هذا الموقع محمي بموجب اتفاقية حماية حقوق المحتوي العالمية

رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو - الفصل الثالث والعشرون

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة هنا عمرو علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع الفصل الثالث والعشرون من رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو. 

رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو - الفصل الثالث والعشرون

اقرأ أيضا: رواية حب وجنون بقلم ندي رمضان
رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو
رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو

رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو - الفصل الثالث والعشرون

تسريع احداث
عدي 3ايام الكل بيستعد للفرح والفيلا جهزت والقاعه والكل في حاله سرور وسعاده ومازن واسر بيشتغلوا كتير عشان ياخدوا اجازه طويله شويه.
بعد ال3ايام جه يوم الفرح الصبح
الكل بيفطر
جميله. هدي يلا عشان نتحرك
هدي. حاضر مازن اطلعلي
مازن. عايزه ايه انا عايز اتغذي
هدي. اطلع يا حلوف اطلع
مازن. اوووف حاضر
مازن طلع وهدي شيلته الفستان وكان كبير وتقيل وهي نازله ومعاها شنطه
مازن وهو شايل الفستان. يا ساتر ايه دا
اسر. ههههههههه شيل
مازن.انا اشيل وانت تتجوز
هدي. مش عايزه اقولك انك هتشيل بتاع هدي برضو
مازن. طيب روحوا اتجوزوا وانا هروح اتعالج
جميله. ههههههههههه معلش يا حبيبي
نزلوا وحطوا الحجات في العربيه بتاعه مازن وهيروح ياخد اميره ويروحوا القاعه
كريم وجميله في عربيه ومعاهم حجات
دنيا وشادي مع بعض
وهدي واسر في عربيه
......
عند هدي واسر
اسر فتح سقف العربيه وهدي فرحانه جداااااا
اسر. مبسوطه
هدي. جدا جدا
اسر. طيب غني يلا
هدي. نخبي ليييه في اسرارنا وانا وانت مفيش غيرنا ولو ننسي مشاعرنا نكلم مين يفكرنا
اسر. يا روح الروووووح بتنساني وانا فاكر ومش نساي تغيب عن عيني من تاني ومن غير حب اعيش ازاي
هدي. ومهما تغييييب بعيش وياك واشوفك ورده في الشباك وروح بطير تنادي عليك ورعشه ايد في السلامات
غنوا وكانوا مبسوطين
......
عند مازن واميره
اميره. ميزو
مازن. قلب ميزو
اميره. انا نسيت اجيب البوكيه
مازن. بوكيه ايه
اميره. البوكيه يا ابني الورد
مازن. ااااه يا بنتي ديه موضه قديمه فكك
اميره زعلت. عندك حق موضه قديمه فعلا
......
كلهم وصلوا القاعه وكان في مكان للعرايس عشان يجهزوا فيه وجنبه مكان للرجاله عشان يجهزوا فيه
......
عند البنات بدأوا يلبسوا وبيرقصوا وكان في فرحه بينهم والميك اب ارتست خلصتهم
.......
اميره وهدي كانوا في منتهي الجمال وطلعوا وقفوا في مكان متزين وجميل مستنين مازن واسر
.....
مازن واسر جهزوا وراحوا عندهم
مازن واقف ورا اميره
مازن. ميرا ميرا لفي بقا
اميره. لا زعلانه منك
مازن. طب بصيلي طيب
اميره لفت لمازن لقته جايب لها بوكيه ورد جميل جدااااا
مازن حضن اميره
اميره. بحبك
مازن. مش اكتر مني
اسر واقف ورا هدي بيلف عشان يشوفها وهي مكسوفه
اسر اول ما شافها رمي البوكيه وحضنها ولف بيها وسط صريخها من الفرح
اسر. مبروك يا حبي
هدي. الله يبارك فيك يا حياتي
طلعوا عشان يخشوا القاعه بعد ما اتصوروا
دخلوا والدخله كانت جميله جداااا وقعدوا في المكان المخصص ليهم
وراحوا يرقصوا سلو كل واحد مع عروسته
بعد ما خلصوا اشتغلت اغنيه وشادي راح يرقص مع هدي
. الفرحه الي انا حاسس بيها لا انا قادر اقولها ولا احكيها اختي حببتي وضي عيوني لعريسها بأيدي هوديها.
هدي حاضنه شادي وكانوا بيعيطوا
اسر. يا دي النيله هو انا خاطفها
شادي. فصيل فصيل يعني
اسر. ياعم انتو في الافراح تعيطوا والحزن تعيطوا ادوني وقت مش بتعيطوا فيه
هدي. هههههههههههههه واحنا نايمين
اسر. ههههههههه ايوه كدا
رقصوا سلو وبعد ما خلصوا اسر وهدي ومازن واميره سابوا القاعه وطلعوا
الكل استغرب جداااا من الي حصل
بعدها بفتره من الهمهمات بين الناس دخل اسر وهدي من باب بعد ما هدي شالت ديل الفستان لانه كان بيتركب وشالت الطرحه الطويله ولبست كوتشي واسر قلع جاكت البدله والجرافته ولبس كوتشي وشمر القميص وكذالك مازن واميره
الكل سقف لهم واتبسطوا من التغير
شغلوا اغاني مهرجانات ورقصوا عليها واستمتعوا باليوم والكل مبسوط وفرحان
عدي وقت طويل والكل مبسوط وفرحان وروحوا
اسر شايل هدي وداخل فيلته
اسر. نورتي بيتك يا شابه
هدي. ههههههههه نورك يا قلبي
اسر نزل هدي
اسر. اخيييرا اتجوزنا
هدي. ههههههههه اه وصلت لليفل الوحش
اسر. احلي وحش دا ولا ايه
هدي. احم انا هخش اغير
اسر. ماشي
غيروا وصلوا وبدؤا حياتهم سوا
.........
عند مازن واميره
مازن نزل اميره
مازن. مبروك يا بطه
اميره. الله يبارك فيك يا قلب البطه
مازن. انا جعااان
اميره. احنا مش اكلنا في القاعه
مازن. انا حر اكل وقت ما احب يلا خشي اطبخي
اميره بصدمه.مازن انت عايزني اطبخ يوم فرحي
مازن. اه وبالفستان كمان وهتبقي خدامه
اميره. انت بتقول ايه
مازن. زي ما سمعني يا اميره يلا علي المطبخ
اميره بدموع شالت فستانها وداخله المطبخ بس مازن مسكها من ايديها
مازن. هو انتي هتفضلي هبله كدا
اميره بصتله وهي بتعيط
مازن. كنت بهزر معاكي وربنا انا مصدقت اننا اتجوزنا يا اميره
اميره ضربته ودخلت اوضتها وقفلت الباب
اميره. بات بقا في الصاله
مازن بيخبط علي الباب. اميره يا بت والنبي افتحي
اميره. لا خليك كدا بقا
مازن فضل يخبط علي الباب لحد ما فتحت
اميره. خير
مازن. بطلي بقا انا بهزر معاكي
اميره. هزارك رخم
مازن حضنها. خلاص مش ههزر تاني والله
اميره حضنته
اميره. انا هخش اغير
مازن. ماشي وانا كمان
غيروا وصلوا وبدؤا حياتهم مع بعض

............. تاني يوم عند هدي واسر
اسر صاحي وبيلعب في شعر هدي وهي نايمه
هدي صحت وابتسمت له
اسر. صباح الفل علي احلي واحده في الدنياااا
هدي. صباح النور يا حبيبي
اسر. يلا اصحي ماما زمانها جايه
هدي. ماشي
اسر قام دخلعل٤ع اخد شاور وطلع
هدي.نعيما
اسر. حببتي
اسر بيقرب علي هدي بس قاطعهم صوت الجرس
هدي. ههههههههههه
اسر. فكريني اشيل الجرس
هدي. اطلع افتح وانا هاخد شاور
هدي دخلت تاخد شاور واسر لبس التيشرت ونزل يفتح
ياسين. صباح العسل يا عريس سبع ولا ضبع
اسر. ماتلم نفسك ياض وبعدين انت ايه الي جابك
ياسين. دا انت حبيبي يا اسور
جميله. صباح الخير يا حبيبي
اسر. صباح النور يا ماما اتفضلوا
هدي نزلت وقعدت معاهم
جميله. ازيك يا هدي عامله ايه
هدي. الحمد لله يا ماما
قعدوا شويه ومشيوا وراحوا عند مازن واميره
......
اسر. هدي جهزي شنطتك
هدي. ليه
اسر. طالعين شهر عسل يا حبي
هدي حضنته. الله بجد
اسر. اه بجد ويلا بدل ما اغير رأي
هدي. هههههههههه لا خلاص انا هروح اهو بس احنا رايحين فين
اسر. رايحين شرم
هدي. اشطا هطلع اجهز الشنط
......
عند مازن واميره
مازن. ميرا
اميره. نحم
مازن. احنا طالعين شهر عسل
اميره. بجد
مازن. اه والله يلا
اميره. رايحين فين
مازن. الغردقه
اميره. واوووووو
مازن. يلا بقا حضري الشنط
اميره حضنته. من عنيا يا حبيبي
........
هدي واسر راحو شرم قعدوا هناك شهر كامل بين سعاده وضحك وهزار وخروجات واتبسطوا جدااا
كذالك مازن واميره
.......
بعد شهر رجعوا الي اسكنديه
جميله وهي بتحضن هدي واميره. وحشتوني اوي
هدي. وانت كمان يا ماما والله
اميره. وحضرتك كمان يا طنط
كريم. حمد الله على السلامة يا وحوش
مازن. الله يسلمك يا بوب
اسر. حبيبي يا بابا
سلموا علي بعض وقعدوا يتكلموا كتير وراحوا ناموا
.......
تاني يوم الصبح بدري عند هدي واسر
هدي صحت بدري بتعمل الفطار لانهم رايحين الشركه انهارده
وهدي بتعمل الفطار اتفاجأت باسر حاضنها من ضرها وراسه علي كتفها
اسر. حبيبي بيعمل ايه
هدي. بحضر الفطار عشان نلحق نفطر يا قلبي
اسر. طيب يلا
هدي واسر فطروا وراحوا الشركه
.......
في الشركه
مني. حمد الله على السلامة يا مستر اسر
اسر. الله يسلمك يا مني شكرا
مني. مبروك يا هدي
هدي. حببتي يا مني الله يبارك فيكي
هدي دخلت عند اسر
اسر. كل دا شغل
هدي. ههههههههه يلا البس
اسر. هتلبسي معايا يلا
اشتغلوا وخلصوا كل الشغل المتاخر
هدي. اووف انا تعبت
اسر. وانا مش قادر خلاص
وهما قاعدين دخل محمود
محمود جري علي هدي وحضنها
هدي. وحشتني يا قرد
محمود. ثتيني يا تنط (وحشتيني يا طنط)
هدي وهي شيلاه حست بدوخه
هدي. اسر امسك محمود
اسر شال محمود. مالك في ايه
هدي. مش عارفه بس شكلي تعبت يلا نروح
اسر. يلا بينا
روحوا ودخلوا الفيلا عند كريم
وكانوا كلهم متجمعين
هدي واقفه مع اميره
هدي. اميره انا تعبانه
اميره. وانا كمان
هدي. طب ايه
اميره. تعالي نكشف بكره
هدي. طيب ماشي
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الثالث والعشرون من رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو
تابع من هنا: جميع فصول رواية جمعتنا صدفة
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها

جديد قسم : روايات حب

إرسال تعليق