-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية آسيا بقلم فاطمة صلاح - الفصل العاشر

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية إجتماعية كوميدية جديدة للكاتبة فاطمة صلاح علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل العاشر من رواية آسيا بقلم فاطمة صلاح. 

رواية آسيا بقلم فاطمة صلاح - الفصل العاشر


رواية آسيا بقلم فاطمة صلاح

رواية آسيا بقلم فاطمة صلاح - الفصل العاشر

 سيلينا بغموض:مينفعش تعرف ناو بس نت عارف اني مستحيل العب معاك يعني!!


اكرم بعصبيه:نا غلطااان اني قبلت اقابلك حتي اتفضلي اطلعي بره


سيلينا بصدق:ورحمه بابي حاجه كبيرهه جدا بالنسبالك


اندهش اكرم بعد ان اقسمت بوالدها فهو مقدس جدا بالنسبه لها اكثر من اي شيء


اكرم بتفكير:سبيني افكر!!


سيلينا بلا شعور:طيب ياريت تحاول تستقر بقي هنا عشان دي صفقات كبيره ومهمه ولازم وجودك


اكرم بعصبيه:اهه قولي بقي كده انك عايزه تبعديني عن مراتي


سيلينا بلامبالاه:انت عارف ان مفيش اي شخص يقارن عندي بالفلوس يعني مش من مصلحتي ازعلك


اكرم باشمئزاز:كويس انك عرفه انك جشعه وانانيه وعمتاً محدش من مصلحته يزعلني


ثم وقف وهو يلملم أشيائه من فوق مكتبه فوقفت الاخري واقتربت منه لتحضتنه وقبلت وجنته وقبل ان تقبل الاخري حتي كان يبعدها بشده كادت تطيح بها و


اكرم بغضب هادر:انتييي اتجننتي ازاي تقربي مني كدهه انا واحد متجوز


سيلينا بلامبالاه:انت بقيت local كده ليه!!،All people Hug and kiss other!!


اكرم بقرف:الناس الاو**اللي زيک مش اكتر


ثم دلف للخارج وهي خلفه تمط شفتيها بملل من كلامه فهو يراها احقر الناس منذ اخر مقابله بينهما ولكن لا بأس كل ما يهمها انها تعلم ما بنفسها


...................................................


في فيلا الشناوي


دلف ليجد والدته جالسه تقرأ في مجله عن الأزياء


نازلي بحنان:ايي يا حبيبي اللي اخرک فونك مقفول وكلمتك في الشركه ملاک قالت ماشي من ساعتين


ليرفع يدهه المليئه بأكياس و يقول بضحك:كنت بجيب هدايا لأسيا عشان هتولع فيا علي الشهر ده


نازلي بفرحه:اخيراً نويت تفضلها!،ياريت يكون فيها Blackclothesاوردي هتنساك شخصيا


اكرم بضحك:طلعتي عرفاها ولله،لا كلها الوان،نا هطلع انام دلوقتي


نازلي باستغراب:نعممم مش هتروح لاسيا


اكرم:هروح طبعا بس كلمت امها وقالتي نها نزلت تعمل شوبينج وظبط مفجأه فهنام وهصحي٥كده اسافر


نازلي باشمئزاز:امها!!!اسمها مامتها ياولد


اكرم بسخريه:هي امها اللي ختيها من كل الكلام ده ثم يضيف لاستفزازها:تصبحي ع خير ياما


نازلي بغضب:امشيي ياكرمم ناو من قدامي


___________________


في السادسه:


هاتف والدتها لتقول انها الان في صالون التجميل وهي تتابعها بالهاتف


وصل لمنزلها في التاسعه وادخلته والدتها في حجره ليلي التي لا يدلف لها احد الي ان تاتي الاخري


___________________


في العاشره سمع الباب يفتح


دلفت اسيا وهي ترمي بالاكياس في الارض


اسيا بصراخ:ماماااا،يا لميا


لتأتي والدتها :نتي يا بنت وطي صوتك


اسيا بصوت عالي يشبه الرجال:ياني ياني متت بجد حاجه خرهه مايولع يعني عجبه عجبه مش عجبه احسن لا ازاي ده نا موتت في صالون التجميل كأني حله مصديه


ليما باحراج:اسكتي يا اسيا اي الكلام اللي بتقوليه ده


اسيا بتعب:انا داخله استحمي ونام متصحونيش لو الدنيا ولعتت


ثم قبلت والدتها وهي تقول:قمررر بلله


لم يستطيع ان يتمالك نفسه من كثره الضحك ليقع ارضاً وهو يقول بداخله دي غلبتني في طريقه البلطجيه ثم يضيف بخبث: مش عاجبني اي هثبتلك


..............................


دلفت اسيا للمرحاض وكعادتها تدلف ليعلم العالم كله مدي جمال "صوتها"لتغني بصوتت قد وصل لقاره اوربا اغنيه" البادي اظلم" وبعدها ارتدت ملابسها بعد ان اكدت والدتها الف مره عليها ان ترتديها كامله ولا تدلف كعادتها للخارج بالمنشفه،ارتدت بيجامه كانت عباره عن"هوت شورت"وتيشرت بحمالات باللون الابيض وفي المنتصف قلب باللون الازرق


__________________


دلفت من المرحاض لغرفتها وهي تفكر بصوت عالي كعادتها"ماااشي ماااشي يا صايع بتودع الو****عشان راجع بكره اكيدد وولا عبرتني برنه،، ماشي اما فرج..."لم تكمل جملتها فقد صرخت بشده بعد ان وجدته نائم في وسط سريرها بكل ارتياح ويضع كلتا يديه خلف ظهره وعلي وجهه ابتسامه سمجه،رغم ذلك اشتاقتها كثيراً، لم تستطع ان تنبث بحرف فقد ادمعت عينيها بشدهه وهي تضحكك بصوت عالي ليقف متجهه نحوها وهو مصدوم من رد فعلها


"حسناً لو كان أحداً قد قال لها أنها قد تعشق أكرم لتلك الدرجه او قد تعشق من الأصل وتبكي وتشتاق وتنتظر لضحكت بشدهه وأخذته من يده لمستشفي "المجانين" ودفعت تكاليفها صدقه!!"،احضتنها بشده لتتعلق في"رقبته"وهي تستنشق عطره لا تصدق كم اشتاقت لتلك الرائحه ظلا علي هذا الوضع ربما عشره دقائق او اكثر لا اعلم ليكون الباديء


اكرم بحبب:وحشتيني اوييي


اسيا ولاول مره:وانت كمان


لم يعطي فرصه للكلمات ان تعبر عن ما بداخله فقد فضل التعبير"عملياً"ليضع قبله صغيره بجانب فمها ثم قبله بالجانب الاخر ثم قبله في شفتيها العليا وقبله في السفلي ثم طبع قبله رقيقه علي فمها ثم تعمقت القبله لتتجاوب الاخري معه!!من صدمته ونشوته اخذ يأكل فمها كحبه التوت الشهيه وهو طفل جائع هل يشبع من ممجرد دقائق؟،لا اعتقد!!


اخذ بعد وقت طويل فمه ينزل علي رقبتها ليقبل كل انش بها ثم نزل اكثر حتي اتي لمنطقه محذوره لتدفعه اسيا بضعف:ابعد!!


لم يستمع لها من الاصل،اسيا وقد بدات تستجمع قوتها مره اخرها:نت بتوصلنا لحاجات متنفعش ليفيق وهو يبتعد ويقول:غصب عني نا عايزاك بكل مافيكي ليقترب مره اخري وهو يبتلع شفتيها داخل فمه ولكن بعد ان اخذ وعد بالتحكم في نفسه من اجل كل ما يملک من اجل"اسيا"!!!!


...................................


سمعت دقات متتاليه علي باب حجرتها لتفتح الباب وهي تفيق:اي يمراد!!


تسمر مكانه لوهله فهو لأول مره يراها بدون حجاب


كم هي جميله بذلك الشعر القصير الذي بالكاد يلامس كتفيها والمنامه الطويله المرسوم عليها كرتون لا يعلم اسمه


من يراها يظنها في العاشره من عمرها!!


تنحنح وهو يقول بصوت متحشرج:يلا عشان ننزل الساعه١٠؟


لترد بدهشه:نمت كل ده ومتواصل


لا تستغربوا من دهشتها لنومها ثمانيه ساعات متواصله فوالدتها لم تكن تسمح بنومها خمس ساعات حتي


____________________


بعد ساعه كانو يدلفو من المبني وهي ترتدي فستان ابتاعته لها اسيا،،كان فستان باللون الأسود من الشيفون وبه نجوم باللون الاسود بحمالات فارتدت تحته شميز باللون"اللبني"وحذاء وشنطه باللون الابيض وحجاب باللون "الاوف واييت" فظهر جمالها الهاديء


مراد بمرح:هي اسيا طبعت عليكي ولا اي


كارمه باحراج:اهه ده كله هي اللي شرياه


ليقول باحراج لفهما شيء اخر:لا مش قصدي طبعا اقصد ع اللون الاسود!!،مش معقول معندهاش الوان مفضله غيره


كارمه بمرح:الوانها تتعد ع الصوابع،وبعدين نت مش واخد بالك م اللبني والابيض والاوف وايت ياااه ع البني ادم بيبص للوحش دايماً


ليبتسم بفرحه فهو لاول مره يراها بهذا"المرح"ويعد نفسه ان يسعدها طوال عمره!!


افاق من شروده ع صوتهها وهي تقول:هنروح فين ليفتح باب السياره لها وهو يقول بعد ان جلس مكان السائق بحب:الكافتريا اللي كنا بنعد فيها ٤سنين وامنيتي اني اجي مره نا ونتي لوحدنا!!اجي ونتي مراتي!


كارمه بابتسامه:كويس بحبها


قضوا يومهم في التنزه حتي انهكت الاخري مساء ولاول مره تشعر بارهاق يصاحبه السعاده..


................................................


بعد ان طردته خارج غرفتها وقد ذهب علي مضض فهو لا يرتوي ولا يشبع من شفتي التوت،بدلت ملابسها بسلوبت قصيره من باللون الاحمر ورفعت شعرها كعكه كما تفضل لتدلف للخارج لتجده بجانبه الكثير من الاكياس


اسيا بطفوله:فيها اي فيها اي فيها اي


اكرم بضجر:هش بطلي زنن،شويه حاجات ليكي


لتجلس الاخري بجانبه فجأه وهي تفتح في الأكياس لتجد معظمها ملابس ومغظم الملابس فساتين بألوان فاتحه وواحد بااللون الاسود لتنظر له بحنق:حددد قالك اني محجبه اي كل الفساتين ديي يبني


اكرم بلامبالاه:هي الفساتين للمحجبات بس


اسيا بلا شعور: لا نا بلبس ساعات dressesبس دول افتح بيهم محلل اصلا


اكرم بملل:مش نا اللي جايب!!ونا جايب اللي احب مراتي تلبسه


اسيا وهي تقبل وجنتيه بحب:ميرسي يا كوكو


اكرم بملل:كوكو ده عمر ابن اختك مش نا


لتضحكك وهي تقول بفضول واستغراب:امال اي الشنطه الضخمه دي فيها اي؟!


ليقف وهو يمسك بالكيس بكلتا يديه وهي خلفه ليدلفو داخل حجرتها وهو يقول: جيبي اي حاجه عشان عينكك دي ولو في غششش هصفيلك عين من دول


ليرتسم ذعر مضحك علي وجهها وهي تفتح دولاب ملابسها وتأتي ب"اسكارف" وتعطيها له


اسيا بمرح:يلا يباشا غمي


ليضعها علي عينيها ويقبل رقبتها من الخلف عده قبلات لتقول اسيا بصوت يغلب عليه العاطفه ولكن بمرح:انت مش جاي تفاجئنا انت جاي تبوس بقي


اكرم وهو يبتعد بتحذير:اقسمبلله يا اسيا لو فتحتي عينك لتكون الهديه متكسره علي دماغك


___________________


بعد عشره دقائق وقف خلفها وهو يزيح"الاسكارف"من فوق عينيها لتري اكثر صوره تعشقها لهم يوم كتب كتابهما تملأ الحائط خلف "سريرها" وضعت يدها علي فمها من الفرحه فهي عزيزه عليها بشده فهو فيها يقف خلفها ويديه تحتضنان يديها ويستقران في اخر جزئها العلوي ويبتسمان بشده للمصور كانت فرحتها حقيقيه بها فهي ولاول مره كانت تحب ملمس يديه ولا تقشعر منه كانت في اوائل اكتشاف بوادر عشقها له!!


قفزت عليه بشده تحتضنه وهي تقبل وجهه و تقول بحب:انتت مفيشش منككك


ليؤيدها بغرور:فعلا


دفعته بعيداً وهي تقول:طب برا يلا


اكرم باشمئزاز كاذب:يلا؟!ياااي بيئه لالا local ع راي نازلي هانم


لتضحک بشده عليه وهو يقوم بتأليد صوت والدته!!الهي كم تعشق وقتها معه وخصوصا خفه ظله،اكرممم تركيبه عجيبه تأمل ان تفهمها يوماً


قال بجديه:اهه صح اماال معتيش بتصدعيني ليه بكارمه؟!


اسيا بحزن:بعد كتب كتابها معدناش بنتكلم كتير


اكرم باستغراب:بجددد هي اتجوزت؟


ثم يضيف بغضبب:منغير متقوليلي ونا طر...


لتقاطعه بملل:مكنش في فرح عشان اروح اصلا متخافش


اكرم بلا شعور:اهه وبعد الجواز نسيتك؟؟


اسيا بسعاده:لا طبعاا بس اصلا هي مبقالهاش١٦يوم بس فرحانه اويي باين عليها


اكرم باستغراب:طب متروحيلها


اسيا بضحك:اروح فين نت عايز مراد يكلني


اكرم بغضب:نعمممم؟؟


اسيا بلامبالاه:في اي؟مراد ده best friendمن٤سنين


اكرم بغضب:طرطور انا عشان مراتي يبقي ليها بيست زفت فوق دماغكك احسنلك يا اسيا ابعدي عنه


اسيا بهدوء:مش هبعد عنه!عشان ده عشره عمري وجوز صاحبتي


اكرم بحزم:انا قولت ايه؟


اسيا بتأفأف:خلاص خلاص اصلا هو نساني من ساعه ما اتجوز!


اكرم بجديه:الحمدلله


اسيا بضحك:المهم ادعيلهم يعيشو دايما في سعاده


اكرم وهو يحاول تغير مجري الحديث:يشيخه روحي احنا اولي بالدعوات


اسيا بضحك:اناني اووف


اكرم بجديه:هقوم نا عشان الوقت اتاخر والساعه رايحه علي ١٢ابوكي هيشحتني


اسيا بحزن:نت لحقت!!


اكرم بحب:بكره كله بتاعك


اسيا بطفوله:زي يوم الملاهي؟


اكرم بضحك:زيه ثم اضاف بخبث:بس نهايته احلي واعمق


لتضربه وهي تقول:برههههه


ليقربها نحوه وهو يحتضنها بحب.


...........................................


بعد مرور١٦يوم منذ زواجهما


علي مائده الطعام


كارمه بتوتر:مراد انت هترجع امتا من الشغل؟


مراد:زي كل يوم يا حبيبتي٦كده


كارمه:ممكن طلب؟


مراد بحب وهو يضع يده علي يديها:حبيبتي قولتلك١٠٠مره انتي تؤمري!


كارمه بسعاده داخليه:ربنا يخليك يا مراد...عايزه اشوف بابا بليل


مراد بضحك:بس كده!!هاجيلك نتغدي بره وبعدين نروحلهم وبعدين نتعشي ونروح،اشطا؟


كارمه بضحك:اشطا


____________________


ارتدت جيب باللون الاسود وشميز قصير باللون اللبني الفاتح مطرزه بورود بيضاء وحجاب وحذاء وحقيبه باللون الابيض


في السياره


مراد بضحك:ملاك ومن السما نزلي؟


كارمه بحنق:اسود مش عاجب ابيض مش عاجب نولع في نفسنا؟


مراد بضحك:لا يا حبي نتي قمر في كل حالاتك


كارمه بضحك:شكراً


تناولو غذائهما في جو من المرح والرومانسيه التي بدأت تعتادها واحياناً قليله تسعدها دون ان تلاحظ هي تري مراد منذ زمن شخص مثالي يحتاج لامرأه مثاليه كي يكتفي بها ولكن هي رغم انها بعيده كل البعد عن المثاليه فهي تري نفسها في عينيه لم يخلق مثلها،،تشعر ولاول مره بقيمتها معه واصبحت تحب ذلك الشعور جداً،،ويالذكائه في خلال سته عشره يوماً جعلها تتناسي الاخر بعد ان اذاقها كل ما حرمت منه طوال حياتها


___________________


بعد ان قضو ساعات كثيره برفقه والدها بين المرح و لعب الشطرنج والطعام وقد تصنعت الاخري المرض لكي تهرب من الجلوس مع ابنتها فهي لم تصدق انها تخلصت منها اخيراً،،نهضوا فقد تأخرت الساعه


احتضنت والدها بحب وهي توعده باللقاء قريباً


_____________________


في السياره


كارمه بامتنان:انا مش عارفه اقولك اي يمراد بتسعدني بكل الطرق وبتحاول تسعد بابا كمان عشاني!


مراد وهو يقبل يدها:متقوليش الشكر الحقيقي اني اشوفك سعيده ثم اضاف بحب:وبتحبيني!


ابتسمت له وهي تردد بداخلها:ياريت قلبي بايدي مكنتش هتردد ثانيه اني اديهولك!


___________________


في منتصف الطريق كانت تود الانشغال بهاتفها ولكنها لم تجده ظلت تبحث عنه في حقيبتها قبل ان يقول مراد:بتدوري علي حاجه؟


كارمه بحزن:فوني شكلي نسيته في بيتي؟


مراد بلامبالاه:هبقي اعدي اجبهولك اما ابقي قريب وابقي كلمي اسيا مني


كارمه بحسره:خلاص بقي عليه العوض ومنه العوض


مراد باستفهام:ليه!؟


كارمه بحسره:عشان اول ما المحلات تفتح الصبح هيكون في خبر كان!!


مراد بتقزز من هذا الجشع:امك هتبيعه يعني، تشبع بيه يكارمه!!


كارمه بحزن:في ذكرياتي نا واسيا كلها كل صورناا وكمان بقاله سنين معايا واول هديه من طنط لمياء!


ليرق قلبه:خلاص يستي ربع ساعه وهيكون عندك،كله من قلبي ده!


لمستت تلك الحركه قلبها وبشده لترد برضي:ربنا يخليلي قلبك طيب يمرادي


مراد بضحكك:عيله مصلحجيه بحق دلوقتي بدل مراد بقيت مرادها الله اعلم بكره هبقي مين!


لينفجرا ضاحكان


___________________


توقف اسفل بنايتها وهو يقول:هعد لعشره تكوني هنا الساعه رايحه ع٢ ونا واحد عندي شغل


لتضحك الاخري وهي تقول: فوريره وهبقي عندك ع راي اسيا


حازم بضحك:يادي اسيا،١٠٩٨٧٦٥مجتيش لسه؟


دلفت لبنايتها وهي تدلف مسرعه بشده اختفت في الظلام


دلفت للشقه بعد ان فتحت لها والدتها بضجر فهي لم تصدق انها تخصلت من"العاله كارمه"كما تسميها لتعود في منتصف الليل وتقلقها من احلامها،اخذت هاتفها وقبلت والدها وهو نائم وذهبت لتنزل السلالم بخفه وسرعه تكاد تطير فهي تخشي"الظلام بشده كانت ستدلف من البوابه وهي تبتسم بسعاده لتعود خطوه بعد ان سمعت تأوهات خافته لتمسك بهاتفها وتفتح"الكشاف"لتوجهه عند مصدر الصوت ليسقط الهاتف من يدها وهي تضع كفيها علي فمها لتكتم الشهقه التي خرجت منها من هول الصدمه واصبحت لا تري امامها فالدموع كانت كحاجب للرؤيه من كثرتها...


*********************
إلي هنا ينتهي الفصل العاشر من رواية آسيا بقلم فاطمة صلاح
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات رومانسية
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة