U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو - الفصل الثانى عشر

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة هنا عمرو علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع الفصل الثانى عشر من رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو. 

رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو - الفصل الثانى عشر

اقرأ أيضا: رواية حب وجنون بقلم ندي رمضان
رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو
رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو

رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو - الفصل الثانى عشر

في الفيلا جوا
اسر. بابا ماما انا هخطب دارين الاسبوع الجاي
كريم. ايه
اسر. هخطب دارين الاسبوع الجاي
كريم وجميله مصدومين جدااا
كريم. و و هدي
اسر. مالها هدي
كريم. ملهاش مبروك
اسر. شكرا بعد ازنك
طلع اسر الاوضه وكان في قمه غضبه فتح الموبيل لقي رساله بتقول
. تعحبني اوعي حد يحس بحاجه دا لو بتحبها.
اسر. يا بن ال
اسر اتصل بياسين وداله الرقم يشوف بتاع مين بس الخط اتكسر
ياسين. الناس ديه شكلها واعيه
اسر. وربنا ما هسبهم

...... تحت عند هدي
مازن. قوللنا مالك يا هدي
هدي.مفيش انا بس بطني وجعاني شويه
شادي. انت بتكدبي يا هدي فيكي ايه
هدي. يوووووه شادي انا كويسه اوعوا
هدي سابتهم وطلعت علي اوضتها
مازن.ايه الي حصل
كريم. اسر هيخطب دارين
مازن. ايييييه
شادي. عشان كدا
جميله. عشان كدا ايه
دنيا. هدي منهاره
جميله. انا هروح اشوفها
كريم.سبيها يا جميله تهدي

......... هدي كانت طالعه واسر كان نازل وخبطوا في بعض وعينيها جت في عينيه وافتكروا اول مره قابلوا بعض كانت زي ديه
اسر. اتقابلنا كدا وهنسيب بعض كدا
هدي. انت الي سبت وكسرتني اوعي
هدي سابته ومشيت راحت اوضتها وقعدت تعيط
اسر كلم دارين وقال لها الخطوبه الاسبوع الجاي وعي فرحت جدااا

......... في مكان مهجور
2.مش مصدقه نفسي
1.لا صدقي بس استنزفيه بقا
3.ايوه عايز كتيير
2.حاضر
4.وانا استفدت ايه
1.اصبر علي رزقك
..........
تسريع احداث
الكل بيمتحن واسر الحزن باين عليه وربي دقنه وياسين معاه وببيهون عليه واسر قرر انو هياجل الخطوبه بحجه ان اخواته بيمتحنوا.

هدي حالتها لا تحسد عليها ومش بتشوف اسر.

........ بعد حوالي شهر كانوا كلهم خلصوا امتحانات والنتيجه هتظهر.
يوم ظهور النتيجه.
دنيا وشادي فاتحين اللاب مستنين النتيجه، مازن واميره قاعدين برضو قدام اللاب، هدي قاعده بفتور قدام اللاب مستنياها
بعد ساعه
مازن. اوووووووووووووووو
اميره. هيييييييييي يا فرج الله
جميله. ايه يا ولاد
مازن. نجحنا يا جوجو يا قمر
جميله وهي بتحضن مازن واميره. الف مبروووك يا ولاد عقبال اخواتكوا
شادي. لووووولي
دنيا. عااااااا مبروك اشااادي
جميله. كام يا شادي
شادي 96 يا جوجو
جميله. الف مبروك يا بشمهندش
دنيا. عااااااااااااااااااااا
شادي. ايه كام
دنيا. 98 لوووولي
جميله. يا دكتوره مبرووووك
الكل بيباركلهم وفرحانين ليهم
جميله. عملتي ايه يا هدي
هدي بفتور. مش عارفه اديني قاعده مستنيه
دخل اسر كان بقاله شهر ماشفهاش كانت دبلانه وعنيها منفوخه من العياط، هدي بصتله كانت فرحانه انها شافته بس كان حزين ومربي دقنه.
اسر. مبروك يا هدي امتياز الاولي علي الدفعه
مازن. اوووووو يا واد يا جامد انت
دنيا حضنتها. مبرووووك يا حببتي
هدي. الله يبارك فيكوا
جميله. مبروك يا حببتي
هدي. شكرا يا ماما
كريم. مبروك يا غاليه
هدي. شكرا يا بابي
اسر جاب لها شكولاته وبيدهلها
اسر. مبروك يا هدي
هدي. مبقتش بكلها يا اسر كرهتها لانك كنت بتجبهالي
وسابته ومشيت طلعت فوق
اسر لنفسه. للدرجه ديه كرهتيني يا هدي
اسر بغضب دخل المكتب وقفل الباب وراه
مازن واميره. اممممممم
مازن. بت اسمعي
اميره. اما تبتك ايه
مازن. انت تروحي تنادي علي هدي تقوليلها ان بابا في المكتب عايزها وانا هفسح الطريق
اميره. شكلك فاهم يا نصه
مازن. يلا يا بت
طلعوا ينفزوا الخطه بس دارين دخلت
دارين. هاي يا انطي
جميله بقرف. اهلا
دارين. اسوره جوه
جميله. اسوووره معندناش حد اسمه اسوووره
دارين.اسر يا انطي
جميله بقرف. في المكتب يا اختي
دارين. مرسي يا انطي
جميله. مرسي مات عقبالك
دارين دخلت عند اسر وهو اتفاجأ بيها وهي راحت مره واحده وهو بيشتغل علي المكتب قعدت علي رجله وفي نفس اللحظه
هدي دخلت وشافت المنظر دا واتفاجأت باسر وعلي رجله دارين وايدها حوالين رقبه اسر
هدي لنفسها. للدرجه ديه يا اسر طلعت كدا ازاي
اسر قام وقف ونزل دارين ورايح ناحيه هدي
اسر. هدي اسمعيني انا والله معرفش جت امتي انا
هدي قاطعته وحطت ايديها قدام وشه
هدي. انت مش مضطر تبرر حاجه ديه بكره هتكون خاطبتك وبعدها هتبقي مراتك
اسر. هدي
دارين.اها هبقي مراته مفيش مبروك
هدي بابتسامه مستفزه. مبروك طبعا بس يا انسه دارين انتو لسه مفيش حاجه بينكوا رسمي فا لما يبقا في حاجه رسمي اعملي ما بدالك متبقيش رخيصه يا.. يا دودي
اسر. هدي اسمعيني
هدي. مفيش بينا كلام يا اسر دا بيتك وانت حر فيه بس الي انت بتعمله دا حرام
اسر. ديه مش اخلاقي وانتي عارفه هي الي في لمح البصر كانت علي رجلي يا هدي ودا بيتك زي ما هو بيتي
هدي.تمام عن ازنكوا
خرجت هدي وجرت علي اوضتها و
مازن. الخطه باظت
اميره. كلوا من دماغك
مازن. وانا كنت اعرف ان البت الملازقه ديه هتيجي
اميره. الي حصل حصل بقا
مازن. والنبي لظبطها يوم الخطوبه
اميره. وانا معاك
مازن.تمام اسمعي بقا هنعمل.........
............
عند اسر في المكتب
اسر بغضب. انتي ايه الي هببتيه دا
دارين. ايه يا اسوره انت خطيبي
اسر. لسه مش خطيبك لسه
دارين. ماشي يا بيبي هصبر لما نتخطب انا ماشيه
اسر. في داهيه
مشت دارين واسر طلع اوضته
.......
في اوضته هدي قاعده بتعيط دخل عليها كريم
كريم. هدي مالك يا حببتي
هدي اترمت في حضن كريم وبتعيط وحكتله علي الي حصل
كريم. هدي حببتي اسر استحاله يعمل كدا
هدي. انا متاكده بس كنت عايزه احرق دمه زي ما عمل معايا انا كنت حبيته والله وكنت هقوله بس هو قالي انو بيكرهني وهيخطب واحده غيري خلاص الدبله بتاعته هتبقي في ايديها، عارف يا بابا انا كرهت الشكولاته كان بيجبلي كل يوم كرهتها عشان بتفكرني بيه
كريم حضنها ومش عارف يقولها ايه وهدي بتعيط و بتقول
هدي. والله بحبه كسرني انا كنت بعيد عن الحب الناس كلها بتحب وانا مكنتش عايزه احب خايفه يكسرني ويوجعني ولما فتحت قلبي وحبيته كسرني وحب غيري كسرني اوي اوي
كريم كان بيعيط علي عياطها وبعد فتره هدي نامت في حضنه بعدها عنه ونيمها وخرج كان اسر واقف قدام الباب وساند علي الحيطه جنب الباب وبيعيط
كريم. اسر
اسر اترمي في حضنه وعيط لاول مره فضل يعيط فتره وكريم مش فاهم ابنه بعمل كدا ليه
بعد فتره اسر بعد عنه ومسح دموعه
كريم. انت ليه بتعمل كدا ليه
اسر. مفيش مفيش ومشي
كريم. ربنا يهديكوا يارب

...............
كريم قاعد في مكتبه جاله رساله من مجهول
. لو عايز خطوبه ابنك تعدي علي خير من غير الي حصل في فرحك ابعت علي رقم....... شيك ب 3مليون جنيه.
كريم.يا ولاد ال
كريم اضطر يحول الفلوس للرقم دا عشان ولاده واسر بيضحي بحبه وكسر قلب هدي عشان المجهولين دول يا تري دول مين..............
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الثانى عشر من رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو
تابع من هنا: جميع فصول رواية جمعتنا صدفة
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة