-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية صغيرة على الحب بقلم سلمي عيسوى - الفصل السابع

 مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي في موقعنا قصص 26 مع روايات رومانسية وإجتماعية مغلفة بالمزيد من الحب والغرام للكاتبة سلمى عيسوى وروايتها التى نالت مؤخرا الشهرة و البحث الكثير على مواقع التواصل الإجتماعى وسنقدم لها الفصل السابع من رواية صغيرة على الحب بقلم سلمى عيسوى 

رواية صغيرة على الحب بقلم سلمي عيسوى - الفصل السابع

إقرأ أيضا: حدوتة رومانسية 

رواية صغيرة على الحب بقلم سلمي عيسوى

 رواية صغيرة على الحب بقلم سلمي عيسوى - الفصل السابع

 :- بعد مرور اسبوع ...


- بقيت الاحوال كما هي وانتقل يوسف وزوجته للعيش بشقه تقابل شقه مراد وزوجته وفارس وجاسر يعيشون مع " سليم " ... بدأت حور بالشغل في شركه جدها وابيها وكان مدربها هو جاسر ولم يخلو الاثنان من شجارهم عناد جاسر وتحدي حور ...


:-في شركه الهواري ....!!


:-فتحت هي الباب ولم تطرق اولا .. رفع هو نظره لها وقال ببرود: -


-ايه اللي انتي ماسكاه في ايدك ده ..!؟


حور باستغراب: -

اوكره الباب ....


جاسر بسخريه: -

ايوه يعني عندك باب ... والمفروض انه اتعمل عشان نخبط عليه قبل ما ندخل ... صح ولا لا يا بشمهندسه ....


-قال جملته الاخيره بصوت عال نسبيا ولكنه ارعبها هي مهما كان صوتها عالي الا انها ترهبه وبشده ... تقدمت نحوه ووضعت الملف علي مكتبه وقالت بدموع مهدده: -


-اتفضل الملف اهو راجعه .. عن اذنك ...


-خرجت ولم تغلق الباب خلفها حينما شعر هو بالذنب لعلو صوته عليها هكذا وشعر بالاختناق . .


•• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• ••


-بينما هي خرجت من مكتبه دخلت وبدأت تخترف بالكلام الغير مفهوم .. وهي تشتمه في سرها حقا هو متعجرف مغرور ... بينما دخلت احدهم قالت هي بصدمه وفرحه معا: -


- ليله .. بتعملي اي ..


ليله بمرح: -

مكانش عندي محضرات كتير جيت الشركه قولت اعدي عليكي نروح سوا.. اه صح روحتي جامعتك ...


حور بملل :-

لا مع ان بابا حولي جامعه اسكندريه ...


ليله باستغراب: -

طيب دي حاجه كويسه تيجي معايا بقا ...


حور بضحكه: -

طيب يلا نمشي بقا ريحه اكل مامتك في بطني من امبارح ...


ليله بمرح: -

ما شاء الله بتشمي من بطنك ...


حور بغرور: -

انا حاله شاذه يا بت ... كنتي فين بقا ومن غير لف ودروان ...


ليله بخجل: -

كنت في الجامعه والله ...


حور بخبث: -

ياراجل يعني مش فارس اللي وصلك الشركه ...


ليله بصدمه: -

انتي بتراقبيني ...


ضحكت حور بشده وقالت :-

لا بس لمحت عربيته من الشباك وانا بكلمك من شويه ...


ليله بتمتمه: -

نظرك 7علي 6 يا اختي


حور بتنهيده: -

يلا يا بت انتي خلينا نخلص ....


-خرج البنتان من المكتب .. ركبت حور سيارتها وبجوارها ليله


•• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• ••

:-في غرفه سليم ...


سليم بصدمه: -

انت متاكد يا حسين من كلامك ...


حسين: -

.........................


سليم: -

كده العب علي المكشوف ... كلمني وقولي هيبقي يوم اي بالظبط ...


حسين: -

......................


سليم: -

لا مش عايز جنس مخلوق يعرف حاجه ...انا هقولهم في الوقت المناسب ....


حسين: -

.....................


سليم: -

تمام .. مع السلامه ....


اغلق سليم وقال في داخله: -

لازم انفذ في اسرع وقت قبل المزاد ...


•• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• ••

:-في المساء ...


كانت تجلس في الجنيه وهي تتحدث بالهاتف قائله: -


- متتاخرش لازم ترجع ...


المتصل: -

...................


ليله بتذمر: -

لا بقا مليش دعوه عايزه شوكلت هعدي عليك اخدها بكره ...


المتصل بضحك: -

...................


ليله بحب: -

وانا بعشقك وربنا .....


المتصل: -

...................


ليله: -

اوك ... باي


-اغلقت والتفت خلفها لتري اعين تنظر لها بتشتعال واعين ستحرقها وقال وهو يجز علي اسنانه: -


-كنتي بتكلمي مين ياليله ...


ليله من خوفها لا تقدر علي الحديث: -

ده .. ده ... ده ...


فارس بصراخ لها: -

بتكلمي مين انطقي ..


كانت تبكي ولم تستطيع الحديث بينما هو كان يجن جنونه وقال بهدوء لانه يعلم انها لا تستطيع الحديث وهي تبكي: -


-اهدي كده واحكيلي ....


حاولت هي ان تخفف من بكائها وقالت بغضب: -


انت مالك انت انا بكلم مين تسألني بصفتك اي ...


فارس وهو يمسح علي شعره: -

وطي صوتك...


ليله بعناد: -

مش هوطي .. ومش هجاوب ...


-كاد فارس ان يجن ايعقل ان تكون تكلم احد .. قال هو: -


-مين اللي بيكلمك يا ليله ...


ليله ببكاء: -

ده جاسر ارتحت ...


تنفس هو الصعداء وحاول ان يخفف من غضبه وقال بهدوء وحنو: -


-انا اسف عشان زعقتلك بس فكره انك تكلمي راجل جننتني ..


ليله باستغراب: -

وده ليه بقا ...


فارس بتوتر :-

عش ... عشان انتي اختي ...


-نظرت له بغيظ وقالت: -

طيب متشكره علي خوفك يا ... اخويا


اقترب فارس من اذنها وهمس لها: -

اتكلمي معايا ب اسلوب احسن من كده


وخرج قبل ان يسمع جوابها كانت هي سوف تنفجر من الغيظ بينما ظهر احدهم من خلفها وقالت لها: -


-اركب الهواء يا ليلو ...


ليله بخضه: -

يا جزمه يا حقيييييره ...


حور بخبث: -

احكيلي كنتو بتقولو اي ...


كادت ليله ان تحكي لها ولكن جاسر وصل وكأنه انقذها من تحقيق حور اقترب منهم بابتسامته الرائعه كان يرتدي قميص اسود وبنطلون اسود حقا كان وسيم جدا ... سرحت حور للحظه به ولكنها افاقت علي صوته قائلا: -


-ازيكوا ...


ليله بمرح: -

تومام يا كاابير ...


ولكن حور لم تعيره اي اهتمام بينما هو مال علي ليله قليلا: -


ما تطرقينا شويه....


اومأت ليله ودخلت المنزل لانها تعلم ان اخيها يريد تحسين الاحوال بينه وبين ابنه عمه ...


حمحم جاسر واردف قائلا: -

ممكن نتكلم شويه ..


حور بسخريه :-

اه طبعا .. اهو تكمل تهزيئك ليا ...


تجاهل جاسر سخريتها وقال بابتسامه وهدوء: -

اولا كده انا مبحبش حد يدخل من غير ما يخبط ... ثانيا عايز اسألك سؤال ...


حور باهتمام :-

اوك ..


سألها جاسر قائلا: -

ليه ديما لما بتشوفيني بنتخانق ....


حور بحيره مصطنعه: -

اه صح ليه ... اكيد انا السبب .. انا الي بارده وبحدف كلام زي الطوب ...


جاسر في سره: -

انتي اكتر من كده اصلا ...


ثم حمحم وقال بهدوء: -

مش بتريق .. انا ممكن اكون بغلس عليكي بالكلام بس صدقيني انا معرفش ليه .. وبالنسبه اني زعقتلك الصبح انا اسف عليه ...


حور وقد ملت من خناقهم وقالت بابتسامه: -

محصلش حاجه ...


جاسر بضحك: -

خلاص انا قررت اوقف خناق .. اي رأيك نبقي صحاب ...


حور بطفوليه: -

اوك ..


-صافحته وهو ايضا صافحها وتعهد الاثنان علي الصداقه .. لتقف فقره الخناق وتبدأ فقره الصداقه ....


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

:-في الداخل ...


-دخل الاثنان وقالت حور بابتسامه: -

انا شامه ريحه حاجه بعشقها ..


اماني وهي تخرج بضحك: -

الكنافه بالمانجه ...


صفقت حور بطفوليه وقالت: -

واااو كنافتي ... طيب خلصت ولا لا ..


ليله: -

في الفرن يا اختي ....


ضحك جاسر وقال: -

وربنا انا قولت طفله ...


حور بابتسامه: -

لا لا يا بشهمندس ميغركش شكلي انا عندي 18 سنه ونص ها ونص ...


نزل فارس من غرفته وقال بضحك: -

عايز اقولكم علي حاجه كده ...


جاسر وهو يميل عليه: -

عايز اي ...


فارس بابتسامه: -

عايز اشترك في سباق الموتسكلات اللي هنا ...


جاسر بصدمه: -

هو هنا في سباق الموتسكلات ..


فارس بسخريه: -

اكيد طبعا .. دي اسكندريه يا عمنا ...


جاسر بجمود مزيف :-

لسانك يا روح امك .. وبعدين من امتي بتستأذن عشان تعمل الجنان بتاعك ..


قال فارس بغرور: -

ومين قالك اني بستأذن انا .. بس بعرفكم ....


-صدم الجميع من حديث فارس ولكن مراد ابتسم وقال: -


- فيك الخير والله يا حبيبي ...


فارس بضحك: -

حبيبي امراد ...


تسألت حور بحماس: -

وامتي السباق يا فارس ..!!؟


فارس وقد وجه حديثه لها: -

الجمعه الجايه ...


جاسر: -

امممم يعني كمان 4 ايام .. كويس ...


سليم باستغراب: -

حور انتي هتشتركي ...!!


يوسف: -

حور بتعرف تسوق المتوسكل كويس جدا ...!!


سليم بدهشه: -

حور مختلفه شويه بس دماغها عاجباني زيك يا يوسف ...


يوسف بهدوء: -

حور عندها طموح عاليه ....


ليله بمرح: -

المهم انا عايزه اروح ...


فارس باندفاع :-

لا طبعا .. انتي متعرفيش تسوقي ...


ليله بتذمر: -

حور هتشترك ...


سليم بهدوء: -

يا ليلو انتي زي ما بيقولو فراشه البيت حاجه خفيفه مش بنسمع لها صوت .. في فراشه تسوق متوسكل ... انتي دكتوره رقيقه وجميله ...


جاسر بضيق نوعا ما :-

حور .. السباق ده للرجاله ...!!


حور باستغراب: -

امممم لا معنديش كده انا بعرف اسوق المتوسكلات كويس جدا .. ونزلت سباق قبل كده كتير وكنت ديما بكسب ...


جاسر بعدم اهتمام: -

براحتك .. انا حذرتك ...


حور بهدوء تام: -

ايوه طبعا براحتي ...


-كانت الحرب علي وشك الانفجار ولكن ناهد تمالكت الموقف قائله: -


-يلا الكنافه جهزت ...


-اخذت حور طبقها وبدات في التهامها بنهم فهي تعشق تلك الوصفه جدا ...

انتهي اليوم بمرحهم ، عنادهم ، وغضبهم


•• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• ••


:- بعد مرور اربعه ايام ..


-في ساحه واسعه يقف جاسر بشكله الجذاب كعادته رفع نظارته الشمسيه فوق شعره وقت اتي له فارس قائلا :-


- دقايق ونبدأ ..


-اومأ له جاسر حين قالت حور :-

-تمام ..


-سمعو صوت يعلن عن ابتداء المسابقه .. بدأ كل واحد يركب الموتسكل الخاص به وعليه رقمه .. في بدايه الامر كان جاسر هو الفائز ولكن حور لن تسمح له وبدات في زياده السرعه ..


- استمر الحال بينهم وروح التحدي بينهم مشتعله كا براكين النار وكان في المركز الاول " جاسر " والمركز الثانى " حور" والمركز الثالث " فارس "


•• •• •• •• •• •• •• •• ••


:- في المنزل " سليم الهواري "


-كانت ضحكاتهم تملئ المكان وقالت حور بنبره عاديه :-


- مبروك يا جاسر ..


جاسر مبتسما :-

شكرا .. مبروك ليكي ..


-اومأت له مبتسمه بينما فارس يجلس ينظر لهم قائلا بغيظ :-


-وربنا انا شاكك انكم بتخمو اصلا ..


جاسر :-

بنخم .. فى مهندس محترم يقول كده ..

فارس بغيظ :-

اه انا .. اناااا ..


ليله مواسيه له :-

متزعلش يا ضانيا .. تعوضها ..


فارس :-

ضانيا ايه انتي كمان هو انا ابنك ..


سليم مبستم :-

ربنا يحميكى يا حور .. رغم انك بنت بس ب 100 راجل ..


يوسف بفخر :-

طبعا دي حور يوسف الهواري ..


امانى بدعاء :-

ربنا ما يحرمنا من لمتنا دي ..


-امن الجميع علي دعائها وقالت ناهد :-

طيب يلا بقي انتم خسيتوا اوي في السباق ده ..


مراد ضاحكا :-

غذيهم كويس يا ناهد ..


-نظر كل من جاسر وحور وفارس لبعضهم بدهشه وما الا لحظات حتي انفجرو في الضحك .. وقضي اليوم العائلي بدون مشاكل وهل ستدوم تلك السعاده ....؟

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل السابع من رواية صغيرة على الحب بقلم سلمي عيسوى
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة