-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن - الفصل الرابع والعشرون

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص والروايات حيث نغوص اليوم مع رواية رومانسية مصرية كاملة جديدة للكاتبة آية الرحمن والمليئة بالعديد من الأحداث المثيرة والمتشابكة فى إطار إجتماعى , وموعدنا اليوم علي موقع قصص 26 مع الفصل الرابع والعشرون من رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن .

رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن - الفصل الرابع والعشرون

اقرأ أيضا : روايات إجتماعية
رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن

رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن - الفصل الرابع والعشرون

 حور... الحقنا يامالك

مالك بخضة...في اي اهدى كدا واتكلمي

حور وهياا تحاول اخذ نفسها....كريم جة ومكة مسكت فية وبتخانقوا وجدوا تعب

مالك بلهفة... تعب ازاي تعالي وركضوا الي اسفل ليجدوا خناق كريم ومكة وصوتهم العالي والجد الذي يجلس بتعب شديد اسرع مالك الية وجلس بجوارة

كريم بعصبية...اسمعي يامكة طلاق مفيش انسي انا هسيبك بس عشان تريحي اعصابك وعشان تبقي مستعدة تسمعي اسبابي

مكة بصراخ... اطلع برة ياكريم مش عاوزة اسمع منك حاجة

كريم بغضب.. متعليش صوتك فاهمة ولا لاء

مكة بعند... براحتي اعلي صوتي ولا اوطية دا شيئ ميخصكش انا هنا ف بيت اهلي مش في بيتك عشان تتحكم فياا براحتك

كريم بعصبية وهو يرفع يدة.... مككككككككة

ليمسك مالك يدة بقوة وبعصبية...كريم انا لو ساكت فاهي عشان هياا مراتك ومش من حق حد يدخل مابنكم لكن هترفع ايدك عليها واحنا واقفين مسمحش ليكمل بزعيق..اي احنا مش ملين عينكم قاعدين بتتخانقوا وسايبين جدى تعبان اي الاهمال وقلة الزوق دي

كريم بعصبية . انتا مش سامع بتتكلم ازاي ومش عملالي اي احترام خالص

مكة بغيظ... يابجحتك جاي وعامل فيها صاحب حق

كريم وهو يحز علي اسنانة بعصبية...قولتلك لمي لسانك واحترمي نفسك بقاا

مكة بصدمة... لية هو انا مش محترمة

كريم. .لا يامكة مفيش واحدة محترمة تقل ادبها علي جوزها و

ليقطع حديثة لكمة مالك القوية لة الذي اسقتطة ارضاا من شدتها لينهمر النزيف من فمة

مالك بغصب وعصبية..كلمة زياده هنسا الصحبية المبنا وهنسا اي حاجة تربطني بيك ومكة متربية احسن تربية

اطلع برة ياكريم ولما تفوق لنفسك ابقاا تعالي واتكلم لان احنا لازم نتكلم في حاجات كتير اهما ازاي تسيب مراتك تطلع من البيت متأخر لوحدها حتي لو كان السبب بينكوا اي

مكة بدموع ... انا مش عاوزه اعرف منة حاجة انا عاوزه اطلق لاني مستحيل اكمل معاه

كريم بغضب وهو يمسكها من ذراعها بقوة... قولتلك مفيش طلاق ودا اخر كلام عندى واعلي مافخيلك اركبية وسبهم ومشي

رقضت مكة الي اعلي ببكاء الي غرفتها

حور...قوم يلا ياجدو عشان تنام انتا تعبت جدا النهاردة

محسن بتعب.. جوميني يابتي

حور... حاضر ياجدو اتفضل قوم براحة

وقاام محسن مع حور متوجهاا الي غرفتة حتي قامت بمساعدتة حتي تمدد ع السرير ودخل في نوم عميق

خرجت حور متوجها الي غرفتها وكذالك الجميع

*____________*____________*

في اليوم التالي في فيلا معاذ

تجلس اشرقت بدموع في غرفتهاا وهياا تتذكر ماحدث لتنهمر الدموع اقوى حتي تفوق من شرودها علي يد تجفف دموعهاا لتنظر الي ذالك الشخص بصدمة

*________*______*

في شركة الصياد

يصل كريم الي الشركة ويتوجه الي اعلي ليصل الي مكتب مالك

كريم بحدة... مالك موجود

رشا.. ايوا بس قال محدش يدخل

كريم... ماشي وتوجة الي الباب وقام بأقتحام مكتب مالك

مالك بأستغراب وغضب... كريم انتا ازاي تدخل كدا

كريم وهو يجلس ع الكرسي بتعب.. بقولك اي والنبي انا ماانا ناقص انزل من علي دماغي وسبني ف حالي

مالك بهدوء... وحالك اي وحالي اي مش واحد مش هو دا كلامك

كريم بتعب وهو يسند برأسة الي الخلف.. .تعبان اوى يامالك كان نفسي تقف جمبي تسمعني تقدر موقفي لكن للاسف اتخلت عني وسبتني ومشيت

مالك.. مع اني مش فاهم حاجة ولا اعرف اي سبب خناقكم دا بس المتأكد منة ان في سبب قوى عشان مكة تعمل كدا انا عارفها كويس هيا متتصرفش كدا غير لو في سبب قوى

كريم بتنهيدة... بس انا مش هسكت غير لما تسمعني هحاول معاها مرة واتنين والف انشالله العمر كلة

مالك بمرح... ربنا معاك ياصحبي ويعينك عليهاا دا انتا هيطلع عينك علي ماتقعها دا لو اقتنعت اصلا

كريم يسخرية... يبشرك بالخير يااخوياا

*____________________*_____________*

اشرقت بصدمة.. انتي

داليا بدموع وهياا تجفف دموعها.. ايوا انا اشرقت انا عارفة انك مستحيل تعملي كدا بس كان لازم اعمل كدا واقنعها ان انا صدقتها واتهمتك بكدا قدامهم لان انا واثقة انها هتيجي وهتحاول تحرضني عليكي وخصوصاا ان انا خليتك قدمهم عدوتي هتحاول تخليني اخطط معاها ضدك لان انتي المفروض السبب في موت ابني بس انا بقاا هستغل الموقف دا عشان اكشفها واعرف الكل حقيقتها ونعيش ف سلام بقاا بس انتي لازم تساعديني لازم نمثل قدامهم اننا مش طيقين بعض عشان نخليها تثق في نفسها وتعرف ان مخططتها بتنجح وتغلط اكتر واكتر واهم حاجة معاذ ورائد ميعرفوش حاجة احنا بقاا هنلعبها ع الهادي وفي نفس الوقت مش هنتكلم ولا هنقول حاجة هياا الهتكشف نفسها وبلسانهاا وقدام الكل

اشرقت انا اسفة اني قولت عليكي كدا قدام الكل بس كنت مطره اتغاظت منها لما اتهمتك كدا وعاوزه تشوه صورتك قدامي انتي عارفة انا بحبك قد اي ومستحيل اشك فيكي ابد

اشرقت وهياا تمسح دموعها.. مش مهم ياحببتي سيبك منها المهم ان انتي عارفة اني مستحيل اعمل كدا

داليا....ركزى معايا كدا وفتحيلي مخك عشان اقولك تعملي اي بالظبط

*______________*___________*

في المساء تجلس مكة امام حمام السباحة وهي تنظر له بشرود والدموع تنهمر من عينهاا حتي يقطع شرودها يد توضع علي كتفهاا لتنظر الي صاحب هذه اليد لترى مالك يقف امامها لتنظر الي المياه مرة اخري ليجلس مالك بجوارها وينظر اليهاا بتراقب وهياا مازالت علي نفس الوضع ليستمر الصمت وقت طويل ومكة مازالت علي نفس الوضع كأنها في عالم اخر غير هذا العالم ليقطع مالك هذا الصمت

مالك... هتفضلي كدا كتير

مكة... هفضل كدا ازاي يعني

مالك... بصي يامكة انا معرفش اي البينك وبين كريم لان مهما كان السبب كبير فدا شيئ يخصكم انتوا وبس ومش من حق حد انوا يدخل فية بس لو الموضوع كبير ومحتاج تدخل قوليلي وانا اوعدك اني هبقاا معاكي ف اي قرار تاخدية

مكة بصت قدامهاا ودموعها نزلت اكتر

مالك وهو يجفف دموعها بحنان... استهدي بالله وانا مجبرتكيش تتكلمي وقت ماتحبي تتكلمي انا موجود وهتلقيني معاكي ف اي قرار

مكة وهيا مازلت تنظر امامها... حتي لو كان القرار دا الطلاق

مالك بهدوء... مش يمكن انتي غلطانة ف قرارك عشان انتي مجروحة مش يمكن لما تقعدوا وتتكلموا مع بعض ينتهي الخلاف وتتوضح الامور

مكة... لا مبقاش ينفع يامالك صدقني الطلاق دا هو انسب حل

مالك... بصي يامكة انا معاكي وزى ماوعدتك بس ادي لنفسك فرصة اخيره راجعي فيها قراراتك قبل ماتخسري كل حاجة انا هروح بقاا اخد سيدرا من حور عشان مغلبنهاا لكن عمر دا رخم شبة كريم

لتبتسم مكة بهدوء

مالك.. ايوا كدا فكي متزعليش ولا تعيطي محدش يستاهل ان دموعك تنزل عشانة قومي اتوضي وصلي وادعي ربك انوا يدلك ع طريق الخير

مكة بهدوء... حاضر

*__________________*_________________*

في غرفة مالك

دخل مالك وملقاش حد موجود لا حور ولا الولاد

مالك باستغراب... راحوا فين دول

لتأتي حور من خلفة ببطي شديد حتي لا يحس بحركتهاا متجها الية ولكن تتفاجأ بة وهو يمسكها قبل ان تخضة

حور بغضب... اي دا انتا كنت عارف اني موجوده

مالك بسخرية... ابدا والله ياحببتي بس انتي الهبلة يعني عاوزه تخضيني تطلعي قدام المرايا ذكية جدا ياقلبي ماشاء الله

حور بغيظ... بقاا كدا يامالك مش هكلمك تاني انا مخصماك ع فكره ومنستش الكلام القلتهولي امبارح

مالك وهو يحتضنها من الخلف... لا يااراجل تصدقي وانا الكنت فكرك انك نسيتي طلع قلبك اسود

حور ... لا منستش

مالك... لا بقاا دا اسود اوي مش انتي العصبتيني

حور بدلع... مليش فية صلحني بقاا

مالك..احمممم استغفر الله العظيم اتهدي ياقلبي هتضيعي الصياام البنصومة طول اليوم

حور بغضب.. كدا يامالك ماشي

مالك بضحك... ت. عالي بس يامجنونة انتي بقيتي بتزعلي بسرعة كدا لية

حور.... لا اطلاقا ياحبيبي دا حتي انا ريلاكس خالص يلا بقاا صلحني عشان اروح انام شوية قبل الولاد مايعيطوا

مالك... اه صحيح هما فين

حور... تحت مع ماما وطنط منيرة ماصدق يخدوهم قولت اروح اناام

مالك ..... اممممممم تصدقي صعبتي علياا دا طول الوقت ماما ومتتك هما الشيلنهم وبعدين بقوا بذحفوا

حور ببكاء مصطنع... متفكرنيش كل اشوية اجبهم من مكان دا انا لسة جايبة عمر من المطبخ من شوية امال لما يمشوا هيعملوا فياا اي

مالك بضحك شديد...هههههههههه معلش ياقلبي استحملي بقاا هههههههههههه

*________________*______________*

في فيلا معاذ

اشرقت كانت تجلس في غرفتها بملل محدثة نفسها... الله يحرقك ياحماتي كان زماني دلوقت قااعدة مع داليا بنرغي اه صحيح اكلم حور من زمان مكلمتهاش ومسكت فونها وطلب حور واستنت الرد

حور... اذيك يااشرقت اخبارك اي يااقمر وحشتيني جداا

اشرقت بضحك.. وانتي كمان وحشتيني اوى اخبار القرود معاكي اي

حور..مطلعين عيني

اشرقت.. ربنا يخليهم ليكي يااقلبي ويباركلك فيهم

حور بأبتسامة... يارب ياحببتي

اشرقت. . اخبار مكة اي رنيت عليها الصبح مردتش

حور بزعل.. تمام كويسة

اشرقت... متأكده مش عارفة لية حاسة انك مخبية عني حاجة

حور بهدوء... مكة وكريم متخانقين ومصره ع الطلاق

اشرقت بصدمة... طلاق.. لا بتهزى مش معقول

حور.. اه والله ربنا يهديهم المهم حماتك عامله معاكي اي لسة زى ماهي

اشرقت... ايواا دي بقت خطر جدا دي عملت مشكلة بيني انا ودالياا واتهمتني ان بحط دوا اجهاض لدداليا عشان انا غيرانة منها

حور... نهاار اسوح اه وبعدين داليا صدقت

اشرقت... انا ف الاول اتصدمت انها صدقت لكن طلع دا كله خطة مش اكتر عشان نكشفها

حور.. ازاي يعني مش فاهمة

اشرقت... هقزلك بصي ياستي ................ وقصت لها ما حدث ومحطط داليا بس ياستي هو دا كل الحصل لتنظر الي الباب بصدمة ويقع الهاتف من يديهاا لتنظر لمن يقف بخوف وهيا تبتلع ريقها بصعوبة .ووووووووو

*********************
إلي هنا ينتهى الفصل الرابع والعشرون رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن
تابع من هنا: جميع فصول رواية الأميرات السبعة بقلم أميرة دخيل
تابع من هنا: جميع فصول رواية جمارة بقلم ريناد يوسف
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات رومانسية
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة