-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية صغيرة على الحب بقلم سلمي عيسوى - الفصل الثالث

 مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي في موقعنا قصص 26 مع روايات رومانسية وإجتماعية مغلفة بالمزيد من الحب والغرام للكاتبة سلمى عيسوى وروايتها التى نالت مؤخرا الشهرة و البحث الكثير على مواقع التواصل الإجتماعى وسنقدم لها الفصل الثالث من رواية صغيرة على الحب بقلم سلمى عيسوى 

رواية صغيرة على الحب بقلم سلمي عيسوى - الفصل الثالث

إقرأ أيضا: حدوتة رومانسية 

رواية صغيرة على الحب بقلم سلمي عيسوى

 رواية صغيرة على الحب بقلم سلمي عيسوى - الفصل الثالث

 صدمت هي وقال بتردد: -

انا لازم امشي ..!!


نظر هو لها بعدم فهم ولكنه ابنتسم بانتصار ظنا منه انها ارهبت من اسمه ولكنه لا يعلم الحقيقه . . . . . ركب هو سيارته وانطلق بها منزعج من تلك الطفله كما اطلق عليها ..!!!


-اما عنها هي فقالت في نفسها: -

اكيد تشابه اسماء بابا قال ان عيلته في اسكندريه ايه هيجيبه هنا يعني ..!!!


-اقتنعت هي بتلك الكلمات الصغيره واوهمت حالها بذلك وذهبت مسرعه نحو منزلها ..!!


« « « « « « « « « « «


:-في اثناء الطريق ..!!

:- في سياره جاسر ..!!


كان يسير بسرعه جنونيه حانق من تلك الطفله التي لم ترهبه او تتغزل به كباقي النساء ولكن قاطع حنقه هاتفه المضئ اجاب هو بضحك: -


- اخيرا افتكرتي ان ليكي اخ ..!!


ليله بضحك: -

واحشني يا ابو نسب والله ..!!


جاسر باستغراب: -

ابو نسب ..!!؟


ليله ببراءه: -

مش انت ابوك متجوز امي نبقي نسايب ولا لا ..!!


ضحك بشده علي مرحها وقال: -

نتيجتك هتظهر امتي يا مجنونه ..!!


ليله بتنهيده : -

لسه مظهرتش بس قالو ظهرت في القاهره من ساعه تقريبا ..!!


جاسر: -

يبقي هتظهر في اسكندريه خلال يوم او اتنين ...!!


ليله بخوف: -

يارب انا نفسي اخلص ..!!


جاسر بضحك: -

هتدخلي طب صح ..!!


ليله بمرحها :-

طب مين يا ابو طب. . . مالها صيدله 4 او 5 سنين وانام في البيت هو انا ناقصه...!!


جاسر: -

يخربيت هبلك. . . المهم ماما فين دلوقتي ...!!


ليله بحزن: -

ماما عند جدو ..!!


جاسر وقد دب الرعب قلبه: -

ماله جدو ...!!


ليله بخوف: -

ها لا لا سلام دلوقتي ...!!


-اغلقت ليله وهي مرعوبه من اخيها


« « « « « « « « « «

:- في فيلا جاسر وفارس ...!!


- دخل جاسر المنزل هو لا يري امامه فمهما حصل هو جده وجاسر يعشقه واردف قائلا بصوت عال: -


-فاااااااارس ...!!


-انتفض فارس وخرج من غرفته بزعر قائلا: -

بتزعق كده ليه...!!


جاسر: -

جدي ماله .. انطق ...!!


فارس بحزن: -

جدو تعبان اوي يا جاسر ونفسه يشوفك ..!!


جاسر بصراخ له : -

ومقولتش ليه انا مش كنت معاك امبارح ...!!


فارس : -

يعني كنت هتاروح يا جاسر بعد 5 سنين هتنزل اسكندريه تاني ..!!


جاسر بهدوء مرعب: -

جهز تفسك هانروح دلوقتي..!!


فارس: -

انت اتجننت انت عارف الساعه كام ..!!


جاسر بعدم اهتام: -

خلص يا زفت ..!!


-استغرب فارس ولكنه ابتسم علي حب صديقه الشديد لعائلته .. صعد فارس لغرفته لكي يستعد وذهب جاسر لغرفته ل احضار بعض اغراض له ...!!


بعد قليل من الزمن ...!!


خرج فارس وتبعه جاسر يحمل شنطه صغيره بها بعض الاغراض المهمه له وقال بثبات رجولي: -


-يلا خلص عشان نلحق نوصل ..!!


فارس بسخريه: -

هنوصل والنهار لسه بيطلع ...!!


جاسر علي مضض: -

لخص ها لخص ...!!


- خرج الرجلان من المنزل وقام جاسر بفتح شنطه السياره لوضع احماله بها والتفت بعد ذلك ليركب سيارته وجلس بجانبه فارس الذي كان يريد قتله ولكنه شعر بسعاده لسبب .. وما هي الا لحظات وانطلق جاسر بسيارته الفخمه نحو عروس البحر المتوسط ...........


« « « « « « « « « « «


في فيلا يوسف ...!!


كانت هي تجلس علي اريكه غرفتها علي قدمها الحاسوب خاصها ولكنها انتفضت من شئ رأته وقالت بفزع: -


-مااااااااااماااااااااااا...!!


اماني بفزع وهي تفتح باب غرفتها: -

بسم الله الحفيظ ... خير يا بنتي ...!!


حور بخوف وارتباك: -

النتيجه .... النتيجه ظهرت ...!!


يوسف بفرح:-

عملتي اي..!!


حور بتردد: -

لسه مش كتبت رقم الجلوس بس خايفه .. خايفه اوي ...!!


اماني بحب واطمئنان: -

اكتبي يا حبيبتي وان شاء الله هندسه زي ما بتحلمي ...!!


-بدأت حور بكتابه ارقام جلوسها بيد مرتعشه وانتظرت حتي ظهرت لها النتيجه ... نظرت بصدمه للشاشه وقالت: -


-مش ممكن ...!!


اماني بفرحه: -

وريني كده ..!!


-نظرت اماني حتي استوعبت وقالت: -

مبروك يا يوسف بنتك جايبه 97.5% ...!!


يوسف بفرحه وهو يحتضن ابنته: -

طيب بتعيطي ليه دلوقتي ...!!


حور ببكاء: -

مش عارفه من الفرحه عيني دمعت ...!!


اماني: -

الف مبروك يا روح قلبي انتي،، وان شاء الله تبقي اشطر مهندسه في شركه بابي ...!!


حور بتردد: -

انا مش هشتغل في شركه بابا ...!!


يوسف باستغراب : -

وليه بقا ان شاء الله ...!!


حور بخجل وتردد: -

يا بابا انا لو رحت عند حضرتك الشركه الكل هيعاملني علي اساس بنت المدير ورسميه وكده .. انا مش عايزه كده عايزه ابني نفسي بنفسي ... يعني عايزه اشتغل وانا في الجامعه ..!!


يوسف بضحك ويبدو انه يعلم شئ ما :-

خلاص اوك اشتغلي عندي في الشركه وانتي في الجامعه ...!!


حور: -

حضرتك مش فاهم .. انا عايزه اقدم علي وظيفه عايزه اتقبل او اترفض .. يا بابا انا لحد دلوقتي مش بقول اسم عيلتي ديما بقول حور يوسف عمري ما قولت يوسف ايه ...!!


اماني باعجاب: -

ربنا يحميكي لشبابك يا بنتي ...!!


يوسف بدهشه: -

انتي موافقه يا اماني يبقي ابوها صاحب اكبر شركات مصر وتطلعي تشتغلي ...!!


اماني: -

سيبها براحتها خليها تخوض التجربه خلي الدنيا تعلمها يا يوسف ...!!


يوسف بتنهيده: -

اللي تشوفيه ... قوليلي بقا يا ست حور عايزه اي هديه نجاحك ...!!


حور بضحك:-

هديه نجاحي مش دلوقتي يا بوب ... انا دلوقتي عايزه اناااااام ...!!


اماني وهي تقبل رأسها: -

تصبحي علي خير يا حبيبتي ..!!


-خرج يوسف واماني من غرفتها وهي ذهبت في ثبات عميق من اثر الفرحه بها ما اجمل النجاح ...!!!


« « « « « « « « « «


في اسكندريه ...!!


قامت هي علي اثر طرقات علي باب الغرفه وقالت بنعاس: -


-خير يا ام ربيع ..!!


قالت ام ربيع من خلف الباب:-

يا هانم فارس بيه ومعاه واحد كمان بره ...!!


فزعت ناهد وقالت :-

طيب يا ام ربيع ..نازلين كمان خمس دقايق...


-مالت ناهد قليلا وقالت :-

مراد فارس برا ..


مراد بنعاس وفزع:-

برا .. دلوقتي ..؟


ناهد بابتسامه :-

قلبى بيقولى ان جاسر معاه ..


-طيب قومى يلا ..

قالها مراد وهو ينهض من الفراش ..


« « « « « « « « « « « « « « « « «


:- في صاله المنزل ...!!


- خرج مراد وجد فارس يجلس وبجواره جاسر تحدث مراد بفرحه: -


-حمد لله علي سلامتك يا جاسر ..!!


جاسر بتنهيده :-

الله يسلمك يا بابا جدي اخباره ايه ... عايز اشوفه ...!!


دخلت ناهد قائله :-

مفيش ازيك يا ماما ولا خلاص نسيت ان ليك ام يا بن الهواري ...!!


تقدم جاسر نحوها يقبل يديها بحب: -

واحشتيني جدا جدا جدا يا ست الكل ... !!


ربتت ناهد علي كتفه قائله بحب بالغ:-

وانت كمان يا حبيبي ..!!


جاسر بلهفه: -

عايز اشوف جدي ..!!


ناهد بحزن: -

نايم يا جاسر مينفعش دلوقتي .. النهار له عنين يا حبيبي ...!!


جاسر بحزن شديد: -

طيب هو كويس صح ..!!؟


فارس :-

ان شاء الله .. يلا دلوقتي عايز انااام ...!!


جاسر بضيق منه:-

طول الطريق قارفني كان هاين عليا ارميك في اي صندوق زباله والله ..!!


-ضحك الجميع وذهبوا الي غرفهم وايضا جاسر ..!!


« « « « « « « « « « « « « « « «


في غرفه جاسر ..!!


-دخل غرفته وجميع ذكرياته المؤلمه تهاجمه ود لو يخرج منها بل من المحافظه كامله .. ظل يتجول في تلك الغرفه المؤلمه كما اطلق عليهاامسك دفتر ذكرياته وتذكرها ..!!


#فلاش_باك


-دخل الاثنان المنزل بيد بعضهما وذهبت هي نحو سليم تقبله قائله : -


-جدو واحشني جدا..!!


سليم بضحك: -

يا بت اعقلي بقا ..!!


قالت هي بغرور: -

انا عاقله يا جدو ..!!


-دلفت المرأه " ام ربيع " وهي بيديها الشاي ولكن تبعثر قدمها ووقع منها الصنيه قالت هي :-


- انتي غبيه اي اللي عملتيه ده ..!!


جاسر بحده: -

كارما ... احترمي نفسك دي في مقام مامتك ..!!


كارما بغرور: -

انت بتساوي دي بمامي .. وات ايفير يعني خلينا في الموضوع اللي احنا جاين عشانه ..!!


سامر بتساؤل: -

موضوع اي ..!!


جاسر: -

جوازي انا وكارما يا عمو ..!!


سامر بفرحه: -

انا عن نفسي موافق وانت يا كين ..!!


كين نظرات ذات معني لاخته : -

.. موافق ..!!


سليم بضحك: -

يوم الخميس الجاي كتب الكتاب ..!!


كارما بشئ خفي ومالت علي كين قليلا :-

اخيرا ...!!


كين بعيون خبيثه: -

اخيرا.....!!


#انتهي_فلاش_باك


جاسر فاق من شروده قائلا لنفسه: -

مكنتش فاهم معني الكلمه بس كله ظهر علي حقيقته ماشي يا عيال سامر الهواري ...!!!


-ذهب نحو فراشه وغاض في ثبات '' عميييق ..


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


:- في اليوم التالي ...!!

:- في منزل سليم الهواري ..!!


-كان الجميع يجلس في الصاله عدا سليم :-


قال جاسر:-

هدخل لجدي ..!!


-التفت جاسر ولكنه دهش مما رأه ...!!

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الثالث من رواية صغيرة على الحب بقلم سلمي عيسوى
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة