-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية حب ودموع بقلم رهف سيد - الفصل السابع والعشرون

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة المتميزة رهف سيد والتي سبق أن قدمنا لها العديد من القصص والروايات الجميلة علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل السابع والعشرون من رواية حب ودموع بقلم رهف سيد

رواية حب ودموع بقلم رهف سيد - الفصل السابع والعشرون

اقرأ أيضا: قصص رومانسية

رواية حب ودموع بقلم رهف سيد

رواية حب ودموع بقلم رهف سيد - الفصل السابع والعشرون

استيقظت اسيل وهي تشعر بالصداع الشديد من شدة بكائها بالامس شعرت بثقل على راسها وجدت امير نائم بجانبه ارتسمت ابتسامة تلقائية ولكنها بدات تختفي مع تذكرها لحظات امس بدات دموعها تنزل بصمت شعر بها امير فتح عينية وجدها تبكي شدد في احتضانة علمت اسيل انه قد استيقظ حاولت ان تفلت منه ولكنة كان اكثر اصرار وقوة اقترب امير وطبع قبلة على وجنتها

امير..انا اسف

اسيل وهي تحاول ان تفك يده التي تحاوط خصرها بملكية شديدة

اسيل...فك ايدك

اعتدل امير في نومة ليصبح وجهها مقابل وجهه تفاجات اسيل من فعلته

امير...مسمحاني

اسيل...لا مش مسمحاك قوم

امير...لا مش هقوم قبل ما تسامحيني

اسيل...يبقى خليك كدة بقى لغاية ما تقوم

امير بخبث...حلو مهو انتي يا روحي متعرفيش انا ممكن اعمل اية وانتي كدة

فتحت اسيل عينيها بشدة من كلامه ....ابعد بقولك بدل ما اصوت والم عليك البيت

امير...مش هتقدري

اسيل... لا هقدر

امير وهو يمرر انفة على وجنتها...لا مش هتقدري

اسيل...كدة طيب اعاا

كادت ان تصرخ ولكن قبلة امير امنعته اصبح يقبلها بقوة ثم تبعتة قبلات هادئة انصدمت اسيل منه حاولت فك يدها ظلت ترفس اسفله بقوة كي يتركها ولكن لا حياة لمن تنادي لم يبتعد امير الا عندما احس ارتخائها اسفل يده لاحتياجها التنفس ابتعد عنها كي لا يتهور نهضت اسيل مسرعة من مكانها وتوجهت الي الحمام وبعد قليل طرق الباب

امير...اهلا يا طنط

هاله...اهلا يا حبيبي اسيل صحيت

امير...ايوة انا كنت عايز اعرف هنعمل اية مع اسيل راسها والف جذمة قديمة انها تطلق

عمر...واللهي دية بقى بتاعتكم

امير...بس هي راكبة دماغها

كريم...انا عندي الحل

امير..قول

كريم...اسيل بتحب اللي يعاند معاها والاسلوب دة اما بالنسبى لموضوع الجواز ايه رايكم في *************

امير...فكرة حلوة موافق يا عمي

عمر...وانا مالي

امير...مهو انتا يا طنط

هاله....لا عمر اسيل بتحبو اكتر

عمر...اية دة انا بتباع

كريم...قفلو على الموضوع اسيل نازلة

اسيل...ماما انا هروح الجامعة علشان الاختبارات هتبدا بعد اسبوعين

غادرت اسيل اوما كريم لامير باللحاق خلفها واستجاب امير سريعا

امير...استني اوصلك

اسيل...شكرا

امير...قولت استني

اسيل...وانا قولت شكرا

امير بخفة..طب روحي شغلي العربية كدة

اسيل... رايحة من غير ما تقول

قبل ان تذهب لمحت اطارات سيارتها الفارغة توجهت نحوها بصدمة لفت وجهها لامير الذي اخرج بنسة الشعر من جيبة وضحك

اسيل...هي كدة بقى

امير...ايوة يلا

اسيل...لا يعني لا

امير...هتروحي مع مين كريم معندوش حاجة في الجدول انهرده وانا هروح علشانك

اسيل...لية ان شاء الله صغيرة ولا نغة

امير...انتي مش هتيجي غير كدة

ركض نحوها بسرعة في ثانية كانت اسيل في الهواء وفي ثانية اخرى في السيارة وهي مصدومة من سرعتة

بعد مدة وصل الي الجامعة فتحت الباب لتنزل

امير...استني هتخلصي امتى

اسيل...ملكش فية

امير..ماشي يا حبيبتي هستناكي طب مفيش شكرا

اسيل....عفوا

واغلقت باب السيارة بقوة ظل امير منتظرها حتى انتهت ثم اخذها بالغصب مرة اخرى

امير..في علماء اكتشفو ان خبطة باب العربية جامد عند الراجل بيحس وقتها نفس شعور الست اللي بتولد

اسيل ....اية دة بجد

امير...اه

اسيل..خلاص فكرني قبل ما انزل اخبط الباب جامد مرة تانية

امير...طب ماشي وانتي ...

قاطع كلامهم صوت هاتف اسيل

اسيل......ايوة يا كيمو ......اييييبة ......امتى وفين وازاي........طيب طيب مسافة السكة .....سلام

امير...في اية

اسيل...يلا على المستشفى اطلع بسرعة

امير.... حاضر بس لية

امير في نفسة ....يخربيتك يا كريم مقولتش انو انهرده احنا لسة مفكرين الصبح سريع

وصل الي المشفى وصل الجميع الي غرفة جميلة

فلاش باك

تررررن ترررن

كريم...الو

الشخص...حضرتك تعرف واحدة اسمها جميلة محمد عبدالله

كريم...ولو عز المعرفة مالها

الشخص...لقوها منتحرة في شقتها

كريم...اييية طب طب هي فين

الشخص...مستشفى*****

كريم....شكرا

عودة من الفلاش باك

اسيل..كريم في اية اية اللي حصل

كريم...جميلة ماتت منتحرة

اسيل...ايية

((لقد فعلت الكثير في حياتها ولكن الاكبر ان تموت منتحرة تغضب الله اكثر ))

بعد مرور يومان كان امير يحاول التواصل مع اسيل اكثر من مرة ولكن لا محال يا ابن ادم فانا ابنت حواء

(حلو المقطع دة 😂😂😂)

كانت اسيل في الجامعة حتى اتاها اتصال ان والدها في المشفى

اسيل...بابا حبيبي انتا كويس

عمر...انا تعبان يا اسيل

اسيل....تعبان اية بس يا عم انتا زي الفل اهو قولي بس انتا عايز اية وانا هعملو

عمر...هتعملي اي حاجة

اسيل...اي حاجة بس انتا فوق وقوم

شاور عمر على امير

عمر...تتجوزي وافرح بيكي

فتحت اسيل عينيها من الصدمة وبدات تنقل النظر بينها وبين والدها اغمضت عينيها بقوة لم تعرف ماذا ترد وبعد مدة

اسيل...موافقة

امير بسرعة....خلاص الفرح بعد الاختبارات بيومين

اسيل في نفسها ...يخربيتك ما صدقت

كان امير فرح جدا لم يخلو هذان الاسبوعان من الورود والاشعار وكلمات الحب والغزل وايضا من عناد اسيل ومقالب امير التي لا تنتهي وبالفعل مر عليهم الاسبوعان سريعا كان ثاني يوم الزفاف تعمدت اسيل ان تسهر

هاله...اسيل يلا اصحي

اسيل...عايزة انام يا ماما

هاله...اول مرة اشوف عروسة عايزة تنام قومي يا مقصوفة الرقبة انهرده فرحك

اسيل...ان شاء الله والف الف مبروك

هاله...بقولك فرحك

اسيل...ماشي ابقى اعزميني سبوني بقى

هاله...انا عارفة انك مش هتصحي

سكبت كوب الماء الذي كان معها

اسيل...اية دة يا ماما حرام عليكي

هاله....بقولك فرحك

اسيل بصوت منخفض...اه فرحي اللي بالغصب انا اصلا متجوزة علشان بابا ماشي يا امير اقرا على نفسك الفاتحة

هاله...بتقولي حاجة

اسيل بسرعة ....مفيش بدعي علي امير قصدي ليه

هاله...اااه طب يلا عندنا حاجات كتير

نهضت اسيل وبدات رحلة عذابها مع المكياج والماسكات والسنفرة الخ.......في تمام الساعة ٨ كانت اسيل تدخل القاعة بفستانها الابيض الواسع الطويل الملئ بالورود الوردية تقدم امير واخذها وذهب الاثنان للكوشة

امير...هتفضلي قالبة وشك كدة

اسيل...ملكش دعوة مش كفاية اني اتجوزت غصب اصلا

امير...هههههه لية ان شاء الله ضربوكي على ايدك

اسيل بصوت منخفض...لا ضربوني على دماغي علشان حبيتك اصلا

امير...بتقولي حاجة

اسيل....لا انا مجنونة انتا ترضي تتجوز واحدة مجنونة

امير بابتسامة فهو يعلم انها تريد ان تنهي هذا الموضوع ...انا بموت في الجنان يلا علشان نرقص

سحبها من يدها دون ان يستمع اليها وضع يده على خصرها مقربه اليه

اسيل...هتعمل اية

امير..هنرقص

اسيل...ط..

امير...حطي ايدك

اسيل...احطها فين

امير..على رقبتي يووه يخربيت الغباء

اسيل...لا والنبي معلش اصلي متجوزتش قبل كدة

وبدات الاغنية


ما بعرف كيف بنظرة بتعمل هيك

بتاخدني ليك وبموت عليك

ما بعرف شو اللي عم يسحرني هيك

لمسة ايديك؟ ضحكة عينيك؟


حسيت بقربك بالأمان

صرت بزمان غير اللي كان


عم اعشق أنا، عم اخلق من أول وجديد

ع اسمك أنا عم البس خاتم عمري بالإيد


عم حس بلون الدنيا احلى صار

عم عيش نهار بألف نهار

عم يضحك قلبي متل ولاد صغار

صرت المشوار وعليك بغار


حسيت بقربك بالأمان

صرت بزمان غير اللي كان


عم اعشق أنا، عم اخلق من أول وجديد

ع اسمك أنا عم البس خاتم عمري بالإيد


كانت اسيل عينيها تلف في جميع الاتجاهات كي لا تلتقي بعينية العاشقتان الصق امير جبهته في جبينها

امير...سبتي عينك دية

اسيل...ملكش دعوة وعيني هتدور

ابتسم امير على قطتة اقترب وطبع قبلة صغيرة على وجنتها صفق كل من في القاعة لهم

اسيل....انتا اتجننت

امير...اية دة دية يا روحي ولا حاجة انتي لسة شوفتي حاجة

اسيل...وقح قليل الادب

امير...في تاني

اسيل...سافل

امير...شكرا ربنا يخليكي

عاد الجميع الي مكانه وبدا التهاني ياتي للعروسان ابتعدت اسيل كي تكلم كريم ولكن وجدتة مع احمد

احمد...يا نهاركم الملون يعني ابوك مش تعبان وكل دة مقلب

كريم....وطي صوتك ايوة

فتحت اسيل عينيها من الصدمة 

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل السابع والعشرون من رواية حب ودموع بقلم رهف سيد
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة