هذا الموقع محمي بموجب اتفاقية حماية حقوق المحتوي العالمية

رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو - الفصل السادس والعشرون (الأخير)

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة هنا عمرو علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع الفصل السادس والعشرون (الأخير) من رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو. 

رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو - الفصل السادس والعشرون (الأخير)

اقرأ أيضا: رواية حب وجنون بقلم ندي رمضان
رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو
رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو

رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو - الفصل السادس والعشرون (الأخير)

دخلت عليهم( ايه)
هدي. ايه
ايه جرت لهدي وحضنتها وبتعيط
ايه. هدي الحقيني
هدي. مالك في ايه
ايه. ماما طردتني
هدي. انتي بتقولي ايه ازاي
ايه. طردتني من البيت وسافرت مع بابا وباعت البيت واترميت في الشارع يا هدي
هدي. بطلي هبل بيت اختك مفتوح
ايه. بجد انتي ممكن تخليني اقعد معاكي بعد كل الي عملته
هدي. احنا اخوات مفيش بينا الكلام دا
ايه. بجد مش عارفه اقولك ايه انا اسفه
هدي. متقوليش كدا يلا روحي هاتي حاجتك اسر مسافر بكره وانا هقعد مع شادي ودنيا وهما طول النهار في الكليه والكورسات
ايه. هو انت حامل في الشهر الكام
اسر استغرب من السؤال لان هدي بتتكلم في حاجه وهي بتتكلم في حاجه تانيه
هدي. انا في السابع
ايه. حلو... ااا اقصد تقومي بالسلامه
هدي. الله يسلمك يا حببتي
ايه. طب انا هروح الاوتيل الم حاجتي واجيلك بكره
هدي. ماشي هستناكي بس متتاخريش
ايه. حاضر
مشت ايه وقعدت هدي واسر
اسر. انا مش مرتاح
هدي. ليه بس يا اسر ديه شكلها حتي تعبان
اسر. مش عارف
هدي. سيبك من الكلام دا تعالا نقعد مع بعض
اسر. انا عايز اشبع منك
هدي. ههههههههه انت مش بتشبع يا حبيبي
........
تاني يوم الصبح هدي اصرت توصل اسر مع شادي ودنيا
..... في المطار
هدي حاضنه اسر
اسر. كفايه بقا يا حببتي
هدي. اسر خلي بالك من نفسك
اسر. وانت كمان خلي بالك من نفسك ومن البيبي
هدي. حاضر يا حبيبي
اسر. لا اله الا الله
هدي. محمد رسول الله
سافر اسر دبي عند مازن واميره

......... في الفيلا
هدي قاعده مع دنيا وشادي كان عنده كورس
دخلت عليهم ايه
ايه. ازيكوا
هدي. يا مرحبا
دنيا. هلا والله بالغالي
ايه. هههههههه
قعدوا يتكلموا واخدوا علي بعض
......... في دبي
اسر. ايه الاخبار
مازن. علي فكره انا واحمد ظبطنا الدنيا خلاص
اسر. بمعني
احمد. بمعني ان المشكله الي جيتوا عشانها خلصت خلاص وانا هتولي الباقي
اسر. طيب دا خبر حلو جدااا
مازن. اه جدا احنا كدا هنسافر بكره اصلا
اسر. ايه معقول اجي انهارده واسافر بكره
مازن. تلاقي هدي هطير من الفرحه
اسر. ابغي اقولك اني انا الي هطير من الفرحه بس استحي
مازن. هههههههه لا متستحيش
اسر. طيب يلا بينا نحجز
مازن. يلا
...........
تاني يوم في الفيلا
ايه. الو دارين انا خايفه
دارين. انتي مش عايزه تنتقمي لاخوكي انتي وامك يلا
ايه. هو دا ممكن يموت
دارين. دا المطلوب
ايه. طيب
دارين. متنسيش تحطي لنفسك اقل من نقطه هيعملك نزيف بسيط وهي حطي 3نقط فاهمه عشان الشغاله تلبس الحوار دا
ايه. طيب
دارين. جمدي قلبك كدا ويلا حطيه في عصير، اكل اي حاجه بس اتاكدي ان اسر مش راجع انهارده
ايه. لا متخافيش هي قالت انه جاي كمان اسبوع
دارين. ههههههه يرجع علي الدفنه ان شاء الله
ايه. هههههههههههه
.....
هدي نزلت تقعد مع ايه لان دنيا وشادي في الكليه
ايه. هدهود صباح الخير
هدي. صباح الفل
ايه. خدي اشربي معايا العصير دا
هدي. مش عايزه بجد
ايه. لا لا خدي
هدي سحبت كوبايه
هدي. انا هطلع اشربها فوق وانا بكلم اسر البيت بيتك بقا
ايه. ماشي يا حببتي

ايه اتصلت بدارين و
 قاعده تحت خايفه تشرب من العصير لاكن اتفاجأت بأسر
اسر. ازيك يا ايه
ايه بتورتر. اا اسر جيت ليه اااا اقصد جيت امتي
اسر. خلصت شغل وجيت فين هدي
ايه. فوق هدي فوق
اسر. طيب ماشي
اسر طلع لهدي
ايه لنفسها. انا لازم اشرب البتاع دا
ايه شربت الكوبايه كلها

........
عند هدي واسر
اسر دخل الاوضه بخطواط بطيئه كانت هدي شربت العصير وواقفه ماسكه تيشرت من بتوع اسر وبتشمهم وحضناه
هدي حاطه ايديها علي بطنها والتيشرت في ايديها
هدي. اااه والله عارفه انو وحشك يا حببتي و وحشني انا كمان والله
اسر دخل وحضنها من ضهرها وبيتكلم في ودانها
اسر. وهو كمان انتي وحشتيه جدا
هدي لفت بيه واتفاجأت
هدي. انت حقيقي ولا ايه
اسر. ههههههههه حقيقي
هدي لمست وشه وبعدها حضنته وهو حضنها حضن طويل
هدي بوجع. اااااااااااه اسر الحقني عاااااااااااااااا
اسر. ايه في ايه
هدي. مش قادره وجع في بطني رهيب عاااااااااااااااااااا
اسر لقاها بتنزف اتصل بالاسعاف وشالها ونزل بيها، اسر اتفاجأ بأيه بتنزف هي كمان بس نزيفها كان اضعاف هدي
اسر. هو في ايه فين رشا
هدي. عاااااااا مجتش مجتش
اسر. الإسعاف علي وصول استحملي والنبي
الاسعاف وصلت واخدت هدي وايه واسر وراهم بالعربيه بتاعته
......
في عربيه اسر
اسر. الووو مازن انت جبت ماما وبابا ولا لسه
مازن. اه جبتهم ومروحين اهو
اسر. اسمع احنا رايحين مستشفي.............. هاتهم وتعالا
مازن. في ايه حد حصله حاجه
اسر. مش فاهم حاجه يا مازن والله انا خايف علي هدي
مازن. متقلقش ان شاء الله خير احنا جاين في السكه
.......
في المستشفي
هدي. عاااااااااااا اسر انا خايفه انا عايزه بنتي
اسر. متخافيش ان شاء الله انتي وهي هتكونوا بخير
هدي دخلت غرفه العماليات والدكتوره خرجت
اسر. طمنيني
الدكتوره. لازم تولد دلوقتي وكمان هي واخده حاجه للاجهاض بس بنسبه صغيره معملتش حاجه
اسر. طب هي هتبقي كويسه
الدكتوره. ان شاء الله بس البيبي
اسر. انا عندي هدي اهم من البيبي
الدكتوره. تمام
اسر واقف قدام غرفه العماليات وساند علي الحيطه وخايف عليها
بعد وقت وصل مازن وكريم ودنيا وشادي وجميله
جميله. بنتي يا اسر فيها ايه
اسر. بتولد
جميله. ديه لسه في السابع
اسر. ربنا يستر
مازن حضن اخوه وبيهون عليه وبدون مقدمات سمعوا صريخ اميره
اميره. عااااااااا مازن
مازن. في ايه
اميره. مش قادره بولد عااااااااا
مازن. دكتور بسرعه
اخدوا اميره وهي كمان بتولد
مازن واقف جنب اسر وكريم حاضن جميله وبيهون عليها وشادي ودنيا بيدعوا لاخواتهم
ممرضه. استاذ اسر
اسر. ايوه انا
ممرضه. في واحده في غرفه رقم....... عايزه حضرتك
اسر. مين ديه
ممرضه.الي جت معاكوا
اسر طلع يشوف ايه، دخل عليها كان شكلها تعبان جداااا
اسر. سلامتك يا ايه
ايه. هدي هدي كويسه
اسر. ادعيلها
ايه بتتنفس بصعوبه.اسر اسمعني.... ا انا الي حطيت لهدي دوا عشان تسقط في العصير و وكنت حاطه لنفسي منه بس بسيط ل لاكن انا اتلغبط في الكوبيات و وهدي اخدت الي فيها قليل وانا اخدت الي فيها كتير
اسر. لييييه ليه تعملي كدا ديه فتحتلك بيتها ونسيت كل الي عملتيه ليه
ايه بعياط. الانتقام عماني كنت عايزه انتقم لمروان و ودارين ساعدتني هي الي بعتت الدوا
اسر. انت مش بني ادمه انتي شيطان شيطان
ايه. قولها تسامحني وانت كمان سامحني انا......
مكملتش كلامها وكانت ماتت
اسر. ربنا يرحمك
اسر نزل تحت كانوا لسه في العماليات
جميله. ايه كانت عايزه ايه
اسر حكلهم كل حاجه
جميله بتعيط. ربنا يرحمها ويغفر لها
اسر. محدش يقول حاجه لهدي
كريم. متقلقش
في اللحظه ديه خرجت الدكتوره
اسر. طمنيني
الدكتوره بابتسامه. هدي بخير الحمد لله والبيبي كويس بس هيقعد في الحضانه شويه
اسر. الحمد لله يعني البيبي كويس
الدكتوره. كويس جدا بس دا شيء روتيني
اسر. الحمد لله شكرا جدا
الدكتوره. علي ايه دا واجبي
كلهم باركوا لاسر
بعدها خرج الدكتور من عند اميره وطمنه عنها
........

عند هدي

هدي بدأت تفوق
هدي. اسر.... اااااه
اسر. حمد الله علي السلامه يا قلبي
هدي. الله يسلمك بنتي فين
اسر. بخير وشويه وتلاقيها في حضنك
بعد ثواني دخلت الممرضه بالبنت
هدي حضنتها وبتعيط
اسر. شبهك يا هدي
هدي. سمتها ايه
اسر. لسه مستنيكي نسمي سوا
هدي. ايلين
اسر. مبروك يا امو ايلين
هدي. الله يبارك فيك يا ابو ايلين
........
عند مازن واميره
مازن. ياتي ياتي شبهي يا ميرا
اميره. احلى حاجه في الدنيا انو شبهك
مازن.ربنا يخليكي لينا يارب
اميره. سميتوا ايه
مازن. بفكر في عبد الغفور اوشعبان كدا
اميره. ههههههههههه حرام عليك
مازن. هههههه طب اختاري انتي
اميره. عدي سميه عدي
مازن. عدي عدي مبروك علينا عوعو
اميره. ههههههه بوظت الاسم
........
بعد 6سنين في فيلا كريم المحمدي
في احتفال بمولوده جديده لعائله المحمدي
شادي. يلا يا دنيا
دنيا. حاضر يا شادي انا لسه والده مش قادره انزل بسرعه
شادي. هتيها طيب وتعالي في ايدي كدا
دنيا. هههههههه اتفضل
شادي شايل بنته لينا ودنيا في ايده عشان السبوع
دنيا وشادي اتجوزوا وخلفوا لينا

مازن واقف شايل نور بنته الي عندها سنه وواقف جنبه اميره وفي ايديها عدي

كريم وجميله فرحانين بعيالهم وعيلتهم الي بتكبر

هدي واسر قاعدين علي طرابيزه في الجنينه واسر شايل ابنهم زين الي عنده سنتين وهدي جنبه وايلين قاعده علي الطرابيزه قدامهم
ايلين. بابي مامي
اسر. قلب بابي نعم يا قمر
ايلين. هو حضرتك يا بابي عرفت مامي ازاي
اسر وهدي بصوا لبعض وابتسموا
اسر وهدي. صدفه...... جمعتنا صدفه

❤️تمت بحمد الله❤️
*********************
إلي هنا تنتهي رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو
تابع من هنا: جميع فصول رواية جمعتنا صدفة
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها

جديد قسم : روايات حب

إرسال تعليق