U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد - الفصل التاسع عشر

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص والروايات حيث نغوص اليوم داخل قصص العشق والغرام وقصة رومانسية جديدة  للكاتبة المميزة لولو الصياد, وموعدنا اليوم علي موقع قصص 26 مع الفصل التاسع عشر من رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد. 

رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد - الفصل التاسع عشر

رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد
رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد

رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد - الفصل التاسع عشر

كان كرم في طريقه الي منزل مريم كان يصعد سلالم المنزل
حين سمع صوت شجار من الداخل
فطرق الباب بسرعه لا يعلم لماذا بداخله شعور بالخوف علي مريم من وجودها بهذا المنزل
فتح الباب بعد لحظات وكان اخيها وجهه احمر من الغضب
الاخ... اهلا كرم اتفضل
صافحه كرم ودخل وجد مريم وزوجه الاخ يقفون بالصاله وكان وجه مريم غاضب حزين
كرم.... احم خير يا جماعه سمعت صوتكم وانا طالع
لم يرد الاخ ولا مريم بينما ردت تلك العقربه
زوجه الاخ.... دي مشكله بسبب الشقه
كرم... وهو لم يعيرها انتباه ونظر الي مريم
كرم... في ايه يا مريم
مريم... بقهر... عاوزني اتنازل له عن نصيبي في الشقه قبل ما اتجوز يا كرم
فهم كرم الموقف لابد انه طلب ذلك بعد ان طلبت منه زوجته
كرم... بهدوء...وفيها ايه حبيبتي اخوكي ومتغلاش عليه
انصدمت مريممن موقفه بينما شعر الاخ بالانتصار وظهر صوته بعد ان كان يشعر بالخجل من كرم ان يعرف سبب الخلاف
الاخ... شفتي اهو كمان خطيبك موافق
مريم... بحزن... ليه يا كرم
كرم وهو ينظر لها
كرم.... بعدين يا مريم
مريم بعناد وهي لم تفهم ان كرم يحاول فقط ان يعدي الموقف لحين ان يجلسوا سويا ويفكروا في حل اخر مقنع
مريم.... لا مش هتنازل وانت اصلا طماع
شعر الاخ بالغضب من اهانتها له فرفع يده ليصفعها ونزلت الصفعه وكان صوتها عالي وبشده ولكن انصدمت الوجوه لم تكن الصفعه علي وجه مريم وانما نزلت علي وجه كرم الذي وقف امامها وتلقي الصفعه مكانها
الاخ بتوتر... كرم انا اسف مكنتش اقصدك
كرم بضيق.... كنت تقصدني ان تضرب مريم كانك ضربتني وانا هعديها المره دي واخر مره تعملها تاني انت مش قد غضبي نهائيا
زوجه الاخ.... ارتحتي كده يا اختي
مريم... بغضب.... ملكيش دعوه
كرم بععصبيه.لولو الصياد ... بس خلاص مريم اجهزي هنخرج شويه ده بعد اذنك
وكان ينظر الي اخيها
الاخ... ها لا معنديش
وبالفعل استعدت مريم ونزلوا سريعا من المنزل
وبعد خروجهم اقتربت زوجته منه
وجلست امامه
زوجه الاخ... احلي حاجه انه معانا وهيخليها تتنازل
الاخ.... انا حاسس اني عاوز الارض تنشق وتبلعني انا بقيت اعمل حاجات غريبه
الزوجه وهي تتدلع عليه
وتضع يده علي بطنها
الزوجه... كله علشان النونو يا حبيب قلبي
.............
علي الجانب الاخر في سيارة كرم
انفجرت مريم في بكاء مرير
كرم... مريم اهدي كده مينفعش
مريم بعصبيه وصوت متحشرج من شده البكاء
مريم.... انت نصرتهم عليا عاوزهم ياخدوا حقي ليه كده ليه
كرم... حييبتي افهميني انا كنت عاوز اعدي الموقف بس لحد ما نعمل خطتنا ونخلص منها وصدقيني انا عمري ما اخلي حد يجي عليكي ولا هتتنازلي عنها
مريم... بجد.
كرم... بجد صدقيني
مريم بابتسامه... ربنا يخليك ليا
كرم بمشاكسه... اول مره اشوف دموع مع ضحكه عههههههه
مريم وهي تمسح دموعها بسرعه
مريم بدلع.... نحن نختلف عن الآخرين
مريم.... كرم ممكن طلب
كرم.... اكيد
مريم... شاهي جايه بعد بكره عاوزين نروح لهم سوا نبارك لهم
كرم... اكيد طبعا ما انتي ناسيه انها بنت عمتي انا كمان لازم نروح وناخد احلي هديه كمان
مريم... صح انا بفكر نجيب لها طقم انتيك كان عجبها اوي بس هو غالي شويه
كرم... اوعي تحملي هم حاجه وانتي معايا
مريم... بسعاده...بجد انا حاسه ان ربنا عوضني بيك
لم يدري كرم لماذا شعر بداخله بالحزن بعد تلك الجمله فهو من جانب اخر يخدعها وبداخله احساس انه يستغلها لمصلحته فقط
............
..............
علي الجانب الآخر في باريس مدينه العشاق
لم تفكر شاهي لحظه واحده وازتمت باحضان صلاح ليكتمل زواجهم ويصبح كامل الاركان لم تعطي نفسها وقت لتفكر حتي لا تبتعد عنه لا تريد ان تضيع تلك السعادة التي تشعر بها الان فل تقتنص تلك السعاده وتترك القادم الي وقته
ذهبوا سويا في بحور العشق واللذه حلقوا في سماء العشاق هل هو تاثير مدينه العشاق عليهم ام هو الحب لا يعلموا كل منهم صامت لا يخرج ما بداخله
بعد مرور بعض الوقت كانت تنام علي صدره العاري
صلاح وهو يلعب بشعرها
صلاح....حاسس اني اول مره المس ست
شاهي بخجل.... صلاح بطل بقى
صلاح ...بتكلم جد انتي مختلفه اوي كل حاجه معاكي ليها طعم ولون تاني
شاهي.... تفتكر هنفضل كده علي طول
صلاح.... في ايدينا كل حاجه
شاهي.... اتمني كده
صلاح..... ان شاء الله كله هيبقي تمام قولي يارب
شاهي.... حاسه ان كل حاجة هتتغير لما نرجع مصر.
صلاح...لا متقلقيش
ولكن بداخله لا يعلم لماذا يشعر نفس شعورها وكان السعاده ستذهب حين يعودون وتتغير كل حياتهم بين يوم وليله
...........
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل التاسع عشر من رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد
تابع من هنا: جميع فصول رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة