هذا الموقع محمي بموجب اتفاقية حماية حقوق المحتوي العالمية

رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول الفصل العاشر

يسعدنا من خلال موقع قصص26 أن نقدم لكم الفصل العاشر من رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول وهي واحدة من قسم روايات رومانسية مصرية  والتي تدور أحداثها في قالب خفيف من الدراما والمتعة باللهجة العامية المصرية.


رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول - الفصل العاشر


رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول
رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول

رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول - الفصل العاشر

في منزل دنيا :
عبير مسكت الفون وبتفتح اللينك اللي كريم خطيبها ادهولها وبتبتدي تتفرج علي الفيديو ؟؟

عبير : علامات الصدمة ظهرت علي وجهها عند رؤيتها لأول لقطة في الفيديو ..؟
ولكنها تابعت المشاهدة ..؟؟
ولم تتمالك نفسها ودمعت عينيها عندما رأت جسم اختها الشبة عاري ومعها احدهم في شقة غريبة وعندها لم تستطع ان تكمل المقطع لاخره..؟؟ فقط اول دقيقة كانت كافيه ان تجعلها تصاب بهيستريا من البكاء وعلامات استفهام وأسئلة كثيرة كالتي أصابت اشهد عند رؤيته لدنيا داخل الشقة .؟؟؟؟

هل هذه دنيا شقيقتي فعلا ..؟؟ ام هذا مجرد شبة لعين؟؟ اتمني ان يكون شبه لا اكثر ؟؟ ومن داخلي اعلم كل العلم وبيقين تام انها اختي ولا احد غيرها فأنا ادري الناس بأختي ...!!!
ولكن لماذا يا اختاه ؟؟ ليست هذه أخلاقك ليست تربيتنا ..!! فأنا اعرفها جيدا انها اختي وهيا ..؟؟

"ليست عاهرة"

اذن لماذا فعلتي هذه الكارثة التي ستدمر ما تبقا من حياتنا ؟؟ستقضي علي كل أحلامنا !!!
ستهدم كل جدران عزة النفس والشرف والكرامة التي كنا نحتمي ورائها من بطش كل خالي من الشرف والضمير ، من كل عين ، من كل لسان ،
من كل شيطان رجيم تجسد بهيئة إنسان ......!!

أمها : مالك يا بت يا عبير بتعيطي ليه انتي كمان
في ايه تاني حصل ...؟؟

عبير : اتخضت وقامت بسرعة وخبيت الفون ورا
ضهرها وبصت لامها ودموعها نزلت بغزاره
وواقفه مرتبكة ومردتش علي أمها ....!!

أمها : بتعجب : في ايه ردي عليا ووريني الفون
ده ليه خبتيه ورا ضهرك اول مشوفتيني
وريني كنتي بتتفرجي علي ايه ؟؟ وشدت
منها الفون وابتدت تتفرج ....؟؟؟؟؟

عبير رجعت بضرها لأقرب حيطه ليها وحط أيديها علي بؤها وبتعيط وأمها بتتفرج ؟؟؟

أمها : ودققت النظر بشده للفون ..؟؟
يا لهوي يا لهوي يا لهوي وصرخت وابتدت
دموعها تنزل ..!!! مين دي يا عبير ..؟
دي دنيا ..؟؟ وبصوت عالي وبتشدها : ردي
عليا يا عبير وقوليلي انها مش دنيا ؟؟ ليه يا
بنتي كده ليا يا دنيا ليه ..؟؟

دنيا سمعت صراخهم من جوه أوضتها وخرجت بسرعه تشوف في ايه ...؟؟
عبير واقفة بتعيط وأمها منهارة وبتصرخ والفون مرمي علي ترابيزه .!!
دنيا ومخضوضة بتقول في ايه حصل مالكم ..؟؟
عبير ومن غير متتكلم شاورتلها علي الفون ..!!

دنيا مسكت الفون وشغلت الفيديو واتفرجت ..؟؟؟

قبل نص الفيديو كان الفون وقع من اديها ..!!
مشيت بكل هدوء لأقرب كرسي وقعدت بتبص عليهم وبتتابع ردود أفعالهم وعيونها منزلتش منها ولا دمعه ...!!؟؟

من خارجها تكاد تكون صنم ضعيف لا يتحرك لا ينطق لا يشعر لا يبكي فقط مجرد حطام يجلس علي كرسي خشبي ...!!! ولكن من الداخل ..؟؟

تتحرك وبقوة .. تكسر .. تحرق ..تحطم .. لديها قوة من الحقد والغل والكراهية قادرة علي هدم كل العالم ...!!!
لديها محيطات وانهار وبحور من الدموع تجري داخلها ولو فاضت خارج شط عيونها لاغرقت كل ما هو يابس ...!!!!

انه شعور الظلم .. ولا يوجد علي وجه البسيطه
ما هو العن وأشد من هذا الشعووور ..؟؟
ولكن اسيكتفي الظلم من دنيا بهذا القدر ؟؟
ام للظلم بقية ....؟؟؟

وحتي لم تفق من هذه الصدمة عندما اقتربت منها أمها ولطمتها علي وجها عدة لطمات متتالية بكل غضب وقوة وعتاب شديد اللهجه وقالت لها ..؟

ليه يا دنيا كده ..؟؟ مكنش عندنا غير شرفنا عايشين بيه وسط الناس !!
هنعيش دلوقتي ازاي ..؟؟ الناس هتبصلنا ازاي هاه ..؟؟ ردي عليا .؟؟

دنيا : كما هيا لا تتحرك ومن داخلها تقول :
هقولك ايه ..؟ الحقيقة مش هتغير بصة الناس ولا هتفيدك بحاجه لو عرفتيها .!! بس هتزود الآمك وجراحك ...!!؟ انتي دلوقتي حاسه بإحساس العار لان بنتك في نظرك ونظر الناس "عاهرة" بس لو حكيتلك هتحسي بإحساس الظلم وهو أشد الف مرة من احساس العار ....!!!

رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول - الفصل العاشر

انا تذوقته وانا اعلمكم بهذا الإحساس ولا أود ان تتذوقوا مرارة الإحساس به فدعوني لعلي اجد مخرجا آمنا من هذا الإحساس ..!!؟؟؟

وفجأة وعندما اشتد لطم أمها لها تخلت عن صمتها وصرخت بكل ما لديها من قوة وقالت :
كفايه كده !!! انا مش هقدر استحمل اكتر من كده انا بموت من جوايا ارحموني شوية بقا حرام عليكم ...!!!
ومن ثم اعطت الأذن لدموعها فأنهارت سيول من الدموع وارتمت في احضان أمها فهيا في أشد الحاجه ولو للحظات قليلة داخل احضانها ..!!

أمها ضمتها وهيا تزيد ضربها وتبكي ومن ثم ازاحتها عن صدرها واعطتها ظهرها ...!!!!

عبير تدخلت وأخذتها في أحضانها ثم اخذتها الي غرفتها وهدؤا قليلا مع الوقت ثم بعد إلحاح من عبير بدأت دنيا في حكاية كل ما حدث لعبير

في فيلا عائلة أشهد ..
الحزن يعم علي كل ارجاء المكان بعد وفاة الحاج فريد أثر أزمة قلبية حادة ...!!!
أشهد يبكي بشده وصالح يحاول تهدئته ويبكي معه بدموع التماسيح ...!!
ومهره وأمها الحاجه فاطمه منهارين تماماً ولا يكفوا عن البكاء أيضاً ...!!

منزل دنيا ...
الهدوء يعم المكان بعد عاصفة من الحزن والبكاء ويوم صعب ..!! الام ودنيا وعبير كلا منهم يجلس بمفرده في مكانه ولا يتكلم الكل يفكر فيما هو قادم وما يتكلم به الجيران والمعارف والأصدقاء فيما بينهم بعد روؤيتهم الفضيحة ..؟؟؟
وعندها رن فون عبير ؟؟

كريم : ايوه يا عبير شوفتي الفيديو..؟؟
عبير : اه شوفته يا كريم ..!!
كريم : مش لوحدك اللي شوفتيه يا عبير ؟؟ اهلي
كمان شافوه وتقريبا كل الناس شافوه ..!!
عبير : قول اللي انت عاوز تقوله يا كريم من مره
واحده من غير لف ودوران انا فيا اللي
مكفيني وانا هتقبل اي حاجه هتقولها ومش
هلومك علي اي قرار هتاخده ..؟؟
كريم : وبنبرة حزينة : انتي عارفه اد ايه انا بحبك
يا عبير واد ايه انا ...
عبير : قاطعته وقالتله : ملهاش لازمة كل المقدمات
دي انا هساعدك واقولك قرارك اللي انت
مش قادر تقوله ..!! من النهارده يا كريم كل
واحد فينا في حاله ولو انت مكنتش هتقولها
كنت انا هقولهالك عشان انا مرضاش ليك
انك تربط حياتك بواحدة سمعتها بطاله ..!!!

كريم : سكت ..!! وده دليل علي موافقته بس جواه تايه مش عارف يعمل ايه يكمل معاها ووقتها هيخسر اهله وتقريبا هيخسر سمعته ولا يسيبها
وهوه بيحبها ويظلمها ويقضي علي مستقبلها بالأخص ان مفيش حد هيفكر يرتبط بيها بعد الفضيحة اللي حصلت من اختها ...!!!!؟؟؟؟؟؟
بس سكت منطقش وعبير قفلت معاه ....!!!؟

في فيلا عائلة اشهد ...
الأمور هديت تقريبا والحزن الي حد ما قل ..!!

صالح : ازيك يا اش اش ايه أعامل ايه دلوقتي ..؟
أشهد : انا تمام الحمد لله ...!!
صالح : كنت عاوز اكلمك في حاجه من كام يوم
بس ظروف موت عمي الله يرحمه خلتني
أجلها شويه ..؟؟؟
أشهد : اتكلم يا صالح وقول اللي انت عاوزه ..؟؟
صالح : طلع الفون ووراله الفيديو وقاله ان الفيديو
ده اتنشر علي النت من يوم وفاة عمي
والمواقع بتقول ان دنيا هيا اللي نشراه
لنفسها ..!! الفيديو ده ليك انت وهيا بس
متخفش صورتك مش باينه ضهرك بس
اللي باين ...!!!

رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول - الفصل العاشر

اشهد : وعلامات الصدمة ظهرت علي وجهه وقال.؟
مش ممكن ..؟؟ مش معقول دنيا تعمل كده
صالح : مش معقول ليه دي واحده اصلا مش
كويسه ومتوقع منها اي حاجه ..؟؟
اشهد : لا حتي لو واحده مش كويسه برده عمرها
مهتفضح نفسها ؟؟وليه مظهرتش وشي ..؟
مهره : ودخلت عليهم فجأة .؟؟
اقولك انا بقا ليه يا أشهد ليه وشك مظهرش
في الفيديو ...؟؟
صالح : تفاجأ من دخولها وقام وقف ...!!؟؟
اشهد : مهرة ..؟؟ هو انتي كمان شوفتي الفيديو؟
قولي تعرفي ايه يا مهرة ..؟؟
مهرة : هقولك يا يا اشهد وأريح ضميري انا
مبقتش اقدر  من تأنيب الضمير
والإحساس بالذنب من اللي حصلك وانا
كنت سبب فيه بسكوتي واللي حصل
للمسكينة دنيا واللي دمر حياتها وكل ده
وانا شايفة وساكته واحيانا كمان كنت
بساعد وأشارك فيه ..!!!
وشك مظهرش في الفيديو عشان ميأثرش
علي سيادة النائب صالح باشا في المجلس
منت ابن عمه واخوا مراته ...!!
صالح : اسكتي اسكتي يا مهره ..!!
اشهد : سيادة النائب ؟؟ طب ازاي ..؟؟
مهرة : الباشا يوم مراح يتأكد من ان مالك شداد
سحب ورقه ..؟؟ كان مجهز ورقه ومقدمه
بس اللي معرفهوش لحد دلوقتي هو ازاي
عرف ان بابا هيموت قبل الانتخابات وهيكون
هو الوحيد اللي مترشح فيكسب بالتزكيه ..؟
وهوه اللي خطط لكل حاجه حصلت لدنيا
وهوه اللي بعتها الشقة بعد مصورها وهددها
انه هيفضحها واكيد هوه اللي بعتك ليها
كمان عشان تعمل اللي انت عملته فيها ..!!
اشهد : لا لا انا مش مصدق انتي بتقولي ايه ..؟
انت يا صالح طب ليه دانت اخويا دانا
مكنتش بحكي مع حد غير ليك ليه تعمل
فيا كده ..؟؟
ههههععه وانتي يا مهره كنتي عارفه كل ده
وساكته طب مصعبتش عليك وانا منهار
قدامك وانا بتقطع من جوايا انتوا ازاي بكل
القسوة دي وصرخ وقالهم ازااااي ..؟؟
استجمع أعصابه من تاني وبص لصالح
وقاله انت خلاص مليكش مكان وسطينا
تاني انت خاين ومش عاوز اشوف وشك في
البيت من النهارده ولولا اني اخاف ادخل
السجن في كلب زيك كنت قتلتك ..!!!
وانتي يا مهره يااا؟ أختي .!! عاوزه تعيشي
معانا فده لسه بيتك وبيت ابوكي ولو عاوزه
تروحي مع جوزك ..؟؟؟ مع السلامة ..!!!!

مهرة رفضت تمشي مع جوزها وحكت كل اللي حصل من الاول للآخر لاشهد وبكت واترجته كتير جدا انه يسامحها بس يا تري هيسامحها ولا لأ..؟

بعد مرور ايام قليله ...
علي احدي القنوات الفضائية (طبل للبلد) :
الإعلامي احمد داموسه : وقال...؟
النهارده هنتكلم في موضعين مهمين جدا وبرأ بعيونه ؟؟ اول موضوع وهو نتائج انتخابات مجلس الشعب اللي ابهرنا العالم فيها بالشفافية والنزاهة اللي تمت فيها وتحت غطاء كامل من الديكتاتورية اقصد الديموقراطية وبرأ تاني بعيونه وقال وهيكون معانا عشان نطبل في الموضوع ده النائب المحترم الشاب "صالح راضي" ..!!!
والموضوع التاني هو موضوع اثار الرأي العام في اليومين اللي فاته واستحوذ علي اهتمام رواد السوشيال ميديا وهو الفيديو والصور المخله التي نشرتهم طالبة كليه الطب لنفسها من اجل ان تنال الشهره ...!!!!

اشهد سامح مهره بس بشروط ..؟؟؟
كريم كلم عبير تاني وقالها ..؟؟
دنيا بتفكر تنتحر بعد معرفت بحلقة احمد داموسه وان صالح بقا عضو مجلس الشعب ونفوذه زادت وان مفيش امل ان الحقيقة تبان ...؟؟

بس دايما في امل ولازم الحقيقة تبان حتي ولو بعد حين .. مهو ده وعد ربنا لينا ..!!!؟
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل العاشر من رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول
تابع من هنا جميع فصول: رواية معشوق الروح بقلم آيه محمد 
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من القصص والروايات الأخري 
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها

جديد قسم : روايات رومانسية مصرية

إرسال تعليق