وفوقلي كده عشان في كلام كتير اوي عايز اسمعه منك

اذا كان علي النسب يا سيدي فخلاص فضناها وانا فسخت خطوبة بنتي من ابنك اللي انا من الاساس كنت رافضه

ووفقت بس عشانها لكن خلاص هي كمان مش عايزه واذا كان علي موضوع شقة ام چانا ومعرفتي الهباب بأبوها

ياسيدي احنا نعرفهم من ايام ماكنا في إسكندريه

و اتفجأنا بيهم جاين هربانين من هناك وحكيتلي علي كل ظروفها طلبت مني اني ادور ليها علي شقه هنا في القاهره

وفي يوم اسود فوجئت بيه جايلي الشغل وقالي انه ماكنش قصده يخوفهم وان بنته كانت واحشاه ونفسه يقعد معاها شويه وهما فهموه غلط

وقالي انه قدامو الشقه دي بس بلاش اجبلهم سيره انها من طرفه عشان هايرفضو وهايبعدو عني انا كمان وبالتالي مش هايلاقي حد يطمنه علي بنته ادي كل الحكايه

ماشي بس بالنسبه لموضوع النسب اللي هو اصلا تحمد ربنا وتبوس ايدك وش وظهر عليه ده لا انت ولا بنتك ليك حق الرفض او القبول في الموضوع ده ابني بس هوليه حق يقبل او يرفض

فاهمني يا بشمهندس واظن احنا قارين فاتحة و بنتك لابسه دبلته في ايدها وزي ما بتقولو عندكو الفاتحه نص كتاب مش كده ولا ايه

ده انتو عصابه بقي انت بتهددني ياراجل انت
انا بقولك اهو لو حد اتعرض لبنتي انا

انت مش هتقدر توقف قدمنا ياامجد يارشدي اهدي كده وشوف انت بتكلم مع مين وقاعد قصاد مين

ومتحاولش تلعب في دماغ بنتك عشان صدقني انا زعلي وحش اوي ودلوقتي اتفضل وقتك خلص وانا وقتي بفلوس
////////////////////////سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

بيد مرتعشه وخطوات بطيئه بعضها متعثره قبضت علي مقبض باب جانبي

فتحته لتري امامها مرحاض واسع ذو مسبح كبير انه ابسط ما يقال عنه كلمة واحده ملكي نعم مرحاض ملكي

بل الغرفه بأكملها ملكيه يبدو ان هذا القصر كله هكذا

اغلقت الباب وبدات تطلق المياه الساخنه حتي تهدئ من اوجاع جسدها التي لا تعلم كيف يؤلمها بهذه الطريقه

وقفت تشلح ملابسها الثقيله وهي تنظر الي نفسها في المرأه التي تغطي الجدار بأكماله

لتفزع من هول ما رأت ومن تلك العلامات التي تغطي عنقها وجزئها العلوي بأكمله

من اين جائتها تلك العلامات ولما تشعر بتلك الالام المبرحه

لما يبدو لها انها كانت فريسه سهله لوحش قوي انقض عليها بلا رحمه ولكنه توا اعترف لها انه ......

اذا كيف يقول شئ وتكون هي بهذه الحاله نزلت في ذلك المسبح لتخطلت عبراتها بمياهه

ظلت مياهه الساخنه تغطي جسدها ورأسها بالكامل تحبس انفاسها تحتها لاتعلم ما مضي من وقت

ولاتشعر باي شئ كل ما تشعر به ان روحها قد سلبت منها دون ارادتها

فزعت وشهقت وفرغ ثغرها وهي تأخذ انفاسها حين شعرت بيدا قويه توضع خلف رأسها وترفعها لأعلي ليصرخ في وجهها ذلك الدب القطبي القوي الملقب بزوجها

ايه اللي بتعمليه ده عايزه تموتي نفسك يا چانا فاكره نفسك كده هتخلصي مني

وضعت يدها علي جسدها بعفويه وهي تخبئ نفسها تحت رغوة المياه من عينه وصرخت فيه

ااااانت ازاي تدخل عليا بالطريقه دي يا حيوان اطلع بره اطلع بره

حيوان واطلع بره انا بقالي عشر دقايق بخبط عليكي وانتي ولا انتي هنا رعبتيني عليكي وفي الاخر بتشتميني

بقولك اطلع بره اخرج يا صقر اخرج

طب ايه رأيك بقي مش خارج الا بيكي يا چانا انتي ناسيه انك مراتي ياهانم ولا ايه بتخبي نفسك مني يا چاناااااا

صاح بعلو صوته علي خادمه روسيه شقراء ذات عيون زرقاء ان تأتي له

هاليجاااا

تحت امرك سيدي

ودي ايه دي كمان اللي مدخلها عليا وانا كده دي

تحدث معه بالروسيه

هاليجا احضري لي مأزرا قطني ثقيل ومنشفه

تحت امرك سيد ارون وسريعا ما احضرت له ما طلبه

لتغطس الاخري مره اخري وتختفي تحت المياه

ويبتسم هو علي خجل حبيبته ويشير الي تلك الواقفه بأن ترحل وبعد ان رحلت

اكيد مش هتفضلي مستخبيه تحت المايه يعني هتطلعي تلبسي لوحدك ولا عادي اقلع وانزل اقعد معاكي

رفعت رأسه سريعا من تحت المياه ونظرت في عينه دون ان يرمش لها جفن وصاحت

اه عادي ماانت زي اختي الكبيره مش هتكسف منك

ضم حاجبيه بعدم وعي ولكنه تذكر ماقاله لها اذا هي تفكر في امر ما

عليكي نور يعني مافيش مني خوف يابيبي زي ما قولتلك بالظبط اخري بوسه و حضن

او زي ماحضرتك مشوهني كده مش كده اطلع بره واياك تفكر تقرب مني لحد اما اخرج انت سامع

طيب طيب اهدي البسي واخرجي وهتلقيني مستنيكي بره

ترجل اخيرا من امامها واغلق الباب من خلفه لتصعد هي من ذلك المسبح تلف المنشفه حول شعرها المبلل بأكمله

والذي التصقت بعض خصلاته علي وجهها مما زادها حسنا

وارتدت هذا المأذر القطني ايضا وترجلت للخارج وهي تضم جسدها بيدها من شدة الانتفاض والالم

وجدته ينحني امام تلك المدفأه يزيد من اشعالها حتي يدفئ لها الغرفه اكثر واكثر

نظر اليهاواشار لها بأن تأتي بجانبه
تعالي حبيبي تعالي جنب الدفايه شويه عشان تدفي

لم تلتفت اليه ابتعدت عنه الي اقصي نقطه قاضتها اليها قدميهاجلست علي الفراش وتقوصت علي نفسها

وهمست واسنانها تستك في بعضها عملت فيا إيه يا صقر انا مش زي ما انا ليه جسمي بيجوعني كده

انحني علي ركبتيه امامها مباشره ووضع يده علي وجهها يزيح خصلاتهامن عليه

عملت ايه بس يا حبيبتي انتي مصعبه الأمور كده ليه محصلش حاجه صدقيني

انتي عارفه كويس اوي اني بحبك وكنت بتمني يوم جوازنا في اقرب وقت بس عشان اقدر اضمك لحضني

نظرت له الشرار يتطاير من عيناها انت اغتصبتني وانا مش في وعي لو كنت عملتها عمري ما هاسامحك صدقني

اسكتي ايه اللي انتي بتقوليه ده اغتصاب ايه وزفت ايه حتي لوكان ده حصل انتي ناسيه انك مراتي

نفضت يده بعيدا عنها وزجته بقوه

وانا مش في وعي يا صقر ابعد عني

انت عمال تخليني ازيد في كرهي ليك بجد بقيت بكرهك

احني رأسه للأسفل وصمت قليلا ثم وقف امامها وجذبها بس انا هفضل طول عمري احبك يا روحي تعالي معايا

اتجه بها الي حجره ملابس جانبيه داخل الغرفه وجدتها ممتلئة بجميع ملابسها ومستلزماتها الأنثويه بجانب ملابسه مستلازماته ايضا

الاوضه دي فيها كل حاجه تخصنا احنا الاتنين
غيري هدومك عشان ماتخديش برد

انا هاخرج واسيبك براحتك عشان مش عايز ازعلك اكتر من كده بس لازم تفهمي ان مافيش حاجه من اللي في دماغك دي حصلت قولتلك اني مريض يا چانا

انتي بس كنتي واحشاني ومقدرتش اصبر لما تفوقي بس معلش كنت غضبان منك شويه ويمكن محبتش تشوفيني وانا غضبان

صقر

نعم ياحبيبي

انا عمري ماهسامحك لو كنت عملتها سامع

انت ضيعت كل حاجه حلوه بينا يا صقر

امسكها بين يديه بقوه وضمها الي صدره رغما عنها ونظر في عينها بغضب

مش مهم ياحبيبتي مش مهم خالص عندي انا كل اللي يهمني دلوقتي انك بقيتي ملكي وفي حضني وبتاعتي ومحدش يقدر ياخدك مني ابدا

تلوت بين يديه تريد ان تتخلص منه بأي طريقه

انا بكرهك سامع بكرهك

نظر اليها في صمت لثواني ثم اومئ لها برأسه وتركها وذهب

اغلق عليها غرفة ملابسها ووذهب الي زر جانبي بجانب الجدار وانتظر قليلا

حضرت امامه تلك الخادمة الشقراء ووقفت محنية الرأس في طاعه امامه

افندم سيدي

هاليجا عليكي ان تحضري الطعام وكوب من العصير الفريش للسيده چانا والاتتركي تلك الغرفه مهما حدث الا بأذن مني انا فقط

اتسمعيني لا تتركيها مهما تقول لكي هي لا تنحدث الروسيه لذا سوف تتحدثي معها بالانجليزيه

ولكن سيدي يبدو ان السيده چانا لم تحبني منذ الطاله الاولي

كل هذا لا يهم كل ما اريده منك ان لا تتركيها بمفردها عليكي ان تتحدثي معها

اشغلي وقتها بأمور الموضه احضري لها بعض المجلات

لا تأتي لها بأي شئ خاص بهواتف او انترنت شغلي لها التلفاز المهم عندي ان لا تظل صامته ولا حزينه افهمتي هاليجا

نعم نعم سيدي فهمت وسأنفذ

حسنا سأري ما ستفعلين انا سأنزل الي غرفة مكتبي بالاسفل لأباشر اعمالي واذهبي انتي واحضري لها الطعام لحين خروجها
//////////////////////بقلمي:كنزي حمزه (مياده

جلس في غرفة مكتبه وفتح جهاز اللاب توب تبعه اجري اتصال بمديرة مكتبه بسنت

ليطمئن علي سير عمله ظهرت امامه تقف علي رصيف ميناء الاسكندريه وتداري وجهها من الشمس الحارقه برغم بروده الجو

صباح الخير ياصقر باشا

ازيك يا بوسي ايه الاخبار عندك كله تمام ولا ايه
كل حاجه تمام ياباشا الشحنه بتاعتنا وصلت كلها بالسلامه من المانيا

وكل مستشفي بعتت العربيات بتاعتها وبيستلموا البضاعه دلوقتي

والكونتنير اللي بيخرج من الجمرك بيتحمل علطول
تمام يابوسي براڤو عليكي ليكي عندي مكافئه كبيره
تسلملي يا باشا انا اللي يهمني رضاك عليا

متعرفيش في حد تاني شحنته جات المينا ولا لاء يا بوسي

شحنة يايسين بيه وشركتين تانين واقفين لسه بره المينا ومانعين دخولهم

قالو لحد مانخلص شحنتنا عشان كبيره لكن شحنة شركة ماهي هانم لسه متأخره تقريبا لسه مدخلتش المياه الاقليميه اصلا يا باشا

اوك تمام اوي كده خلصي شغلك وسلمي كل واحد حقه وعندك اجازه يومين وهاتبعك اول بأول باي يابوسي

مع الف سلامه يا باشا

اغلق معها وكاد ان يغلق جهازه الا انه وجد كم

راسائل يأتيه من والدته

كلمني ضروري

صقر

عايزك تكلمني

محتاجك جانبي

صقر

كلمني يابني

كلمني

لديك اتصال

لديك اتصال

صقر محتجاك جانبي
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الرابع عشر من رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة
تابع من هنا: جميع فصول رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة
تابع من هنا أيضاًجميع فصول رواية تمرد صحفية بقلم دودو محمد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة