U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو - الفصل العاشر

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة هنا عمرو علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع الفصل العاشر من رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو. 

رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو - الفصل العاشر

اقرأ أيضا: رواية حب وجنون بقلم ندي رمضان
رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو
رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو

رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو - الفصل العاشر

تسريع للاحداث
اسر وهدي بيتعافوا شويه شويه واسر واخد اجازه عشان دراعوا وكمان عشان يذاكر لهدي وبيتعلق بيها شويه شويه وبيجبلها شكولاتات لما بتذاكر كانها بنته وبيشتغلوا برضو وهي بتساعده في الترجمه.

هدي بتذاكر ومستمتعه جدااا ان اسر هو الي بيذاكرلها وبتتعلق بيه وبوجوده معاها.

مازن بدا يذاكر ويروح الكروسات بتاعته واميره بتيجي تشوف هدي كل يوم وبيقعدوا يذاكروا مع بعض وبدأ يبين لها حبه.

اميره بتزور هدي وعرفت منها ان مازن معجب بيها وبدأت تحب وجوده معاها.

شادي ودنيا دايما مع بعض بيذاكروا سوا وبيروحوا الدروس مع بعض وبيشحعوا بعض وفي انجذاب ما بينهم وبين بعض.

كريم بيروح الشركه كل يوم وبيطمن علي ولاده كل يوم ومش بيسلم من الرسايل الي بتهدده ب...... (هنعرف قدام)

جميله بترفض اي خدم في البيت وعايزه هي الي تكون مع عيالها وبتكون معاهم دايما.

بعد اسبوعين دا الي حصل وجيه اول يوم امتحانات عليهم كلهم

الساعه 6 الصبح جميله صحت الكل عشان امتحاناتهم واشغالهم.
هدي صحيت ولبست بنطلون اسود وجاكت جينز ازرق وتيشرت ابيض تحتيه وطرحه نبيتي وكوتش ابيض.

دنيا صحيت ولبست زي هدي كانوا مطقمين .
مازن صحي ولبس شورت جينز وتيشرت اسود.
شادي صحي ولبس بنطلون جينز وتيشرت كافيه.
اسر صحي بعدهم بشويه ولبس بنطلون جينز وقميص ابيض.
نزلوا كلهم وفطورا وهدي طالعه تجيب شنطتها ومفتاح العربيه بس هدي وهي بتجيبه دنيا اخدته منها
هدي. دنيا هاتي يلا عشان متاخرش
دنيا. لا لما تقوليلي اسر قالك ايه وانت في العنايه
هدي. مش وقتك انا متاخره وانت كمان يلا بقا
دنيا وهي بتجري وتنزل علي تحت. والله ابدا يا تقولي يا لا
هدي بتجري وراها
هدي. يا دنيا مش وقته
بيجروا ورا بعض والعيله كلها واقفه تحت ودنيا بتطلع علي الكراسي وهدي وراها لحد ما دنيا وقفت ورا كريم
هدي. بابي قولها تديني المفتاح بتاع العربيه انا متاخره
كريم بفرحه. انت قولتي ايه
هدي بكسوف. ايه يا بابي انت هتسبها وتمسك فيا
كريم حضن هدي
كريم. هي عايزه منك ايه
هدي سكتت
دنيا. اقول اقول
هدي. خلاص يا فضيحه
دنيا. لا هقول
هدي بصت لاسر بصه استغاسه وهو فهم انها هتسأل سوال محرج ليها
دنيا. كنت عايزه اعرف.....
اسر مسك بوق دنيا بايده وباسها من خدها
اسر. حببتي يا دودو اكيد بتساليها ذاكرت كويس ولا لا
هدي بتتنفس براحه. اه يا دودو متقلقيش انا كويسه
ومسكتها من الجاكت واسر قصادها من الناحيه التانيه وبيكلموها بصوت واطي
اسر. لمي لسانك عشان ايامنا تعدي علي خير
هدي. نسكت بقا يا دودو عشان مولعش فيكي
دنيا بعياط مصطنع. خلاص والنبي يا باشا
شادي سحب دنيا منهم
شادي. يا حلو انت وهي عندنا امتحان يلا
دنيا. روح يا شيخ الله يعمر بيتك
كريم بضحك. يلاااااا كلوا بيتك بيتك علي امتحاناتكوا
جميله. ربنا معاكوا يا رب ويكرمكوا طمنوني بعد ما تخلصوا
هدي ودنيا وهما بيحضنوها. حاضر يا مامي
شادي ومازن حضنوها. ادعلنا يا ماما
اسر طلع وراها وباس راسها. دعواتك يا امي
جميله بفرحه. بدعيلك يا حبيب قلب امك
مازن. هاله هاله اخدت الحب كله يا سي اسر
جميله. بس يا واد كلكوا عندي واحد ربنا يحميكوا
خرجوا كلهم
اسر اول واحد خرج لبس النضاره الشمس وفتح العربيه وركبها واتحرك وراه هدي لبست ضناره الشمس وخرجت وراه بالعربيه بتاعتها وراها مازن ووراهم شادي ودنيا
كريم. ربنا يحميهم
جميله. يارب عملت ايه
كريم. لازم نعمل الي بيقولوا عليه انا خايف علي العيال وكمان دول ضربوا نار علي اسر وهدي وكان فيه جارد و ناس قد كدا
جميله. خايفه عليهم اوووي الي هيتعمل مش سهل
كريم.كله عشانهم يا جميله
جميله. ياارب باركلي فيهم
...............
هدي وصلت الكليه وركنت العربيه ونزلت لقت سهي جرت عليها وحضنتها حضن طويل لانها مشافتهاش بقالها كتير
سهي. وحشتيني يا قرده
هدي.والله وانتي كمان
قعدوا يتكلموا وهما داخلين الامتحان لقت اسر بيوقفها
اسر. هدي لحظه لو سمحتي
هدي. نعم يا اسر
اسر بيديها شكولاته. خدي دي قبل ما تخشي
هدي وهي بتبستم. شكرا طمني الامتحان سهل
اسر. مش انا الي حاطه اكيد هيكون سهل
هدي. يا خوفي يا بدران
اسر. ههههههههه متخافيش لما تخلصي كلميني طمنيني عليكي
هدي. حاضر باي
اسر. باي
مشي اسر راح الشركه
....... في كليه تجاره
مازن. اميره انا خايف
اميره. يا عم سبني في حالي انا مرعوبه اصلا
مازن. والنبي ظبطيني
اميره. روح اتلهي تلاقيك مبرشم اساسا
مازن. وربنا ما معايا حاجه
اميره. بس بقا الورق جه
............ في لجنه ثانويه عامه
دنيا كانت لوحدها في اللجنه بعد ما وصلها شادي وقاعده بتدعي ربنا
عند شادي خايف جداا وبيدعي لنفسه ولاخواته

................... بعد مرور 3 ساعات خرجوا من الامتحان
في كليه هندسه
سهي. انا مبسوطه اوووي الامتحان تحفه
هدي وهي بتاكل الشكولاته.اه جداااا جدا اول مره يجي كدا
سهي. الحمد لله عندنا بعد بكره تاني اووف
هدي. ربنا يعديها علي خير، يلا بينا علي الشركه
سهي. لا انا مش هروح واخده اجازه
هدي. ليه
سهي. ماما تعبانه شويه
هدي. الف سلامه عليها
سهي. الله يسلمك يلا باي
سلموا علي بعض وهدي ركبت العربيه وكلمت اسر
اسر. الوووو
هدي. شكرا يا احلي دكتور واحلي حد عرفتوا في حياتي
اسر مبسوط جدااا. طمنيني
هدي. كان امتحان تحفه حاجه كدا سكره
اسر. اممم طيب الحمد لله
هدي. اسر انت ليه غيرت طريقه امتحاناتك
اسر. عشان مبقاش الدكتور الرخم الي بتنجحي في مادته بالعافيه
هدي بضحك. هههههههههه لا بجد
اسر. قولتلك انك غيرتي فيا حجات كتير يا هدي
هدي بكسوف. احم طيب انا جايه علي الشركه
اسر. ومالو وعندنا شغل كتير بقولك اهو
هدي. الف وارجع تاني يعني
اسر. ههههههه لا تعالي
هدي. ماشي يلا باي
اسر. خلي بالك من نفسك باي
قفلت هدي مع اسر واتصلت بمامتها وطمنتها عليها
......... في كليه تجاره
مازن. اللهم مصلي علي النبي امتحان لوز اللوز
اميره. ههههههه اه الحمد لله
مازن. عندنا بكره تاني
اميره. اه بس ماده سهله يعني
مازن. هتيجي انهارده
اميره. اممممم مش عارفه خليها بظروفها
مازن. اشطا يلا نروح
مازن وصل اميره واتصل بمامته طمنها واطمن علي هدي
............
بعد ساعه كمان خرجت دنيا وشادي
دنيا مستنيه شادي، بعد وقت قليل وصل شادي وركبوا واتحركوا
شادي. ايه الاخبار
دنيا. تمام بس النحو وحش شويه
شادي. اه فعلا عندك حق ربنا يعديها علي خير
دنيا. يااارب
دنيا اتصلت بمامتها وطمنتها واخواتها اتصلوا بيهم واطمنوا عليهم
..............
هدي وصلت الشركه وطلعت عند اسر ودخلت عند اسر واتفاجأت بيه واقف قدام المكتب وبيشتغل وعلي ايده محمود ابن ياسين بيلعب في شعره وبيضحك
هدي. ههههههه ايه دا
اسر بخنقه. سي اسر عيد جوازه انهارده ورمالي الواد دا وخنقني
هدي. ليه كدا بس ايه الي حصل
اسر. الوفد باعتلي ايميل وانا مش فاهم وهو ختقني
هدي. هاته طيب
اسر. خدي يا اختي
اسر اداها محمود وقعد علي الكرسي قدام المكتب يظبط شعره وهدومه، هدي بتحب الأطفال جداااا شالته وعدلتله هدومه وشعره وقعدت تلعب معاه شويه وهو بيضحك
هدي. ياتي انت اسمك ايه يا ضغنن
محمود. انا حمود
هدي. ههههههههه حمود ايه
اسر. هههههه اسمه محمود
هدي. اه هههه طيب يا سي حوده
اسر. سيبك من حوده وتعالي نشتغل وربنا ما فاهم حاجه
هدي. طيب
قامت هدي وهي شايله محمود وققت جنب اسر وقعدت تترجم وشايله محمود بايد وبتشتغل بايد والغريبه ان محمود ساكت، اسر اعجب جدا انها بتعرف تعمل كذا حاجه مع بعض، بعد وقت خلصوا
هدي. انا هروح اقعد هناك شويه ضهري باظ
اسر. طيب روحي وانا هنزل اجيب اكل
هدي. طيب ماشي
اسر نزل وهدي قاعده بتلعب مع محمود وشكله عايز ينام هدي قررت تغنيله
هدي. اغنيلك طيب
محمود. عععاههه اغني هههه
هدي. والنبي انت ما فاهم حاجه بس هغنيلك
هدي. انا لحبيبي وحبيبي الي يا عصفوره بيضا لا بقا تسألي
هدي فضلت تغني ومحمود حط راسه علي صدر هدي وبدأ ينام وهو حاضنها وهي حضناه وبتغني بصوت جميل جداا لحد ما محمود نام
هدي. حبيبي محمود
هدي بصت عليه لقتوا نايم مبتسم هدي ابتسمت وخضنته
هدي. شكلي هحبك يا محمود
اسر كان موجود من ساعه ما غنت وهو مستمتع جدا، هدي لاحظت انو موجود
هدي بصوت واطي. انت جيت
اسر بصوت واطي. من ساعه ما غنيتي
هدي بكسوف. احمم جبت الاكل
اسر. اه اهو نيمي محمود وتعالي
هدي حاولت تفك ايده عنها بس مفيش فايده مكلبش فيها ومش عايز يسبها
هدي بضحك. هههههه مش عايز يسبي تعالي انت
اسر. والنبي لاوريك يا محمود هطلعه على ابوك
هدي. يلاااا
اسر قعد جنبها وبياكلوا ومحمود نايم علي رجلها.
خلصوا اكل وياسين جه
ياسين. حبيبي يا ابو عمو
اسر وهو ماسكه من الياقه بتاعه القميص
اسر. خد ابنك وغور من هنا انت تهيص وانا البس ابنك
ياسين. يا ابني بوظت برستيجي قدام الاجانب
هدي. ههههههه هتاخده
ياسين. اه امه فضحت الدنيا
هدي وعنيها بتدمع وبتبصله. سيبه شويه
اسر. يااختااااااي
ياسين. هجبهولك تاني
هدي حضنته اوووي ياسين بيشده عنها وهو مش عايز يسبها لحد ما اخدوا منها وهدي باسته و
هدي. ياسين هاتوا تاني
ياسين. حاضر والله انا ممكن اعملك اشتراك شهري
هدي. ههههههههههه ياريت
ياسين. انا همشي يلا باي
هدي واسر. بااي
هدي. انا همشي يا اسر
اسر. استني طيب زعلانه ليه
هدي. مفيش يا اسر
اسر. كل دا عشان محمود
هدي. لا لا مش عشان محمود
اسر. طيب ايه
هدي...........
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل العاشر من رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو
تابع من هنا: جميع فصول رواية جمعتنا صدفة
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة