U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

روايه رحم للايجار بقلم ريحانة الجنة - الفصل العشرون

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة ريحانة الجنة علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع الفصل العشرون من رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة . 

رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة (الفصل العشرون)

اقرأ أيضا: رواية صخر بقلم  لولو الصياد

رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة
رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة 

رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة | الفصل العشرون

في مكتب رعد.
عدي: انا قلقان عليها قوي يا رعد وخايف يكون جرالها حاجة اسبوع لحد دلوقتي وانا قالب الدنيا وبردوا مش لاقيها. مسبتش فندق ولا أوتيل الا لما سالت فيه حتي المستشفيات اعمل ايه بس انا هتجنن
رعد: سند ظهره علي الكرسي وبحدة. احسن علشان تعرف قيمتها
عدي: بنرفزة. انت فرحان فيا يارعد يعني انا ناقصك
رعد: بصراحة اه فرحان فيك. علشان اللي حصل ده هو اللي هيفوقك ويخليك تعرف. انك ظلمت نفسك قبل ما تظلم هنا.
عدي: قعد علي الكرسي بتعب ومسح وشه وشعره بحيرة. انت معاك حق. انا طول الاسبوع ده وانا هموت منغيرها مش عارف اعمل اي حاجة في حياتي. هنا فعلا فارقة معايا اوي يا رعد. يظهر اني فعلا حبيتها. مش بيتهيألي
رعد: اخيرا. اعترفت ده انت طلعت روحنا معاك
عدي: انت اصلك محاولتش تحط نفسك مكاني. علشان مجربتش الحب قبل كدة. لكن دلوقتي متهيالي ممكن تفهمني شوف انت بتحب همس ازاي. لو لقدر الله جرالها حاجة هيكون سهل عليك تنسي وتعيش مع اي واحدة لمجرد انها شبه همس. اكيد الموضوع صعب
رعد: اتنهد. عندك حق بس خلاص انت بقالك 3 سنين علي الحال ده. وهنا دخلت حياتك وخلاص اللي كان كان. وكمان بقت مراتك. وبصراحة انت زوتها. في واحد يقول لواحدة بتحبه وبتموت فيه يوم فرحهم. انا كنت مجبر اتجوزك علشان كلام الناس. ما ليها حق تطفش وتبعد عنك
عدي: طيب ايه الحل اعمل ايه بس انا تعبان منغيرها يارعد والله تعبان دي وحشيتني فوق ما تتخيل
رعد: طيب انت لسة مصر متكلمش اللي اسمه فوزي ده وتساله يمكن راحتله
عدي: فوزي ايه بس يعني هي كانت هربانة منه هو ومراته وابنها تقوم لما تتجوز تروحلهم دي حتي تبقي غبية.
رعد: امممم. بس علي فكرة انا متأكد ان هنا في اسكندرية مش في القاهرة
عدي: وليه متأكد
رعد: هنا اسكندرنية. وانت كمان شوف انت لما كنت بتضايق كنت بتروح فين
عدي:كنت بروح اسكندرية واقعد قصاد البحر. لحد ما اهدي وارتاح
رعد: بس اديك قولتها. وخصوصا انها مابقتش خايفة حد يشوفها هناك لانها اتجوزت خلاص
عدي: عندك حق انا هطير علي اسكندرية وهقلب عليها الدنيا. لحد لما الاقيها. معلش يا رعد انا سايب الشغل علي دماغك لوحدك بقالي اسبوع كملهم بقي لحد لما الاقيها
رعد: ولا يهمك يا معلم المهم تلاقي هنا ونطمن عليها كلنا. سافر انت بس ربنا معاك.
خرج عدي ورعد كلم همس.
رعد: ابتسم روح قلبي وحشتيني. عاملة ايه
همس: ابتسمت انت كمان وحشتني يا روحي. الحمد لله انا كويسة وبخير
رعد: طيب بقولك ايه انا هبعتلك التجسيل وتبعتيه لهنا.
همس: ايه اعترف خلاص
رعد: هههههه اعترف بالثلاثة. لازم نبعتهولها علشان تتاكد اننا مش بنضحك عليها وان عدي فعلا بيحبها. وكمان قوليلها انه رايحلها اسكندرية يدور عليها. خليها تدوخه شوية
همس: ههههههه. بقيت شرير يا قلبي
رعد: ههههههه. اعمل ايه مش حبيبتي مشغلاني قاضي الغرام. لازم اسبك الدور بقي
همس: هههههههه. حبيبي انا اسفة اني دوشتك بالحكاية دي. بس هنا بجد صعبانة عليا عدي جرحها واهنها اوي
رعد: ولا يهمك يا روحي. انا اصلا مبسوط اني عملت كدة انا كمان كنت عايز اطمن علي عدي عايزه يعيش حياته وينسي بقي اللي فات
همس: طيب يا حبيبي انا هستني التسجيل علشان ابعته لهنا.
رعد: حالا هبعتهولك. بس معلش يا همس هضطر اقفل تليفوني لاني جايلي الوفد الايطالي. وعندي اجتماع مهم مش هعرف اكلمك لحد لما اخلص
همس: ولا يهمك يا حبيبي اول لما تفضي كلمني. سلام
رعد: استني هنا. ايه هتقفلي كدة من غير ما اخد حاجة
همس: ههههههه. لا طبعا ودي تيجي. اممممموووووا
رعد: هههههه احلي اموووا يا قلبي سلام يا همسة قلبي
همس: سلام يا حبيبي

في سنتر التجميل الخاص بمها

مها: انا لازم اخلص من اللي بطن الزفته همس دي
زينب: هو حضرتك عايزة تسقطيها
مها: مش محتاجة ذكاء. ايوة طبعا عايز اجهضها. وانتي اللي هتعملي كدة
زينب: بس افرضي اتكشفت ده رعد بيه ممكن يقتلني
مها: لا متخفيش ما احنا هنعمل خطة تخليه يقلب عليها كمان وميعبرهاش
زينب :خلاص اللي تشوفيه. حضرتك بس قوليلي اعمل ايه وانا اعمله
مها:بخبث. اسمعي هقولك ايه........

في بيت هبة اخت همس
هبة: تليفونها بيرن .... زينب... ايوة يا زينب خير في حاجة
زينب: لا ابدا كل خير. بقولك ايه انتي مش نفسك تشوفي همس وتقعدي معاها
هبة: الا نفسي دي وحشتني اوي. بس جوزها مناعها عننا ومنعنا نروحلها
زينب: طيب لو خليتها تجيلك. وتشوفيها
هبة: بفرحة. والنبي صحيح. ازاي
زينب: اعملي بس اللي هقولك عليه. ماشي
هبة: حاضر بس قولي
زينب: ..............
هبة: بس هو احنا كدة مش هنعملها مشكلة مع جوزها
زينب: ولا مشكلة ولا حاجة دي هي ساعة زمن تيجي تشوفك وتمشي علي طول.
هبة: طيب خلاص هعمل اللي قولتي عليه ولو اتصلت بيا مش هرد عليها
زينب: ايوة كدة صحصحي معايا. يالا سلام

في شقة همس.

همس: ايوة يا هنون سمعتي التسجيل
هنا: بحزن. اه سمعته يا همس. بس بعد ايه بعد ما كسرني ووجعني
همس: مش مهم المهم انه بيحبك بجد. وانتي لازم تسامحيه وترجعيلوا ده حالو بقي صعب ولما يوصلك اسكندرية هتشوفي بقي عامل ازاي ده مش بينام من خوفه عليكي.
هنا: بدموع. ولا انا ده وحشني قوي يا همس قوي. بس اعمل ايه مش قادرة اظهرله ده لازم يندم علي اللي عمله.
همس: براحتك ارجعيله وندميه براحتك. بس قوليلي انتي هتخليه يلاقيكي ازاي
هنا: والله انا معظم الوقت قاعدة في المكان اللي بحبه. لو هو افتكر المكان ده يبقي هنتقابل.
همس: اتنهدت. ربنا معاكي ويرجعكم لبعض يارب انا نفسي اشوفك مبسوطة يا هنا وربنا يعلم
هنا: ابتسمت. وانا كمان بحبك وبتمنالك الخير يا همس انا بعتبرك اختي والله لاني طول عمري وحيدة مليش اخوات. ربنا يخليكي ليا
همس: وانتي كمان زي هبة اختي والله. يالا اسيبك بقي تستعدي لحبيبك.
هنا: ابتسمت. وبعشق. هو فعلا حبيبي وروحي كمان. ده وحشني قوي يا همس وخايفة اول لما اشوفه اضعف وارمي نفسي في حضنه
همس: ههههه لا اجمدي. رعد بيقولك ربيه شوية
هنا: هههههه رعد فرحان فيه قوي
همس: بالعكس والله. ده بيحبه جدا بس هو عايزه يفوق. ويعرف قيمتك.
هنا: ادعيلي بس انتي وربنا يسهل
همس: بدعيلك يا حبيبتي يالا سلام.

همس قفلت مع هنا وتليفونها رن... زينب
همس: الو ايوة يا زينب ازيك
زينب: بحزن مصتنع. ازيك انتي يا همس عاملة ايه
همس: قلقت مالك يا زينب ايه اللي حصل صوتك مشى عاجبني
زينب: والله مش عارفة اقولك ايه.
همس: في ايه يا زينب قلقتيني
زينب: هبة اختك
همس: بقلق. مالها هبة جرالها حاجة
زينب: ابدا اصلها تعبانة قوي داخت ووقعت والدكتور بيقول السكر عالي عليها وشكلها كدة هتدخل في غيبوبة سكر.
همس: حبيبتي يا هبة اكيد الزفت اللي اسمه منصور ده زعلها وكمان تلاقيها معهاش فلوس تجيب الانسولين انا عارفة
زينب: ولما انتي عارفة سايبة اختك كدة مش تروحي تشوفيها وتديها قرشين تجيب العلاج
همس: ايوة عندك حق بس اصل رعد مبيهلنيش اخرج لوحدي
زينب: بمكر. رعد كدة حاف
همس: اتلخبطت. هاه. اااقصدي. رعد بيه. اصله مانعني من الخروج علشان الحمل
زينب: براحتك خلي هبة تموت وذنبها يبقي في رقبتك.
همس: لا لا انا جايلها حالا هي في مستشفي ايه
زينب: يا همس بقولك معهاش حق الدواء ولا كشف الدكتور تقوليلي مستشفي. دي مرمية في البيت ومحدش سائل فيها
همس: عيطت. يا حبيبتي يا هبة خلي بالك منها يا زينب لحد ما اجي انا مش هتأخر.
زينب: بخبث. دي في عنيا.

همس: لبست بسرعة وكل لما تكلم رعد تليفونه مقفول علشان الميتنج اللي عنده. لقت مفيش وقت. بعتتله رسالة علشان لما يفتح الفون يشوفها وكتبتله اللي حصل والعنوان كمان و اخدت فلوس ونزلت بسرعة ومن استعجالها. نسيت تليفونها.

في بيت هبة اخت همس

زينب: ازيك يا منصور
منصور : اهلا يا زينب خير ايه اللي جابك مش صاحبتك خلاص مشيت من هنا
زينب: بمكر. ايه وحشتك
منصور: هي وحشتتي وبس. ده انا هتجنن عليها. بس هقول ايه الراجل ده اللي اتجوزته تقوليش خفاها مش عارف مقعدها فين
زينب: وبخبث. ولو قولتلك انها زمانها جاية دلوقتي.
منصور: فرح وعنيه لمعت. صحيح ولا اشتغالة
زينب: لا والله صحيح. بس قولي هي هبة فين
منصور: اهي متلقحة جوا.
زينب: طيب اسمع انا هدخل لهبة وانت تروح تجيب عصير وتحط الحباية دي لهبة هتشرب العصير وهتنام وانت بقي تقعد مع همس براحتك
منصور: هههههه اه يا بنت الشياطين. بس ايه اللي قلبك عليها مش كنته حبايب
زينب: كنا قبل ما تطمع وتلهف العز والنغنغة اللي بقت فيه لوحدها. وكمان تخبي وتداري عليا. تبقي تستاهل اللي يجرالها
منصور: تمام ادخلي انتي لهبة ..

في مكتب رعد

رعد: خلص الميتنج. وفتح فونه لقي مكالمات من همس كتير قلق. ولقي رسالة فتحها وشاف اللي همس كتبته. واخد مفاتيحه ونزل بسرعة علشان يروحلها.. وهو في العربية بيحاول يكلمها....
سميرة: الو
رعد: عقد حاجبه. سميرة اومال فين همس
سميرة: مدام همس سابت تليفونها هزا ونزلت
رعد: طيب سابته ليه
سميرة: معرفش حضرتك
رعد: طيب اقفلي انتي دلوقتي.. وخبط. الديركسيون بإيده بغضب. غبيه ازاي تنزل لوحدها وكمان من غير تليفون. ماشي يا همس لما اشوفك يظهر اني فعلا دلعتك زيادة.

في شقة هبة
هبة: بتشرب العصير وداخت. ونامت
زينب: بس كدة. اهي نامت وريني بقي شطارتك مع همس. لو عرفت تعمل اللي قولت عليه هتاخد اللي اتفقنا عليه. بس حسك عينك همس ولا اي مخلوق يعرف بالاتفاق اللي بينا
منصور: عيب يا زوز ده احنا بقينا حبايب. زوقي عجلك انتي بقي.

ومشيت زينب وبعد شوية وصلت همس. ومنصور فتحلها. همس اول لما شافته خافت
همس: ههي هبة فين
منصور: وهو بيبصلها بخبث ورغبة وقحة. جوا تعبانة ادخلي.
همس: دخلت وهي مترددة. اومال فين زينب
منصور: نزلت ادخلي شوفي اختك ولا احنا خلاص مبقناش قد المقام.
همس: بصتله بغضب. ودخلت لقت هبة نايمة. خافت عليها. هي مالها اوعي خليني اطلبلها الاسعاف
منصور: حاوطها بإيده. علي فين يا موزة ده انا مصدقت تيجي برجليكي. بس انتي مالك احلويتي كدة ليه. وايه الريحة الحلوة دي ده انتي بقيتي ولا ممثلات السنيما
همس: بتحاول تبعده
ابعد يا حيوان انت والله لقول لرعد واخليه يخرب بيتك
منصور: ههههه. ده هو اللي هيرميكي في الشارع وهترجعيلي هنا.
همس: اوعي بقي حرام عليك. انا حامل ومش حمل قرفك ده
منصور: وده المطلوب. وقعد يضربها. في بطنها.

زينب: علي الباب سمعت صوت صريخ همس. ضحكت بوقاحة. ونزلت ودلقت علي السلم زيت علشان لما همس تخرج تتكعبل وتقع . وفعلا همس حاولت تفلت من منصور. وخرجت تجري واول لما فتحت الباب وخرجت وحطت رجلها علي السلم اتكعبلت ووقعت في الوقت ده. كان رعد وصل وشاف همس واقعة علي السلم وبتنزف.
رعد: اتخض وخاف عليها. وشالها وجري بيها علي العربية. وطلع بيها علي مستشفي دكتورة. ليليان.
رعد كان طول الطريق هينفجر من الغضب والقلق والخوف علي همس. ومنها لانها عملت كدة في نفسها.
رعد: ليه كدة يا همس ليه ده مبتحملش عليكي الهوا. تعملي فيا كدة ليه بس حرام عليكي
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل العشرون من رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من الروايات الأخري
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة