-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية صغيرة على الحب بقلم سلمي عيسوى - الفصل التاسع

 مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي في موقعنا قصص 26 مع روايات رومانسية وإجتماعية مغلفة بالمزيد من الحب والغرام للكاتبة سلمى عيسوى وروايتها التى نالت مؤخرا الشهرة و البحث الكثير على مواقع التواصل الإجتماعى وسنقدم لها الفصل التاسع من رواية صغيرة على الحب بقلم سلمى عيسوى 

رواية صغيرة على الحب بقلم سلمي عيسوى - الفصل التاسع

إقرأ أيضا: حدوتة رومانسية 

رواية صغيرة على الحب بقلم سلمي عيسوى

 رواية صغيرة على الحب بقلم سلمي عيسوى - الفصل التاسع

 :-في صباح يوم جديد ..

:-في شركه الهواري ...


طرق باب مكتبه وقال بهدوء: -

-اتفضل ...


-دخل فارس وجلس امامه قائلا: -

-ارض احمد النصري هتنزل في المزاد ..


جاسر بهدوء :-

كنت متوقع كده ...


فارس بسرعه: -

المهم لازم المزاد يرسي علينا ..


قال جاسر بهدوء مخيف: -

المزاد امتي ..


فارس بتذكر: -

كمان اربع شهور تقريبا ...


جاسر باستغراب: -

انت بتهزر ..

ليه المده دي كلها ...


فارس بجهل: -

معرفش ... المهم دلوقتي هتنزل بنفسگ ولا لا ...


كاد فارس ان يتحدث ولكن قاطعه صوت طرقات الباب وسمح بالدخول ; دخلت هي قائله :-


-سليم بيه عايزك في مكتبه يا بشمهندس...


اومأ جاسر وقال بجمود : -

اوك يا لمار انا هروحله ....


دخلت حور ايضا قائله: -

جاسر جدو قال عايزني متعرفش ليه ...


نظرت لها لمار بحقد وقالت بمضض: -

لسه باعتني عشان انادي البشمندس ...


تجاهتلها حور وقالت: -

طيب يلا بينا نشوف في اي ...


قال فارس موضحا: -

متقلقوش يا جماعه اكيد عشان المزاد ..


-خرج الجميع من مكتب جاسر .. توجه كلا من "حور وجاسر " الي مكتب "سليم"


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


:-في مكتب سليم ..


طرق الاثنان الباب حتي اذن لهم بالدخول قائلا: -


-اتفضلوا ...


جلس الاثنان امام بعضهم حينما قال سليم: -

طبعا عرفتوا ان ارض احمد النصري دخلت المزاد ...


حور بتذكر: -

مش دي يا جدو اللي حضرتگ عايز تبني عليها مشروع المباني الجديد ...


قال سليم مؤكدا: -

ايوه هي .. دلوقتي هي دخلت المزاد ومستعد ادفع فيها ملايين الدنيا واخدها ...


جاسر بثبات: -

والمطلوب مني ايه ...؟


سليم بنظرات ذات معني: -

انت وحور اللي هاتروحوا المزاد ده .. في اشحاص مهمه كتير هتبقي هناك ..


حور بموافقه: -

اوگ معنديش مانع ...


جاسر بنصف عين: -

شخصيات زي مين يعني ... "حامد العُرابى" وعارفينه" مهاب العزاوي " محترم جدا ....


ضحگ سليم واجاب قائلا: -

طول عمرك بتهتم بادق التفاصيل يا بن الهواري ... بس متقلقش هاتروح وتشوف ...


حور باستغراب: -

هو انا ليه حاسه ان الموضوع في حاجه غريبه ...


قال جاسر وهو مصوب نظره ناحيه سليم: -

لا مش تحسي اتأكدي ...


سليم. بضحگ وسخريه ايضا :-

ما غريب الا الشيطان يا بنتي ... يلا روحوا علي اشغالكم ...


-نهض كلا من حور وجاسر وكلا منهما باله مشغول ...بينما سليم يبتسم بخبث واضح ..


•• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• ••


:-في الخارج ...


حور تسير بجوار جاسر: -

جاسر ..


جاسر بانتباه: -

نعم ...


حور بخبث: -

هو جدو كان قصده اي جوه ب انگ ديما بتهتم بادق التفاصيل ...


ضحگ جاسر ضحكه رجوليه ابرزت وسامته. وتقدم نحو مكتبه ةدخلت هي خلفه وقال هو : -


بقيتي فضوليه جدا ...


حور بتذمر: -

اي يا عم في اي عايزه اعرف ...


جاسر بتنهيده قويه:-

هتعرفي كل حاجه في وقتها .. بس بلاش فضولك الزياده ده هاا ...


حور بمضض :-

طيب انا هاروح. البيت... وانت ...


جاسر: -

اممم .. اوگ هاروح معاكي ... ولا انتي معاكي عربيتگ ...


حور: -

لا ده بابا جابني الصبح وهو جاي ... وانا مبسوقش العربيه خالص اليومين دول عشان موضوع الرُخص وكده ...


-قاطع حديثهما صوت هاتف جاسر يعلن عن اتصال احد وكان المتصل ابيه يدعوه لمكتبه ...


حور باستغراب: -

طيب روح انت وانا هعدي علي بابا واروح معاه ...


اومأ لها جاسر ونهض من مقعده الخاص متوجها نحو مكتب ابيه ...


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


:- في مكتب مراد الهواري ...


-طرق جاسر الباب ودخل لابيه قائلا: -

خير يا بابا حضرتگ قلقتني جدا ...


مراد بهدوء: -

اقعد كده عشان ده موضوع مهم ...


مسح جاسر علي شعره وجلس قائلا: -

خير اي بقا الموضوع المهم ..


مراد بثبات: -

ليله جايلها عريس ....


جاسر باستغراب: -

وحضرتگ رأيگ اي ...


مراد: -

ودي محتاجه رأي يا بشمهندس .. معقوله هجوز البنت الصُغيره والراجل لا ...


ضحگ جاسر وقال ساخرا: -

هو انا بنت يا بشمهندس مراد ....


مراد بنظره ذات معني: -

جاسر بلاش تعمل الشويتين دول عليا انت داخل علي التلاتين اللي في سنگ عندهم عيل واتنين ....


جاسر بضحگ: -

ربنا يخلي ... بس انا لسه ملاقتش البنت المناسبه ... وبعدين حضرتگ جايبني هنا عشان ليله ولا عشان تقولي الكلام ده ....


تنهد مراد قائلا: -

لا عشان ليله يا بشهمندس ...


جاسر باهتمام: -

اي العريس مش عجبگ ليه ...


مراد موضحا: -

مش حكايه مش عاجبني بس لسه بيدرس ...


جاسر بثبات وهدوء: -

اسمه ايه ..!؟


مراد :-

رامى العرابى ...


جاسر متذكرا: -

ابن حامد العرابى ...


مراد بتأكيد: -

اه هو .. هو الولد كويس ومفيهوش عيب واخلاقه عاليه مش زي شباب اليومين دول ... بس مش عارفه ليه حاسس انها هترفض ...


جاسر باستغراب: -

دي حريتها ترفض او تقبل ... بس اعرض عليها الموضوع ده حقها ...


مراد بشرود: -

يوسف قالي نفس كلامگ ... لما كان معايا وانا بكلمه ...


جاسر باستغراب: -

طيب انت ليه مش مرحب بالموضوع ..


مراد: -

لسه صغيره يا جاسر مكملتش 20 سنه ...


نهض جاسر وقال: -

مش فارقه مسيرها هتتجوز المهم ان الولد يكون طيب وابن حلال ويصونها ..

ثم اكمل وهو متجه ناحيه الباب: -

سلام بقا يا بوب عشان مصدع جامد ...


-اومأ له مراد وخرج جاسر من المكتب ..

ظل شاردا في مستقبل ابنته هل سوف تقبل .. وكيف يزوجها قبل ابنه البكرى

....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


:-في المساء....

:-في المنزل ....


ليله بصدمه: -

وحضرتگ موافق ..


مراد بهدوء: -

ليه انت مش موافقه الولد جاي بكره هو واهله ...


ناهد بفرحه: -

الف مبروگ يا لولو ...


امانى بضحگ: -

مبروگ يا دكتوره ...


يوسف بحب: -

الف مبروگ يا قلبي ...


ليله بدهشه: -

انتو بتباركولي ليه هو انا وافقت ...


حور محاوله تلطيف الجو: -

اهدي يا ليله كده .. كله بالخناق الا الجواز بالاتفاق ...


-دخل فارس وجاسر عقب جمله حور وجدوا الجميع يجلسون قال فارس بمرح: -


-متجمعين عند النبي ...


واكمل بتساؤل: -

خير يا ليله مالك قالبه وشك ليه كده ..


ناهد بضحك: -

تعالي يا فارس بارك ل اختگ جايلها عريس ...


فارس بصدمه: -

اختي وعريس .. يا نهار اسود ...


امانى: -

ليه بس كده ...


حور بخوف: -

ساكت ليه يا جدو ...


سليم: -

بتفرج عليكو محدش عامل حساب ان في كبير عيله ... مراد وبيدي مواعيد من غير ما ابوه يعرف واخوه كان عارف مع اني كنت معاكوا الصبح في الشركه ...


مراد مدافعا: -

يا حاج والله ما اقصد ربنا يديك الصحه وطوله العمر .. الولد كان مصمم ياخد ميعاد ..


سليم متجاهلا كلامه قائلا: -

تعالي يا ليله ..


-تقدمت ليله نحوه وجلست قائله: -

نعم يا جدو ...


سليم بهدوء :-

انتى بتحبي رامى ده ....!؟


ليله: -

……………………………

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل التاسع من رواية صغيرة على الحب بقلم سلمي عيسوى
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة