-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية بعد النهاية بقلم يسرا جمال - الفصل الثانى والعشرون

 مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة وأجمل الروايات الممتعة والروايات الرومانسية ذات الطابع الإجتماعى مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة يسرا جمال علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل الثانى والعشرون من رواية بعد النهاية بقلم يسرا جمال .

رواية بعد النهاية بقلم يسرا جمال - الفصل الثانى والعشرون

إقرأ أيضا: رواية غرام 


رواية بعد النهاية بقلم يسرا جمال

 

رواية بعد النهاية بقلم يسرا جمال - الفصل الثانى والعشرون

عادت دارين الى الفيلا قابلت علاء

دارين تعطيه بعض المال:تروح تجبلي غدا ومتتأخرش

علاء:ذي كل مرا يا فندم ولا عاوزة حاجة معينة؟

دارين:ذي كل مرا يلا روح

علاء:حاضر يا هانم

دخلت دارين الفيلا رن هاتفها الخليوي

دارين:الو

فؤاد:ايوه يا حبيبتي ازيك عاملة ايه؟

ابتسمت دارين بسخرية:ايه ده ما شاء الله انت فاضي؟

فؤاد:اه ليه؟

دارين:كلمتك ومردتش عليا يعني

فؤاد:معلش انشغلت في الشغل ...مقولكيش بقى يا دارين شغال مع عمك اشرف على مشروع قرية سياحية وان شاء الله هتكون اكبر قرية سياحية

دارين:بابا انا دارين على فكرة مش تامر علشان تكلمني عن مشروعاتك واحلامك في الشغل وطموحاتك

فؤاد:وهو كله علشان مين ما علشانكم في النهاية

دارين:اه اكيد...المهم انت متصل ليه؟

فؤاد:بتطمن عليكي انتي مش عاوزة حاجة؟

دارين في نفسها"جاي بعد ما الوجع ملاني تسألني عاوزة حاجة؟...لاء كتر خيرك اكيد مش هعوز منك انت حاجة"

فؤاد:معايا يا دارين؟

دارين:لا شكرا يا بابا مش عاوزة حاجة سلام

فؤاد:سلام

أغلقت دارين الخط واتصلت بأشرف

دارين:الو

أشرف:دارين ازيك يا حبيبتي ؟

دارين:الحمد لله

أشرف:و رائد عامل ايه؟

دارين بوجع:الحمد لله

أشرف:معلش مجتش فرصة اجي اشوفوا بس انا شوفت الصورة اللي انتي نزلتيها وهاجي قريب بإذن الله

دارين:انا وشريف اتطلقنا

أشرف بصدمة:ايه؟؟

دارين:شريف فين؟

أشرف:انا مش فاهم حاجة

دارين:مش لازم تفهم انا عاوزة منك خدمة وهي انك تقولي شريف فين ؟

أشرف:وانا هعرف منين ده انا مش عارف انكوا اتطلقتوا

دارين:يعني معندكش معلومات عن ابنك ؟

أشرف:ولا كلمني أصلا

دارين:طيب تمام سلام

أشرف:استني بس فهميني اللي حصل

دارين:سلام يا عمي مش فاضية

وأغلقت الخط

_____________________________________

في فيلا كمال

كمال:هو مازن مش هيتغدا معانا

صفاء:لسه مجاش من الشغل

كمال:مكلمتهوش طيب ؟

صفاء:لاء اكيد عنده شغل

كمال:طيب

رن هاتف كمال الخليوي فوجد مازن يتصل

كمال:الو ....ايوه....خير؟....طب اديني العنوان ...متشكر ..سلام

واغلق الخط ومازال محتفظا بهدوئه

صفاء:ايه؟

كمال ينظر اليها:ممكن تحافظي على هدوئك؟

سقطت الشوكة والسكين من يدها:في ايه؟

كمال:مازن في المستشفى

صدمت صفاء

كمال:صفاء انتي كويسة

صفاء ومازالت في حالة صدمة:انا هلبس بسرعة استناني مش هتأخر

وصعدت الى الطابق الثاني بسرعة

_________________________________

في شركة عماد

غادر فارس مكتبه لتناول غداءه في المطعم القريب فرن هاتفه الخليوي

فارس:الو

وليد:ازيك يا فارس؟

فارس:تمام

وليد:مالك؟..ومكلمتنيش ليه؟

فارس:والدك شكله بيشك فيا هو انت عملت حاجة تخليه يشك

وليد:لا ابدا

فارس:طب بقولك ايه اقفل دلوقتي وهكلمك بعدين او نتقابل الليلة سلام

وليد:سلام

واغلق فارس الخط وهو يشعر بالقلق

___________________________________

في منزل شادي بعد ان انهوا طعام الغداء سندها الى الفراش

شادي:انتي كويسة يا ليلى ؟

ليلى:تمام الحمد لله

شادي:تعبك زاد ايه رأيك نروح للدكتور؟

ليلى:يا حبيبي انا كويسة الحمل بس تاعبني شوية

شادي:طيب

سناء:متقلقش الحمل بيغير 180 درجة

شادي:ربنا يقومك بالسلامة يا حبيبتي

ليلى:امين

شادي غير مقتنع بكلامهم وقلبه يحدثه ان شيئا ما سيحدث

ليلى:انتي تعبتي معايا اوي النهارده يا ماما خلاص ارتاحي واهو شادي موجود جنبي اهو

سناء:شادي ايه هو ده بيعرف يعمل كوباية شاي أصلا

ضحكت ليلى بتعب

شادي:متشكرين على التسييح ده يا ماما

سناء:الحقيقة متزعلش

شادي:على فكرة متصدقهاش بعرف اعمل حاجات كتير

ليلى:ذي ايه؟

شادي:حاجات كتير طبعا بس مش فاكرها دلوقتي

ليلى:انت هتضحك عليا انا يا شادي

شادي:انتي هتسيحي انتي كمان ولا ايه؟

ليلى:ههههههه ...ااه

شادي:خلاص خلاص مش هضحكك

ليلى:شادي انا عاوزة مانجا

شادي:نعم ؟؟؟

ليلى:ايه هو اللي نعم بقولك عاوزة مانجا

شادي:دلوقتي ؟

ليلى:لا بعد أسبوع ....اكيد دلوقتي طبعا

شادي:طيب خلاص هنزل اجبلك مانجا

ليلى:بسرعة

شادي:حاضر

سناء:استنى هاجي معاك انت مبتعرفش تشتري حاجة أصلا

شادي:ما كفايا تسييح بقى الله

سناء:طب يلا بس بسرعة

شادي:يلا

وذهبا استطاع كلاهما ازاحة جزء من ذاك الألم الذي اقتحم حياتها بعد وفاة والدها لكنها دائماً كانت متعبة وكثيراً ما كانت تمر بنوبات بكاء عندما تتذكره

___________________________________

في المشفى

أفاق مازن وبدأ يدور بنظره في الغرفة فعلم انه في المشفى شعر بيد تلمس على شعره فنظر بجواه فوجد والده ووالدته بجانبه

مازن مصدوم ولا يجد كلاما

كمال بإبتسامة:حمدا لله على سلامتك كده تقلقنا عليك

صفاء صامتة تسيل الدموع من عينيها تحاول ان تبتسم بلا فائدة

مازن بتعب:انا كويس متخافوش عليا

صفاء لم تحتمل اكثر وبدأت في البكاء

كمال:وبعدين يا صفاء

مازن بألم على حال والدته:متعيطيش انا كويس

كمال:خلاص بقى يا صفاء

صفاء ببكاء:انت ازاي متقولناش ازاااي

مازن:مكنتش عاوزكم تزعلو وتشغلوا بالكم بيا

كمال:ايه الكلام ده ان مكناش نشغل بالنا بيك امال نشغل بالنا بمين

مازن ينظر الى والدته وهو يشعر بالحزن على حالها

كمال لصفاء:صفاء من فضلك اهدي بقى

صفاء تمسح دموعها في محاولة منها للهدوء

كمال:المهم احنا اتكلمنا مع الدكتور

مازن:انا حافظ الكلام بتاعه كله

كمال:لاء هو قالنا كلام جديد

مازن:كلام ايه؟

دخل حاتم :حمدا لله على السلامة

صفاء لم تحتمل اكثر وانسحبت من بينهم

مازن:هو في جديد في حالتي ؟

حاتم:مازن الورم بيكبر وبيضغط على مناطق الابصار والنطق

مازن:وبعدين؟؟

حاتم:لازم تعمل العملية بسرعة

مازن:وانا قولت لاء

كمال:مازن

حاتم:طب هستأذن انا

وغادر حاتم

مازن:بابا من فضلك انا مش هعيش عاجز

كمال بألم:مين قال كده ؟

مازن:هو الدكتور مقالكش النتايج ولا ايه؟

كمال:لاء قالي بس كمان قالي ان ده الأمل الوحيد

مازن:مش هقدر يا بابا على حاجة ذي دي

كمال:مازن من فضلك

مازن:من فضلك انت يا بابا

كمال:انت فاكر ان انا ممكن أعيش من غيرك

مازن بوجع:الدنيا مبتقفش على حد وبعدين ما انا عايش اهو قدامك

كمال:ايوه بس انت عارف ان الورم ده ممكن يعمل فيك ايه؟

مازن:يا بابا ارجوك

كمال:خلاص يا مازن ارتاح انت دلوقتي

مازن:انا عاوز اروح ارتاح في بيتي

كمال:لاء انت هتفضل في المستشفى

مازن:ملوش لزوم وجودي في المستشفى

كمال:لاء خليك في حالة تعبت لا قدر الله الدكاترة يكونوا جنبك

مازن:يا بابا انت عاوز تحبسني في مستشفى علشان اتخنق يعني

كمال:انا مش بحبسك انا خايف عليك

مازن:يا بابا دي اول مرة يغمي عليا على فكرة

كمال:هي كلمة يا مازن هتفضل يعني هتفضل

مازن:طب وشغلي؟

كمال:انسى الشغل انا هكلم الشركة واعرفهم انك خلاص سبت الشغل

مازن:لا بجد حرام هتنهوا حياتي علشان العملية

كمال:انت عاوز تزعلني انا ومامتك يا مازن؟

صمت مازن للحظات ثم قال

مازن:طب انا مستفيد ايه من قعادي هنا طالما مش هعمل عملية ولا غيره

كمال:لا يا مازن انت هتعمل العملية بس مش دلوقتي ولا هنا ... انا طلبت الأشعة وهأخدها وهتواصل مع دكاترة برا وهسأل عن افضل مكان تعمل فيه العملية

مازن:بابا انت أكيد بتهزر

كمال:لا انا مش بهزر يا مازن وانت اللي بتهزر لو فاهم اني ممكن اسيبك تموت

مازن:مش هعمل حاجة غصب عني

كمال:هشوف طرق واقنعك بيها ما انا مش هسيبك

صمت مازن بنفاذ صبر

كمال:انا هسيبك ترتاح

وتركه كمال وغادر الغرفة فوجد صفاء تبكي بالخارج فجلس بجوارها

كمال:اهدي يا صفاء انا مش هسيبه

صفاء:قالك ايه وافق على العملية؟

كمال:لاء مش موافق

صفاء:طب وبعدين؟

كمال:هخليه يعملها حتى لو غصب

صفاء:مش هينفع موضوع الغصب ده لازم تكون برضاه يا كمال

كمال:على كل حال اجلي كل ده لحد ما اعرف هتواصل مع مين وازاي واشوف الحكاية دي

صفاء:انا خايفة اوي عليه

كمال:متخافيش ربنا موجود

صفاء:ونعم بالله

كمال:على كل حال هيفضل هنا في المستشفى تحت عيون الدكاترة

صفاء:انا هفضل جنبه

كمال:تفضلي فين وانتي بالحالة دي انتي عوزاه يشيل الهم كل ما يشوفك

صفاء:خلاص يا كمال هفضل هنا برا ومش هدخله

كمال:ويفيد بإيه وجودك قومي روحي اديله وقت يكون لوحده ويهدا ويفكر صح

صمتت صفاء لبعض الوقت ثم قالت: بيتهيقلي لازم اجبله شوية حاجات من الفيلا بما انه هيقعد هنا

كمال:هيكون كويس برضو يلا بينا

ونهضا معا وغادرا

____________________________________

في فيلا عماد استعد وليد للخروج

عماد:على فين يا وليد؟

وليد:رايح لواحد صاحبي

عماد:صاحبك مين؟

وليد:انت متعرفش اصحابي يا بابا

عماد:اه صح ...ابقى عرفني عليهم

وليد:حاضر يا بابا هعرفك عليهم كلهم في حفلة التخرج بإذن الله

عماد:ايه ناوي تعدي من غير ملاحق

وليد:ليه كده بقى يا بابا

عماد:انا اللي المفروض اسأل ليه كده

وليد:هنجح ومش هشيل ملاحق وهتشوف

عماد:انا سمعت الكلام ده كتير اوي

وليد:ولو نجحت السنة دي من غير ملاحق؟

عماد:اعملها اول

وليد:حاضر هعملها ..وعن اذنك دلوقتي بقى علشان اتأخرت

عماد:طيب يا وليد

وغادر وليد

عماد:اما نشوف الحكاية دي

___________________________________

في فيلا كمال

أحمد:يا عمي والله انا كنت عاوز اقولكم بس هو كان منبه عليا مقولش لحد

كمال:برضو غلطان يا أحمد

أحمد:طيب يا عمي انا غلطان بس دلوقتي مش وقت عتاب خلينا نتصرف وكويس انكم عرفتو

كمال:هنتصرف ازاي وصاحبك رافض العملية

أحمد:انتو لازم تقنعوه

كمال:وهقنعه ازاي بس هو كل اللي في دماغه انه لو عمل العملية هيكون عاجز

أحمد:طب والعمل ؟

كمال:معرفش بس لازم اتصرف وأول حاجة اعملها اني اشوف دكاترة كويسين برا مصر علشانه

أحمد:طيب يا عمي وانا اسف والله بس بجد مش بإيدي هو قالي مقولش لحد وكان لازم افضل جنبه ذي ما هو عاوز

كمال بهدوء:اللي حصل حصل يا أحمد خلاص اهم حاجة نلحقه

أحمد:ان شاء الله

كمال:عطلتك يا ابني اتفضل انت

أحمد:ايه الكلام ده يا عمي ده مازن ده صاحب عمري كله

ابتسم كمال

وغادر أحمد

__________________________________

في المساء بالمشفى

دخل حسام الى مازن

حسام:عامل ايه؟

مازن:انا كويس

حسام:مفيش صداع او أي حاجة

مازن:حاليا لاء

حسام:ممتاز

مازن:هو مين قال لبابا وماما ؟

حسام:دكتور حاتم بلغهم

مازن:وطبعا انت السبب في اني اجي المستشفى اللي انت شغال فيها

حسام:تفتكر المستشفى هتفرق ما هما كده كده هيعرفوا

مازن:صح مظبوط

حسام:مازن انا عوزك تفكر شوية في والدك ووالدتك انت بنفسك شوفت حالتهم

مازن:حسام هو انا لو دخلت غيبوبة هتقدروا تعرفوا انا هفوق امتى؟

حسام:انت ليه بتتوقع الأسوأ دايما

مازن بسرعة:جاوب يا حسام

حسام:اكيد لاء

مازن:ولو فضلت في غيبوبة هتتيقنوا ان مفيش أمل مني وهيبقى كلامكم وقتها لأهلي ان انتو متطرين تفصلوا الأجهزة عني مش كده

حسام:انت بجد ازاي بتفكر في السلبية دي واضح ان الافلام مسيطرة عليك

مازن:انا ابدا مش سلبي بالعكس انا مبسوط جدا بمرضي ده انا حتى عشت حاجات عمري ما عشتها قبل كده وانا فعلا مبسوط بس فعلا موضوع العملية بيجبلي اكتئاب وبيجبلي كل المشاعر السلبية وكمان قعادي هنا في المستشفى بيخلني متوتر بيخلني عاوز افكر اكتر في تعبي

حسام:ليه التوتر مش انت كويس ؟

مازن:يا حسام انا خايف ومرعوب على فكرة من وجودي هنا حاسس اني قاعد هنا علشان العملية و إصرار اهلي على العملية مخليني مش قادر استحمل

حسام:اهدا يا مازن مفيش داعي للخوف

مازن:سهل تقولي اهدا سهل تقولي متخافش بس مش هتقدر تسيطر على مشاعري

حسام:طيب ممكن تنسى العملية وتنسى كل حاجة وتنام دلوقتي وترتاح

مازن يهز رأسه إيجابا

ويغادر حسام

يرن هاتف مازن الخليوي

مازن:الو

أحمد:انا اخدت التمام من ابوك أي خدمة تانية ؟

مازن يبتسم بتلقائية:اسف يا أحمد

أحمد:لا يا عم ولا يهمك هي اول مرة يعني ما ياما اهلك هزقوني بسببك

مازن:ههههههههههه ده انت شايل مني اوي

أحمد:هههههههههه تقريبا كده ...المهم انت بتعمل ايه دلوقتي ؟

مازن:الزهق هيموتني وحسام قالي أنام شايف الملل اللي انا فيه

أحمد:معلش شدة وتزول يا جدع

مازن:هههههههههه هتزول؟

أحمد:خلي عندك ثقة في الله

مازن:ونعم بالله

أحمد:عموما يا سيدي في أي وقت تحتاجني انا معاك على مواقع التواصل الاجتماعي 24ساعة

مازن:تمام

أحمد:علشان بس تعرف انك مش لوحدك

مازن:تسلم يا صاحبي

أحمد:انا خايف اقولك تنام تتعصب عليا

مازن:هههههههههههه لا قول ولا يهمك يعني هي جات عليك

أحمد:هتنام ولا أسليك شوية؟

مازن:لا هنام تصبح على خير

أحمد:لو معرفتش كلمني

مازن:طيب سلام

أحمد:سلام

واغلق مازن الخط وحاول النوم

__________________________________

في صباح اليوم التالي

استيقظت واستعدت للذهاب الى عملها

سمعت قرع الجرس فذهبت وفتحت الباب فوجدت علاء قد أحضر لها الفطور

دارين:شكرا يا علاء جهزلي العربية دلوقتي

علاء:حاضر

وأغلقت الباب وجلست تتناول فطورها وهي تتابع بعض الأمور على اللاب توب الخاص بها

انتبهت لرنين هاتفها الخليوي

دارين:الو

نور:كلبة

دارين:ميرسي

نور:انتي فينك بكلمك كتير على فكرة

دارين:حمدا لله على السلامة يا عروسة

نور:متغيريش الموضوع فينك كل ده ؟

دارين:موجودة يا نور بس للأسف مشغولة شوية بالشغل

نور:انتي اكيد بتهزري

دارين:ليه يعني؟

نور:انتي اشتغلتي بجد؟

دارين:اه

نور:معقولة دارين الحكيم اشتغلت

دارين:بلاش اللطافة دي علشان مقفلش الخط

نور:هههههههه خلاص خلاص اسفة

دارين:على فكرة الشغل طلع حاجة مسلية جدا

نور:انتي اللي بتقولي الكلام ده

دارين:انسي اللي فات بقى كنت غلطان بخصوص موضوع الشغل

نور:طيب يا ستي عموما انتي وحشاني

دارين:وانتي كمان

نور:طب ما تيجي نتقابل

دارين:مش عارفة امتى هبقى فاضية

نور:طيب نتكلم سوا الواتس نشوف معاد نكون فاضيين فيه

دارين:شوفي وقت وابقي كلميني

نور:تمام سلام

دارين:سلام

ونهضت دارين لتذهب الى عملها

____________________________________

جلس مازن يملأ فراغه بالاستمتاع على الآيباد الخاص به فرن هاتفه الخليوي

مازن:الو

فارس:مهندس مازن ؟

مازن:ايوه

فارس:انت كويس؟

مازن:نعم؟

فارس:انا اللي نقلتك المستشفى لما تعبت ..انا فارس بتاع المطعم لو تفتكر

مازن:اه اهلا معلش اصل انا مش مسجل رقمك باسم

فارس:عادي ولا يهمك ...المهم انت كويس؟

مازن:الحمد لله

فارس:معلش لما نقلتك المستشفى مقدرتش استنى معاك انت اكيد احسن دلوقتي؟

مازن:احسن؟...لا انا ذي ما انا وعلى فكرة انا مش هقدر أكمل معاك لاني سبت الشغل

فارس:هو انت تعبان اوي كده؟

مازن:تقريبا

فارس:اسف اتدخلت في حاجة متخصنيش

مازن:لا ابدا عادي يعني هي جت عليك ما اللي كنت خايف انهم يعرفوا عرفوا خلاص

وصمت للحظات ثم قال:انا عندي ورم في المخ وحاليا في المستشفى بأمر من أهلي

فارس مصدوم:اه انا اسف الف سلامة عليك

مازن:الله يسلمك ...على فكرة انا هتدخل و هخلي الشغل في ايد واحد صاحبي

فارس:لا ملوش لزوم تتعب نفسك انا هتصرف

مازن:لا مينفعش الموضوع كان في ايدي وكان المفروض اكمله وبعدين مفيش تعب الحكاية كلها مكالمة تليفون مش اكتر

فارس:طيب ذي ما تحب عموما ربنا يشفيك

ابتسم في حزن فهو يعلم ان الحل الوحيد هو العملية

فارس:انا مضطر اقفل دلوقتي عندي اجتماع

مازن:اه طبعا اتفضل سلام

فارس:سلام

واغلق فارس الخط

ونهض ليحضر الاجتماع ولاحظ ان الاجتماع غريب بعض الشئ فعماد لا يأخذ برأيه في الاجتماع وهذا ليس من عادته

_____________________________________

في شركة فؤاد في غرفة تامر

طرقت دارين الباب ودخلت

دارين:صباح الخير

تامر:مش هنخلص بقى

دارين:طب انا بقول صباح الخير رود عليا طيب

تامر:اخلصي يا دارين عاوزة ايه؟

دارين:هعوز ايه سلامتك يا تيمو

تامر:اسمي تامر وراعي اننا في الشغل

دارين:بتخاف اوي على شكلك قدام الناس

تامر:اخلصي يا دارين

دارين:مقولتليش ليه ان كان في اجتماع

تامر:دارين متعمليش نفسك صاحبة شركة تمام؟

دارين:انا صاحبة شركة فعلا وان كنت ناسي اننا اخوات افكرك

تامر:دارين متعصبنيش يا دارين وامشي

دارين:تامر انا همشي لما اخد منك وعد ان أي حاجة في الشركة تخليني على علم بيها

تامر:اسمعي يا دارين ان تحمدي ربنا ان انا مش مديكي المسؤولية المفروضة عليكي في الشركة علشان لو ادتهالك هتفلسي بكرا

دارين:مش فاهمة ايه التخاريف اللي انت بتقولها دي ؟

تامر:دي مش تخاريف ...انتي عارفة كويس ان ليكي نصيب في الشركة بس متعرفيش بقى ان انا المسؤول عنه يعني لو ادتهولك مش هتعرفي تشتغلي بيه وهتفلسي وعلى فكرة حتى بعد ضم الشركتين انا المسؤول عنه تقريباً شريف مكانش بيفهم فيه

دارين:ضم شركتين ايه اللي انت بتتكلم عنه؟

تامر:اه صحيح نسيت اقولك الموضوع ده

دارين:موضوع ايه؟

تامر:اصل يوم فرحك كان في عقدين بيتمضوا عقد جوازك ...وعقد ضم الشركتين

دارين بصدمة:يعني ايه ؟...جوازي كان مصلحة علشانكم

تامر:ليه بتقولي علشانا

دارين:امال علشاني ؟؟

تامر:طبعا علشانك شريف الشاب الممتاز الهايل اللي كل البنات تتمناه دارين قدرت تسحره وبقى مغرم بيها واتجوزها يبقى مين فينا كان له مصلحة

دارين:بس بقى كفايا اسكت انا قرفت منك ومن شغلكم المقرف ده

تامر:شغلنا دلوقتي بقى مقرف لما حسيتي انك ساعدتينا من غير ما تعرفي مش كده ؟

دارين:يعني شريف شريك في الشراكة دي ؟

تامر:طبعا

دارين:يعني انت تعرف مكانه

تامر:لو اعرف مكانه هروحله

دارين: كلكم كدابين وغشاشين وبتحبوا نفسكم وبس

تامر:لا وانتي اللي صادقة اوي

دارين:على الأقل مببنيش مصلحتي على حساب حد

تامر:هههههههههه لا حلوة دي ما انتي طول عمرك بتبني مصالحك علينا كل حياتك أساسا مصالح

دارين:اسمع يا تامر انا مش عاوزة منك حاجة تمام وانا بجد بكرهك

تامر:وليه بتعامليني على اني المسؤول عن اللي حصلك

دارين:انت كنت عارف وسكت تبقى مشترك في الموضوع

تامر:طيب يا دارين انا مشترك هتعملي ايه يعني ؟

دارين:هتشوف يا تامر انا هعمل ايه؟

تامر:اتكلمي على قدك يا دارين تمام

دارين:هعرف كويس اوي ادفعك التمن غالي على كل حاجة

تامر بسخرية:طب استني بقى اما فؤاد بيه وأشرف بيه وشريف يرجعوا واهو تحاكمينا كلنا سوا

نظرت اليه في غضب وغادرت المكتب

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الثانى والعشرون من رواية بعد النهاية بقلم يسرا جمال 
تابع من هنا: جميع فصول رواية ولا فى الأحلام بقلم دعاء عبد الرحمن
تابع من هنا: جميع فصول رواية أبو البنات بقلم رهف سيد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حزينة
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة