هذا الموقع محمي بموجب اتفاقية حماية حقوق المحتوي العالمية

رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو - الفصل الخامس

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة هنا عمرو علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع الفصل الخامس من رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو. 

رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو - الفصل الخامس

اقرأ أيضا: رواية حب وجنون بقلم ندي رمضان
رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو
رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو

رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو - الفصل الخامس

دخلت اميره بلهفه و

اميره. هدي سلامتك انتي كويسه

هدي. متخافيش انا كويسه والله

اميره عيطت وحضنت هدي اوووي وفضلت تعيط وهدي عيطت و

اميره. لو كان حصلك حاجه كنت همووت

هدي بعياط. بعد الشر عليكي يا حببتي انا كويسه والله

وفي اللحظه ديه دخلت سهي وشافتهم وحضنتهم الاتنين والتلاته حاضنين بعض وبيعيطوا و

مازن. اهييي يا جماعه حرام عليكوا انا قلبي رهيف

هدي بضحك. بس يا فصيل بوظت اللحظه الرومانسيه

مارن بغمزه. مش تعرفينا يا هدهود

هدي. ديه سهي معايا في الكليه وبنشتغل سوا وديه اميره في

مازن. في كليه تجاره

هدي. انتو تعرفوا بعض

اميره. لا معرفوش بشوفوا في الكليه بس معرفش انو قريبك خالص

مازن. يا الدنيا صغيره زي الحله بنفضل نلف فيها لحد ما بنقع فوق بعض كلنا اه والله

هدي بضحك. انت بوظت المثل اصلا

مازن. مشي حالك

اميره. بس انتو تعرفوا بعض ازاي

هدي. بصي يا ستي انكل كريم جوز ماما ومازن يبقا ابنه واخويا طبعا ودنيا اخت مازن واختي العسل الي بحبها و اسر مديري في الشغل واخو..

اسر قاطعها لانو مش حاسس انو اخوها في حاجه تانيه مش عارف ايه هي فا قاطعها

اسر. اهلا وسهلا

اميره. اهلا بحضرتك

دنيا. ازيك يا اميره بصي بقا انا في 3 ثانوي تقدري تعتبريني صاحبتك زي هدي كدا انت وسهي

اميره. ليا الشرف

سهي. ليا الشرف والله

وقعدوا يتكلموا ويهزورا وجميله وكريم فرحانين ان هدي نسيت تعبها و

الدكتور. دا احنا بقينا كويسين اهو

هدي. الحمد لله انا عايزه امشي

الدكتور. معلش يا هدي هتقعدي كمان 3 سعات بس اوعدك عشان بعد ما نغير علي الجرح نتاكد انو مش هينزف تاني

هدي. طيب

الدكتور غير لهدي علي الجرح وكانت مكسوفه انها هتبين رجلها قدام اسر ومازن فا

اسر. طيب بما اننا ماكلناش بقالنا فتره فا يلا بينا يا مازن ننزل نجيب اكل

مازن. يلا بينا يا برو

نزلوا جابوا اكل وشبسيات وبيبسي وطلعوا كانت هدي غيرت علي رجلها و قعدوا اكلوا و

اميره. انا مش بعرف اقعد ساكته كدا تعالوا نلعب شويه

دنيا. يلا والنبي

سهي. بت يا ميرا فاكره لعبه فيلم ومثل

اميره. ايوه يلا نلعبها

مازن. طب فهمونا طيب

اميره. اصبر بس

اللعبه عباره عن ورق كتير مكتوب فيه اسم افلام وبيقفلوا الورق وبيحطوه في طبق كبير وكل واخد بيسحب واحده ويمثل الي جواها ولازم يتقسموا فريقين الكل عجبه اللعبه و

اميره. يلا نتقسم

شادي. سبيلي انا الموضوع دا

اميره. المايك مع حضرتك شادي بيه

شادي. احم احم انا وماما ودنيا وسهي وانكل كريم فريق و هدي واميره ومازن واسر فريق

الكل. تمام يلا بقا

هدي قعدت علي السرير ورجلها علي الارض عشان تفك وبدا اللعب

فريق شادي الدور كان علي دنيا وسحبت ورقه طلع لها فيلم بوحه اتصدمت وبعدين بدات تمثل كانت واقفه فاتحه رجلها شويه وعوجت بقها وبتقول مين هنا الي عايز يدبح تصدق سلخت قبل ما ادبح

هدي وهي مش قادره تتكلم من الضحك. بببووحه ههههه

دنيا. صحححح هييييي اخدنا نقطه

شادي بضحك. انت مسخره

دنيا. خلاص يا بابا بقا

في فريق هدي كان اسر عليه الدور وسحب ورقه طلعت له تايتنك كان مش عارف هيعملها ازاي فا وقف وفرد ايده زي جاك وروز وهما واقفين في السفينه محدش فهم من الفريق التاني

مازن. ايه هتطير ولا ايه

دنيا. اممممم ايه دا

هدي فهمت لانه واقف وبيبص قدامه كأن في حد واقف فا فهمت ان دا فيلم تايتنك وحاولت تقوم ومشيت براحه ووقفت قدامه مسكت ايده بدون وعي كانت عايزه تكسب اللعبه وخلاص واسر مندهش من فعلها دا والكل بس

جميله وكريم في نفس الوقت. تايتنك

هدي بتسقف زي الاطفال وبصريخ وبتنط. صحححححح هييييييييييي كسبناااا نقطه هيييي ولسه هتنط كان اسر موقفها و

اسر. باااس والنبي ما انتي ناطه عايزين نروح

الكل ضحك وهدي اتكسف وراحت قعدت تاني

الدور الي كان علي فريق شادي شادي طلعلوا فيلم ملاكي اسكندريه حاول يمثلوا بس فشل وماخدوش نقط وفريق هدي كان الدور علي اميره طله لها فيلم يا انا يا خالتي اميره محجبه ربطت الطرحه فيونكه في مقدمه راسها وغنت

اميره. ابويا عايز يتجوزني

محدش فهم حاجه قعدت تقول كدا كتير لحد ما مازن فهم و

مازن هو بيغني معاها. ابوكي عايز يتجوزكي

اميره بهبل طفولي. شبكني بكني وهيجهزني

مازن. اه يا لهووووي يا خرااابي يا لهووي يا فضيحتي

اميره وهي تضع يدها علي راسها. يالهوووتي يااالهوتيييييي

مازن. يا لهوتي

اميره. يا خرابي

سهي. يا انا يا خالتي

اميره ومازن. لوووووووووولي اخيراااااا هييييييييييي

الدكتور دخل وشافهم كدا ضحك و

الدكتور. هههههه المفروض انسه هدي تروح دلوقتي

كريم. تمام شكرا يا دكتور

هدي بطفوليه. هييييييي احنا الي كسابنااااااا هيييي

اميره. كسبنا يا هدهدووووود هييي

مازن واسر. والله وعملوها الرجاله ورفعوا راس مصر بلدناااا

الجميع بضحك هههههههههههههههه

كريم. يلا يا مجانين

لمو حجتهم وهدي حاولت تمشي بس فشلت واسر شالها وخرج بيها من المستشفي وراحوا الفيلا
كريم واسر قاعدين قدام وهدي وجميله ورا والعربيه التانيه مازن وشادي قدام واميره ودنيا ورا وسهي روحت بالعربيه بتاعتها
في عربيه مازن
دنيا. كدا بقا نتكلم واتس براحتنا
اميره. اه اكييد
شادي بصوت عالي. دنيااااا
دنيا بفزع. ايييه قطعت الخلف
شادي بضحك. هههههه معلش بس هو احنا عندنا درس بكره
دنيا. اه عندنا أحياء وفي امتحان يا حلو
شادي. ربنا يستر
مازن. اميره انت بيتك هنا
اميره. اه الشارع الجاي دا
وصل مازن ووقف
اميره بتسلم علي دنيا. باي يا دودو هتوحشيني
دنيا. وانت كمان يا حببتي والله ان شاء الله نشوفك في الفرح
اميره. ان شاء الله، باي يا شادي
شادي. باي يا ميرا
اميره. شكرا لحضرتك يا مازن
مازن. ايه لازمه حضرتك بعد الي حصل في المستشفي دا
اميره بضحكه خفيفه عجبت مازن. ههههه ماشي باي
الجميع. بااي
اتحركوا وفي طريقهم للفيلا
في عربيه اسر...........
هدي المسكن بدأ يروح وبقت تتعب والتعب ظاهر علي وشها
كريم. مالك يا هدي انت كويسه
هدي بتعب. ااااه المسكن بيروح والوجع رجع تاني ااه
جميله. معلش استحملي شويه قربنا نوصل ودنيا تديكي الابره
هدي بتغمض عنيها. حااضر
اسر كان قلبه وجعه عشانها و
هدي بتقول لجميله بصوت واطي نسبيا بس اسر سمع
هدي. ماما عايزه شكولاته وبلونه
جميله. انت هبله يا بت هو انتي طفله
هدي. ماما انتي ازاي نسيتي انهارده عيد ميلادي وانت مجبتليش حاجه
جميله.هو انت في ايه ولا في ايه و..
قاطع كلامهم اسر وهو بيوقف العربيه و
اسر. شكلها عايزه ميه
كريم طيب انزل شوفها
اسر. حاضر
نزل اسر وعمل نفسه بيشوف العربيه وكلم مازن وقاله يفتح الاسبيكر
اسر. انت يا حيوان رود
مازن. الوووو
اسر. افتح الاسبيكر بسرعه
مازن. اهووو
اسر. اسمعوا بقا انهارده عيد ميلادي هدي انا سمعتها تمام فا مازن انت وشادي هتروحوا تجيبوا التورته والشكولاتات وانت يا دنيا تروحي تجبيلها بلالين وزينه وتطلعي علي الفيلا تظبي الصالون لحد ما مازن وشادي يوصوا وانا هظبط الدنيا هنا
الجميع. تمام يا ريس
وفعلا دنيا راحت الفيلا ظبطت الدنيا ومازن وشادي جابوا التورته وشكولاتات من نوع فخم جداا واسر بيحاول يعطلهم وكل دا خلص في ساعه تقريبا واسر وصل الفيلا بيهم و
اسر. وصلنا يلا بينا
هدي. مينفعش افضل نايمه في العربيه مريحه جدا
كريم. هههههههههههه معلش هنحطلك في اوضتك بعد كدا عربيه
نزلت جميله وبتنزل هدي
هدي. ااااااه براحه يا ماما
جميله. براحه اهو
اسر كان هيشلها بس
شادي. عنك انت تعبت معانا انهارده هيجيلك الغضروف
هدي بتضرب شادي. يا رخم
اسر بضحك. طيب شيلها يا عم وريني
شادي شالها واستغرب انها بقت خيفيه عن الاول
شادي بقلق. هدي انتي بقيتي خفيفه كدا ليه
هدي بابتسامه وهي بتحاوط رقبه شادي. متخافيش يا حبيبي انا كويسه يلا نطلع
دخل شادي وهي شايل هدي والكل وراه و
دنيا ومازن بصريخ. هيييييييي هابي بيرث داااااااي
هدي اتفاجأت وبصت عليهم وعلي البلالين والتورته والشكولاتات
شادي. كل سنه وانت طيبه يا حببتي
هدي. وهي تحضن شادي. وانت طيب يا قلبي
مازن. كل سنه وانت طيبه يا هدهود
هدي. وانت طيب يا ميزو
دنيا وهي بتحضن هدي وشادي شايلها. كل سنه وانت طيبه يا حببتي
هدي. وانت طيبه يا حب
هدي وقفت براحه قدام التورته والكل غني لها هابي بيرث داي وطفت الشمع و
جميله. كل سنه وانت طيبه يا حببتي
هدي. وحضرتك طيبه
كريم. مين الي عمل كدا
مازن. دا اس
قاطعه اسر و
اسر. هتفرق المهم انها اتبسطت
هدي. شكرا بجد ليكوا
وطلعت نامت والكل نام
هدي صحيت بليل عايزه تشرب وكانت مش قادره تقوم بس حاولت وقامت تخبط علي دنيا تجيب لها ميه بس لقت الساعه 8 وكانت دنيا وشادي عندهم درس ومازن في الكليه وكريم في الشغل وجميله نزلت تجيب حجات للبيت ولهدي
هدي. يوووو هعمل ايه انا دلوقتي
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الخامس من رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو
تابع من هنا: جميع فصول رواية جمعتنا صدفة
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها

جديد قسم : روايات حب

إرسال تعليق