روايه رحم للايجار بقلم ريحانة الجنة - الفصل السادس والثلاثون

هذا الموقع محمي بموجب اتفاقية حماية حقوق المحتوي العالمية

روايه رحم للايجار بقلم ريحانة الجنة - الفصل السادس والثلاثون

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة ريحانة الجنة علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع الفصل السادس والثلاثون من رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة . 

رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة (الفصل السادس والثلاثون)

اقرأ أيضا: رواية صخر بقلم  لولو الصياد

رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة
رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة 

رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة | الفصل السادس والثلاثون

عدي يومين بعد رجوع همس لرعد. ورعد وهمس كانوا في دنيا تانية. كانوا مش عارفين يشبعوا من بعض ولا يروا عطش البعد والفراق. ورعد كان تقريبا حابس همس. مش بس في القصر لا ده داخل اوضتهم كمان. همس من وقت ما دخلت معاه وهي مخرجتش من الاوضة.
وفي صباح يوم جديد رعد صحي وفتح عنيه وبص علي همس اللي نايمة جنبه. وابتسم بحب وشوق.وكأن همس لما رجعت نورت حياته من تاني. اخيرا رجعت لحضنه اخيرا. هيصحي علي وجودها وينام علي وجودها في حضنه.
رعد. قرب منها وابتسم اكتر لما لقي شعرها الاسود مغطي وشها كله. والمفرش كمان اللي مغطيها لونه اسود. والجزء البسيط اللي ظاهر منها كأنه بينور.
رعد: اتنهد. اااااه يا همس اهو انا حياتي ودنيتي كانت مظلمة زي المفرش ده تمام. ومنورتش الا بوجودك جنبي. زي ما لونك منور وسط سواد المفرش ده.
همس: ابتسمت
رعد: هههههه. مكارة صاحية وعاملة نفسك نايمة
همس: فتحت عنيها. اصل انا اصلا كنت صاحية قبلك. وقاعدة ابص عليك. ولما لقيتك بتتقلب عملت نفسي نايمة.
رعد: ضغط علي شفايفة. وقربها لحضنه. وكنتي قاعدة تبصي عليا ليه
همس: اممم. انت كنت قاعد تبص عليا ليه
رعد: علشان وحشاني ووحشتني ملامحك ونفسي اشبع منك. بعد فراقك اللي وجعني وتعبني
همس: حطت ايديها علي وشه ومرارتها علي ملامحه. واتنهدت. انا كمان كنت بعمل كدة. كنت بتمتع بملامحك. انت كنت واحشني قوي صدقني. اوي
رعد: بعتاب. علشان كدة سيبتيني اتعذب واتوجع. وانتي بتتفرجي عليا مش كدة
همس: هتصدقني لو قولتلك. اني مكنتش عايزة ارجع وانا فيا اثر لاي جرح ولا حتي خدش صغير. علشانك انا كنت متأكدة. انك لو كنت شوفتني وقتها كنت هتتعب وتأنب نفسك بعنف
رعد: يعني مع كل اللي عملته فيكي. كنتي بتفكري فيا.
همس: هزت راسها ايوة. وكمان قبل ما انت تعرف الحقيقة. انا كنت عايزة ربنا يبرأني علشانك علشان ماتتوجعش. وتنجرح وانت فاكر اني خنتك زي مها. مع واحد ميسواش ظفرك
رعد: بمرار. يااااااااه يا همس معقول. مكنش همك جرحك وتعبك وشرفك اللي اتطعن فيه. وكان همك الوحيد انا. بعد ما كنت هموتك بإيدي.
همس: ابتسمت. بحبك اعمل ايه مش بإيدي. وكمان انا كنت زعلانة علي البيبي اللي راح
رعد: حط ايده علي بطنها. وبحزن اسف. عمري ما كنت اتخيل اني اموت ابني بإيدي. بس للاسف الشيطان توفيق هو السبب. انا مش عارف مامتش ليه زي القطط بسبع ارواح
همس: ربنا اللي هيخلص منه. كفاية انه بسبب الحادثة جاله شلل. ومبقاش بيتحرك
رعد: اتنهد بغيظ. رجله هي اللي اتشلت. لكن مخه الشيطاني لسة شغال. وهو ده اللي انا لازم اعمل حسابه.
همس: هو ممكن يعمل حاجة تاني بعد اللي حصل
رعد: بسخرية. ممكن ده اكيد. بس انا اصلا لسة حسابي معاه مخلصش. خصوصا بعد ما وهمني بموت امي سنين. وطلعت عايشة. واللي عمله معاكي وابني اللي مات بسببه. حسابه تقيل قوي يا همس. بس كفاية انه قريب قوي هيفلس. اسهم شركاته بعد الحادثة كلها في الارض
همس: حبيبي قولي انت هتبدي تدور علي ماما مشيرة امتي
رعد: سند ظهره علي السرير واتنهد. مش عارف لازم الاقي خيط ابدأ منه. والخيط ده مش هلاقيه غير مع أمين وهو لسة في غيبوبة من يوم الحادثة
همس: ربنا ينجيه علشان تعرف منه اللي يريحك.
رعد: سرح اااااه يا همس وحشتني. نفسي الاقيها وارمي نفسي في حضنها. يا تري حصلها ايه. وراحت فين. وليه محاولتش تسأل عني. ليه مفكرتش تجيلي وتقولي الحقيقة
همس: متهيألي سؤالك مش محتاج ذكاء
رعد: جز علي سنانه. عندك حق اكيد توفيق هو السبب. زي ما بعدها عن ابويا من قبلي بعدها عني
همس: طيب حبيبي انا عايزة ننزل نفطر في الجنينة زهقت من قاعدة الاوضة
رعد: تؤتؤتؤ. مفيش خروج انتي ناسية انك متعاقبة ومحبوسة
همس: هههههههه. طيب حرام عليك كفاية عقاب بقي تعبتني
رعد: ابتسم. بعينك ده انا لسة يادوب بخلص منك عقاب بعدك لمدة يوم واحد. احسبي بقي عليكي قد ايه
همس: ...........

****************************
في جز المالديف
في مطعم تحت الماء. قاعد رعد وهمس وهنا وعدي. بيتغدوا

همس: متوترة. رعد انا خايفة
رعد: مسك ايديها. من ايه يا روحي
همس: بخوف وبراءة. هو ممكن الازاز ده يتكسر والسمك ياكولنا
هنا وعدي: هههههههههههههه
رعد: بصلهم بغضب. محدش يضحك علي مراتي. احسن والله ارميك للسمك انت وهي
عدي: بيكتم ضحكته. خلاص هنسكت
همس: زعلانة منهم ومكشرة
رعد: حاوطها بإيده. حبيبي ما تخفيش. وده مصنوع من مادة مضادة للكسر والمياه والرصاص كمان. متقلقيش طول ما انا معاكي يا قلبي.
همس: بس انا حاسة اني قاقانة
رعد: بمكر. انا ممكن حالا وقصاد الناس اطمنك ايه رأيك
همس: اتكسفت وابتسمت. رعد
رعد: هههههههه. ايوة كدة. ابتسمي يا روحي وما تخفيش واستمتعي بالمنظر اللي يجنن ده
همس : اتنهدت ححاول.
رعد: تليفونه رن.... مروان...... ايوة يا مروان خير
مروان:........
رعد: طيب خليك معايا. عدي تعالي معايا. عن اذنك يا حبيبتي هكلم مروان وراجع
همس: هزت راسها وابتسمت. براحتك يا حبيبي
هنا:ههههههه. يا جبانة
همس: انا مش عارفة انتي جايبة القلب الجامد.ده منين انا خايفة ده في سمك كبير اوي وقريب
هنا: ههههههه. والله انا لو عليا انزل اعوم مع السمك ده. ده مكان تحفة
همس: طيب يا ختي ربنا يستر

رعد وعدي كانوا طبعا بلبس كاجوال تيشيرتات وشورتات شيك جدا ولا خلاف علي هيأتهم وواسمتهم .
رعد وعدي واقفين بيتكلم رعد في الفون وماسك الفون بإيد وإيده التاتية في جيبه. وواقف وقفته الواثقة اللي بتلفت النظر. وعدي بيتابعه بإهتمام هو كمان وحاطت ايده الاتنين في جيبه.
وعدي من جنبهم بنتين جميلات جدا ولفت نظرهم رعد وعدي. وللحظ قعدوا قريب من همس وهنا. وللحظ الاوحش ان البنات دول عرب ومصرين كمان.
البنت الاولي: ووااا. اختي بالك مين اللي واقف هناك ده. ده رعد الحديدي. يجنن فظيع علي غرور
همس: تنحت واتعصبت.
هنا: مسكت ايديها. اهدي يا بطة بلاش فضايخ.
البنت التانيه: بإعجاب. بس اللي جنبه ده مين ده كيوت اوي
هنا: جزت علي سنانها.
همس: بتريأة. اهدي يا قطة بلاش فضايح
البنت الاولي: اللي جنبه ده يبقي عدي شريكه. مش ممكن الاتنين دول وحوش بجد. ده عدي ده. كان مجنن ايلين صاحبتي عارفاها
البنت التاتية: اااه ايلين. وعملت معاه ايه
البنت الاولي: جننها وتقل عليها وهي كانت هتموت عليه. وفي الاخر بتقولي سمعت انه اتجوز واحدة بلدي مش من مستواه
هنا: وشها احمر وجزت علي سنانها
همس: اهدي يا هنا ابوس ايدك
هنا: مش قادرة. جلبي جايد نار يا موجة. عايزة اجيبها من لوازها
همس: هههههنهههه. طيب اسكتي لتسمعك.
البنت الاولي: بإعجاب. بس رعد ده حاجة تانية. اااه لو عرفت اوقعه تبقي خبطة العمر
البنت التانية : اممم. وليه لا واضح انهم بيقضوا اجازة. نحاول نقرب منهم. انتي رعد وانا عدي
همس: لا والله دي عايزة تتجاب من شعرها.
هنا: استني بس انا هظبطهملك لما رعد وعدي يرجعوا.

رعد: صحيح يا مروان. آمين فاق من الغيبوبة
مروان: ايوة سيادتك. واحنا متابعين حالته بإهتمام. لحد ما حضرتك ترجع.
رعد: مروان. لو آمين اختفي هموتك
مروان: متقلقش يا باشا. انا بس صحته تتحسن. وانا هخده علي مكان محدش هيعرف يجيبه منه لحد ما حضرتك تشوف هتعمل ايه
رعد: بغيظ. تمام وتوفيق
مروان: مدام مها رجعت من فرنسا من يومين وهي معاه ومش بتسيبه.
رعد: اهلا. هي رجعت الحيا. كويس ارجع بس وانا هقطع رقبتها. مروان ميغيبوش عن عنيك سامع
مروان: اطمن يا باشا.
وقفل رعد مع مروان ورجع هو وعدي للترابيزة.
رعد: مال علي همس وباسها من خدها وابتسم. اتأخرت عليكي يا قلبي
همس: باصت للبنت الاولي
البنت الولي:كانت مصدومه.
همس: وبدلع. بصراحة اه يا روحي. انت اصلك بتوحشني اوي
رعد: رفع حاجبه. همس اصلا بتتكسف تعمل كدة في مكان عام.
هنا: اتعلقت في دراع عدي. وحشتني يا ديدو
عدي: شامم ريحة غيرة حريمي
هنا وهمس:هههههههههه
عدي: هههههه. عيب ده انا ديدو. اعترفوا بتغيظوا مين يا قمرات
هنا:بصوت واطي. الاتنين اللي جنبك دول
عدي: بيغيظ هنا. اااه تقصدي الصواريخ اللي هناك دي
هنا: زغدته. اتلم جاتك صاروخ في قلبك
عدي: اي قلبي. وغمزها واهون عليك يا هنون
هنا: ابتسمت. تؤتؤ ما تهونش يا عيون هنون
رعد: ابتسم وباص لهمس. ومال عليها. حبيبي غيران ليه بقي
همس: اصلهم كانوا هيكلوك بعنيهم. والبنت اللي هناك دي. عايزة تشاغلك وتاخدك مني
رعد: حاوطها بإيده وحضنها. وتفتكري ده ممكن يحصل. انا مش مشغول غير بيكي انتي وبس يا همستي
همس: ابتسمت.بجد يارودي
رعد: ههههههه. بجد يا قلب رودي
عدي: اهلا اخيرا اعترف.
رعد: هي بس اللي مسموحلها تقولها فاهم
عدي: الله يسهلوا يا باشا. المهم سيبكم من الصواريخ علشان انا حجزت لهنا وهمس في الصبا. تدليك وماساج ودنيا هتظبطوا علي الاخر
هنا: فرحت حبيبي يا ديدو
رعد: بجدية. انت مجنون. لا طبعا همس مش هتروح
عدي: ليه بس
رعد: انت بتسأل. انت عارف احنا فين. هنا مفيش حيا ولا ادب. افرض حد شافهم جوا. ولا كان في كاميرات. انت اكيد اتجننت.
هنا: بس انا عايزة اروح
رعد: والله جوزك موافق مع نفسك. لكن همس مستحيل.
همس: مكشرة
رعد: حنية. حبيبتي متزعليش انا خايف عليكي. نرجع بس وانا اجبلك الصبا لحد البيت تعملي اللي يعجبك. بس ابقي مطمن مش تحكم والله
همس: ابتسمت. ماشي لما نرجع
رعد: ابتسم بسعادة. حبيبة قلبي يا مريحاني
عدي: قرب من هنا. الاخت عادي هتروح وتتصور ولا ايه
هنا: بعصبية. جزت علي سنانها. خلاص امري لله الغيها يا فالح

عدي: تمام اوي. حبيبتي يا عاقلة
رعد: طيب عن اذنكم احنا بقا.
عدي: علي فين يا خلبوص
رعد: ما تحترم نفسك. هو انت مش هتكبر بقي وتبطل الغلاسة دي
عدي: لا يا حبيبي انا هفضل صغير وشباب طول عمري. سيبنالك العقل يا جامد
رعد: طيب اسكت وخليك في حالك
عدي: وحياتك ما انت ماشي غير لما تقول رايح فين
رعد: استغفر الله العظيم. تنح. هاخد لانش وهطلع بيه مع همس
همس: حرام عليك انا اصلا مرعوبة. واحنا جاين عايز تخدني في لانش. وبعدين هنروح فين
رعد: وشوشها. متقلقيش انا ناوي اخطفك
همس: ابتسمت علي فين
رعد: تؤتؤ مفاجأة
عدي: اممم. تمام معاكم
رعد: ما تخلي عندك دم. روح مع مراتك بعيد عني. ده انت لازقلي من ساعة ما جينا
عدي: طيب قولي رايح فين بالانش وانا اسيبك
رعد: ههههههه. بتحلم. يالا يا روحي
عدي: تعالي يا هنون هخودلك لانش وهما يعني احسن مننا
هنا: بفرحة. ايوة بقي يالا يا ديدو
همس: بصت لرعد. ههههههههه. مفيش مفر علي قلبك
رعد:بنفاذ صبر امري لله. يالا بينا

في الللانش البحر
رعد طاير باللانش وهمس خايفة
رعد: يا روحي اهدي مالك
همس: خايفة اوي. ما تهدي شوية
رعد: تؤتؤ. اصلي مستعجل
همس: علي ايه
رعد: علي المكان اللي ناوي اخطفك فيه
همس: بخبث. هو انت ناوي تخطفني بجد
رعد:غمزها. ده انا هخطفك لحد اخر يوم لينا هنا. هنقضي باقي الاجازة لوحدنا
همس:طيب رايحين فين.
رعد: بصي خلاص وصلنا.

رعد اخد همس علي جزيرة في وسط المياه. مافيهاش حد غيرهم. ورعد نزل ونزل همس وشالها لحد الشط.
همس: احنا فين
رعد: قربها ليه وشال الحجاب اللي علي شعرها. وفرده ومرر ايده في خصل شعرها. وبهيام.
احنا في جزيرة. مفهاش حد غيرنا.انا وانتي وبس.
همس: وهنقعد فيم
رعد: هنقعد في الكوخ اللي هناك ده
همس: بصت لقت كوخ قريب من الشط. واصلا المكان يجنن وفيه ورود و انوار. والمكان جاهز فعلا.
همس: وعملت كل ده امتي. وكمان هو مفيش حد معانا خالص
رعد: اتنهد. يا ستي هنا بيجي الحبيبة وبس. بيجهزولهم كل حاجة ومحدش بيجي هنا الا لما يرجعوا.او احنا نتصل بيهم لو احتاجنا حاجة يعني محدش هيجي هنا لحد لما نرجع الشاليه.
همس: وعدي وهنا عارفين
رعد: انا قولت لعدي لما زن عليا بس. لكن انا مكنتش ناوي اقول لحد. وبتوعد ومكر. انا بقي هنا بجد هنتقم منك علي اللي عملتيه فيا الفترة اللي فاتت
همس: رجعت لورا وابتسمت. تؤتؤ اوعي تتجنن لحسن اولدلك هنا واسوحك
رعد: شدها لحضنه وابتسم. وهو في احلي من الولادة هنا اولدي وانا اللي هولدك بنفسي
همس: ههههههه. ماشي يا دكتور. بس احنا جينا ومعناش هدم.
رعد: بقولك المكان جاهز من قبل ما نيجي. انا جهزت شنطتنا. وبعتها معاهم. وبعدين اناةعايز افهم انتي عايزة هدوم ليه. احنا تقريبا مش هنحتاجها
همس: ابتسمت وضربته في كتفه.بطل قلة ادب.
رعد: ههههه. لسة مستعجلة علي ايه اتقلي
همس: اتعلقت في رقبته وباسته من خده. بحبك يا رودي بحبك اوي. متعرفش انا كنت خايفة عليك ازي وانت في الغيبوبة
رعد: اتنهد. انا اللي كنت هتجنن عليكي وانتي بعيد. كان حالي حال. ومكنش في. في الدنيا حاجة ليها طعم منغيرك. وضمها بقوة. ااااااه يا همس انا بس نفسي اعرف انا اخرة حبي ليكي ايه. كل يوم بحبك عن اللي قبله. بعشقك اكتر. وبتمني اخبيكي في قلبي اكتر واكتر
وخرجها من حضنه وابتسم. تعرفي. انا نفسي اعيش معاكي هنا لوحدي انا وانتي وبس. انا مش عايز من الدنيا دي غيرك يا همس. والله كفاية عليا
همس: حطت راسها علي صدره. واتنهدت. كنت مفتقدة حبك وحنيتك يا رعد. علي قد اللي عملته فيا ما وجعني. علي قد ما انا كنت متأكدة. ان مفيش في الدنيا زي حنيتك ودلعك ليا. وحضنته بحب وابتسمت. انا اللي نفسي اخبي نفسي في حضنك لاخر يوم في عمري
رعد: ابتسم. وملس علي شعرها بحنية. وهو انتي ليكي مكان تاني تستخبي فيه غير حضني. ماهو ده مكانك الطبيعي.
همس: خرجت من حضنه. وبدلع. هو احنا هنعمل ايه دلوقتي
رعد: شالها وغمزها. هفرجك علي الكوخ بس يارب يعجبك. ودخل بيها الكوخ.
وقضي رعد مع همس علي الجزيرة دي احلي ايام. كلها حب ودلع. كانوا مشتقاين لبعض جدا. وكمان عدي وهنا كانوا بيقضوا احلي ايام هما كمان. كان فعلا شهر عسل بجد.
وبعد ما خلصت الاجازة رجع رعد وهمس وعدي وهنا.
رعد وصل همس للقصر.
رعد: حبيبي انا هسيبك ترتاحي علشان عندي حاجات هخلصها وارجعلك
همس: بس انت لسة جاي من السفر ارتاح النهاردة وبكرة ابقي شوف وراك ايه
رعد: لا يا قلبي. المشوار ده لازم اخلصه النهاردة. مش هينفع يتأجل.
همس: ابتسمت. اللي يريحك يا حبيبي ترجع بالسلامة.
رعد: ابتسم وباسها من جبينها. الله يسلمك يا روحي. يالا ارتاحي انتي وحاولي تنامي.
وخرج رعد وقابل مروان
رعد: هاه يا مروان عملت اللي قولتلك عليه
مروان: تمام يا باشا. زمان الحرس بتوعه متكتفين ورجالتنا هناك مش هيخولها تخرج من الڤيلا.
رعد: تمام وامين
مروان: في المخزن. الجديد
رعد: حلو اروح للحيا الاول وبعدين اروح لامين

عدي وهنا وهما راجعين هنا لاحظت. ان عدي ماشي في طريق مختلف عن طريق البيت.
هنا: انت رايح فين يا حبيبي
عدي: ابتسم علي بيتنا يا قلبي
هنا: بس ده مش طريق البيت
عدي: لا هو بس انتي مش واخدة بالك
ووصل عدي للڤيلا الجديدة. ونزل وفتح الباب لهنا. اتفضلي يا عروسة
هنا: متنحة. احنا فين وڤيلا مين دي
عدي: شدها من ايديها بحنية. ونزلها وباس ايديها الاتنين برقة. وبص في عنيها وابتسم. احنا في بيتك. بيت هنا. اللي هنعيش في مع بعض ونبتدي حياتنا فيه من اول وجديد. انا عرفت انتي ليه مكنتيش بتحبي شقتي علشان فيها ذكريات حلا وصورها وزوقها. علشان كدة انا صممت اننا نزجع علي هنا. علي بيتنا.
هنا: دمعت وحضنته. بحبك بحبك اوي
عدي: ضمها وابتسم. وانا والله يا قلبي بحبك اوي. تعالي بقي افرجك علي بيتك. بس يا رب زوقي يعجبك
هنا: دخلت معاه وانبهرت من جمال الڤيلا وزوقها ورقتها. واتفاجأت بصورها هي اللي في كل مكان.
هنا: فتحت عنيها بفرحة. دي صوري انا.
عدي: ابتسم. من هنا ورايح مفيش غير هنا وصور هنا وجمال هنا وحب عدي لهنا وبس. انتي هنا حياتي
هنا: حطت ايديها علي قلبها. لا بجد كدة كتير انا كنت عايزاك تنسي حلا
وتحبني انا. وكنت فاكرة ان ده مستحيل وصعب. بس انت اثبتلي العكس. انت بجد حبيتني يا عدي.
وانا حسيت بحبك. انا اسفة علي كل لحظة دايقتك فيها ببعدي عنك
عدي: اتنهد. هنا انا كنت عايزك عايز هنا وحبها عايزك تحسي بحبي ليكي. وتعرفي ان مفيش غيرك في قلبي
هنا: انت عارف انك كل دنيتي. انا مليش غيرك. انت الوحيد اللي حسيت بحنيته عليا بعد ماما مرڤت الله يرحمها.
عدي: قربها ليه. وانا ا عدك هغرقك حنيه وحب. مفيش ست شافتهم قبلك
هنا: ابتسمت. انت اجمل راجل في الدنيا.
عدي: ابتسم وانتي اجمل عروسة في الدنيا.
هنا: لسة عروسة ما خلاص بقي
عدي: طبعا عروسة مش لسة راجعة من شهر العسل.
هنا كنت عايز اخدك ونسافر اسكندرية عايزك تتعرفي علي خالتوا ثريا. وبناتها. هتحبيهم جدا
هنا: وماله يا حبيبي. انا موافقة انا اصلا اسكندرية وحشتني
عدي: وعلي فكرة. هننزل في اوتيل لحد لما اجهز شقة تانية غير القديمة
هنا: مسكته من خدوده. بحبك يا بن اللذين
عدي: طب ما تيجي افرجك علي اوضة النوم. وهناك حبيني براحتك
هنا: ههههههه. مفيش فايدة هتفضل مصيبة. تعالي فرجني.

في ڤيلا الحديدي.
رعد دخل هو ومروان بعد ما كتفه الحرس بتوع توفيق. ودخل لقي توفيق قاعد علي كرسي متحرك. وجنبه مها. مها اول لما شافت رعد حاولت تجري علي فوق. بس رعد سابقها وجرها من شعرها.
رعد: علي فين يا حيا يا عقربة. انتي ايه سمك وشرك ملوش آخر. بس والله لهعمل فيكي نفس اللي عملته في همس بسببك.
مها: لا يارعد انا مهما كنت بنت عمك. قبل ما اكون مراتك
رعد: بغضب وصوت عالي. اخرسي مين دي اللي مراتي. امتي طلقتي ويارتني اصلا ما اتجوزتك. انا مفيش غير واحدة بس اللي تستاهل انها تكون مراتي. مراتي اللي كنتي عايزة تسقطيها. مراتي اللي عرتيها وبعتلها الكلب ابراهيم. علشان اشك فيها. بس انا هكسرك يا مها وهخليكي تحصلي جدك علي الكرسي اللي جنبه.
توفيق: غضبان وخايف علي مها. بس مش قادر يتحرك. وداس علي زرار الكرسي وراح ناحية رعد.
سيبها ملكش دعوة بيها حسابك معايا انا
رعد: بسخرية. ومين قال كدة. حسابي معاها زيك تمام. لازم ادوقها اللي مراتي دقته بسببها.
وفضل رعد يضرب مها بغل وكره. وكان غيظه يزيد اكتر كل ما يفتكر. لما كان بيضرب همس. وانها مكناش تستحق كل اللي حصلها. وبعد عنها بعد فترة من الضرب الطاحن. ورماها علي الارض وهي مش قادرة توقف ولا تتكلم.
توفيق: بغيظ. انت فاكر علشان قعدت علي الكرسي ده خلاص مش هقدر انتقم منك. تبقي غلطان. انا هوريك يا رعد
رعد: بحدة. خلاص بقي راحت عليك. مخازنك وحرقتها فلوسك واملاكك واخدتها. حتي شركتك وقعتها وخلاص اديك هتعلن افلاسك قريب. وانت قعدت علي كرسي مشلول ذليل مش قادر تتحرك. حتي مش قادر تقف قصادي وقرب منه وبصوت يرعب. علشان تدوق الذل اللي ذليتوا لامي اللي خبيت عليا انها . بس اوعدك هعرف مكان امي وهرجعها وهخليها تتمتع بفولسك. حتي الڤيلا دي. تبع املاكي اللي اختها منك. وهرميك في الشارع انت والحيا دي. وضرب مها برجله بقرف.
توفيق: بغل. بس انا لسة توفيق الحديدي. ولسه عندي اللي يكفيني. وهرجع اقف علي رجلي .
رعد: بسخرية قصدك الفلوس اللي بنك لندن. عادي مسيرهم يخلصوا. وانا هفضل وراك. كل لما تقوم هوقعك.
وبصوت عالي. مروان
مروان: تحت امرك يا رعد باشا.
رعد: ارميه هو الزبالة دي برا الڤيلا وتحط حرس عليها. ومحدش فيهم يقرب من بابها.
مروان: تمام يا رعد باشا.
وخرج رعد. بعد ما خرج توفيق ومها من الڤيلا ومشي.

في مخزن رعد.
رعد دخل لامين
رعد: بحزم. حمد لله علي السلامة يا امين.
امين: بلع ريقه بخوف. رعد بيه انا مليش في العدواة اللي بينك وبين توفيق بيه. انا كنت عبد المأمور
رعد: قعد قصاده وحط رجل علي رجل. من غير كلام كتير. هتقولي توفيق عمل ايه في امي زمان. وراحت فين من يومها
أمين: هز راسه بخوف. حاضر هقولك كل حاجة.
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل السادس والثلاثون من رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من الروايات الأخري
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها

جديد قسم : روايات رومانسية جريئة

إرسال تعليق