روايه رحم للايجار بقلم ريحانة الجنة - الفصل الأربعون والأخير

هذا الموقع محمي بموجب اتفاقية حماية حقوق المحتوي العالمية

روايه رحم للايجار بقلم ريحانة الجنة - الفصل الأربعون والأخير

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة ريحانة الجنة علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع الفصل الأربعون والأخير من رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة . 

رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة (الفصل الأربعون والأخير)

اقرأ أيضا: رواية صخر بقلم  لولو الصياد

رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة
رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة 

رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة | الفصل الأربعون والأخير

بعد مرور تسع شهور في قصر رعد
رعد صحي من النوم بالليل. مفزوع علي صريخ همس.
همس:رررررعد. اااااااااااااه. همووووووت الحقني
رعد: قام مفزوع. مالك يا روحي في ايه
همس: هيكون ايه بولد. منك لله من يوم ما اتجوزتك وانا حامل. ااااااه في واحدة تفضل حامل سنتين. اااااه
رعد: بعصبية. وهو انا جبتهم لوحدي ما انتي السبب
همس: الحقني وبطل عصبية هو انا في ايه ولا ايه
رعد: اسف يا قلبي. تعالي يلا نروح المستشفي.

في مستشفي دكتورة ليليان

رعد دخل بهمس واخدوها علي العمليات. وهما ماشين بيها
همس: ماسكة ايد رعد وبتعيط. خاليك جنبي وحياتي انا خايفة
رعد: بقلق. والله ما تخافي يا روحي ان شاء الله هتقومي بالسلامة. اقرأي قران وانتي تطمني.
همس: لو موت خالي بالك من ولادي. واوعي تجبلهم مرات اب
رعد: هههههه. هو انتي في ايه ولا ايه بطلي غيرة.

واخدوها منه ودخلت العمليات. رعد كان قلقان وخايف عليها ولسة بيلف ضحك لما لقي عدي واقف قصاد اوضة العمليات التانية. وراحله
رعد: هههههههه. مش ممكن بتعمل ايه هنا دلوقتي
عدي: هكون بعمل ايه يا خويا نفس اللي بتعمله. هنا بتولد
رعد: الاتنين دول تقول متفقين. نعرف انهم حامل في نفس اليوم. ونعرف انهم حوامل في توائم في نفس اليوم. وايهم بيولدوا في نفس اليوم
عدي: بخبث. ان جيت لاحق اللي شكلهم متفقين هو احنا مش هما
رعد: ههههههه. انت مش هتتغير هتفضل سافل.
عدي: ههههههه. ما انت شايف اخرة السفالة اهو عنب.

وبعد مرور. ساعة في اوضة همس

ريما: شايلة بنوتة جميلة شبه همس تمام. الله يا همس جميلة اوي بجد بس صغيرة خالص
همس: عقبالك يا ريما يا حبيبتي قريب ان شاء الله.
ريما: اتكسفت وباصت لمروان.
مروان: ابتسم وغمزها. وبصوت هادي قريب اوي
مشيرة: شايلة ولد وسيم جدا. بس صوته عالي وعصبي زي ابوه تمام. سبحان الله ايه الولد ده. ده رعد الصغير
رعد: هههههه. طبعا حمش زي ابوه. علشان يخلي باله من اخته.
همس : اهم حاجة يكون وسيم وشخصيته تجنن زيك يا حبيبي
رعد: قرب منها. ايه ده هو انا وسيم
همس: هههههه. ال يعني مش عارف
رعد: تؤتؤ عايزك تعرفيني
مشيرة: احم احم. ايه معاكم ناس في الاوضة. قولولي هتسموا الولد ايه
همس: ابتسمت وبصت لرعد فادي
رعد: ابتسم وباس ايديها. حبيبتي
ريما: اممم والبنوتة
رعد: جوري
ريما: تحفة الاسم ده
همس: يعني ايه يا حبيبي جوري.
رعد: ملس علي خدها وشفايفها. يعني الورد الاحمر الجميل اللي زي خدودك وشفايفك.
همس: عضت شفايفها واتكسفت.
رعد: وشوشها. فاكرة انا حزرتك من ايه قبل كدة لو عضتيهم تاني. هكلهم ماشي
ريما: احمم. راعوا اخوانكم السناجل يا بشر. بليييز بقي عايزة اتجوز
رعد: بصلها بجدية. بنت اتلمي عيب لسة بدري عليكي ما فيش جواز غير لما تخلصي جامعة
مروان: بصلها وابتسم. ورفع كتفه ببرائة.
يونس: كان قاعد لوحده. في الاستراحة اللي في الاوضة مش معاهم. كان نفسه يشيل البيبيهات وحاسس انه مش من حقه.
رعد: اخد الولد ومشيرة اخدت البنت وخرجوا ليه.
رعد: ابتسم. انا ما شوفتش جد يسيب احفاده كدة من غير ما يشيلهم كل ده. ايه ولادي مش عاجبينك
يونس: بلهفة وفرحة. بص لمشيرة
مشيرة: ابتسمت وهزت راسها. شيل احفادك يا جدو
يونس: شال من رعد الولد. وعنيه دمعت. تبارك الله ربنا يحفظهم.
مشيرة: ادتله البنت علي دراعه التاني. شيل بقي دي كمان
يونس: هههههه. اشيل وماله. دول اشيلهم في عنيا.
رعد: اعملوا حسابكم. انتوا اللي هتربوهم. انا عايز اجيب اللي وراهم.
مشيرة ويونس: ههههههههه. ماشي واحنا موافقين.

في اوضة هنا
فريد :شايل بنوتة جميلة. سبحان الخالق. قمر يا هنا حبيبة جدها
سميحة: شايلة ولد جميل جدا. شبه عدي جدا. واضح انك بتحبي عدي اوي. النونو شبه خالص
عدي: ابتسم وغمزها. بتحبني بس دي بتموت فيا
هنا: هههههههه. طبعا يا روحي بموت فيك.
فريد: هاه هتسموا البنت ايه
هنا: بصت لعدي وابتسمت. حلا
عدي: ابتسم. وقرب منها بحبك
هنا: وانا بموت فيك
سميحة: والولد.
عدي: كريم
هنا: الله جميل اسم كريم
فريد: ابتسم. حلا ... وكريم.
سميحة: عدي انا عايزاك تشوفلي شقة هنا في القاهرة. اه تقولوا عليا حما تقولوا ماري منيب. مش مهم انا مش هسيب احفادي انا اللي هربيهم.
عدي: شقة ايه بس انتوا هتقعدوا معانا في الڤيلا
فريد: معلش يا ابني خالينا علي راحتنا. كدة هنكون مرتاحين اكتر.
عدي: خلاص لو مصممين. ممكن تقعودوا. في شقتي القديمة او شقة هنا.
هنا: وهو انت لسة مسلمتهاش لصاحبها.
عدي: ههههههه. طيب ما انا صاحبها. انتي كنتي قاعدة في شقتي يا حلوة
هنا: ابتسمت. انت بجد فظيع. انت اشتريتها علشاني وقتها
عدي: كنتي عايزاني اسيبك تسكني بعيد عني. مستحيل

وبعد مرور شهر. كانت حفلة المواليد الاربعة معمولة في قصر رعد
رعد: طلع لهمس اوضتها وكانت بتلبس. ايه الجمال ده. قمر
همس: بجد يا رودي يعني جسمي ما اتخنش بعد الحمل والولادة
رعد: تؤتؤ. زي ما انتي اكني بشوفك لاول مرة. يمكن كمان اجمل واحلي
همس: اممم وانت بقي سايب الحفلة وجاي هنا ليه
رعد: قربها ليه وحضنها. عايز اقولك مبروك بس بطريقتي......

في الحفلة
عدي: شايل حلا وبلاعبها ومبسوط جدا.
هنا: راحت وراه. اه منك انت واخد الموزة بتاعتك وبتعمل ايه
عدي: ههههههه. هي بصراحة موزة طالعة لخالتها.
هنا: ضربته في كتفه. كدة ماشي زحلانة منك.
عدي: هههههههه. لا يا قلبي مقدرش علي زحلك. وبعدين ماهي مامتها شبه خالتها. غلطش انا.
هنا: ماشي هعديها علشان اختي حبيبتي. اسيبك انا بقي واروح اشوف كريم.
عدي: بالسلامة يا موزة قلبي. وطلع عدي من جيبه صورة لحلا محتفظ بيها بعيد عن هنا. واتنهد بحزن. الله يرحمك يا حلا. اكيد ربنا ليه حكمة انه يخدك مني علشان اقابل هنا. بس صدقيني عمرك ما روحتي من بالي. وابتسم حتي حلا الصغيرة طالعة شبهك. وياريت كمان تاخد روحك وقلبك. وباس الصورة. وحشتيني يا حلا.

وبعد مرور ست سنوات في جنينة قصر رعد
رعد وعدي بيشوا لحوم في الجنينة وعاملين حفلة باربيكيو.

جات بنت جميلة جدا بشعر اسود

طويل وبيضة وعيون سوداء
وبتجري علي رعد. ومسكت رجله
جوري: بابي.. بابي الحقني كريم بيجري ورايا
رعد: نزل علي ركبته قصادها. ومالك خايفة ليه انتي ارجل منه
جوري: اصله يا بابي بيقولي هاتي بوسة. وانت قولتلي عيب نبوس الولاد . غير بابا وبس
رعد: بيقولك هاتي بوسة يومه ويوم ابوه اسود.
عدي: ههههههه. يا عم سيب الواد ينبسط.
كريم: جه بيجري. كدة يا جوري تقوليلي غمض عنيك وتجري
رعد: بعصبية. هقول ايه ما انت ابن عدي. لازم تبقي كدة. اسمع يا حبيبي. اوعي تفكر تقرب من جوري ولا تبوسها فاهم
كريم: ليه بقي
رعد: علشان عيب مينفعش
كريم: طيب ما انت بتبوس طنط همس. وبابا بيبوس ماما هنا
رعد: مسح وشه بنرفزة. ما تقول حاجة للواد ده بدل ما اخنقه
عدي: بيحاول يكتم ضحكته. ونزل قعد قصاد كريم. بص يا كوكي. مينفعش تبوس جوري. لكن انا وانكل رعد بنبوس ماما وطنط همس علشان احنا متجوزين.
كريم: يعني لازم اتجوزها علشان ابوسها
عدي: هههه تمام الله ينور عليك.
كريم: خلاص يا انكل رعد اوعدك مش هبوس جوري الا لما اتجوزها. اتفقنا
رعد: اتفقنا. يالا بقي روحوا العبوا. وبتجزير.
كوكي من غير بوس سامع
كريم: هز راسه حاضر يا انكل. ومسك ايد جوري ومشي
رعد: سبحان الله يا اخي الواد طالع ليك مش سايب منك حاجة سافل سافل
عدي: ههههههه. يا عم فك بقي هي السفالة اللي بتجيب من الاخر. ونصيحة مني بقي اخالي بالك من بنتك علشان كوكي ممكن يكتب ورقة عرفي في ابتدائي عادي
رعد: ده انفخك انت وابنك.
وبعد. شوية جات بنوتة عسولة خالص بعيون عسلي وشعر بني بتعيط وبتجري علي عدي وماسكة في رجله.
حلا: بابي .. بابي شوفت فادي زعقلي وضربني.
عدي: ليه بس ضربك ليه
فادي: جاي وهو غضبان.
رعد: ضربتها ليه يا فادي
فادي: بعصبية. حضرتك شوف الجيب اللي لابساها قصيرة ولما قولتلها تغيرها مش بتسمع الكلام ضربتها
رعد: ههههه. سبحان الله. شوف ده بيعمل ايه وده بيعمل ايه. وخبط علي كتف فادي بفخر. راجل يا فادي طالع لابوك
عدي: لا وحيتك انت وهو. الا حلا والله يا فادي لو ضرتها تاني مش هخليها تلعب معاك ولا تيجي هنا اصلا.
فادي: خلاص. يبقي تسمع كلامي
عدي: لما تتجوزها تبقي تسمع كلامك.
فادي:ماشي اتجوزها دلوقتي
رعد. وعدي: هههههههه. انت مستعجل ليه كدة
رعد: بص يا فادي انجح في الاسكول وادخل الجامعة وانا اجوزهالك اتفقنا
فادي: اتفقني. ومسح لحلا دموعها. خلاص متزعليش مش هضربك تاني بس اسمعي الكلام. ومسك ايديها ومشي
عدي: اوفففف. يعني ياربي بنتي الوحيدة حظها ما يوقعش غير مع ابن رعد لا وشبه ابوه ايده طارشة.

وخرجت همس وهنا. وشايلين اطباق السلطة والشيبسي. والاتنين كانوا حوامل وبطنهم كبيرة
رعد: قرب من همس واخد منها الاطباق. ليه بس كدة تشيلي انتي اومال فين الشاغلين
همس: يا حبيبي دي حاجة بسيطة.
عدي: هنوني تعالي يا قلبي ادألجي
هنا: بغضب. انا بدألج قصدك اني كورة
عدي: هههههه. قطع لساني
همس: خلصت يا حبيبي اللحمة انا جوعت
رعد: حالا يا روحي. وانا اقدر همستي جعانة. تعالي يا قلبي وانا هأكلك.

وبعد الاكل
هنا: مسكت بطنها. ااه. عدي الحقني انا شكلي هولد
عدي: ولادة ايه انتي لسة في اول التاسع
همس: قامت وراها مالك يا هنا حاسة بإيه
هنا: اااااه الحقوني هولد
همس: فجأة مسكت بطنها. رعد انا كمان شكلي هولد الحقني
رعد: هي كانت باربيكيو مهببة. تعالي يا قلبي . اسند يا خويا مراتك

وبعد مرور عشرين سنة

في قاعة كبيرة وفاخمة جدا يقام حفل زفاف
فادي &جوري
و
كريم & حلا

فادي بيرقص مع حلا.
فادي: مبتسم مبروك يا روحي
حلا: مبوزة. لا انا زعلانة منك
فادي: ليه بس يا حبيبتي. يعني يرضيكي. مراتي وحبيبتي تقعد قدام الجمع ده كله بفستان كب والناس تتفرج عليها
حلا: اه تقوم تقطع الفستان وتحرجني قصاد الميكب والمساعدين. وتجبلي فستان علي زوقك وكمان انزل متأخرة علي الحفلة
فادي: طيب بذمتك مش الفستان يجنن. اضحكي بقي متبقيش غلسة
حلا: ابتسمت. اعمل ايه بحبك. حتي وانت عصبي ونرفز. بردوا بحبك
فادي: وانا بحبك وبموت فيكي
وضمها لحضنه وكل رقص معاها.

كريم: مبتسم. روح قلبي قمر هو في جمال كدة هتجنن يا ناس
جوري: بخجل. هههههه بس هتفضحنا
كريم: فضيحة ايه بس. ده انا كنت هموت علي اليوم ده. اخيرا بقيتي مراتي وحبيبتي. بحبك يا وردتي
جوري: بحبك يا كوكي بحبك موت
كريم: مال عليها وفاجئها وباسها
جوري: اتكسفت وخدودها احمرت. انت مجنون ازاي تعمل كدة قدام الناس
كريم: هههههه. عسل يا ناس وهي مكسوفة. ده انا كنت هموت علي البوسة دي من عشرين سنة. فاكرة
جوري: ههههه. فاكرة
كريم: بس النهاردة بقي يوم المفاجأت. لما نطلع الجناح هوريكي اللي عمرك ما شوفتيه. هبهرك
جوري: ربنا يستر منك. انت شكلك ناوي علي مصيبة
كريم: غمزها. احلي مصيبة

ومن بعيد واقف عدي مع اصحاب مايا بنته.
عدي: وبعدين بقي لا انتوا كدة بتتحرشوا بيا وانا اعترض
بنت: اصلك يا انكل امور اوي. حاجة مدة انقرضت
بنت تانية: بص يا انكل اتجوزني وانا اللي هجيب الشبكة والشقة كمان
عدي: ههههههه. بالدور بس طيب علشان اختار انا فاضلي 3
هنا: خبطت علي كتفه. وهي بتجز علي سنانها. تقصد 2 انت ناسي انك مدوبهم اتنين
عدي: ضغط علي شفايفه. ابس. استأذنكم يا قمرات علشان انا اتمسكت. ومشيوا بعيد
هنا: انت مش هتكبر لسة فيك نفس تعاكس دول قد بناتك
عدي:وماله يا موزتي انا لسة شباب وايه اللي يمنع.وانتي اكتر واحدة تشهد بالكلام ده. وغمزها ولا ايه غلطان انا
هنا: هههههههههه. مش بقولك مش هتكبر. ده ابنك امير عايز يتجوز
عدي: هي ايه الحكاية العيال دي عايزة تكبرني بالعافية.
هنا: والله انا اللي مزعلني مايا
عدي: ليه مالها مايا
هنا: شكلها كدة متعلقة بشهاب ابن همس ورعد وهو زي ما انت عارف مبيطقش حاجة اسمها بنات. زي ما يكونوا في كلية الشرطة بيدرسلهم انهم يكونوا اقفال
عدي: هنا الحب مش بالعافية وانتي عارفة. لو هو مش حاسس بيها احسن تخليها تنساه وهي لسة في البداية.
هنا: اتنهدت ربنا يسهل
همس: واقفة بتسلم علي المعازيم وبتتكلم. واول لما لفت لقت رعد بيحاوطها من خصرها وبيحضنها
همس: هههههه. وبعدين احنا وسط الناس

في
رعد: ابتسم. وفيها ايه يعني وانا مش من حقي ولا ايه.
همس: لا طبعا حقك. انت المالك
رعد: وانتي مالكة قلبي. يا همستي
همس: قولي. مفيش واحدة عجبتك كدة ولا كدة في الفرح
رعد: مين دي اللي تعجبني وانا معايا القمر والشمس مع بعض
همس: لسة بتحبني يا رعد حتي بعد ما كبرت
رعد: انا لسة بعشقك يا همستي
كارما: حضنت رعد من ضهره. كدة بتخوني اهئ اهئ
رعد: هههههههه. تعالي يا اخر العنقود. ايه الجمال ده
كارما: يا رعد باشا اشحال ما انت اللي مختاره
رعد: ده بقي طقس من طقوس حياتي. احتار لملكتي واميراتي فساتين المناسبات المهمة. وان شاء الله اختارلك فسان فرحك
امير: احمم. انكل رعد مبروك
رعد: الله يبارك فيك. عقبالك
امير: بص لكارما وابتسم ياريت. بس حضرتك توافق
رعد: بص لهمس وابتسم. ليه هتجوزني
امير: هههههن. لا مقصدتش انا بصراحة عايز اتجوز كارما
رعد: بص لكارما. امم ايه رأيك
كارما: بخجل اللي تشوفه يا بابي. امير مننا وعلينا
همس: ههههههههه. كل ده واللي تشوفه يا بابا. هي عايزة تقولك موافقة
رعد: خلاص نخلص من فرح اخواتكم. واعملكم خطوبة لحد لما تخلصه السنة دي اتفقنا
كارما. وأمير: بسعادة وابتسامة واسعة. اتفقنا.
همس: بقلق هو شهاب اتأخر ليه. يعني يا رعد بكل نفوذك مكنتش قادر تخليه ياخد اجازة من امبارح
رعد: لا طبعا انا ابني راجل وهو اللي بيحدد اذا كنت ادخل ولا لا. وكمان ابنك مكنش هيوافق. انتي عارفة شهاب مش فرفور ولا بيحب الواسطة.. وبعدين اهو يا ستي جاي هناك.
همس: بصت عليه وابتسمت.
شهاب: قرب منهم وحضن همس. وحشتيني يا همستي
همس: وانت يا قلب همستك عامل ايه يا حبيبي.
رعد: ولد انت انا بس اللي اقولها يا همستي انت سامع
شهاب: قدم التحية الرسمية. تمام يا فندم. بس غصب عني بحبها
همس: انت مش ناوي تتجوز زي اخوك
شهاب: انا انسي . انا لايمكن اتجوز الستات مبيجيش من وراها غير التعب. الا لو قابلت همس نمبر 2. وقتها هتجوزها هوا.
رعد: حاوط همس بإيده. يبقي هتعنس يا حبيبي. علشان همستي مفيش منها.
همس: تعالي معايا سلم علي العرسان.
رعد: تؤتؤ. هو هيروح لوحده. انا عايزك في كلمة سر
شهاب: غمزها. ازق انا و دخل علشان يسلم علي العرايس. وطبعا طول ماهو ماشي البنات هتتجنن عليه بواسمته وجسمه الرياضي. وهيبته اللي ورثها عن ابوه وكمان كظابط شرطة
رعد: واخد همس وخرج برا القاعة
همس: انت واخدني ورايح فين
رعد: غمزها علي جناحك يا عروسة . انا حجزت حناح زي العرسان الليلة
همسة: هههههههه. اه يا مجنون. احنا كبرنا خلاص علي كدة
رعد: تمام نطلع فوق. واحنا نشوف مين اللي كبر تعالي يا همستي

تمت بحمد الله. ‏
*********************
إلي هنا تنتهي رواية رحم للإيجار بقلم ريحانة الجنة
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من الروايات الأخري
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها

جديد قسم : روايات رومانسية جريئة

إرسال تعليق