قصص 26 قصص 26

آخر الأخبار

random
جاري التحميل ...

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

قصص رومانسية | حب لا يجوزشرعا "الفصل التاسع"وعشق ورومانسية بدون وجه

اهلاً بكم أصدقائنا زوار موقعنا قصص 26 وهنكون معاكم في قصص رومانسيه علشان نكمل قصتنا الحلقه اللي فاتت قصص رومانسية | حب لا يجوزشرعا "الفصل الثامن"وعشق ورومانسية بدون وجه حق واللي شوفنا فيه ازاي توفيق كشف خطط مها واتهجم عليها وشوفنا اعتراف مازن لجاسر انه بيحب سلمى وعاوز يتجوزها النهارده هنشوف مازن بيفاتح مامته انه آخيراً لقى شريكة حياته وحابب يكمل باقي عمره معاها وهنشوف مروان وهو بيزعق لمنى من غيرته عليها و مش هحرقلكم الأحداث تابعونا ... واتمني قصتنا اليوم من حب لا يجوز شرعاً للكاتبه الجميلة ورد سليـــم تنال اعجابكم ..
قصص رومانسية | حب لايجوز شرعاً "الفصل التاسع" وعشق ورومانسية بدون وجه حق

حب لايجوز شرعاً

الفصل التاسع 

في شركة توفيق بعد مروان ما قعد اتغدي في البيت تحت اصرار مامته اخد الملف المهم اللي كان جاي علشانه ورجع بيه الشركة واول مادخل اتفاجئ باللي شافه وسمعه

مروان.. بسم الله ما شاء الله كويس جدا يا استاذة مني انتي والأستاذ وليد ما هو انا اغيب شوية ارجع الاقيكم سايبين الشغل وقاعدين قالبينها هزار

وليد بخبث.. علي فكرة يامستر احنا في البريك

(مروان اتكسف بس محبش يبين)

مروان.. حتي.. حتي لو في البريك حضرتك ده مكان شغل مش هزار

مني.. مستر مروان حضرتك احنا معملناش حاجة غلط الاستاذ وليد زميل وكان قاعد معايا في فترة البريك بنتغدي سوي يعني مقصرناش علي شغل الشركة فحاجة

((مروان طبعا اتغاظ اذاي مني بترد عليه هو اصلا مش هامه طبعا الشغل ه طبعا غيران عليها))

مروان بعصبية.. انتو كمان بتجادلوني وبتعلو صوتكم استاذ وليد اتفضل علي مكتبك ومخصوم منك يومين انت...وهو باصص لمني... والانسة ولو اتكررت تاني هتبقي رفد

مني بعند.. وليه نستني للمرة الجاية يا مستر ..

وليد.. خلاص يامني..اوكيه مستر مروان

مروان بعصبية.. انا بكلمها هي وبعدين انت لسة واقف بتعمل ايه اتفضل علي مكتبك يالااااا....مشي وليد

مروان.. وانتي يعني ايه نستني ليه؟

مني.. مستر مروان انا مستقيلة

مروان.. هعتبر نفسي مسمعتش جملتك هاتيلي بقيت الملفات اللي عندك وتعالي ورايا ع المكتب((وسابها ودخل المكتب وهي اتغاظت منه اكتر بس قررت ان ده اخر يوم ليها في الشركة واخدت الملفات ودخلت مروان كان قاعد ع المكتب))
تقدروا تشوفوا احداث الفصل الأول من هنا  حب لا يجوز شرعاً "الفصل الأول" 
مروان..اقفلي الباب وتعالي((وقفلت الباب وراحتله وقفت قدا مكتبه))

مني.. اتفضل دي الملفات كلها اللي عندي في المكتب

مروان قام من علي كرسيه ولف عند مني وقف قصادها وربع ايديه ومهتمش بجملتها اصلا

مروان بغضب.. ممكن اعرف ايه اللي كان بيحصل برا ده

مني بمنتهي الرسمية.. حضرتك انا اتكلمت معاك في اللي حصل وخلاص خلصنا من الموضوع ده ومن بكرا ان شاء الله تقدر تدورلك علي سكرتيرة جديدة

مروان بخضة.. ايه الكلام الفارغ اللي انتي بتقوليه ده المفروض انتي عارفة انا بغير عليكي اد ايه.. اجي من برا الاقيكي هاتك ياضحك وانا شايفك قاعدة تهزري مع البني ادم السمج اللي اسمه وليد ده وعيزاني افرح بيكي اقولك براڤوو يا مني لا المفرود كنت سقفتلكم كمان وطلبتلكم حاجة باااردة تشربوها

مني.. بجد شابوه ليك متقن الدور جدا ومصدق نفسك اني حاجة من ممتلكاتك عايزها في ڤترينة خاصة بيك ممنوع اللمس او الاقتراب. ..مش عارف اصلا انت نحتفظ بيها ليه بس اهي من ممتلكاتك وخلاص وممنوع حد حتي يبصلها.. وفاكرني هستناك علي طول لا فوق لنفسك يامستر مروان الكلام اللي انت بتقوله ده ملوش تلاتين لازمة انا مخصكش فحاجة ولا في حاجة بتربطنا ببعض.. بعد اذنك

..واتجهت ناحية الباب ولسة هتمد اديها علي الاكرة وراحت لفة بجسمها ناحية مروان ..

مني.. واه بالمناسبة وليد كان واقف معايا عشان يقولي انه عايز يتقدم يخطبني.. وانا هوافق يا مروان وابقي المرادي ارفده مش تخصمله

(( ولفت نفسها هتمشي واذ بصوتا ك ذئير الاسد))

مروان.. استني عنددددددك

..........انا مش هرفدهولك انا همحيهولك من ع الارض خااالص يا مني عشان ترتاحي

مني.. بمناسبة ايه حضرتك.. خطيبي.. تقربلي..اخويا وراحت بصاله وراحت ماشية

****************************

((في بيت مازن))

مازن بعد مخلصو غدا في بيت جاسر وكانت احلام وسلمي مروحين اصر عليهم انه يوصلهم لانه كدا كدا ماشي واي حجة يعني عشان يفضل شوية مع سلمي وفعلا وصلهم وروح بيته

وداد.. اهلا يا حبيبي الغدا جاهز ادخل غير عقبال ما احضره

((وداد والدة مازن سيدة في العقد الخمسين من العمر لديها من طيبة القلب ما يكفيها ويفيض للناس ذكية ولكنها ذات نظرة في من يقف امامها))

مازن.. لا ياماما ياحبيبتي انا اتغديت عند جاسر

وداد..عيني عليك باردة انهاردة جاي مظقطط وفرحان متفرحني معاك يا واد

مازن.. اه ياماما فرحان ومبسوط ولو صدقتيني هقولك انا طاير من ع الارض طير

وداد.. يارب دايما يا حبيبي وعقبال ماشوفك بقا فرحان في الكوشة يا رب

مروان.. خلااااااااااص خلاص ياماما هتشوفيني فالكوشة قريب قوي مع احلي بنت فمصر ومحافظتها ومدنها ونواحيها وضواحيها وانا وانت وجوزني ياجدع
وداد بفرحة.. بجد بجد يا ماذن خلاص هتفرحني وتتجوز ومين دي بقا اللي امها دعيالها ومطيراك كده من ع الارض وبتقول فيها حالة الطقس دي

مروان.. دي احلي بنت فعنيا يا ماما حبيتها قوي وخلاص هي دي

وداد.. طب يابني علي بركة الله و خير البر عاجله هنزورهم امتي

مازن.. هبقي اخد رقم باباها منها يا ماما واخد منه معاد

وداد.. ربنا يتمملك بخير يا حبيبي ويجعلها من نصيبك

مازن.. انتي عارفة يا ماما انا ربنا بسهلي حياتي بسبب دعاكي ليا ربنا يخليكي ليا يارب

و‘داد.. ويخليك ليا يا حبيبي ويجعل ربنا راضي عنك

***********************

في بيت مني كانت رجعت من الشغل مع باباها زي كل يوم بس طبعا انهاردة يوم مختلف انهاردة جابت اخرها مع مروان وقررت متروحش الشركة تاني وروحت سلمت علي مامتها وعلي تقي ودخلت اوضتها وبعد شوية كانت غيرت هدومها والباب خبط

مني.. اتفضل

تقي.. اما يا مني ليكي عندي حتتة خبر ايه((وفجأءة اخدت بالها ان مني بتعيط)) مني انتي بتعيطي ماللك يا حبيبتي اوعي يكون اللي اسمه مروان ده هو اللي مزعلك

مني بحزن.. انا خلاص ياتقي رميت طوبته سيبتله الشغل وهاين عليا اسيبله الدنيا كلها.. وقعدت تعيط

هي فعلا هاين عليها تسيب الدنيا كلها بس مش عشان تخلص منه بس عشان هو مش هيبقي فدنيتها خلاص

تقي.. متزعليش نفسك يا مني انا ياما قولتلك سيبك منه هو طريقه غير طريقك بس مكانش في فايدة معاكي بس المهم ايه اللي حصل انهاردة خلاكي راجعة مش طايقاه كدا

((واخذت تروي لها ماحدث))

مني.. كنت فاكرة لما اقوله وليد هيخطبي هيقولي انا جي اتقدملك انهاردة وعمري ما هقدر ابعد عنك الا ده يقولي((وبطريقة كوميدية قعدت تقلد في مروان وتخلي صوتها زي صوته)) انا مش هرفدهولك انا همحيهولك من ع الارض خااالص عشان ترتاحي

تقي.. هههههههههههههههههههههههه

مني.. بت انتي انتي شايفاني مفروسة وبتضحكي

تقي.. لانه فعلا من تصرفاته بيقول انه بيحبك

مني. .مش عارفة ليه حساكي جبتي التايهة هو انا قولتلك مش بيحبني منا عارفة انه بتزفت يحبني بس ايه اللي مانعه يتجوزني

تقي.. تفتكري ايه مانعه

مني.. مش عارفة بقا قوليلي كنتي هتقوليلي علي ايه

تقي.. ما انتي ضيعتي المفجأة يا نكد

مني.. يالا قولي بقا

تقي.. حسام ياستي خلاص كلها يومين وجاي يتقدملي

مني.. بجد يا توتة الف مبروك

تقي.. الله يبارك فيكي يا حبيبتي

في نفس الوقت جه عم سامي خبط ع الباب

عم سامي.. يالا يا بنات العشا جاهز

تقي..حاضر يا بابا جايين يالا يا مني.

مني.. لا مليش نفس روحي انتي

(( وقعدت افتكرت مروان وقعدت تعيط))

******************************
في المطار كان جاسر رايح علشان يستقبل سهي ووصل المطار وقابلها وسلم عليها اخدها ومشي بالعربية ووصلوا البيت.. ((معرفتكمش علي سهي.. 
سهي بنت جميلة جدا ودمها خفيف وفعلا تتحب وعندها 22سنة وهي تبقي بنت خال جاسر بس ياترى جاسر هيحبها وهيخطبها زي ما مازن كان متنبئ خلينا نشوف مع الوقت))

اول مادخلوا البيت جاسر شاف مها نازلة علي السلم وكانت جميلة قوووي خطفته اول ما شافها بس حب يغيظها مسك ايد سهي

جاسر.. اتفضلي يا سهي يا حبيبتي دي ماما هتفرح قووي لما تشوفك كبرتي كدة واحلويتي وبقيتي قمر

سهي.. بصوت واطي لانها شايفة واحدة غريبة اول مرة تشوفهامالك يا جاسر مابلاش كلام الامهات ده انت جايبلي عريس ولا ايه تصدق بدأت اشك فيك ده انت طول الطريق مانطقتش بحرف كانك واكل سد الحنك

جاسر.. بس يابيئة.. وبصوووت عااالي يامااااما سهي وصلت اه يا سهي تعالي اعرفك علي طنط مها مرات بابا

سهي بصوت واطي.. ايه ده بجد انكل توفيق اتجوز

مها طبعا متغاظة وجابت سهي من اول شعراية فراسها لغاية اخر صباع في رجلها

سهي.. اهلا يامها انتي جميلة قووي شكلنا هنبقي صحاب

مها بابتسامة رخمة.. اهلا

بعدها جات جيهاد وسلمت علي سهي

جهاد ..ماما وبابا عاملين ايه ياسهي

سهي.. تمام يا طنط الحمد لله

جهاد.. هما ليه مجوش معاكي يقضو يومين هنا

سهي.. لا انا اللي هقعد معاكم شوية وماشية

في نفس الوقت جه مروان وسلم علي سهي وطلع علي فوق علي طول متضايق طبعا من اللي حصل مع مني وبعدها علي طول استأذن جاسر هو كمان وبعدها قامت مها
اقرأ ايضاً ... قصة العاشق المسكين من أقوى قصص الحب والرومانسية
جهاد.. علي فين يا مها

مها.. طالعة الجنينة هكلم ماما وسلمي في الموبايل

وطلعت مها الجنينة ورنت علي سلمي كلمت مامتها وكانت بتكلم سلمي

مها.. بس قوليلي بقا ايه حكاية ماذن لا حظت علي فكرة كنتو مكشوفين جامد غيرش بس ان ماما طيبة وعلانيتها

سلمي.. الله بقا يا مها متكسفنيش

مها.. لا وانتي وش كسوف.. هو مازن بيحبك

سلمي.. انتي مش بتقولي مكشوفين طب حسيتي ايه بيحبني ولا لا

مها.. بصراحة انا اول مرة اشوف نظرة حب ف عين مازن

سلمي.. بجد يا مها

مها.. بجد وسلام بقا دلوقتي لحسن ده شكله بيجي ع السيرة لحسن ييقول ان احنا بنتكلم عليه ولا حاجة((حاشة لله لا فعلا ما بيتكلموش عليه ))

سلمي.. طب سلام

مازن كان بيكلم جاسر في الموبايل وقاله انه جاله عشان يخرجوا يتمشو شوية جاسر قالو انه هياخد شور ويلبس وينزله قاله خلاص هستناك في العربية في نفس الوقت كان ماذن لمح مها واتكسف انه ما يسلمش عليها وقال بالمرة يكلمها انها تبعد عن جاسر.

ماذن السلام عليكم

مها.. وعليكم السلام ورحمة الله ازيك يا ماذن

مازن.. ازيك يا مدام مها حضرتك عاملة ايه

مها.. حضرتك ومدام حتي انت يا ماذن واخد مني موقف

مازن.. مها لو سمحتي ومن غير مقدمات كتير جاسر تعبان ومكسور ياريت متحوليش تخطلتي فيه وعلي قد ما تقدري تبعدي عنه هو مبقاش حمل اي جرح تاني وخصوصا منك انتي يا مها الانسانة الوحيدة اللي حبها وحرم علي نفسه باقي بنات الارض وفي الاخر تبيعه وتخونه ومع مين مع.....

لتقاطعه مها قائلة.. مازن لو سمحت حرام عليكم بقا ممكن تسمعني. ..واخذت تروي له كل ما مرت به
مازن.. للدرجادي في اب يبيع بنته كده وبيحب الفلوس علي حساب بنته

مها.. عشان تعرف يا مازن ان مش جاسر لوحده اللي بيتعذب انا كمان عذابي اكتر منه واحسبها كده وانت تعرف يا ماذن انا مش قادرة انساه ولا عارفة ابعد عنه وحاسة اني هعيش باقي عمري متعذبة لانه خلاص مش ليا ماذن لو جاسر كان حاليا مكسور او موجوع يبقا انا مش عايشة اصلا انا وجودي جانبه في وضعنا ده موت اصلا جاسر هو النفس اللي كنت بتنفسه وخلاص بعد عني.

مازن.. حتي لو حكتيله الكلام ده يا مها مش هيغير حاجة احنا فامر واقع

مها وهي بتعيط بانهيار.. طب احكيله يامازن ع الاقل عرفه اني ما بعتهوش.. عرفه اني مش خاينة و بحب الفلوس زي ماهو فاكر ولا اتخليت عنه

مازن بينه وبين نفسه.. طب انا حتي لو قولتله هيفيد ايه ده انا لو حكيتله هيعذب نفسه اكتر ع الاقل دلوقتي هو مش طايقها وزعاان منها انما لو عرف الحقيقة هيتعذب اكتر بسببها وهتصعب عليه يبقا بلاش اقوله احسن

مها.. مازن هتقوله صح

مازن.. ربنا يقدم اللي فيه الخير يامها بعد ازنك انا همشي دلوقتي هستني جاسر في العربية.

مها.. اتفضل

بعدها علي طول مها لسه بتلف علشان تدخل جوة لقيت جاسر جه وشافها وهي منزلتش عنيها من عليه وهو كمان زي مايكون حن ليها ووحشته واول ما وصل عندها

مها.. ازيك يا جاسر؟

في نفس الوقت كان في عين واقفة بتراقبهم من بعيد

                                                           يتبع .....


ياترى جاسر هيرد علي مها؟
ويا ترى مين شافهم مع بعض؟
وهل مروان هيتحرك بقا بعد ما مني قالتله ان وليد هيخطبها؟

مستنيين كومنتاتكم وتوقعاتكم وبكدا نكون خلصنا الفصل التاسع في قصص رومانسية نتمني يكون نال إعجابكم وتقدروا تتابعواالفصل الجديد في قصص رومانسية من هنا ⏪ حب لا يجوز شرعا "الفصل العاشر" حب ورومانسية بدون وجه حق و تقدروا تشاركوها مع أصدقائكم وتتابعونا من خلال صفحتنا على الفيس بوك هتلاقوا مختلف القصص الرومانسيه

عن الكاتب

Marwa Raafat

التعليقات


اتصل بنا

إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

جميع الحقوق محفوظة

قصص 26