رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان - الفصل السادس

هذا الموقع محمي بموجب اتفاقية حماية حقوق المحتوي العالمية

رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان - الفصل السادس

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية حب جديدة للكاتبة الشابة المتألقة ندي رمضان علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع الفصل السادس من رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان. 

رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان (الفصل السادس)

اقرأ أيضا:  رواية معشوق الروح بقلم آيه محمد
رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان
رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان

رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان | الفصل السادس

وقفنا لما محمد كان عن الدكتور علشان يعرف منه عندها ايه
الدكتور:مفيش حاجه
محمد:طب والتحلل بتاعت امريكا
الدكتور:متفبركه علي برنامج
محمد:طب وإحساسها انها تعبانه
الدكتور:دي نتيجة ضغوطات
محمد:ميرسي يا دكتور
الدكتور:العفو دا واجبي
عند البنات
ندي:مالكوا قاعدين كدا ليه
منه:يعني نعمل ايه
ندي:طب انا قولت. لهشام مش هوافق علي. الجواز غير بعد ما نتيجةتحاليلك تظهر
امال:ولا انا كمان هوافق غير بعد النتيجه
منه:إنتوا تتوقفوا حياتكو ا علشاني
ندي:وحياتنا يعني ليها معني من غيرك
منه:بس إنتوا تعيشوا حياتكما
وفجاءة الباب خبط
ندي:امالافتحي
امال راحت تفتح
ودخل الشباب محمد اول ما شاف منه حضنها
منه:فيه ايه
محمد:حبيبتي انت كويسه مش تعبانه وهنتجوز
منه:انت بتتكلم بجد
محمد:طبعا
هشام: كدا بقا يا ندي نتجوز
ندي:بالسرعة دي
هشام:كدا سرعه حرام عليكي
ندي:طيب المعاد الي تشوفوه
هشام:بعد يومين موافقين يا جماعه
عمرو ومحمد :موافقين
امال:مش هنلحق نعمل حاجه
عمرو:كل الي عليكوا تنزلوا بكرا علشان نجيب البدل والفساتين
امال:ماشي
منه:طب عاوزين نعزم ناس
محمد:اكتبي الأسماء الي انتي عاوزاهم والدعوات هتوصلهم
منه:اوك
هشام:هنعدي عليكوا بكرا الصبح
ومشيوا
منه:معقوله اناطلعت سليمه وكمان هتجوز
ندي: الحمدلله
امال:طيب عاوزين ندخل دلوقت نشوف الفاستين الي في الاتليه الي هنروحه

ندي :يالا
وقعدوا. يتفرجوا وناموا وهما قاعدين
وتاني يوم الشباب عدوا عليهم وراحوا الاتليه
عند ندي وهشام
ندي:انا عاجبني الفستان دا
هشام:مش هينفع قصير
ندي:طب دا
ندي:طيب دا جميل اوي
هشام :هو فين القماش اصلا دا كله شفاف
ندي:اووف طب دا
هشام:ضهره كله شفاف
ندي:انا زهقت انت مش عاجبك اي حاجه
هشام:انتي الي مستفزه وبتختاري حاجات متنفعش
ندي:طب اختار انت بقا
وقف هشام قدام فستان ابيض جميل وطويل ومقفول ودراعه شفاف
هشام:دا لو بس دراعه شفاف
ندي:هشام انا مش هاخده دا زباله
هشام:طيب ايه ائيك بقا مش هتلبسي غيره
ندي:خلاص روح دورلك علي عروسه تانيه
هشام:استني هنا رايحه فين
ندي:مش هلبس الزفت دا
هشام:متعصبنيش
ندي بتفكير :ماشي خلاص موافقه
هشام:مش مرتحلك بس يالا
عند منه ومحمد
منه:محمد حلو دا
محمد :بس هو مش فستان دا قميص نوم
منه:لا دا عاجبني
محمد:مش هينفع بجد
منه:طيب نقيلي انت
محمد:دا روعه
منه:عندك حق خلاص نجيبه
عند امال وعمرو
امال:انا عاوزه الفستان دا
عمرو:اوك
يوم الفرح
عند البنات في الاتليه
منه:يا نهارك اسود
ندي:ايه فيه ايه
امال:هشام هيقتلك
ندي:ماله الفستان
منه:مش هو دا الفستان الي هو مرضيش انك تجيبيه انبارح
ندي:اه وانا هلبسه انهارده من غصبن عنه
امال:ندي هيتخانق معاكي
ندي:انا مش لابسه غير دا
منه:هما زمانهم علي وصول وهشام هيتخانق معاكي
ندي:انا مش هغير الفستان
منه؛براحتك
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
والشباب وصلوا
عند منه ومحمد
محمد:ايه الجمال دا كله
منه:طيب مش يالا نمشي
محمد:نمشي فين بس احنا هنبات هنا
منه:يالاورآنا فرح
محمد:هو احنا بجد هنتجوز
منه:اه
محمد:دا احسن حلم في حياتي
منه:طب يالا علشان نمشي
محمد:اهربي اهربي
منه:يالا
محمد:اوك
*****************************************
عند امال وعمرو
عمرو:لو سمحتي مشوفتوش عروستي امال
امال:والله اومال انا مين
عمرو:انت السكر كله يا جميل
امال:طيب يلا
عمرو:ماشي يالا يا أميرتي
امال:اوك
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
عند ندي وهشام
هشام:ايه دا
ندي:ايه
هشام:مش انا قولت مينفعش الفستان دا
ندي:واديني لبسته يبقي مينفعش ليه
هشام:ندي غيري الزفت دا
ندي:لا يا دا يا هروح
هشام:طيب اوك تعالي يالا
في القاعه كتبوا الكتاب ورقصوا وكان فرح جميل
وفي نهاية الفرح
مازن:مبروك يا مدام ندي
ندي:الله يبارك فيك
مازن:عندي ليك مفاجاه
ندي:بجد
مازن :اه هتلاقيهم في عربيتكوا وانتوا مروحين
ندي:اوك
وهما مروحين
ندي:هشام هتلاقي عندك حاجه تحت عند رجليك
هشام :فيه تليفون
ندي:هاته
ندي فتحت التليفون لقت فيه فيديو فتحته لقت كتب كتابها باباها الي مات قاعده مع هشام
ندي:ايه دا
هشام:والله كنت هقولك
ندي:تقولي ايه ازاي تخبي عني اننا متجوزين
هشام:ندي باباكي طلب انك متعرفيش
ندي:واديني الفيلا دلوقت
هشام:انتي بتقولي ايه
ندي:انا مش هقعد معاك
هشام:انتي بتهزري
ندي:واديني الفيلا حالا
هشام:اوك
وعدي اليوم سعيد عند الباقي الا ندي وهشام
تاني يوم
هنكمل الحلقه الجايه
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل السادس من رواية حب وجنون تابعنا في الفصل القادم


تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من الروايات الأخري
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها

جديد قسم : روايات رومانسية مصرية

إرسال تعليق